New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 925
  • Views Views: Views 77K
Fodbold på tv
Zinras said:
det morer mig lidt at folk har skyklapperne p? i debatten, uden at se udover egen n?setip. Discovery - og for den sags skyld NENT - kan da ikke leve af at de sm? generationer godt kan finde ud af Bland Selv, n?r der findes 1,5 mio. mennesker over 60 ?r i landet hvor hovedparten absolut ikke kan. Det er mennesker som Yousee + Telia har bestemt ikke skal have sport, men skal betale fuld pris alligevel - Og i?vrigt justere deres nye kanaler p? et medie de ikke har adgang til eller ikke kan finde ud af at bruge.
Apropos udover egen n?setip :-) Du skal vel starte med at fraregne dem der ikke ?nsker at se sport og betale for det men har v?ret tvunget, hvis de ?nskede den store pakke? M?ske der er flere tilfredse end utilfredse p? den konto. Jeg ved det ikke.

Yousee har 1,17 mio. kunder og det faldt med 71.000 sidste ?r. https://www.dr.dk/nyheder/yousee-bloeder-kunder-71000-opsagde-abonnement-i-2019

Jeg har ikke selv erfaring med bland-selv men hvor sv?rt kan det v?re. Kan se p? Yousees hjemmeside, at det kan g?res p? web, app eller tv. Det kan de fleste pensionister formentlig finde ud af eller f? et familiemedlem eller ven til at hj?lpe med - s? d?rligt stillet er pensionisterne i DK vist heller ikke.

Nej, og det er vel netop derfor, at kunder abonnerer p? sm?, mellem eller store kabel-tv-pakker efter behov gennem deres lokale antenneforeninger, hvor man hidtil har kunne f? alt dit fodbold ind gennem den store pakke, eller v?lge de mindre alternativer, hvis behovet for sport er mindre.

Jeg er med p?, at tanken bag bland-selv er, at det skal v?re endnu nemmere at im?dekomme folks vidt forskellige behov, men det er stadig en helt anden st?rrelse at forholde sig til, hvad du f?r ind gennem dit tv-stik i v?ggen, end det er at regne streamingplatforme og forskellige bland-selv-pakker og -kort/-bokse ud, og derfor er det naturligvis ogs? af st?rste vigtighed for rettighedshaverne, stadig at v?re repr?senteret i de pakker, s? l?nge kundegrundlaget for disse trods alt er s? stort, som det er.

Jeg tror virkelig ikke, man skal undervurdere, hvor mange folk der har tv-pakker, fordi det er simplere eller mere overskueligt at erhverve sig. Jeg er 35, og har i alle mine ?r indtil nu vurderet det samme - at det var nemmeste at abonnere p? den store tv-pakke og betale den alt for h?je pris for det. Nu har jeg endelig bev?get mig ud i bland-selv, kun for at f? et rap over nallerne, fordi den bland-selv-pakke, der lige pr?cis d?kkede mine behov, kun gjorde det i to m?neder, f?r udbud/indhold atter ?ndrede sig og ikke l?ngere var d?kkende. S? nu skal jeg opgradere til en igen-dyrere bland-selv-pakke, hvis jeg vil v?re med. (ffs)
Mine for?ldre har 'af n?d' Boxer i sommerhuset, og kastede sig til en start ud i en flex-pakke, hvor man kan skifte kanalerne efter behov, men er endt med at betale fuld pris for fuld pakke, fordi det for dem aldrig blev gennemskueligt, hvorn?r eller hvordan de skulle skifte, n?r det var et behov, de kun sj?ldent eller med m?neders mellemrum stod med. -og jeg vil jo allerhelst t?nke, det ikke blot er fordi, vi i min familie generelt er mindre-bemidlede eller har d?rligere foruds?tninger for at regne udbydernes varierende tilbud ud.

Hvis vi snakker sport/ikke-sport, s? er jeg med p?, at det er de kanaler, der koster boksen. Men i forhold til at holde priser p? tv-pakkerne nede eller i skak, s? har pakkerne ogs? altid indeholdt en ordentlig bunke minoritets- eller niche-kanaler, og det g?r de stadigv?k.
Jeg er ogs? med p?, at udbyderne gerne vil tilbyde et bredt og varieret snit, men argumentationen om, at folk b?r kunne finde ud af tilvalg og bland-selv, alt efter hvor meget sport, de i eksemplet gerne vil have adgang til, burde i liges? h?j grad g?re sig g?ldende her - det er faktisk ogs? h?ndtag, man liges? vel 'burde' skrue p? og forvente, at den mindre gruppe, der har behov for skandinaviske eller tyske kanaler, friluft eller britisk satire, ogs? kan finde ud af at v?lge til efter behov.

Argumentet er liges? validt, og s? st?r vi helt reelt i stedet i diskussionen om, hvorvidt det overhovedet er okay, at udbyderne stadig tilbyder tv-pakker?
Yousees store pakke indeholder kun Viasat Golf af sportskanal, mens TV2 Sport, 3+, -Max og -Sport alle findes i mellem-pakken. Ergo kunne de nemt have tilbudt Discoverys dyre sport i den store pakke og tage merprisen for den, hvis det virkelig kun var prisen, de sloges p?.
Det er det bare ikke; de sl?s for at komme af med tv-pakkerne, og de har samtidig intensiveret deres samarbejde med Viasat, som ligger i direkte konkurrence med Discovery. Derfor synes jeg det er hamrende uv?rdigt af Yousee at fors?ge at g?re Discovery til synderen i det her, uagtet at Discovery uden tvivl ogs? presser citronen.
Der er stadig behov og kundegrundlag for tv-pakker, og udbydernes (dem alle sammen - ingen n?vnt, ingen glemt, jeg vil gerne v?re med til at v?re utilfreds over dem alle) benh?rde fors?g p? at adf?rdsregulere hele markedet er ikke en skid forbrugervenligt.
Det er et pisse-gr?digt marked - vi skal sammen sluge en masse lort fra dem, og jeg fornemmer trods alt, at vi det meste af vejen er rimelig enige alle sammen. Men selvf?lgelig skal Yousee ikke tage deres kunders sport fra dem og erstatte med ligegyldigt indhold, og samtidig fors?ge at t?rre den af i andre end dem selv. De er en k?mpe, markedsledende udbyder, og de skal naturligvis selv tage ansvar for de valg og beslutninger de tr?ffer. Det er jammerligt og pinligt at se, at bollerne alligevel kan v?re s? sm?, og strategien er blottet for format overfor b?de samarbejdspartnere, forbrugere og egne kunder.

mondrup date=1583399185 said:
Ergo kunne de nemt have tilbudt Discoverys dyre sport i den store pakke og tage merprisen for den, hvis det virkelig kun var prisen, de sloges p?.
Men Viaplay betalte nok ikke Discovery pr. kunde (faktisk var det vel s?dan en l?sning de ville have). S? uanset om Viaplay kunne lokke deres kunder fra mellempakke til stor pakke for fortsat at kunne se kanal 4/6/9, s? var regningen fra Discovery den samme. S? for at d?kke merprisen skulle den store pakke stige uforholdsvis meget i pris - stadig uden garanti for at kunderne ville skifte pakke.

Martinstranger said:
Jeg har ikke selv erfaring med bland-selv men hvor sv?rt kan det v?re. Kan se p? Yousees hjemmeside, at det kan g?res p? web, app eller tv. Det kan de fleste pensionister formentlig finde ud af eller f? et familiemedlem eller ven til at hj?lpe med - s? d?rligt stillet er pensionisterne i DK vist heller ikke.
Jeg tror du ville blive p?nt overrasket over hvor d?rligt mange pensionister er stillet i DK, s?rligt familiem?ssigt, men det er s? en anden snak. Det du totalt ignorerer er at de fleste i det segment ikke kan bruge det og aldrig har brugt det f?r. Det betyder i de fleste tilf?lde at de skal ud og skaffe sig en dyr smartphone eller computer, med dertilh?rende abonnement for at komme p? nettet, plus evt. udstyr for at f? lov til at v?lge hvad de rent faktisk vil se hvis de nu ikke vil tvangsinl?gges til det antenneforeningen v?lger. Foruden balladen med at l?re hele lortet.

Faktum er bare at vores liv er ekstremt vanebaseret, og de fleste mennesker har aldrig skullet g?re en skid for at se det TV de gerne ville. Nu bliver det s? taget fra dem ud af det bl?, fordi TV-selskaberne opf?rer sig som sm? b?rn og ikke kan finde ud af at kommunikere med deres eget marked. Der er alts? et k?mpestort markedssegment der nu skal opretholde en masse udgifter og besv?r for at f? det de plejer, uden nogen egentlig ?rsag til det end at Yousee ikke kan finde ud af at sende en e-mail f?r en pressemeddelelse. Det er en af de st?rste og mest pinlige markedsf?ringsfejl i nyere historie indenfor vores gr?nser, og det er bare t?krummende at se p? som markedsf?rings?konom.

Der var simpelthen s? mange m?der dette kunne l?ses p? uden s? meget ballade, for det var jo en standardforhandling der ikke beh?vede noget drama og kunne have givet kunderne (og Yousee selv) ca. 6 mdr. til at omstille sig. Nu blev det s? en latterlig og pinlig sl?skamp i offentligheden, hvor Yousee konstant p?stod at forhandlingerne stod p? og kunderne ikke skulle bekymre sig, fremfor bare at rive plasteret af og f? kunderne omstillet. Det er sgu ikke noget der p?virker mig personligt, for jeg gider ikke almindeligt TV i forvejen, men det er simpelthen en katastrofe af st?rre dimensioner som var enormt nem at undg?.

Jeg har bidt mig fast i pensionisterne fordi de er den st?rste gruppe og den der har sv?rest ved at omstille sig, men det er da ikke meget bedre for resten af landet. Hvorfor skal de dog pisses op og ned af ryggen af Yousee? Og hvorfor er det altid andres skyld at giganten p? markedet ikke kan opf?re sig ordentligt?

Havde Yousee s? bare sat prisen p? store og mellempakkerne tilsvarende ned (alts? en voldsom prisreducering pga. manglende sport der nu ikke skal betales til), s? var det da en anden sag. Men nu f?r kunderne jo bare endnu flere ligegyldige og u?nskede kanaler og andet pjat til den samme pris, hvilket er hvor skoen trykker. ?n ting er svinestregen og den barnlige opf?rsel, men hvorfor skal man stadig betale fuld pris n?r det meste af omkostningen er v?k og produktet er st?rkt forringet?

Zinras said:
Havde Yousee s? bare sat prisen p? store og mellempakkerne tilsvarende ned (alts? en voldsom prisreducering pga. manglende sport der nu ikke skal betales til), s? var det da en anden sag. Men nu f?r kunderne jo bare endnu flere ligegyldige og u?nskede kanaler og andet pjat til den samme pris, hvilket er hvor skoen trykker. ?n ting er svinestregen og den barnlige opf?rsel, men hvorfor skal man stadig betale fuld pris n?r det meste af omkostningen er v?k og produktet er st?rkt forringet?
Du virker dybt indebr?ndt over det der er sket og som om det kun er Yousees fejl. Det er formentlig en sandhed med modifikationer og ekstremt sv?rt kun at give en part skylden😉

M?ske der var en stor prisstigning p? bordet som Yousee ikke ville g? med til, da der i forvejen ville v?re stigende priser. 

Nu har jeg ikke set nogen pensionister g? h?rdt til Yousee for de manglende sportskanaler men det lyder som om du kender nogen. Har heller ikke set nogen sige de ikke kan finde ud af blandselv men der skal nok v?re nogen.

Heldigvis er der i velf?rdssamfundet god hj?lp at hente. Hvis der ikke er familie der kan hj?lpe og det st?r slemt til, s? hj?lper kommunen forh?bentlig. Alternativt st?r ?ldresagen klar med hj?lp til IT i hjemmet  M?d andre n?r dig - deltag i ?ldre Sagens mange sociale arrangementer H?ber det kan bruges.

[member=175]Zinras[/member]? 
Jeg m? sige, at jeg overhovedet ikke er enig. I et temmelig mudret billede af mange kapitalistsskurke og f? helte er jeg mindre gal p? YouSee end p? Discovery. YouSee har valgt at sl? et slag for bland selv-pakkerne, og Discovery pr?ver at tvinge dem til at fravige den vej. St?rre valgfrihed i tv er den vej det SKAL g?. Det er den vej det burde v?re g?et for mange ?r siden. Det er en skandale i sig selv, at tv-seere i s? mange ?r har v?ret tvunget til at betale for indhold, de ikke ?nsker at se. Det betyder, at nogle pensionister og andre skal ?ndre vaner - s?dan er det med udvikling. Folk kan heller ikke l?ngere g? ned i blockbuster og leje en VHS-film. 

Jeg tror egentlig, at YouSee har set en st?rre fare end tabet af Discovery. Nemlig at de ikke n?r at rodf?ste sig p? bland selv/v?lg selv-markedet, f?r andre kommer dem i fork?bet. Det er en udvikling, som Discovery til geng?ld n?gter at se i ?jnene og som de bek?mper med alt, hvad de kan. Hvordan skal deres forretningsmodel dog overleve, hvis de kun kan s?lge deres kanaler til dem, som rent faktisk ser dem?!

Min personlige historie er, at jeg har haft Stofa i mange, mange ?r. Den store pakke til hvad... 650 kroner/mdr eller noget i den stil? Sk?bnen ville s?, at jeg pr?cis til nyt?r flyttede uden for Stofa-omr?de og m?tte v?lge blandt andre udbydere herunder YouSee. Til at begynde med var jeg tr?t af det, for jeg vil jo f?rst og fremmest se fodbold - og DET HELE - samt Netflix og HBO! Men jeg endte med YouSee's tilbud p? tv, som var klart det billigste. Det viser sig, at jeg med en bland selv 20-pakke til 529 kr/mdr kan f? alle andre fodboldkanaler end Discovery + Netflix + HBO. S? i min dovne privat?konomi bliver det til en besparelse p? flere hundrede kroner, ogs? selvom jeg er n?dt til at k?be noget - ?benbart - lavkvalitets streaming for at f? fodbold fra Discoverys kanaler.

Jeg synes Discovery skulle tage at indstille sig p? en en fremtid, hvor forbrugeren rent faktisk ikke bliver tvunget til at f? skubbet reality programmer ned i halsen, n?r de pr?ver at k?be sport, hvis det ikke er det, de ?nsker. De kunne starte med at f? styr p? deres streaming-tjenester. YouSee har taget et skridt og en lille kamp mod st?rre valgfrihed. Men de er jo heller ikke i hus overhovedet. Det b?r v?re s?dan, at der findes et produkt, som hedder "Superligafodbold". Noget man skulle kunne k?be uden at f? malware (reality) med i k?bet. M?ske skulle EU g?re en indsats for s?dan noget, i stedet for at k?mpe for forbrugernes rettigheder til at klikke uendelige cookie-bokse v?k.

Jeg er bestemt ikke fan af Yousee, men i den her sag, har de en rigtig god sag, og jeg forst?r godt at de tager kampen imod Discovery. I l?bet af ?rerne er der kommet flere og flere ligegyldige kanaler, forst?et p? den m?de, at programmerne m?ske er fine nok, men bliver spoleret af evindelige reklame blokke. Den del st?r Discovery ikke ene om, Viaplay  har ogs? spoleret deres produkt, og selv DR er nu begyndt at reklamere for deres egne programmer.

At bede forbrugerne om at betale for en masse kanaler uden valgmulighed udfordrer min motivation for at beholde min TV pakke.

Yousee har set helt rigtigt, da jeg for 6 mdr. siden fik mulighed for at sortere lidt i kanalerne, og skal man beholde mig som kunde (jeg anser mig som premium kunde med god profit p?), s? er Yousee n?d til at blive skarpere p? kanaltilbuddet.

Vi kan da h?be at udbyderne begynder at fokusere p? kvalitet, i stedet for kanaler med 3-4 reklameblokke hver time, for det er den vej man skal g? for at fastholde kunderne. Det er bare som om regnedrengende har overtaget i ?jeblikket, og det virker til at man prim?rt s?lger reklamer, og bruger TV til at tr?kke folk til, og ikke omvendt at man laver kvalitets tv, og f?r det finansieret via reklamer leveret p? en sober og intelligent m?de.

For at tr?kke en vinkel, oplever flere spilfirmaer inden for computerindustrien samme udfordring, de malker forbrugerne, hvorefter de fordufter, og f?rst efter et stykke tid, anerkender man at de fleste forbrugere godt vil betale, bare det er kvalitet.

Det var et lidt langt indl?g, jeg h?ber da at Discovery finder sig selv, og anerkender at ikke alt i deres kanalsortiment, indeholder den kvalitet det b?r have, og t?r give os forbrugere muligheden for at til og frav?lge. Hvis man har en god kvalitetskanal, skal den nok blive tilvalgt. For 10 ?r siden s? jeg masser af Discover kanalen, som var fyldt med fede programmer, det g?r jeg ikke i dag, alt for mange reklamer har gjort at jeg har mistet lysten og ser meget mere p? youtube eller streamingtjenester.

/Aske

Edit: Ato Vari svarede mens jeg skrev, jeg er ogs? enig i hans indl?g.

Fair Yousee mener, fremtiden er Bland Selv - det g?r de heller ingenting for at skjule - men hvorfor g?lder det s? ikke Viasat kanalerne? Hvorfor har Yousee ikke skruet bissen p? overfor dem?

Jeg har spurgt dem p? b?de Facebook og Twitter og hvor de ellers normalt er venlige til at svare p? sp?rgsm?l endda udenfor normal arbejdstid, s? var der larmende tavshed.

Jeg forst?r squ godt, Discovery synes, det er konkurrenceforvridende, at deres st?rste konkurrent scorer kassen p? b?de at v?re i Bland Selv og i pakkerne og det bliver endnu mere grotesk, at Discovery kanalerne i den store pakke blev erstattet af Viasat kanaler.

Ato Vari said:
Det b?r v?re s?dan, at der findes et produkt, som hedder "Superligafodbold". Noget man skulle kunne k?be uden at f? malware (reality) med i k?bet. M?ske skulle EU g?re en indsats for s?dan noget,
Helt enig👍 Kunne jeg n?jes med kunnet bestille superligabold gjorde jeg det. Har uendelig lidt brug for reality. Tv-selskaberne er pt overhalet af udviklingen og har st?et lidt i stampe - vi er mange forbrugere der selv v?lger til og er g?et ?n?sten? v?k fra flowtv. Det bliver en sp?ndende udvikling i de kommende ?r, der g?r ikke lang tid f?r de store nye spillere byder ind p? sportsmarkedet.

Martin Hansen said:
Du vil aldrig komme til kun at betale for lige n?jagtig det du har lyst til at se, det er ikke ?konomisk rentabelt for en udbyder og slet i et lille land som Danmark med kun sm? 5,5 millioner mennesker.
Det kan godt v?re men m?ske det kan komme i en pakke jeg ?nsker.

Jeg er stadig sur over der skal to pakker til for at se GF - m?ske det var muligt at komme ned p? en?

Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med, at  Superligaen er fordelt p? b?de Viasat og Discovery, men det er nu engang noget EU har bestemt af konkurrence hensyn for at beskytte os forbrugere. Jeg ved s? bare ikke, hvilken Dj?fer i hans visdom, har troet, at det vil blive billigere for os forbrugere.

Men et s?rskilt Superliga produkt som eksempelvis NFL Pass, nej det tror jeg ikke nogensinde kommer ikke til en pris, hvor det reelt er billigere end nuv?rende l?sninger.

Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med, at  Superligaen er fordelt p? b?de Viasat og Discovery, men det er nu engang noget EU har bestemt af konkurrence hensyn for at beskytte os forbrugere. Jeg ved s? bare ikke, hvilken Dj?fer i hans visdom, har troet, at det vil blive billigere for os forbrugere.

[member=33]Martin Hansen[/member]?

Det er ret simpelt. Hvis man i DK fulgte lovens ?nd (s?dan hedder det), s? ville begge discovery og viasat skulle vise HELE superligaen, og forbrugeren kunne s? v?lge hvilken en l?sning han/hun ?nskede.

EU har dikteret at der ikke m? v?re monopol. I DK har vi 2x monopoler der ejer hver deres del af kampene/ligaen. Det er direkte omg?en af hensigten, og burde v?re en sag for ombudsmanden.

EU dikterer at der ikke m? v?re monopol, da viasat s? i princippet kunne tage 5000kr/md for viaplay hvis de ejede det hele, og kunne v?lge ikke at vise det p? TV heller.
S? teorien skal direktivet tvinge 2 selskaber om at k?mpe om at lave det bedste produkt, men har endt med at blive udnyttet til at vi skal have begge produkter... Det kan man s? synes er EUs skyld, eller dem der udnytter det, ELLER dem der ikke h?ndh?ver det/g?r noget ved det nationalt...

Viaplay koster 319kr. Forestil jer at discovery Eurosportplayer kostede 200kr. Hos viaplay fik du hele superligaen+andet sport de udbyder+film+serier. Hos eurosport fik du hele superligaen+al sport de ellers udbyder.

Hvad v?lger du?

Pt har vi intet valg. Hvis du vil se hele ligaen skal du have begge dele. Mod lovens ?nd.

Med forbehold for lovgivning, konkurrence bestemmelser mv. s? er det Divisionsforeningen der bestemmer hvordan kampe skal v?re tilg?ngelige p? TV. De kan jo bare ligge vilk?r om tilg?ngelighed og prisniveau i udbudsmaterialet.

Det er jo interessant at t?nke sig hvad der ville ske, hvis sponsor synlighed blev meget mere v?rd for klubberne end penge fra TV. S? ville de nok s?lge varen p? andre forventningen.

Det skal ikke v?re nogen hemmelighed hvor irriterende det er at blive trukket rundt ved n?sen af gamle stive koncepter om TV-kanaler og TV-pakker. Hvad er en TV-kanal efterh?nden for en st?rrelse.

Ligesom dem der k?ber TV-rettigheder, efter min smag, har lidt for meget indflydelse p? spilledage og tid, hviledage mv. som godt kan udfordre en fair afvikling af ligaen. Noget som ellers burde v?re grundl?ggende og mejslet i sten.

[member=25]Stig AKA Frank Heskj?r[/member]

Mig bekendt skal fodboldrettigheder s?lges i pakker og en udbyder kan s? kun byde p? et vis antal pakker. Jeg har ikke l?st nogen som helst steder, det er i loves ?nd at Discovery og Viasat skal vise hele Superligaen, men jeg vil da gerne se noget dokumentation :).

Edit:

Det her er EU regler g?ldende Premier League:

LIVE AUDIO-VISUAL RIGHTS

3.1The  FAPL  shall  make  available  for  sale  those  six  (6)  Packages  of  Live  Audio-Visual Rights which are described in Schedule 1 and which shall, in the aggregate, consist of one hundred and thirty-eight (138) Premier League Matches per Season.

3.2The FAPL shall ensure, and shall specify in the Invitation to Tender in respect of the  Live  Audio-Visual  Packages,  that  no  single  Bidder  (including  a  Bidder  acting  on  its  own  for  some  Live  Audio-Visual Packages and as part of a Consortium or Consortia  for  each  of  the  others)  shall  be  awarded  all  of  the  Live  Audio-Visual Packages exclusively by the FAPL.  For the purposes of these Commitments, this undertaking of the FAPL shall be referred to as the "Single Buyer Rule"

https://ec.europa.eu/competition/antitrust/cases/dec_docs/38173/38173_132_7.pdf

Mig bekendt skal fodboldrettigheder s?lges i pakker og en udbyder kan s? kun byde p? et vis antal pakker. Jeg har ikke l?st nogen som helst steder, det er i loves ?nd at Discovery og Viasat skal vise hele Superligaen, men jeg vil da gerne se noget dokumentation
[member=33]Martin Hansen[/member]? 

Lovens ?nd er i sagens natur ikke p? skrift... Men det er vel helt naturligt, at anti-monopol-love skal opbryde "monopol".

Hvis du ikke mener visat har monopol p? aftenens kamp, s? vis mig gerne hvor man ellers kan se den end hos viasat?
Hvis ikke Visat er "single  Bidder" som konsekvens af opdelingen, s? er vi for mig at se ude i juridisk omg?else af ordlyden.

Det handler jo NETOP om at ingen m? ege rettigheden alene. S? hvad nytter det at discovery teknisk set ejer rettigheden til aftenens kamp, n?r de ikke viser den?

Hvis der skal ses forskel p? "bidder" alts? for at der skal v?re flere der byder p? rettighederne, snarere end flere ejere, s? m? n?ste skridt v?re at pege p? hvorfor de netop har p?peget at det er pga EU-regler at viasat ikke m?tte eje rettighederne alene, og var grunden til at discovery og viasat har opdelt rettighederne sammen.

Jeg skal gerne sige at jeg da ikke er hverken 100% inde i sagerne, eller er 100% sikker i min sag.
Jeg kan bare SLET IKKE se det p? anden m?de end at det IKKE var intentionen med lovgivning der skal beskytte forbrugerne, som s? let kan omg?s af ejerne (som jeg synes de g?r).

Der er muligvis flere "ejere"/"bydere" p? rettighederne til aftenens kamp. Men der er kun 1 ejer der viser den. Og derfor kan du som forbruger ikke se kampene uden at eje BEGGE produkter. Det er ikke lovens ?nd, som jeg ser det. Men jer er ikke jurist.

Der st?r ganske krystalklart fodboldrettigheder skal s?lges i pakker og ingen enkelt st?ende byder m? k?be alle pakker. Der er simpelthen ikke noget at misforst?. Viasat og Discovery f?lger reglerne og omg?r ikke noget som helst.

Aftens kamp er en del af en pakke, en pakke Viasat har k?bt og som derfor ikke kan k?bes af en anden. Det kan godt v?re, du gerne vil have det anderledes - jeg er faktisk ganske enig med dig, derfor jeg ogs? skrev min Dj?f kommentar tidligere - men EU har villet det anderledes.

Martin Hansen said:
Der st?r ganske krystalklart fodboldrettigheder skal s?lges i pakker og ingen enkelt st?ende byder m? k?be alle pakker. Der er simpelthen ikke noget at misforst?. Viasat og Discovery f?lger reglerne og omg?r ikke noget som helst.

Aftens kamp er en del af en pakke, en pakke Viasat har k?bt og som derfor ikke kan k?bes af en anden. Det kan godt v?re, du gerne vil have det anderledes - jeg er faktisk ganske enig med dig, derfor jeg ogs? skrev min Dj?f kommentar tidligere - men EU har villet det anderledes.

Det er vel ret tydeligt at de EU jurister der vedtager reglerne forestiller sig at fodboldtilh?nger bare v?lger en eller anden tilf?ldig pakke, og hvis den er for dyr hos en tv udbyder, s? v?lger man da bare en anden pakke med nogle andre hold fra en billigere udbyder i stedet for!! S? er der jo fri konkurrence fordi alle pakker ikke er hos en udbyder og det derfor er muligt for forbrugeren at se ?Premier League? eller ?Superliga? som vel m? v?re det ?produkt? der skal v?re konkurrence p?!!

Det handler uden tvivl om indg?ende lobby arbejde fra store udenlandske TV udbydere som Discovery eller Nent. De har f?et drejet intentionerne  om fri konkurrence og beskyttelsen af forbrugerne over til at blive en guldkalv for dem selv hvor forbrugerne ikke bare skal betale for et dyrt abonnement, men nu er n?d til at betale to dyre abonnementer for at kunne f?lge deres hold, fordi juristerne og politikerne er blevet forbl?ndet af lobbyister der fik dem overbevist om at det er for forbrugernes skyld at pakkerne skal fordeles mellem flere udbydere, fordi de ikke selv aner en skid om fodbold og tror det er ligaen der er produktet ikke de enkelte klubber.

Latest posts

Back