New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 716K
Transfervindue Sommer 2026
Er det ægte rygter, eller noget du håber?

Jeg er rimelig indifferent overfor Sebastian Jørgensen. Jeg synes fortsat ikke, han har imponeret synderligt. Men jeg kan godt finde det i mig at stole på CV og JP og give ham chancen for at bevise sig, evt. i kølvandet på et salg af Bech og/eller Arnstad.

I forhold til Kahl og Beijmo, så er min position hvis jeg SKAL vælge, så er håber jeg faktisk at det er Kahl, der forlænger. Det er der blevet redegjort for.
Det tager intet fra, at jeg synes Beijmo er voldsomt vigtig både fodboldmæssigt og for kulturen i truppen.
Ægte :-)

Men ingen garanti

Nå, skal vi ikke prøve og tænke på noget andet en guld og mesterskabskamp?

Har sgu lige lidt rygter som måske kan få tankerne hen mod næste sæsons hvert fald :-)

1. Carstensen kommer til og ske (ikke så overaskende)
2. Der arbejdes også på en permanent aftale til Sebastian Jørgensen
3. Både Kahl og Beijmo skulle have tilkendegivet, at de forlænger ved Mesterskab. Dog vil planen stadig være et skifte til Vinter
4. Beijmo overvejer og forlænge uanset hvordan det ender d 17. maj

Jeg har ogås hørt 1-2 og 3... Men det er sådan lidt løst.

Det gode ved 3 vil være at man også kunne få mønter på dem :)

Enig i at det er i overkanten, men vi kender heller ikke truppen til efteråret. NP kan blive opereret og være ude 3-4 måneder, Yakob kan blive solgt, Solbakken er stadig ikke kampklar og Haugstrup kan blive udlejet i stedet (umiddelbart lyder det til at Hamza har vist mere på U-19 end Haugstrup).

Og det er jo en plads med en del slitage og behov for udskiftninger, så kan ikke se os have mindre end fem spillere i truppen, hvoraf 1-2 bør være talenter.
Når jeg skriver Yakobs afløser er det ud fra den overbevisning at han skal sælges til sommer for at få lidt i kassen for ham med udløb om et år.

2 har jeg også hørt og kan tilføje, JP er begejstret for SEB men der har angiveligt været nogle ikke sportslige årsager til, han ikke har fået så meget spilletid.

Han har sgu spillet sig nærmere spilletid i foråret - og jo vist bedre takter.
Lad ham gerne få karriens andet gennembrud hos os - men skal jo nok ikke vvære en 5-års?

med tanke på at få hjernen lidt væk fra mesterskabskamben, og over på noget lidt andet

DISCLAIMER: dette er ikke at sige at vi med sikkerhed vinder mesterskabet, eller kommer i nogle ligaspil intet er hjemme før det matematisk ikke kan gå galt. Det er udelukkende ment som ren hypotetisk og teoretisk discussion om hvilken turnering der ville være bedst for klubben at deltage i.

Hvilke af de 3 euopæiske ligaspil ville være bedst at komme i for AGF?

selvfølgelig på kort bane, selvom meget urealistisk, så bare alene på penge så ville champions league jo være fedt, men er det bedst for klubben på den lange bane? vi ville jo nok blive trynet i alle kampene skulle det magiske ske.

ville det være bedre på den lange bane at ende i conf league, hvor vi har muligheder for at komme ud og rent faktisk vinde nogle kampe, og skrabe nogle koefficient point hjem, selvom det har langt mindre monetær reward på kort bane?

Eller ville europa league være et fornuftigt mellempunkt?
Helt klart CL. Det vil være en game changer for os.
Det er altså en indtægt på 300 mio. kr. som vil kunne bringe os et godt stykke tættere på klubberne over os i det økonomiske hierarki.
Vil dog kræve sygt meget lodtrækningsheld at nå CL.

EL og COL giver gennemsnitligt det samme i koefficient.
EL klart sværere men trods alt 4 hjemmekampe med okay muligheder.
Der er kun 6 kampe i alt COL og også nogle kampe hvor vi er underdogs.
Så forskellen på EL og COL er primært økonomisk.
Indtægten på EL er knap 100 mio. kr., hvorimod den kun er ca. 35 mio. kr. for COL.
Derfor foretrækker jeg EL over COL.

Personligt tror jeg, at vi havner i COL-ligafasen, hvis vi bliver mestre.
Det vil være virkeligt fedt for klubben. Vi skal lære at spille europæisk igen. Og det er ikke noget man bare lige gør.

Last edited:
Personligt så syntes jeg det vi har set fra jørgensen har været fint til at købe ham, det har ikke været fantastisk, men der har været momenter her og der, som viser tegn på at han med mere fast spilletid, godt kunne vokse sig ind i rollen.

Vi er godt nok en klub i fremdrift, og er kommet langt, men jeg tror ikke vi er nået et punkt hvor vi har råd til at købe spillere ind der med garanti ville være gode på alle pladser, derfor bliver vi nød til at også satse på spillere der er lidt mere spørgsmålstegn ved, hvilket vi jo har gjort mange gange før. Jørgensen har allrede lært os at kende, kulturen i klubben, hvilken spillestil vores træner gerne vil spille osv.

Det ville være rigtig dyrt at skulle købe noget ind som har bech kvalitet fra day one, så jeg så gerne klubben give Sebastian Jørgensen mulighed for at vokse sig ind i det

edit: det ser ud til at jeg har kommenteret i den forkerte tråd somehow, hovsa

Hvis han forlænger, så er han også mit klare førstevalg til navn på trøjen i næste sæson!
I denne sæson blev det Gift Links og Tingager 🔥

Stærke valg!

Jeg har aldrig følt et "behov" for at få navn på, selv ikke som ung. Jeg holder jo med AGF og ikke en spiller, men Felix kan sgu et eller andet, samt min store dreng er kæmpe fan!

Jeg har aldrig følt et "behov" for at få navn på, selv ikke som ung. Jeg holder jo med AGF og ikke en spiller,

Jeg har ofte navn på, har altid set købet af trøjen, er for at vise min støtte til klubben - derfor jeg i over 10 år ikke købte en United trøje til mig selv pga. The Bastards - mens navnet var for at hylde spilleren som er kommet under huden på mig men ja jeg kender flere, der ikke kan drømme om at sætte navn på trøjen.

Personligt så syntes jeg det vi har set fra jørgensen har været fint til at købe ham, det har ikke været fantastisk, men der har været momenter her og der, som viser tegn på at han med mere fast spilletid, godt kunne vokse sig ind i rollen.

Vi er godt nok en klub i fremdrift, og er kommet langt, men jeg tror ikke vi er nået et punkt hvor vi har råd til at købe spillere ind der med garanti ville være gode på alle pladser, derfor bliver vi nød til at også satse på spillere der er lidt mere spørgsmålstegn ved, hvilket vi jo har gjort mange gange før. Jørgensen har allrede lært os at kende, kulturen i klubben, hvilken spillestil vores træner gerne vil spille osv.

Det ville være rigtig dyrt at skulle købe noget ind som har bech kvalitet fra day one, så jeg så gerne klubben give Sebastian Jørgensen mulighed for at vokse sig ind i det

edit: det ser ud til at jeg har kommenteret i den forkerte tråd somehow, hovsa
Sportsligt har jeg intet set der retfærdiggør et køb. Jeg kan simpelthen ikke se hvad han bidrager med som en hvilken som helst anden spiller ikke kan. Det der tæller for er at han har har været her en sæson og det er selvfølgelig en fordel. Men er det virkelig nok. Men hvis han koster max 5 mio så er det måske en ok handel som trupspiller.

Stærke valg!

Jeg har aldrig følt et "behov" for at få navn på, selv ikke som ung. Jeg holder jo med AGF og ikke en spiller, men Felix kan sgu et eller andet, samt min store dreng er kæmpe fan!

Jeg får normalt heller ikke navn på trøjen, men af og til nummer.
Jeg vil simpelthen blive for ærgerlig, hvis jeg får et navn på - og spilleren så tager nogle valg i fremtiden, der gør min trøje ubrugelig at gå i.
Stage kunne være et eksempel.

Jeg har dog netop købt en ny trøje og gjort en undtagelse, nu hvor navn alligevel var gratis.
Det blev Patrick Mortensen.
Han kommer til at stå som legende fremover - og jeg tænker ikke at han fucker noget op for mig i resten af sin karriere.

Jeg får normalt heller ikke navn på trøjen, men af og til nummer.
Jeg vil simpelthen blive for ærgerlig, hvis jeg får et navn på - og spilleren så tager nogle valg i fremtiden, der gør min trøje ubrugelig at gå i.
Stage kunne være et eksempel.

Jeg har dog netop købt en ny trøje og gjort en undtagelse, nu hvor navn alligevel var gratis.
Det blev Patrick Mortensen.
Han kommer til at stå som legende fremover - og jeg tænker ikke at han fucker noget op for mig i resten af sin karriere.
Jeg blev simpelthen også nødt til at købe en Paddy trøje inden at det måske er for sent. Helt fantastisk klubrepræsentant og legende.

Sportsligt har jeg intet set der retfærdiggør et køb. Jeg kan simpelthen ikke se hvad han bidrager med som en hvilken som helst anden spiller ikke kan. Det der tæller for er at han har har været her en sæson og det er selvfølgelig en fordel. Men er det virkelig nok. Men hvis han koster max 5 mio så er det måske en ok handel som trupspiller.
Jeg har heller ikke set nok til at retfærdiggøre et køb, men hvis JP og CV mener at han er god for holdet, så stoler jeg på det. De har været tæt på ham i lang tid, så de har et godt vurderingsgrundlag

Latest posts

Back