New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - Viborg, søndag d. 17.5. kl. 17.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 212
  • Views Views: Views 10K
Added to Calendar: 17-05-26

Hvem vandt mester skabet

• Total voters
    67
  • Poll closed .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - Viborg, søndag d. 17.5. kl. 17.00
Det bør være muligt at finde pyrofolkene og baneløberne.
Jeg er nu to gange i træk blevet bedt om at tage min hat af, når jeg går gennem lågen ind til stadion. Det er næppe bare for sjov, men må næsten betyde, at der er monteret et kamera et sted, evt. koblet til ansigtsgenkendelse.
- og lurer mig om ikke de kan identificeres. Det tog i hvert fald ikke mange dage at finde den der havde råbt efter Simsir og Mbabu.
Jeg har et langt mere liberalt syn på pyro end de fleste herinde, og der kommer næppe noget godt ud af en snak om pyro- og røg.

Men jeg fik et af mit livs største nedsmeltning i forbindelse med de der idiotiske baneløbere. Det er min klare opfattelse, at de ikke selv er en del af det etablerede miljø i Århus. Jeg tror, det var gæster, der har set lidt for meget fjernsyn fra Prag og Glasgow. Skammelig adfærd.

Både før, under og lige efter kampen var jeg i kontakt med folk, der pønsede på at skulle på banen, og jeg jeg er i dag ikke synderligt stolt af de ord, der kom ud af min mund.

En ting er at ryge på banen i spontanitet, men at planlægge det og gøre det ved en kamp som i går er simpelthen taberadfærd og noget, der hører hjemme på vstgn og ikke hos os.

Tullberg formår på vanlig uelegant vis at få det reduceret til et spørsmål om, at FCM er snublet i et par kampe og at FCM har haft det bedste topniveau.

Jeg synes, begge dele er decideret usande. Det er AGF, der er snublet i de afgørende kampe, hvor man ofte har været bedst (seksdagskrigen). Og det er AGF, der har haft det højeste topniveau.

FCM har bare individualister, højt pres og 'international' dommerlinje.

De indbyrdes FCM-kampe har deres egen historier. Ser man på forløbet udenfor de to indbyrdes, var min tolkning længe, at AGF var 'foran' på snuble-barometret (jeg talte selv om en limbo-konkurrence mellem AGF og FCM tidligere i foråret). Men set over den sidste, afgørende fase, er FCM snublet mest.

Eller: FCM kom halvsløjt fra land i foråret og AGF fulgte trop. Så tog AGF føringen i fummelgængeri og overlod matchbolden til FCM ... der så faldt ubehjælpeligt over egne ben.

Jespers sæbehanske kan ikke forbigås, fordi den havde stor betydning (heldigvis kun for forløbet!). Men også fordi den blev fulgt op af et AGF-kollaps, der ændrede fra fem til to points føring.

Uden det skal gå ned i forstærknings-ballade igen, ser jeg det som:

AGF spiller et pointmæssigt jævnt forår og mangler offensiv firepower, hvilket inviterer FCM ind i kapløbet.

Tullberg slider FCM op og bliver dårligere i takt med han får mere tid mellem kampene. FCMs bredde, lidt hjælp fra JH, og den sædvanlige kynisme /effektivitet sikrer dem fordelen. Og så fejler de.

For Tullbergs vedkommende ser jeg det som 'inkriminerende' at han ikke bliver bedre med færre kampe, men i stedet fremstår som en uholdbar træner.

For AGFs vedkommende er det fantastisk gået og mål på stats mm., er det et voldsomt fortjent mesterskab.

Tullberg formår på vanlig uelegant vis at få det reduceret til et spørsmål om, at FCM er snublet i et par kampe og at FCM har haft det bedste topniveau.

Jeg synes, begge dele er decideret usande. Det er AGF, der er snublet i de afgørende kampe, hvor man ofte har været bedst (seksdagskrigen). Og det er AGF, der har haft det højeste topniveau.

FCM har bare individualister, højt pres og 'international' dommerlinje.

De havde nok haft en bedre chance med deres tidligere træner ;)

1779097183810.webp

1779097203312.webp

Er der nogen der har et billede af den store tifo der kom på C tribunen før kampstart?

Og hvor er det dog irriterende at der er så mange retarderede mennesker på stemningsafsnittet. Man kan bare se at flere af dem kun er der for at se seje ud med et nødblus og en hætte. Stadionspeakeren siger at dommeren har sagt kampen bliver afbrudt hvis der igen kommer røg. Hvad gør man så? Man tænder da lige nogle nødblus. Der er absolut ingen sympati herfra, hvis vi får en tilskuerstraf på stemningsafsnittet. Kæft nogle sinker.

Jeg har et langt mere liberalt syn på pyro end de fleste herinde, og der kommer næppe noget godt ud af en snak om pyro- og røg.

Men jeg fik et af mit livs største nedsmeltning i forbindelse med de der idiotiske baneløbere. Det er min klare opfattelse, at de ikke selv er en del af det etablerede miljø i Århus. Jeg tror, det var gæster, der har set lidt for meget fjernsyn fra Prag og Glasgow. Skammelig adfærd.

Både før, under og lige efter kampen var jeg i kontakt med folk, der pønsede på at skulle på banen, og jeg jeg er i dag ikke synderligt stolt af de ord, der kom ud af min mund.

En ting er at ryge på banen i spontanitet, men at planlægge det og gøre det ved en kamp som i går er simpelthen taberadfærd og noget, der hører hjemme på vstgn og ikke hos os.
Hørt! Jeg skældte også et par stykker ud.. Var alvorligt bange for at de ville give mig en på snotten - pumpede steroide-typer med tatoveringer i ansigtet, samt maskerede kæmpefjolser..

Det der skræmmer mig mest er dog at folk ved Capo-tårnet brændte nettet af og begyndte at forsøge at vælte barriererne ind mod banen, og lave vedvarende pres for at lave en “flodbølge” af fans på banen.. Det er så usselt..

Det er da også bare helt igennem absurd at fyre træneren efter 7 ubesejrede runder.. Vanvittig ledelsesbeslutning..
Det synes jeg ikke nødvendigvis det er.

Træneren skal være den rette til de næste kampe og så betyder det mindre om han var den rette til de foregående.

Jeg tror FCM begik en fejl ved fyringen af Thomasberg, men om det var fyringen eller valget af afløser, det ved jeg ikke.

Og Tullberg kan måske vise sig at lære dosering mm., så han bliver en succes i FCM.

Man kan sagtens sige Tulle er en succes i FCM. 10 af hans 25 kampe er i slutspillet, så det er en hårdere målestok. Dertil et flot europæisk gruppespil, og en pokalsejr.

Man kan også sagtens sige det er en skuffelse han ikke bliver mester med dén trup og at FCM har fået et solidt girokort for lærepenge til grøn træner.

Hvor peger det hen ift at være den rigtige træner for FCM i kommende sæson? Jeg vil være mest bekymret for en kortvarig David-effekt, der allerede fes ud efter 6 måneder i jobbet. Og kan man lægge taktisk finesse og omtanke på en 'lets fucking go'-spillestil garneret med en træner der taber hovedet i hver anden kamp?

Er der nogen der har et billede af den store tifo der kom på C tribunen før kampstart?

Og hvor er det dog irriterende at der er så mange retarderede mennesker på stemningsafsnittet. Man kan bare se at flere af dem kun er der for at se seje ud med et nødblus og en hætte. Stadionspeakeren siger at dommeren har sagt kampen bliver afbrudt hvis der igen kommer røg. Hvad gør man så? Man tænder da lige nogle nødblus. Der er absolut ingen sympati herfra, hvis vi får en tilskuerstraf på stemningsafsnittet. Kæft nogle sinker.
Screenshot_20260518_121555_Instagram.webp

Det synes jeg ikke nødvendigvis det er.

Træneren skal være den rette til de næste kampe og så betyder det mindre om han var den rette til de foregående.

Jeg tror FCM begik en fejl ved fyringen af Thomasberg, men om det var fyringen eller valget af afløser, det ved jeg ikke.

Og Tullberg kan måske vise sig at lære dosering mm., så han bliver en succes i FCM.

Man kan sagtens sige Tulle er en succes i FCM. 10 af hans 25 kampe er i slutspillet, så det er en hårdere målestok. Dertil et flot europæisk gruppespil, og en pokalsejr.

Man kan også sagtens sige det er en skuffelse han ikke bliver mester med dén trup og at FCM har fået et solidt girokort for lærepenge til grøn træner.

Hvor peger det hen ift at være den rigtige træner for FCM i kommende sæson? Jeg vil være mest bekymret for en kortvarig David-effekt, der allerede fes ud efter 6 måneder i jobbet. Og kan man lægge taktisk finesse og omtanke på en 'lets fucking go'-spillestil garneret med en træner der taber hovedet i hver anden kamp?
Thomasberg blev fyret fordi de underliggende data ikke pegede i den rigtige retning. Det har jeg dælme også svært ved at tro, at de gør under Tullberg efter det her forår. Så jeg hælder klart til, at de gjorde den største fejl i rekrutteringen af ham.

Jeg har også tænkt over, hvor FCM står næste år. På den ene side burde Tullbergs CV antyde, at han bør være god til at udvikle spillere, ikke mindst de unge. Så er han jo et perfekt match til FCM, der nok snart skal genopfinde sig selv uden Francolino, Simsir og Osorio.

På den anden side så har jeg meget svært ved at forbinde dén rolle med dén Tullberg, der har vist sig i superligaen i år, og som mildt sagt virker mere fokuseret på kortvarig intensitet og præstationsfodbold end langsigtet udvikling. Det er jo som at få at vide, at Uwe Rösler kommer fra en lang periode som U19-træner, hvor man virkeligt har svært ved at se for sig, at det skulle have fungeret.

Fornemmelsen er vel mest af alt, at FCM ikke er i nær så gode hænder til næste sæson, som de måske havde forventet, de ville være, da de landede Tullberg ud af tysk ungdomsbold.

Hørt! Jeg skældte også et par stykker ud.. Var alvorligt bange for at de ville give mig en på snotten - pumpede steroide-typer med tatoveringer i ansigtet, samt maskerede kæmpefjolser..

Det der skræmmer mig mest er dog at folk ved Capo-tårnet brændte nettet af og begyndte at forsøge at vælte barriererne ind mod banen, og lave vedvarende pres for at lave en “flodbølge” af fans på banen.. Det er så usselt..
Mange af dem, der pludselig stod ved tårnet står der ikke normalt.

Latest posts

Back