New posts

Den store tribune-tråd

  • Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 575
  • Views Views: Views 37K
Den store tribune-tråd
Og så er det her forum i øvrigt efterhånden blevet sådan et sted, hvor man bare dropper termer som "whataboutisme", "stråmand" osv. når man ikke rigtigt ved hvad man skal svare. Det finder jeg personligt trættende.

Jeg finder det trættende med de efterhånden mere og mere absurde sammenligninger du og andre kommer med og som du forventer, vi skal tage stilling til. Det vidner om, du godt ved, du har en dårlig sag og mangler saglige argumenter for, hvorfor det er i orden en lille gruppe fans mener, de er højthævet over klubben og de regler, som der nu engang er på stadion og samfundet.
 
Jeg finder det trættende med de efterhånden mere og mere absurde sammenligninger du og andre kommer med og som du forventer, vi skal tage stilling til. Det vidner om, du godt ved, du har en dårlig sag og mangler saglige argumenter for, hvorfor det er i orden en lille gruppe fans mener, de er højthævet over klubben og de regler, som der nu engang er på stadion og samfundet.

Jamen jeg er grundlæggende fuldstændig uenig i at sammenligningerne er "absurde". Nuvel, der er noget hypotese over dem, for vi har heldigvis ikke mange andre steder i samfundet hvor kollektiv afstraffelse og "afpresning" benyttes på den måde det gøres af DBU.

Jeg kan vende den om og sige, at det at DU (og andre) konsekvent ikke vil forholde jer til det dobbeltmoralske i jeres kompromisløst fundamentalistiske regelrytteri på stadion, vidner om at du godt ved, at de idealer kan du grundlæggende heller ikke leve op til selv. Du har bare bestemt dig for at det er DIG der er smagsdommeren og kan bestemme hvornår regler er regler og skal overholdes (= når du kan lide dem, som eksempelvis den her regel på stadion), og hvornår det modsat er ok at du casually overtræder regler.

Hvis du mod forventning rent faktisk er ham der med god samvittighed kan kaste den første sten, så skal jeg gerne tage det i mig igen.
 
Jamen jeg er grundlæggende fuldstændig uenig i at sammenligningerne er "absurde". Nuvel, der er noget hypotese over dem, for vi har heldigvis ikke mange andre steder i samfundet hvor kollektiv afstraffelse og "afpresning" benyttes på den måde det gøres af DBU.

Jeg kan vende den om og sige, at det at DU (og andre) konsekvent ikke vil forholde jer til det dobbeltmoralske i jeres kompromisløst fundamentalistiske regelrytteri på stadion, vidner om at du godt ved, at de idealer kan du grundlæggende heller ikke leve op til selv. Du har bare bestemt dig for at det er DIG der er smagsdommeren og kan bestemme hvornår regler er regler og skal overholdes (= når du kan lide dem, som eksempelvis den her regel på stadion), og hvornår det modsat er ok at du casually overtræder regler.

Hvis du mod forventning rent faktisk er ham der med god samvittighed kan kaste den første sten, så skal jeg gerne tage det i mig igen.
Men det er vel ikke kollektive straffe. Man straffer klubberne, som ikke lever op til deres ansvar ift at sikre kampenes gennemførelse (afbrydes pga røg).

Der er ingen regler for, hvordan klubberne håndtere nedsat kapacitet og dermed ingen straf af fans fra DBUs side.

Det er vel egentligt meget logisk: AGF kunne ikke sikre kampafviklingen pga en tribune. Derfor må AGF ikke bruge den tribune i en kamp og må derfor få bedre styr på sikkerheden på den tribune.
 
Jeg kan vende den om og sige, at det at DU (og andre) konsekvent ikke vil forholde jer til det dobbeltmoralske i jeres kompromisløst fundamentalistiske regelrytteri på stadion, vidner om at du godt ved, at de idealer kan du grundlæggende heller ikke leve op til selv.

Du har fuldstændig ret i, jeg har nogle grund idealer, jeg ikke lever op til helt bogstavligt. Jeg er indædt modstander af børnearbejde, men ejer Apple produkter. Jeg hader det fascistiske regime i USA men ser stadig amerikanske serier og køber amerikanske produkter, jeg har endda lige købt ind i en amerikansk EFT.
Jeg har også fået en fartbøde for at køre 10 km for stærk og holdt ulovligt parkeret på en næsten tom parkeringsplads, fordi jeg var doven men jeg har aldrig udsat folk for fare, jeg har aldrig kastet pyro efter andre.

Men at du absolut vil have, jeg skal forholde til mig selv er netop definitionen på whataboutisme.

Du har bare bestemt dig for at det er DIG der er smagsdommeren og kan bestemme hvornår regler er regler og skal overholdes (= når du kan lide dem, som eksempelvis den her regel på stadion), og hvornår det modsat er ok at du casually overtræder regler.

Nej, jeg er netop ikke smagsdommer, det har intet at gøre med, jeg er enormt træt af andre bliver straffet for, at et fåtal har en trang til at bryde stadionreglement og lovgivningen samtidig med - og det er i virkeligheden, det der pisser mig mest af - andre bliver udsat for fare.

Edit: Og jeg fortsætter i øvrigt ikke med at begå de samme ulovligheder igen og igen og igen og igen.
 
Vi har været igennem netop den her før. Der er INGEN pyrotilhængere som ikke tager ansvar og betaler bøden de får når de bliver taget. Eller beklager sig over at få den i øvrigt.

Problemet er jo bare at her vælger pyro-folket, at være ligeglade med de regler der er sat for det private arrangement. Det kan heller ikke komme bag på dem, at der kommer disse straffe, kollektive og økonomiske.
Derfor bliver mange andre fans nu taget til indtægt og straffes for andres gerninger, fordi det er sådan det fungere i dette private arrangement.

Og med tage ansvar, så er det squ at tage hele bøden selv for ens gerninger, og ikke lade andre betale det.
At de tager ansvar hvis de bliver taget = at tage alle andre som gidsler for straffen.

Men det er altså ikke rimeligt at forvente, at man også betaler de fuldstændigt arbitrære bøder som DBU hælder ud over klubberne. Specielt ikke når man ikke er enige i, at klubberne overhovet bør få dem og ikke er enige i at de er "legitime".
Men det er legitime bøder, når det er i deres Regi.. simpelt. Deres fest... klubberne har i øvrigt accepteret det, ellers kan de bryde ud og lave deres egen liga.

Jeg mangler simpelthen en forklaring på hvorfor det er okay, for en lille kerne, at gøre noget, uden for regler og love, som de ved rammer andre og klubben - og så bagefter mene det er fair at klub og andre skal betale straffen.
 
Jamen jeg er grundlæggende fuldstændig uenig i at sammenligningerne er "absurde". Nuvel, der er noget hypotese over dem, for vi har heldigvis ikke mange andre steder i samfundet hvor kollektiv afstraffelse og "afpresning" benyttes på den måde det gøres af DBU.

Jeg kan vende den om og sige, at det at DU (og andre) konsekvent ikke vil forholde jer til det dobbeltmoralske i jeres kompromisløst fundamentalistiske regelrytteri på stadion, vidner om at du godt ved, at de idealer kan du grundlæggende heller ikke leve op til selv. Du har bare bestemt dig for at det er DIG der er smagsdommeren og kan bestemme hvornår regler er regler og skal overholdes (= når du kan lide dem, som eksempelvis den her regel på stadion), og hvornår det modsat er ok at du casually overtræder regler.

Hvis du mod forventning rent faktisk er ham der med god samvittighed kan kaste den første sten, så skal jeg gerne tage det i mig igen.
Du bliver nødt til at forholde dig til, at den kollektive afstraffelse skyldes pyro-folkets afbrændning af romerlys. Du bliver nødt til at forholde dig til, at den kollektive straf fra DBU skyldes at I gemmer jer bag elefanthuer så AGF ikke kan afvikle kampen forsvarligt, ikke altid kan udpege de skyldige, videresende bøden og give karantæne. Så I kan være til fare for medtilskuere ugen efter og forsinke kampafviklingen.
Det kunne være fint om du kan svare på om affyring af professionelle i et afgrænset område ville være fint, som nogle har foreslået. Så får vi stemningen og romerlysene, som I higer efter, men under rammerne og reglerne for en superligakamp. Uden at det skader AGF eller hjemmebaneholdet.

Hvad du mener om dem af os der forsøger at overholde diverse regler er jeg egentlig ret ligeglad med.
 
Jeg tror det er vigtigt at skelne mellem det lovmæssige forbud mod at brænde fyrværkeri af uden for de få nytårsdøgn og så afbrændingen af fyrværkeri på stadion.

Jeg er helt sikker på, at politiet ikke på nogen måde på noget tidspunkt under nugældende lovgivning vil eller kan afstraffe kollektivt. De er nødt til uden rimelig tvivl at kunne bevise, at det netop er DIG der er ansvarspådragende i forhold til en forseelse eller overtrædelse af love og regler.

Jeg er derfor også ret sikker på, at politiet ikke på noget tidspunkt vil vurdere det rimeligt og proportionelt at rykke ind med 200 kampklædte betjente på en fyldt stemningstribune for at anholde 20-30 personer for afbrænding af romerlys med individuelle bøder for overtrædelse af ordensbekendtgørelsen eller hvad det nu kan hedde på - hvad - 1000 kroner som følge.
Det giver ikke mening.

Som @mph skriver
Det er vel egentligt meget logisk: AGF kunne ikke sikre kampafviklingen pga en tribune. Derfor må AGF ikke bruge den tribune i en kamp og må derfor få bedre styr på sikkerheden på den tribune.

Så det handler altså “bare” om, at AGF ikke har magtet, villet eller kunnet leve op til de aftaler og regler, de selv har accepteret for afvikling af kampe i danmarksturneringen, sammen med de andre klubber, under DBU.
Hvordan AGF vælger, at denne straf skal have konsekvenser, er de nok selv i en vis udstrækning herre over.
De ville måske kunne lukke andre kunder ude, for at give plads til stemningsgruppen (som i Brøndby), men vælger tilsyneladende en anden måde.

Så det er på den måde egentlig ligegyldigt hvor lovligt eller ulovligt det der sker er, i forhold til straffelov eller andre love.
Det er en politiforretning.
Dermed er det egentlig også ligegyldigt hvilke og hvormange mulige mellemværender vi hver især måtte have, ønske at have eller få eller engang ville kunne have fået eller ønsket at få….

Det, det handler om er, at det dælme da er træls at en gruppe handler, så de forhindrer en masse andre i at deltage i en ellers dejlig fest, de havde glædet sig til.

De mulige brandskader og dumheden i at bruge fyrværkeri i tætte grupper her ufortalt og udeladt.
 
Jeg mangler simpelthen en forklaring på hvorfor det er okay, for en lille kerne, at gøre noget, uden for regler og love, som de ved rammer andre og klubben - og så bagefter mene det er fair at klub og andre skal betale straffen.
Præcis...

Og svar gerne på denne her også? "Hvorfor står I ikke frem med fuld åbenhed og UDEN masker?
 
Last edited:
Jeg har også fået en fartbøde for at køre 10 km for stærk og holdt ulovligt parkeret på en næsten tom parkeringsplads, fordi jeg var doven men jeg har aldrig udsat folk for fare, jeg har aldrig kastet pyro efter andre.

Nu sætter jeg den på spidsen, men du er godt klar over, at det at du (og andre) kører for stærkt statistisk og beviseligt er langt, langt farligere og udsætter langt flere folk for fare end romerlysene gør ikke? Jeg giver det bare som eksempel på at "fareelementet" er langt større andetsteds, ikke for at starte en debat om det specifikt. Det er min klare opfattelse fra min aktive tid i miljøet, at der gøres rigtigt meget ud af at bruge dem forsvarligt. Selvfølgelig er der altid en fare, og i kan mene den er unødvendig. Men den er forsvindende lille, og vi har jo heller aldrig haft alvorlige ulykker med det. Så fareargumentet er altså ret svagt, specielt hvis man indrømmer at man selv er casual speeder og dermed igen udstiller sin dobbeltmorale :)

I forhold til lovligørelse under "ordnede forhold", så afhænger min personlige holdning nok af hvordan man specifikt skruer det sammen. Jeg ville eksempelvis godt kunne acceptere at fans skulle certificeres på en eller anden måde for at skyde af og lignende hvis det betød at man kunne legalisere. Men jeg kan selvfølgelig ingenlunde tale for det aktive miljø. Der har i øvrigt aldrig været en vilje til dialog omkring legalisering fra magthavernes side, så min holdning er ret ligegyldig.
 
Præcis...

Og svar gerne på denne her også? "Hvorfor står I ikke frem med fuld åbenhed og UDEN masker?

Jeg har aldrig haft en maske på til en fodboldkamp, men jeg går ud fra det gøres fordi man ikke vil genkendes. Det ved jeg godt du og andre synes er kujonagtigt. Men der er jo også folk der advarer hinanden om fotofælder, så de kan fortsætte deres overtrædelser uden konsekvenser. Jeg tænker ikke der er nogen der ligefrem prøver at blive taget i deres casual overtrædelser af loven.
 
IMG_2164.webp
- Det er helt uacceptabelt, at vi nu igen står i en situation, hvor vi ikke alene tager økonomisk skade med store bøder og mange tabte indtægter, men også sportsligt skade ved at svække opbakningen fra vores fans i et rivalopgør - også på fanscenen - mod Brøndby.

- Det er en adfærd, der er destruktiv for vores fodboldklub, det er hensynsløst over for alle de tilskuere, der kan finde ud af at opføre sig ordentligt, og vi vil ikke finde os i det. Vi må - ud over at sanktionere dem vi kan identificere - tage en dialog med vores fans for at komme denne utilstedelige adfærd til livs, siger Jacob Nielsen.

 
Nu sætter jeg den på spidsen, men du er godt klar over, at det at du (og andre) kører for stærkt statistisk og beviseligt er langt, langt farligere og udsætter langt flere folk for fare end romerlysene gør ikke? Jeg giver det bare som eksempel på at "fareelementet" er langt større andetsteds, ikke for at starte en debat om det specifikt. Det er min klare opfattelse fra min aktive tid i miljøet, at der gøres rigtigt meget ud af at bruge dem forsvarligt. Selvfølgelig er der altid en fare, og i kan mene den er unødvendig. Men den er forsvindende lille, og vi har jo heller aldrig haft alvorlige ulykker med det. Så fareargumentet er altså ret svagt, specielt hvis man indrømmer at man selv er casual speeder og dermed igen udstiller sin dobbeltmorale :)

I forhold til lovligørelse under "ordnede forhold", så afhænger min personlige holdning nok af hvordan man specifikt skruer det sammen. Jeg ville eksempelvis godt kunne acceptere at fans skulle certificeres på en eller anden måde for at skyde af og lignende hvis det betød at man kunne legalisere. Men jeg kan selvfølgelig ingenlunde tale for det aktive miljø. Der har i øvrigt aldrig været en vilje til dialog omkring legalisering fra magthavernes side, så min holdning er ret ligegyldig.

Hvis man synes, at ens handlinger er legitime, hvorfor tør man så ikke fremføre dem med navns nævnelse? Her taler jeg om de mennesker, der føler sig hævet over loven og ligeledes hævet over husreglerne hos dem, de besøger.

Så længe man ikke tør stå ved det, man gør, klinger samtlige argumenter hult.

Maskeradefolket er ikke andet end en sølle gang kujoner, der tager andre som gidsler.
 
Jeg kan vende den om og sige, at det at DU (og andre) konsekvent ikke vil forholde jer til det dobbeltmoralske i jeres kompromisløst fundamentalistiske regelrytteri på stadion, vidner om at du godt ved, at de idealer kan du grundlæggende heller ikke leve op til selv.
Det er ikke dobbeltmoral. Det er dine eksempler, som ikke holder.
Men lad os da tage dem seriøst et øjeblik:
At køre for stærkt = brug af pyro på stadion. Nej. At køre for stærkt er ulovligt, men man har ikke sløret sin identitet og kan, bliver det opdaget, meget nemt identificeres. Desuden er eksemplet diffust: køre for stærkt hvor? I byen? På motorvejen? På landevejen? Er det i dagslys eller midt om natten og hvordan er vejr- og trafikforhold? Det betyder alt sammen noget. Jeg har kørt for stærkt, med en pæn sjat, på en fuldstændig øde motorvej kl. røv om natten, hvor jeg helt bogstaveligt ingen for- eller baglygter kunne se.

At ryge en fed = brug af pyro. Nej. Hvis det eksempel skulle bestå testen, så ville det kræve, at politiet straffede hele kvarteret, hvis jeg blev taget med en joint i flaben.

At gå over for rødt = brug af pyro. Nej. En kombination af de to foregående modargumenter i virkeligheden.

At pisse i hækken = brug af pyro. Nej. Selvfølgelig er det ikke det. Det er pisse ulækkert, vi har vel alle gjort det i en snæver vending og der er bogstaveligt talt ingen, der er i risiko for noget som helst, der er ingen, hvis arrangement bliver forsinket.

Så selvom jeg gjorde alle 4 ting inden for 24 timer (så længe jeg ikke kørte bil mens jeg var påvirket af jointen) kunne jeg stadig hævde, at brug af pyro er forkasteligt fordi det er ulovligt og rammer klubben og i øvrigt, når det bliver brugt rigtig meget, ødelægger oplevelsen for resten af stadion, fordi vi skal sidde og hoste i den forpissede røg, og vente på, at man kan se nok til at spille fodbold igen.

Dét mangler jeg stadig at høre andet end "klubben taler med to tunger", som i øvrigt ikke er påvist.

Til sidst: Det er ikke pyro, der har lukket tribunen, det er baneinvasionen, der var dråben, der fik bægret til at flyde over. Dét har du på pudsig vis fuldstændig undgået at forholde sig til.
 
Heldigvis kan jeg mere eller mindre svare på alle indlæg på en gang. Puha, jeg lærer vist aldrig, at jeg egentlig ikke rigtigt har tid til at starte eller deltage i en debat herinde :)

Vi har været igennem netop den her før. Der er INGEN pyrotilhængere som ikke tager ansvar og betaler bøden de får når de bliver taget. Eller beklager sig over at få den i øvrigt. Men det er altså ikke rimeligt at forvente, at man også betaler de fuldstændigt arbitrære bøder som DBU hælder ud over klubberne. Specielt ikke når man ikke er enige i, at klubberne overhovet bør få dem og ikke er enige i at de er "legitime". Hvis det fungerede sådan, så trak DBU jo bare en bøde på 80 millioner ud af majskanonen næste gang. Så er vi tilbage til de døde kattekillinger man også skulle tage ansvar for.

Og så er det her forum i øvrigt efterhånden blevet sådan et sted, hvor man bare dropper termer som "whataboutisme", "stråmand" osv. når man ikke rigtigt ved hvad man skal svare. Det finder jeg personligt trættende.
Jeg vil gerne vende den om og sige, at der er ingen pyrotilhængere (og samtidig er dem der fyrer lortet af), der tager ansvar. For i min optik er det lige så meget at tage ansvar, at man IKKE gør det der er 1) ulovligt, 2) generer rigtig mange mennesker (både med røgen men også med mistet mulighed for at se fodbold pga. lukning af tribune) og 3) frabedt af AGF.

Hvorfor skal man vente på at man får en bøde og en karantæne, før man stopper? Hvorfor ikke stoppe inden der sker en ulykke med pyro'en?

Ja, jeg synes pyro er flot og ja, jeg synes det skaber en fed stemning, men det ER immervæk forbudt og det ER immervæk farligt. Så hvorfor gør man det så?

Det kan godt ske jeg kører 90 på en lang lige landevej når jeg er helt alene på vejen, men jeg kører ikke 100 km/t inde i byen, som jeg vil mene er en fin sammenligning baseret på farlighed med fart i by kontra at affyre pyro blandt hundred- eller tusindvis af mennesker.

Jeg respekterer din holdning og dine argumenter, men jeg forstår ikke at man ikke kan se, at når det er så farligt og ulovligt som det er, så skal man simpelthen lade være!
 
Jeg starter lige med at pointere, at jeg personligt ikke har skudt krudt af på stadion i 15-20 år (men som i ved står jeg også ved at jeg stadigvæk støtter det)

Jeg synes det kunne være interessant at høre fra "pyro haderne" hvornår i mener en kollektiv straf vil være uproportionel? Kan vi i jeres øjne overhovedet nå dertil hvor straffen simpelthen ikke står mål med forbrydelsen? Jeg tager for givet, at vi for jer ikke er nået dertil endnu, når nu der ingen kritik af den her sanktion er. Men er ethvert middel i jeres øjne fair game i bekæmpelsen af det her "onde"? Hvis DBU kom imorgen og sagde, at nu var der ingen flag på stadion, ingen halstørklæder, ingen øl, ingen tifo og man må i øvrigt heller ikke synge, alt sammen fordi der var blevet skudt romerlys af, ville i så også pege fingre af stemningsskaberne og sige "det er deres skyld at alt det her nu sker"? Eller er der en grænse?

Jeg er oprigtigt interesseret i at forstå det, for i mine øjne giver den tilgang i har til tingene bare carte blanche til at magthaverne gør fodbold mere og mere kønsløst. I kan i hvert fald bide jer selv i banditten på at de er ude efter mere end romerlysene.

Jeg synes omvendt, det kunne være interessant at høre dig, om du synes, at det er fedt, at en masse AGF-fans nu ikke kan komme på stadion mod Brøndby, fordi nogle få ikke kunne styre sig?

Pyrofolket kendte konsekvensen af deres handlinger. De ved godt, hvor stregen går, og de ved godt, hvornår de går over den. Alligevel valgte de at planlægge og udføre det helt store shitshow, helt bevidst om de mulige konsekvenser.

Det koster klubben en bøde (men de klubben angiveligt stiltiende ser til, er den potentielt medskyldig). Men det koster også dårligere opbakning til en hjemmekamp og en masse fans mulighed for at se kampen.

Man kan altid diskutere, om straffen er fair. Men den er kendt på forhånd, og alligevel er der nogle få, der vælger at løbe direkte ind i den.

Det forstår jeg virkeligt ikke, at man kan bakke op om. Og jeg forstår slet ikke behovet for at diskutere stafudmålingen på bagkant af en kamp, hvor pyrofolket var langt over det normale og nogenlunde forsvarlige.
 
Det er rendyrket deja vu det her. Igen, igen, igen bliver farligheden af det her pustet op på trods af, at der i hvad 35 år aldrig har været en alvorlig eller tilnærmelsesvis alvorlig ulykke med det. I benægter jo fakta for fanden. Tror bare vi (igen) skal være enige om at være uenige.
Det kan godt være der ikke er sket nogle alvorlige ulykker i 35 år, men jeg har personligt ikke appetit til at vente til det sker og først der stramme op. Jeg tror man i England havde ønsket
 
Last edited:
Jeg starter lige med at pointere, at jeg personligt ikke har skudt krudt af på stadion i 15-20 år (men som i ved står jeg også ved at jeg stadigvæk støtter det)

Jeg synes det kunne være interessant at høre fra "pyro haderne" hvornår i mener en kollektiv straf vil være uproportionel? Kan vi i jeres øjne overhovedet nå dertil hvor straffen simpelthen ikke står mål med forbrydelsen? Jeg tager for givet, at vi for jer ikke er nået dertil endnu, når nu der ingen kritik af den her sanktion er. Men er ethvert middel i jeres øjne fair game i bekæmpelsen af det her "onde"? Hvis DBU kom imorgen og sagde, at nu var der ingen flag på stadion, ingen halstørklæder, ingen øl, ingen tifo og man må i øvrigt heller ikke synge, alt sammen fordi der var blevet skudt romerlys af, ville i så også pege fingre af stemningsskaberne og sige "det er deres skyld at alt det her nu sker"? Eller er der en grænse?

Jeg er oprigtigt interesseret i at forstå det, for i mine øjne giver den tilgang i har til tingene bare carte blanche til at magthaverne gør fodbold mere og mere kønsløst. I kan i hvert fald bide jer selv i banditten på at de er ude efter mere end romerlysene.
Ja og i forlængelse heraf, så synes jeg også det vil være interessant at høre fra “fart haderne” hvad de synes om den her nye regel omkring vandvidsbilisme?

Jeg har altid godt kunnet li at køre vildt hurtigt, jeg synes det ser fedt ud, og har hørt fra mange af mine venner, at de også synes det ser vildt fedt ud når jeg kommer blæsende igennem tæt befolkede byer, og jeg har jo aldrig ramt nogen, hvorfor skal jeg så straffes på den måde? Jeg ved da godt at det har været tæt på nogle gange, men jeg er ellers meget opmærksom på ikke at komme alt for tæt på små børn, når jeg kører ræs.

OK der er måske et par stykker der er blevet snittet af min bil når jeg kommer med 130 hen af en skolevej, men det har aldrig været noget alvorligt. Jeg sidder med en elefanthue på, og har skruet nummerpladerne af bilen, så politiet ikke kan fange mig på alt det der forbandede kameraovervågning.

Vi er en gruppe der godt kan li at køre ræs, jeg har nogle venner fra Rumænien, som også er træt af at de kan få konfiskeret deres bil, de har også masker på ligesom mig, og de kan måske også finde på at tage en bane eller to inden de sætter sig bag rettet. Heldigvis er det ikke deres bil der kan blive konfiskeret, det er nogle helt tilfældige der bliver straffet, og det hjælper da lidt på bekymringen at det går ud over andre.

Men skal vi ikke starte en debat omkring reglerne for vandvidsbilisme, de er da helt urimelige er de ikke?
 
Pyrofolket kendte konsekvensen af deres handlinger. De ved godt, hvor stregen går, og de ved godt, hvornår de går over den. Alligevel valgte de at planlægge og udføre det helt store shitshow, helt bevidst om de mulige konsekvenser.
Jojo, men det viser at “sådan kan vi osse!” og giver Street cred ude i Polen, Tyskland og Rumænien hos alle de andre rigtige og hårde drenge og giver måske endda det emblem, der giver adgang til de rigtige klubber.
 
Jamen hvis det er den generelle holdning, så kan jeg godt se at det er op ad bakke med den her diskussion. Så lad os i stedet vente på, at DBU begynder at myrde en kattekilling inden kampen for hvert romerlys der blev skudt af sidste gang.

Det ser ud som om svaret igen bare er et kontant: Det er ulovligt, end of story. Så de af os som synes det er ok at pisse i hækken, gå over for rødt engang imellem, måske ryge en fed osv., vi finder nok ikke mange ligesindede herinde. Ellers har man i hvert fald et ord for den slags :)
Du skader kun dig selv, når du ryger en fed. At pisse i hækken skader højst et par insekter. Når du trasker over for rødt er det væsentligst dig selv, du udsætter for fare.

Når man brænder romerlys af skader det AGF. Det er noget ganz anderes.

Min¨bekymring er, at sanktionerne fortsat bliver strengere - indtil vi ender i pointstraf. De, der laver reglerne tror fejlagtigt - ligesom mange beslutningstagere i det bredere samfund - at strengere straffe = mindre kriminalitet.

Mod pyro virker de strengere straffe i endnu ringere omfang, da det ikke er dig selv der straffes - men noget større, mere abstrakt, kollektivt.
 

Latest posts

Back
Top