Stig AKA Frank Heskj?r date=1583234054 said:
Yousee og Telia ?nsker et produkt til deres kunder, som kunderne gerne vil have. S? jeg forst?r ikke at kunderne bliver sure p? telia/yousee n?r Discovery bryder med Telia/Yousee fordi disse ikke vil s?tte prisen op.
Jeg er Stofakunde p? min bop?l, er ikke i ?vrigt associeret med Discovery p? nogen som helst m?de, og jeg har ikke mistet nogen kanaler i min tv-pakke, men:
Diskussionen er jo uligev?gtig, hvis man ikke er enige om grundpr?missen.
Discovery er f?rst og fremmest ikke bussem?nd, som har "brudt" med Telia/Yousee. Det kan godt v?re, de er bussem?nd af andre ?rsager, men de har ikke gjort noget som helst decideret forkert her.
De har, som alle andre firmaer i hele verden hele tiden g?r med de aftaler (teleaftaler, forsikringer, revision osv osv), som har en bindingsperiode, st?et foran et udl?b af eksisterende aftale, og har ikke kunne finde enighed om, p? hvilke vilk?r og pr?misser, en ny aftale har skulle forhandles. Og n?r man ikke kan det, s? er det helt og aldeles naturligt, at den gamle aftale vil udl?be, mens man vil kigge sig om efter nye aftaler.
Yousee har ?nsket kun at ligge i med Viasat i forhold til deres traditionelle tv-pakker, velvidende at Discovery som indholdsudbyder og rettighedsindehaver naturligvis ogs? ?nsker at v?re en del af de faste tv-pakker. Disse tv-pakker er blandt andet med til at danne grundlag for, at ?konomien i de rettigheder Discovery indk?ber sig ogs? h?nger sammen.
Jeg kan ikke gennemskue, hvordan du kan finde noget som helst odi?st i, at Discovery er utilfredse med at blive skubbet til side p? den m?de af Yousee?
Du "forst?r ikke, at kunderne bliver sure p? Telia/Yousee", og sender generelt bredsider af sted mod Discovery, m?ske fordi du er utilfreds med deres streaming-produkt - det kan jeg ikke helt afkode v?gten af. Men n?r du siger, at folk mister landskampe fordi Discovery spiller konger, s? er det alts? dels Telia/Yousee selv, der har fravalgt den pr?mis, som indtil nu har virket for Discovery, mens du eventuelt kan holde DBU til last for at udbyde sit produkt til en pris, de er s? tilfredse med, at de ikke har f?lt sig n?dsaget til at foruds?tte sig, at produktet tillige skal transmitteres bredt til befolkningen.
Discovery kan ogs? sagtens v?re bussem?nd - m?ske endda r?vhuller - i forhold til, hvad de mener, deres produkter er v?rd og skal koste, men det nytter simpelthen ikke at st? og g?re dem ansvarlige for, at Youseekunder har mistet sport og f?et film og serier i stedet.
Yousee og Viasat har helt generelt oppet deres samarbejde, blandt andet med kanalen Xee, samt deling af indhold og rettigheder p? deres respektive tjenester. M?ske du skal sp?rge kritisk til, hvad der ligger af krav/guler?dder fra Viasat, i forhold til at v?re eksklusive i Yousees tv-pakker.