New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 98K
Transfervindue Sommer 2026
And so it begins
Gladbach interesseret Jakob Poulsen

And so it begins
Gladbach interesseret Jakob Poulsen

Jeg nævnte faktisk Gladbach i går, sammen med Koln og Bremen.

Jeg skrev allerede for 2 måneder siden, at jeg troede det var svært at holde ham såfremt vi blev mestre.

Lad os se, man kan kun håbe

Vi afviste ham i vinters - tænker du CV er kommet på andre tanker, når han nu er blevet et halvt år ældre og er skadet?

Ifølge meldingerne var det Jens Jønsson der henvendte sig til klubben og ikke den anden vej rundt, så når der bliver nævnt der var interesse - så var det vist mest den ene vej. CV hentede i stedet Magnus Knudsen og det var en succes.

Hvorfor er I så vilde med ham? Han er 33 år, skadet, har ikke spillet i et år, truede klubben med at skride da han blev brugt i forsvaret (så meget for ideen om han skal spille i forsvaret som han ikke har gjort i 10 år - men det kan være han er blevet mere fleksibel på hans gamle dage).

Skulle han have været hjemme og spille, så burde han have gjort det inden hans sidste kontrakt - nu virker det som om det er for sent.
Er han skadet? Jeg kan finde to resultater, som siger det, men de to påstår, at han har været skadet hele sæsonen, men han blev jo "bare" udeladt, så vidt jeg ved.

Campo skriver rigtignok, at Jønsson blev tilbudt AGF, men at man havde hentet Knudsen. Det er umuligt at kende tidslinjen og henvendelsen natur, men jeg vil lade det tale til fordel for Knudsen, at vi hentede ham. Sikken klasse.

Jeg kan gentage, hvad jeg tidligere har sagt: Jeg antager, at niveauet er der. Er det ikke det, skal han naturligvis ikke på hold, men vi bliver jo ved med at tale om det, fordi det er en oplagt mulighed, hvis niveauet er der(!)

Derfor sætter jeg også min lid til CV, men jeg vil have lov at "drømme højt", når det er en tidligere AGFer, der er i spil. Det undrer mig, at folk så kontant kan afskrive ham uden fx at kunne se en potentiel Dalsgaard-case.

O forhold til JJ
Kan meget måske afhænge af et gruppespil samt evt salg.
I et scenarie hvor vi ender i Euro League samt sælger Yacob og evt Arnstadt.

NP bliver forhåbentlig mere tilgængelig det samme med den gode Solbakken, men NP spiller næppe 3 kampe på 8 dage
I sådant et scenarie kunne JJ vel godt passe ind uden nødvendigvis at skulle lave en Knudsen og spille hver gang

Det er spekulations artikel intet andet. Selvfølgelig holder udlandet øje med en ung succesrig træner med en attraktiv spillestil men derfra og til en klub konkret er interesseret, er der langt.

Der er intet i den artikel, som indikerer JP er på vej væk. Det er ikke en journalist, som kommer med et rygte Gladbach reelt er interesseret.

Er han skadet? Jeg kan finde to resultater, som siger det, men de to påstår, at han har været skadet hele sæsonen, men han blev jo "bare" udeladt, så vidt jeg ved.

Campo skriver rigtignok, at Jønsson blev tilbudt AGF, men at man havde hentet Knudsen. Det er umuligt at kende tidslinjen og henvendelsen natur, men jeg vil lade det tale til fordel for Knudsen, at vi hentede ham. Sikken klasse.

Jeg kan gentage, hvad jeg tidligere har sagt: Jeg antager, at niveauet er der. Er det ikke det, skal han naturligvis ikke på hold, men vi bliver jo ved med at tale om det, fordi det er en oplagt mulighed, hvis niveauet er der(!)

Derfor sætter jeg også min lid til CV, men jeg vil have lov at "drømme højt", når det er en tidligere AGFer, der er i spil. Det undrer mig, at folk så kontant kan afskrive ham uden fx at kunne se en potentiel Dalsgaard-case.
Jeg forstår ikke du kan antage det😀 spiller man ikke i et helt år i den alder er det mere nærliggende at der ikke er et specielt højt niveau. Hvis det var en hvilken som helst anden dansker der aldrig havde spillet i agf, ville du så synes det var interessant? Delaney spillede på et væsentligt højere niveau, og han har ikke just været en gevinst for fck siden returen. Superligaen er blevet helt anderledes god end da Jønsson sidst spillede i den.

men vi bliver jo ved med at tale om det, fordi det er en oplagt mulighed, hvis niveauet er der(!)

Nej, vi bliver ved med at tale om JJ, fordi i er nogen som med dit eget ord antager, han er god nok men ingen af os har set ham spille.
Men fakta er, JJ ikke har spillet i næsten et år og er 33 år. Det er ikke urimeligt at antage, han skal bruge lang tid før han er en reel forstærkning endnu mere, hvis i også gerne vil have ham omskolet til CB.

Kan vi ikke snart lukke den Jønsson-ting ned, helt ærligt? Romantik og nostalgi er langt oftest et elendigt udgangspunkt for spillerrekruttering.

Det giver da nul mening at hente en spiller, som bliver 34 til januar, og som har fået 16 minutter på banen på et år. Og det til en midtbane, hvor vi har mange gode spillere og lovende talenter.

Nogle mener så, han skal være centerforsvarer. En position han sidst udfyldte i 2016-2017-sæsonen og i det hele taget har spillet ret lidt. Jeg er målløs.

Mest af alt synes jeg, denne evighedsdiskussion er udtryk for en mangel på respekt for, hvor meget AGF har bevæget sig spillemæssigt og som klub.

Mest af alt synes jeg, denne evighedsdiskussion er udtryk for en mangel på respekt for, hvor meget AGF har bevæget sig spillemæssigt og som klub.
Og jeg synes, det er udtryk for manglende respekt for en tidligere spiller. 🤷🏼‍♂️

Altså, hvis ikke man gider diskutere Jønsson, kan man vel bare springe over.

Jeg kan sagtens forstå, at man gerne vil tale om mere spændende indkøb, men hvis ikke nostalgi-indkøb hører til i en transfer-tråd, hvor så?

Lad os aftale, at hvis JJ ikke spiller i AGF, når vinduet lukker, nævner jeg det aldrig igen (i hvert fald ikke seriøst). 🤝🏻

Det er spekulations artikel intet andet. Selvfølgelig holder udlandet øje med en ung succesrig træner med en attraktiv spillestil men derfra og til en klub konkret er interesseret, er der langt.

Der er intet i den artikel, som indikerer JP er på vej væk. Det er ikke en journalist, som kommer med et rygte Gladbach reelt er interesseret.
Enig!
Vi taler i øvrigt om en mand, der takkede nej til et særdeles lukrativt tilbud fra Lazio i januar 2010, fordi han godt kunne indse, at hans spilletid ville gå ned og det kunne risikere at koste pladsen på landsholdet til VM i Sydafrika.
JP er inkarnationen af snusfornuft. Og så tror jeg han virkelig elsker at være i AGF. Jeg kan ikke se for mig, at han smutter allerede nu, han ved godt, han har meget mere at lære. Han har f.eks. til gode at navigere gennem et århusiansk stormvejr, hvor resultaterne er skuffende i en længere periode. Han har til gode at håndtere tre turneringer. Han har til gode at spille en ny trup sammen.
Der er virkelig meget at lære for ham i Århus endnu.
Næste sommer, er jeg mere bekymret, men så har vi også vundet mesterskabet back to back OG er nybagte pokalmestre og Conference League kvartfinalister... så kan jeg godt se, at det er på tide at han kommer videre... ;)

Og jeg synes, det er udtryk for manglende respekt for en tidligere spiller. 🤷🏼‍♂️

Altså, hvis ikke man gider diskutere Jønsson, kan man vel bare springe over.

Jeg kan sagtens forstå, at man gerne vil tale om mere spændende indkøb, men hvis ikke nostalgi-indkøb hører til i en transfer-tråd, hvor så?

Lad os aftale, at hvis JJ ikke spiller i AGF, når vinduet lukker, nævner jeg det aldrig igen (i hvert fald ikke seriøst). 🤝🏻
Altså, jeg er AGF-fan, ikke Jønsson-fan.

Der er virkelig ikke ret mange fornuftsargumenter for, at Jønsson til AGF i august 2026 er et oplagt move for klubben.

Men du har ret, selvfølgelig kan tråden bruges til den slags diskussioner med fuld ret! 👍

Aner det ikke - kan bare se der står han er skadet og han har da vist spillet hele 16 minutter i sæsonen.

Jeg håber vi er for gode og CV bedre forberedt end det bliver nødvendigt. Der er umiddelbart ikke mange rationelle argumenter men mest håb om noget.... men mirakler sker jo fra tid til anden🏆😁

Umiddelbart tænker jeg, at Jens Jønsson har prioriteret løn og oplevelser højere i en del år og nu er det måske for sent. Det er også fint og jeg tænker han har været meget bevidst om det samt accepterer tingenes tilstand. Men det var da godt set fra hans side, at han gerne ville hjem til det hold som blev Danmarksmestre.

Kan vi ikke snart lukke den Jønsson-ting ned, helt ærligt? Romantik og nostalgi er langt oftest et elendigt udgangspunkt for spillerrekruttering.

Det giver da nul mening at hente en spiller, som bliver 34 til januar, og som har fået 16 minutter på banen på et år. Og det til en midtbane, hvor vi har mange gode spillere og lovende talenter.

Nogle mener så, han skal være centerforsvarer. En position han sidst udfyldte i 2016-2017-sæsonen og i det hele taget har spillet ret lidt. Jeg er målløs.

Vanvittig kommentar….sorry….Dalsgaard?🤔

På Bold.dk bliver der spekuleret i at Brumado kommer til at forlade FCM til sommer (hans kontrakt udløber til vinter).

Jeg har en våd drøm om at vi kan lokke ham til Aarhus. Det ville ikke gøre mig noget hvis vi også kunne få Lind med, så vi i næste sæson står med Brumado, Lind og Bogere. Det er nok ikke så realistisk men lad os sigte så højt som muligt

På Bold.dk bliver der spekuleret i at Brumado kommer til at forlade FCM til sommer (hans kontrakt udløber til vinter).

Han bekræftede det selv efter pokalfinalen men sagde også, han ikke vidste, hvad fremtiden byder på.

Og de har netop ikke været i den alder…

Eller være 33 år og ikke spillet i et år.

CVs data på JJ vil være mere end et år gammelt ikke engang han aner noget om JJs niveau. At hente ham vil bero på tro og håb og ikke på brugbar data og øjentest. Det er ikke en strategi.

Latest posts

Back