New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 86K
Den kommer du til at levere mange gange🙏 Gad vide om @Alsgaard kan placere den oppe under diverse? Der er pt. en kalender og måske den opdateres når @Salling23 laver kamptråde.

Jeg er i Italien til og med uge 28 - det er da vist en fordel med tidlig ferie i år😁 Så er det bare spændende om man kan få billetter til kampene.
Altså, personligt har jeg printet det skema ud i stort format, og ikke kun fordi at det er vigtig information for sommerplanlægningen, men også for den fornøjelse det bragte mig at sætte en stor, fed og tyk ring rundt om ordet "Danmarksmester". Kan anbefales.

Tak, men du bliver nødt til at udpensle det for mig som var jeg 7 år.
Hvornår skal AGF spille, hvis de går videre. Og hvornår, hvis ikke det lykkedes?
Der findes tråde om hvad der sker ved forskellige scenarier....det eneste der her og nu ligger fast er at vi starter i CHL Q2 med første kamp d. 21. el. 22/7.....returkampen 28. el 29/7....hvem og om ude el hjemme først afgøres ifm lodtrækningen d. 17. juni.....så vil jeg lade dig selv kigge i trådene hvad der sker hvis vi slåes ud efter de 2 kampe... men hvis man spærrer tirs-ons-tors fra sidste halvdel af juli og hele august, så er man nogenlunde sikret sommeren over ;-)

Jeg kan ikke fatte der er en tråd der hedder champions league og det ikke er en joke. Bliver CL hymnen også spillet i kvalifikationen? Så skal Champions League hymnen spilles i Randers for AGF. Det er fedt på så mange plan:)
Jeg blev inspireret til CL Hymnen som ringetone og Night Rider-temaet har fået pause indtil AGF ikke længere er med i den turnering.

Finalen spilles efter afslutning på Superligaen, så selvom AGF skulle slutte med en skuffende bronze i suppen, er der ingen grund til at skifte ringetone næst' år

Tak, men du bliver nødt til at udpensle det for mig som var jeg 7 år.
Hvornår skal AGF spille, hvis de går videre. Og hvornår, hvis ikke det lykkedes?
AGF skal spille (tirsdag eller onsdag) i uge 30 og 31. Der er superligastart i mellem de to datoer, mon ikke det for AGFs vedkommende bliver lørdag d. 25. juli.

AGF skal spille næste kval-runde i uge 32 og uge 33. Hvis man fortsat er i CL, er det tirsdag/onsdag, ellers er det torsdag.

Derefter skal AGF spille de sidste kval-kampe i uge 34 og uge 35. Ift dage gælder det samme som ovenfor.

Hvis AGF vinder bare én af de tre runder, er der ligaspil med start i september.

Den kommer du til at levere mange gange🙏 Gad vide om @Alsgaard kan placere den oppe under diverse? Der er pt. en kalender og måske den opdateres når @Salling23 laver kamptråde.

Jeg er i Italien til og med uge 28 - det er da vist en fordel med tidlig ferie i år😁 Så er det bare spændende om man kan få billetter til kampene.
De er der nu...
Med forbehold for datoer..

Ikke at jeg HELT forstår hvordan det hænger sammen, men at et udenlandsk medie giver os over 50% chance for at komme i Champions League Playoff synes jeg virker ret vildt! De placerer os over blandt andet Bodø/Glimt
View attachment 6963
Det er nok fordi, de anser “champions path” for at være lettere. Men jeg studsede også over den høje %.. men det er så også trods alt kun for at nå play-off og ikke hele vejen

Ikke at jeg HELT forstår hvordan det hænger sammen, men at et udenlandsk medie giver os over 50% chance for at komme i Champions League Playoff synes jeg virker ret vildt! De placerer os over blandt andet Bodø/Glimt
View attachment 6963
Det er fordi, at "Champions Path" er væsentligt nemmere. Det er kun mesterholdene, der er med her.

Bodø er i "League Path" - altså kvalturneringen for "ikke-mesterhold". De skal møde hold som Sporting, Lyon, Fenerbache, Union SG, Twente, Sparta Prag.

Der kommer i øvrigt en meget interessant kamp i dag. Celtic og Hearts spiller en direkte kamp om guldet. Vinder Celtic, så kommer de i CL-kval i stedet for Hearts. Celtic vil være seedet hele vejen og vil i den grad være noget af en mundfuld. Hearts kan nøjes med uafgjort.
Men Celtic vil så også næsten være det værste vi kan komme ud for. Og dem lammetævede FCM jo i efteråret. Ellers er det Røde Stjerne fra Beograd og Dinamo Zagreb vi skal frygte, men det er jo ikke som at trække ikke-mesterhold fra en top-5 (eller bare top-10) liga, som Bodø vil komme ud for.

Men Celtic vil så også næsten være det værste vi kan komme ud for. Og dem lammetævede FCM jo i efteråret. Ellers er det Røde Stjerne fra Beograd og Dinamo Zagreb vi skal frygte, men det er jo ikke som at trække ikke-mesterhold fra en top-5 (eller bare top-10) liga, som Bodø vil komme ud for.
AEK Athen og Sturm Graz (hvis de bliver mestre) vil også være en mundfuld for en dansk mester uden europæisk rutine, tænker jeg.

Celtic er et helt andet sted i dag end i efteråret. Plus der kommer et transfervindue, hvor de jo kan gå ud og bruge endnu flere penge end FCK og FCM.

Og det har alligevel en ret stor betydning. Kommer Celtic med, så vil vi nok være klare underdogs mod 3/5 seedede hold i en evt. CL-playoffrunde. Kommer Hearts i stedet med, så vil vi kun være klare underdogs mod 2/5, mens de resterende vil være relativt jævnbyrdige.

Latest posts

Back