New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 925
  • Views Views: Views 77K
Fodbold på tv
Jeg kan sagtens forestille mig Discorverys plan efter k?bet af Eurosport at udfase Eurosport Player og samle alt indhold p? Dplay. Det vil give mest mening ogs? for at undg? forvirring.
Mon ikke de laver en Viaplay, hvor du kan v?lge mellem Dplay uden sport og Dplay med sport?

Martin Hansen date=1582282755 said:
Jeg kan sagtens forestille mig Discorverys plan efter k?bet af Eurosport at udfase Eurosport Player og samle alt indhold p? Dplay. Det vil give mest mening ogs? for at undg? forvirring.
Mon ikke de laver en Viaplay, hvor du kan v?lge mellem Dplay uden sport og Dplay med sport?
 De har allerede med/uden sport. Det k?res seperat fra eurosportplayer som er en international app som jeg forst?r det.

Det er jeg klar over Stig, men det er under et andet navn og er kun med til at skabe forvirring bare se i denne tr?d.

Det giver ingen mening at have det samme produkt under forskellige navne. Eurosport player indikerer jo ikke at indholdet fra eks. Canal 9 ogs? findes der, s?dan noget koster kunder.

Martin Hansen said:
Det er jeg klar over Stig, men det er under et andet navn og er kun med til at skabe forvirring bare se i denne tr?d.

Det giver ingen mening at have det samme produkt under forskellige navne. Eurosport player indikerer jo ikke at indholdet fra eks. Canal 9 ogs? findes der, s?dan noget koster kunder.
Discovery bl?der kunder efter vinteres magtkamp med Yousee eller ogs? er interessen for BIF dalet gevaldigt. Der var kun 36.000 seere til kampen mod Lyngby i g?r
K?mpe tv-mavepuster til Br?ndby: Seerne flygtede fra Lyngby-kamp ? Ekstra Bladet

Det er lidt en blanding af forskellige faktorer: Dplay skal have kapret rigtig mange kunder f?r seertallet kan normaliseres p? den konto, givet hvor f? der efterh?nden kan se indholdet p? TV. Dertil har BIF i forvejen et meget forh?jet seertal pga. de uendelige s?ndagskampe i bedste sendetid uden anden konkurrence p? dansk TV, hvilket g?r slaget v?rre. BIF har ogs? skibet deres profiler af sted, s? hvis man f.eks. var fan af Wilczek fremfor BIF som s?dan er der ingen grund til at f?lge med p? en platform man skal betale yderligere for.

Hvad Yousee har lavet er stadig det st?rste clusterfuck i mange ?r: Ikke s? meget at de laver en ny satsning, men simpelthen fordi de snigl?ber deres egen partner og kunde med en pressemeddelelse ud af det bl?. Det kan dog blive et stort problem p? sigt for Yousee, idet Discovery omsatte for 70,3 mia. kroner i 2018 og derfor er p?nt ligeglade med at det koster 800.000 kroner om dagen i DK.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ny-tv-ballade-telias-aftale-med-discovery-networks-ophoerer/8028891

Discovery presser citronen overalt. 

Det er mig et mirakel at Eurosport har kunne holde fast i Eurosportplayer som er ganske fin ift pris og kvalitet.

119kr via appstore/83kr med ?rsabonnement direkte hos dem.

Men Dplay og discovery's setup med reality og fors?g p? at k?re deres eget r?s: nej tak. 
Jeg forst?r sagtens at Telia og Yousee har sagt nej til at s?tte prisen op p? deres Discovery-kanaler til kunderne.

Discovery presser bestemt citronen for tiden, men jeg tror ogs? det er fordi det traditionelle TV-marked bliver mere uinteressant for dem som tiden g?r. Uden Yousees kunder kan deres platform alligevel ikke betale sig grundet dyre sportsrettigheder, og s? g?r de h?rdt efter fremtiden i form af streaming.

I et st?rre perspektiv kan man sige at de nu har et marked hvor de kan eksperimentere s? meget som de vil med fremtidens indhold og TV-formater, uden det koster det store. Et tab p? 800.000+ kroner om dagen er mange penge for almindelige mennesker, men det matcher sikkert ikke engang el-regningen for moderselskabet. Det er selvf?lgeligt ikke langtidsholdbart, men de har vel et par ?r til at finde ud af hvordan streamingen skal skrues sammen og f? noget markedsdata som de andre virksomheder ikke har. Yousee kan trods alt leve fedt af almindeligt TV, internet og alt muligt andet, mens Discovery skal have streamingen til at fungere.

Det er sgu lidt tr?ls at TV-selskaberne opf?rer sig som babyer, men i det mindste kan det give streamingen generelt et ordentligt spark i r?ven. Dog koster det alts? ogs? mange seere hos Yousee og Telia i sidste ende, for jeg tror mange glemmer konsekvensen:
EB said:
Til geng?ld bliver de fork?let med f?lgende:

CMore Stars, CMore First, CMore Hits, CMore Series samt SF-kanalen. Tv-pakkerne bliver derfor heller ikke billigere.

Samme pris, v?sentligt ringere produkt (ingen sport, der er hvad der koster mange penge at k?be). Det kan heller ikke blive ved med at g?.

Men du kan da ikke forvente at Yousee og Telia skal s?tte prisen drastisk op for at komme Discovery i m?de, eller s?tte prisen ned fordi Discovery bliver st?dige.

Yousee og Telia ?nsker et produkt til deres kunder, som kunderne gerne vil have. S? jeg forst?r ikke at kunderne bliver sure p? telia/yousee n?r Discovery bryder med Telia/Yousee fordi disse ikke vil s?tte prisen op.

N?r det s? er sagt, s? forst? jeg sagtens at kunderne BAGEFTER er tr?tte af at prisen forbliver den samme n?r man mister noget man er glad for. Men det starter med at Discovery spiller konger.. Og s? er det noget "b?vet" n?r yousee/telia peger p? at du f?r TV2 Charlie istedet for kanal 5 som eksempel. Folk mister landskampe, men f?r inspector morse/barnaby istedet... Udover det ?ldre segment og dem der ikke er sportsinteresserede, s? er mange retteligt tr?tte af det "bytte". Men mange er sgu sikkert ligeglade.

Og jeg synes det er en skandale hvor ringe Dplay fungerer. Jeg har haft viaplay siden det kom frem, og eurosportplayer i en del ?r nu (siden viasat ikke m?tte have alle rettighederne til SL). Det er rent faktuelt et d?rligere produkt som discovery udbyder.

Men jeg synes bedre om discovery's d?kning af superligaen end viasat. Men det er s? en anden snak.
Jeg ville jo egentlig bare ?nske at viasat og discovery arbejdede sammen om at levere en f?lles st?rk streaming-l?sning.
For pt er kunderne tvunget til at have begge dele. Men ift yousee og Telia, s? kan man jo s?tte sin TV_pakke ned med ca. 119kr og kun have viasat-kanalerne, og s? k?be eurosportplayer ved siden af. S? har man de fleste ligaer og hele superligaen.

Personligt har jeg jo "bare" viaplay+eurosportplayer+netflix. Alt p? stream, og en samlet l?sning p? 517kr/md for alt det TV, Film, Serier og sport jeg kan ?nske mig. Og alt p? tlf/ipad med p? farten. Vi streamer via apple-TV (har en udgave 4 i stuen hvor man kan installere alle apps man ?nsker eks. eurosportplayer, og s? en udgave 3 i sovev?relset, hvor netflix og viaplay er automatisk installeret p? den men eurosportplayer skal castes fra tlf/ipad) Alt kan k?res via playstation/chromecast ogs?.

Uden netflix er prisen kun 402kr (319+83) hvis man har viaplay+eurosportplayers ?rsabonnement til 999kr/?ret = 83kr m?neden.
Og alts? s? har man jo DRs streaming-apps/andet godt ogs? at g?re godt med.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1583234054 said:
Yousee og Telia ?nsker et produkt til deres kunder, som kunderne gerne vil have. S? jeg forst?r ikke at kunderne bliver sure p? telia/yousee n?r Discovery bryder med Telia/Yousee fordi disse ikke vil s?tte prisen op.

Jeg er Stofakunde p? min bop?l, er ikke i ?vrigt associeret med Discovery p? nogen som helst m?de, og jeg har ikke mistet nogen kanaler i min tv-pakke, men:
Diskussionen er jo uligev?gtig, hvis man ikke er enige om grundpr?missen.
Discovery er f?rst og fremmest ikke bussem?nd, som har "brudt" med Telia/Yousee. Det kan godt v?re, de er bussem?nd af andre ?rsager, men de har ikke gjort noget som helst decideret forkert her.
De har, som alle andre firmaer i hele verden hele tiden g?r med de aftaler (teleaftaler, forsikringer, revision osv osv), som har en bindingsperiode, st?et foran et udl?b af eksisterende aftale, og har ikke kunne finde enighed om, p? hvilke vilk?r og pr?misser, en ny aftale har skulle forhandles. Og n?r man ikke kan det, s? er det helt og aldeles naturligt, at den gamle aftale vil udl?be, mens man vil kigge sig om efter nye aftaler.

Yousee har ?nsket kun at ligge i med Viasat i forhold til deres traditionelle tv-pakker, velvidende at Discovery som indholdsudbyder og rettighedsindehaver naturligvis ogs? ?nsker at v?re en del af de faste tv-pakker. Disse tv-pakker er blandt andet med til at danne grundlag for, at ?konomien i de rettigheder Discovery indk?ber sig ogs? h?nger sammen.
Jeg kan ikke gennemskue, hvordan du kan finde noget som helst odi?st i, at Discovery er utilfredse med at blive skubbet til side p? den m?de af Yousee?

Du "forst?r ikke, at kunderne bliver sure p? Telia/Yousee", og sender generelt bredsider af sted mod Discovery, m?ske fordi du er utilfreds med deres streaming-produkt - det kan jeg ikke helt afkode v?gten af. Men n?r du siger, at folk mister landskampe fordi Discovery spiller konger, s? er det alts? dels Telia/Yousee selv, der har fravalgt den pr?mis, som indtil nu har virket for Discovery, mens du eventuelt kan holde DBU til last for at udbyde sit produkt til en pris, de er s? tilfredse med, at de ikke har f?lt sig n?dsaget til at foruds?tte sig, at produktet tillige skal transmitteres bredt til befolkningen.

Discovery kan ogs? sagtens v?re bussem?nd - m?ske endda r?vhuller - i forhold til, hvad de mener, deres produkter er v?rd og skal koste, men det nytter simpelthen ikke at st? og g?re dem ansvarlige for, at Youseekunder har mistet sport og f?et film og serier i stedet.
Yousee og Viasat har helt generelt oppet deres samarbejde, blandt andet med kanalen Xee, samt deling af indhold og rettigheder p? deres respektive tjenester. M?ske du skal sp?rge kritisk til, hvad der ligger af krav/guler?dder fra Viasat, i forhold til at v?re eksklusive i Yousees tv-pakker.

Det der satte gang i det hele var at discovery ville h?ve prisen p? de sportskanaler. (som jeg har forst?et det)

Yousee skulle jo s? v?lge mellem at h?ve prisen tilsvarene p? pakkerne, ELLER at placere dem i bland selv, hvor de tjener mere p? kanalerne mod valgfrihed.

Det ville discovery ikke v?re med til. Discovery insisterede p? at f? mere f? deres produkt samtidig med at alle yousees kunder skulle have deres kanal i grundpakken. Det forst?r jeg sgu godt at yousee ikke ville st? model til. 

Jeg kan ikke gennemskue, hvordan du kan finde noget som helst odi?st i, at Discovery er utilfredse med at blive skubbet til side p? den m?de af Yousee?
Det er ikke yousee der ringede Discovery op ogs? "hej, vi har lyst til at sparke jer ud". Det gik den anden vej. Og du har 100% ret i, at det er normal at man kigger sig om efter nye aftaler hvis man ikke l?ngere er tilfreds med den gamle. S? man forst?r da godt discovery ville tjene mere p? deres rettigheder. Men forst?r slet ikke hvad det kommer yousee ved!? Alts? hvorfor skal yousee bare ?de den?

Hvis yousee satte deres grundpakke op med 25kr s? var det bare fint? (t?nkt priseksempel)
Skulle yousee bare acceptere at tjene 25kr mindre per pakke for at im?dekomme discoverys krav.

Yousee og Viasat har helt generelt oppet deres samarbejde, blandt andet med kanalen Xee, samt deling af indhold og rettigheder p? deres respektive tjenester. M?ske du skal sp?rge kritisk til, hvad der ligger af krav/guler?dder fra Viasat, i forhold til at v?re eksklusive i Yousees tv-pakker.
yousee og TV2 har udviddet samarbejdet (du kan snart f? TV2Play i bland selv etc), og yousee og viasat har som du siger ogs. Det er kun discovery man har s?nket arbejdet med. Og if?lge dem er det jo fordi de ikke ville bukke under for Discovery's krav. 

Du "forst?r ikke, at kunderne bliver sure p? Telia/Yousee", og sender generelt bredsider af sted mod Discovery, m?ske fordi du er utilfreds med deres streaming-produkt - det kan jeg ikke helt afkode v?gten af. Men n?r du siger, at folk mister landskampe fordi Discovery spiller konger, s? er det alts? dels Telia/Yousee selv, der har fravalgt den pr?mis, som indtil nu har virket for Discovery, mens du eventuelt kan holde DBU til last for at udbyde sit produkt til en pris, de er s? tilfredse med, at de ikke har f?lt sig n?dsaget til at foruds?tte sig, at produktet tillige skal transmitteres bredt til befolkningen.
Jeg er p?nt sikker p? at yousee gerne s? at TV2 eller viasat havde rettighederne til de landskampe. Jeg er meget tr?t af at DBU i sin tid accepterede at s?lge rettighederne til vores landshold til en kanal som dengang overhovedet ikke var udbredt nok. Selv i dag er det jo langt fra alle der har kanal 5. 

I min old school bog, s? b?r DBU kun s?lge til TV2 og DR. Men det forst?r jeg godt at det ikke holder, og er gammeldags. S? derfor lever jeg med reglen om at 60% af landet skal kunne se kanalen. Og s? m? vi deles om det (bes?ge hinanden, tage p? bar/stadion etc)

Og korrektion: jeg forst?r sagtens at folk bliver sure p? yousee og telia. Men ikke uden at de ogs? er sure p? discovery, og p? det system der tillader at handle med "vores" fodbold p? den m?de. Landsholdet og superligaen b?r ikke kun kunne ses af 60% af landet, og man skal som MINIMUM ikke tvinges til at to forskellige TV-pakker/streamingtjenester for at se superligaen. 

Det n?ste bliver at Viasat har danmarks hjemmekampe mens discovery har udekampene.
Og s? kan folk sl?s om, hvorvidt det er DBU der har tilladt det ved at s?lge det s?dan, eller om det er viasat/discovery eller udbyderne som stofa/yousee/telia etc der er skurkene... 

Jeg er tr?t af situationen. Og jeg har hverken yousee, stofa, telia eller andre. Jeg handler direkte hos discovery og viasat for at undg? mellemled, og sparer p? den led en anelse samtidig med at jeg har alt on-demand og med p? vejen, og kan gense alt det jeg vil ligesom med de dyre TV_pakker. 

Det var ikke Discovery der meldte sig ud ang?ende Yousee, det var Yousee der ud af det bl? udsendte en pressemeddelelse om at at Discovery ville forsvinde fra pakkerne midt under forhandlingen. Det mente Yousee desuden heller ikke var et problem ift. forhandlingsprocessen, hvilket naturligvis er nonsens, deraf det vilde drama. Jeg ved ikke lige hvorn?r folk er hoppet p? at det skulle v?re omvendt, men det er bestemt ikke tilf?ldet. Yousee har i?vrigt ogs? gjort det samme med NENT-kanalerne, det er bare ikke effektueret endnu, ligesom NENT har v?ret forberedt p? det efter svinestregen med Discovery. Yousee vil simpelthen afskaffe TV-pakkerne, der blev bare s? meget ballade fordi de overfaldt deres egen kunde og partner ud af det bl? og dermed ogs? totalt underminerede det argument de har brugt for de konstant stigende TV-priser i de sidste 20 ?r. Det var ikke specielt intelligent gjort fra et markedsf?ringsperspektiv.

Desuden var det jo heller ikke spor anderledes med NENT i sin tid, det er nok bare ved at v?re s? l?nge siden at du har glemt det. Tv?rtimod gik det vist endda fra DR/TV2 til TV3-kanalerne, s? det var langt v?rre rent fordelingsm?ssigt. Men i bund og grund er det heller ikke hos folk i vores aldersgruppe det store problem ligger, det er hos en af de st?rste befolkningsgrupper: Nemlig de ?ldre. Der er sgu ikke mange af dem der f?lger med p? nettet, kan finde ud af bland-selv, smart TV osv., og de er i bund og grund blevet p?duttet det her pjat og reelt afsk?ret fra sport i TV.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1583336843 said:
Det der satte gang i det hele var at discovery ville h?ve prisen p? de sportskanaler. (som jeg har forst?et det)

Yousee skulle jo s? v?lge mellem at h?ve prisen tilsvarene p? pakkerne, ELLER at placere dem i bland selv, hvor de tjener mere p? kanalerne mod valgfrihed.

Det ville discovery ikke v?re med til. Discovery insisterede p? at f? mere f? deres produkt samtidig med at alle yousees kunder skulle have deres kanal i grundpakken. Det forst?r jeg sgu godt at yousee ikke ville st? model til. 

Det er simpelthen ikke korrekt. Det her handler ikke om, hvad Yousee bare skal ?de eller st? model til.
Deres eksisterende indholdsaftale med Discovery stod til udl?b og genforhandling, og det var lige pr?cis Yousee, der udenom igangv?rende forhandlinger smed presballen i medierne om, at Discoverys kanaler skulle ud af tv-pakkerne og kun findes i bland-selv-l?sninger, uden at g? til Discovery ved forhandlingsbordet.

Jeg er s?dan set 100% i samme b?d som dig i forhold til, at jeg mener, at mediebilledet og rettighederne er alt andet end brugervenlige, og jeg ville alle dage ogs? foretr?kke, at der stadig fandtes bredere retningslinjer om, at landsholdet (for den del af diskussionen) skal vises p? nationalt tv. Og jeg bander ogs? Stofa langt v?k for deres priser, som jeg alt for l?nge har slugt for at f? mit sport ind med hovedkablet.

Men for at diskutere fragmenteringen af rettigheder og adgangen til disse, s? nytter det ikke noget at tage Yousee i forsvar p? forbrugernes vegne her, for det rigtig meget lige pr?cis dem, Yousee, der med deres gunslinger-metoder har afsk?ret deres kunder fra Discoverys indhold.
"Det der satte det hele i gang" var en igangv?rende forhandling om fornyelse af eksisterende aftale - og et dick move af Yousee - der foranledigede eskaleringen - ikke at Discovery kom ind fra siden med ?ndrede priser.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1583336843 said:
Det er ikke yousee der ringede Discovery op ogs? "hej, vi har lyst til at sparke jer ud".

Korrekt, Yousee ringede nemlig ikke Discovery op og sagde "hej, vi har lyst til at sparke jer ud" - de ringede til medierne under f?rn?vnte igangv?rende forhandlinger.

Jeg kan slet ikke f?lge logikken om at yousee skylder discovery at have deres kanaler i grundpakken. (ikke n?dvendigvis det argument jeg h?rer fra dig, men noget jeg har h?rt fra mange andre sider)
Hvis yousees kunder var tr?tte af at de skulle v?lge discovery i bland selv, s? kunne de vel forlade yousee, og s? m?tte yousee betale prisen!? 

Jeg kan heller ikke se hvordan priserne kunne stoppe med at stige uden et opg?r mellem rettighedshavere og ydbydere/k?bere.
Men jeg synes deres m?de at g?re tingene p? er forf?rdelige. 

Og diskussionen med hvem der startede, hvordan det er kommunikeret er mig faktisk ligegyldig, s? der giver jeg mig sagtens. 
 Dick move af yousee, fint jeg k?ber det. Eskalering, fint, jeg k?ber det. Det er normalt at forhandle p? ny, fint. 

Yousee valgte at discovery skulle v?re i bland selv, og ud af grundpakken. Discovery hev stikket. L?ngere er den vel ikke?

S?vel YouSee som Boxer og Stofa har jo det store problem at de alle sammen har bl?dt kunder i tid lang tid, fordi de prim?rt lever af flow tv og tendensen g?r v?k fra flow tv og imod on demand. Uanset hvem man er s? kan man ikke i et tr?ngt marked, h?ve sine priser, s? n?r Discovery h?ver priserne er YouSee n?d til at reagere.

Der er helt sikkert mange smartere m?der at forhandle p? end den der er blevet praktiseret af YouSee og Discovery, det har kostet begge parter mange penge, men det ?ndrer ikke p? at Discoverys beslutning om at h?ve deres priser udl?ste alle problemerne, hvis de havde fastholdt deres priser, s? havde YouSee ikke v?ret n?d til at reagere.

T-Knogle said:
Der er helt sikkert mange smartere m?der at forhandle p? end den der er blevet praktiseret af YouSee og Discovery, det har kostet begge parter mange penge, men det ?ndrer ikke p? at Discoverys beslutning om at h?ve deres priser udl?ste alle problemerne, hvis de havde fastholdt deres priser, s? havde YouSee ikke v?ret n?d til at reagere.

Helt enig - de er klar over, at kunderne er irreterede over de evindelige prisstigninger. De m? s? have vurderet, at det var "bedre" at slippe Discoverys kanaler fremfor de andre.

Jeg mener da ogs? de tilb?d, at kanalerne kunne ligge i bland-selv men det ville Discovery ikke. De vil hellere have kunder p? deres on-demand-tjenester.

Personligt kan jeg ikke forst? kunder der brokker sig, de kan jo blot skifte (selvom det kan koste lidt udstyr). Er man ikke tilfreds med varen, s? er man vel ikke tvunget til at k?be.

Problemet er vel s?dan set at TV-udbyderne i efterh?nden mange ?r har lovet at priserne ikke skulle stige, men gav dem et spark i r?ven alligevel - altid med undskyldningen om at nu var sporten blevet dyrere. Nu st?r vi s? i en situation hvor kunderne betaler absolut max pris for deres TV, uden det fordyrene element, og s? undrer i jer over at kunderne er sure? Prisen falder jo ikke selvom det absolut dyreste element er v?k, du f?r bare "gavekort" til endnu flere ligegyldige kanaler som ikke har det indhold du betaler til pakken for (sport!).

Grunden til Discovery ikke vil i Bland Selv er at der er ca. 0 mennesker i Danmark der bruger det, sammenlignet med de faste TV-pakker. Som jeg har n?vnt f?r er ?ldre mennesker en gigantisk kundegruppe i DK der ikke benytter sig af det, og det morer mig lidt at folk har skyklapperne p? i debatten, uden at se udover egen n?setip. Discovery - og for den sags skyld NENT - kan da ikke leve af at de sm? generationer godt kan finde ud af Bland Selv, n?r der findes 1,5 mio. mennesker over 60 ?r i landet hvor hovedparten absolut ikke kan. Det er mennesker som Yousee + Telia har bestemt ikke skal have sport, men skal betale fuld pris alligevel - Og i?vrigt justere deres nye kanaler p? et medie de ikke har adgang til eller ikke kan finde ud af at bruge.

Derudover kommer streaming n?ppe til at l?se problemet, man skal bare t?ffe en tur til USA for at finde ud af hvad tendensen bliver: Den bliver n?jagtigt den samme som flow-tv, hvor der bare kommer en ny streamingtjeneste man skal betale lidt ekstra for, for at f? adgang til sit sport, den nyeste TV serie osv. Du skal bare k?be hvad der i fremtiden kunne hedde TV2+ eller Viasat Ekstra for at f? lov til at se AGF spille kampe og Tour de France - eller hvad der nu lige har interessen hos jer derude. S? kan egenproduktionen blive endnu mere ligegyldigt reality-indhold, da det er noget af det billigste at producere, mens man igen skal have et abonnement for at se et par Superligakampe, et andet abonnement for at se lidt PRL osv. - Men hos samme udbyder ;)

Latest posts

Back