New posts

Den store tribune-tråd

  • Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 511
  • Views Views: Views 34K
Hvad er det, du argumenterer for her? Hvem er det, du gerne vil have til at tage ansvar?
Et godt gæt er vel de narrøve, som sætter sig selv over alt og alle, påberåber sig at være "de ægte fans", fyrer pyro af OG af samme årsag nu får lukket tribuner, fordi de IKKE vil overholde almindeligt gældende regler?

For et par dage siden skrev jeg - synes jeg selv - et MEGET sobert opslag og bad om svar på diverse ting fra pyro-folket...ikke én har svaret på helt simple spørgsmål.
 
Et godt gæt er vel de narrøve, som sætter sig selv over alt og alle, påberåber sig at være "de ægte fans", fyrer pyro af OG af samme årsag nu får lukket tribuner, fordi de IKKE vil overholde almindeligt gældende regler?

For et par dage siden skrev jeg - synes jeg selv - et MEGET sobert opslag og bad om svar på diverse ting fra pyro-folket...ikke én har svaret på helt simple spørgsmål.
Jeg læste det mere som et opråb til de andre på tribunen om at gøre noget.

For the record, er jeg enig med, at det bør stoppe nu. Prisen er for stor, når det koster klubben hundredetusindevis af kroner og lukkede tribuner.
 
Jeg læste det mere som et opråb til de andre på tribunen om at gøre noget.

For the record, er jeg enig med, at det bør stoppe nu. Prisen er for stor, når det koster klubben hundredetusindevis af kroner og lukkede tribuner.
Ja. Man ønsker i hvert fald ikke at støtte sit hold når man benytter noget der dels koster klubben penge, samt stemning på tribunerne.

Så har man sat sig over klubben.

Det er heller ikke unormalt, at den slags sker i 2026.
 
Jeg læste det mere som et opråb til de andre på tribunen om at gøre noget.

For the record, er jeg enig med, at det bør stoppe nu. Prisen er for stor, når det koster klubben hundredetusindevis af kroner og lukkede tribuner.

Nej det var som odonten skrev. Det udsprang af det indlæg jeg oprindeligt quoted.

Det er udelukkende dem som gør det som er skyldige. Jeg mener ikke man kan forvente at almindelige tilskuere begynder at lege politimænd når klubben gør så dårligt et arbejde med at forhindre pyro.
 
Et godt gæt er vel de narrøve, som sætter sig selv over alt og alle, påberåber sig at være "de ægte fans", fyrer pyro af OG af samme årsag nu får lukket tribuner, fordi de IKKE vil overholde almindeligt gældende regler?

For et par dage siden skrev jeg - synes jeg selv - et MEGET sobert opslag og bad om svar på diverse ting fra pyro-folket...ikke én har svaret på helt simple spørgsmål.
Så tror jeg desværre at du er nød til at skrive dit indlæg på rumænsk :(
 
Synes egentlig det er en moden og modig beslutning af AGF. Hvis den slags sanktioner skal have effekt, så skal det også ramme nogen - og det må man da sige det gør her.

Der er selvfølgelig nogle risici med at folk søger mod B og måske selvtægt til de følgende kampe. Hvis mange stemningsskabere køber billetter til B, så er det tæt på away-afsnittet, og det er nok ikke smart. Dog så husker jeg sidste gang, at det stemningsskabende afsnit var ramt af sanktion, så var de stemningsskabende tæt på at være tavse hele kampen. Så måske er det en ubegrundet frygt. Jeg er mere i tvivl om at romerlys vil skabe dårlig stemning - det tør jeg næsten ikke forudsige. Tror det egentlig ikke, men det bliver da interessant at følge.
 
Nej det var som odonten skrev. Det udsprang af det indlæg jeg oprindeligt quoted.

Det er udelukkende dem som gør det som er skyldige. Jeg mener ikke man kan forvente at almindelige tilskuere begynder at lege politimænd når klubben gør så dårligt et arbejde med at forhindre pyro

Jeg har hørt fra 3 forskellige personer at dem der førte an i "løjerne" var englændere med trang til udstrakte højre arme.
Så må debatten gå på om det er dem der er skyld i det eller dem der har fået dem ind...
 
Synes egentlig det er en moden og modig beslutning af AGF. Hvis den slags sanktioner skal have effekt, så skal det også ramme nogen - og det må man da sige det gør her.

Der er selvfølgelig nogle risici med at folk søger mod B og måske selvtægt til de følgende kampe. Hvis mange stemningsskabere køber billetter til B, så er det tæt på away-afsnittet, og det er nok ikke smart. Dog så husker jeg sidste gang, at det stemningsskabende afsnit var ramt af sanktion, så var de stemningsskabende tæt på at være tavse hele kampen. Så måske er det en ubegrundet frygt. Jeg er mere i tvivl om at romerlys vil skabe dårlig stemning - det tør jeg næsten ikke forudsige. Tror det egentlig ikke, men det bliver da interessant at følge.
Ja men rammer det de rigtige, eller er det primært dem der overholder fartgrænsen der får fartbøden her?

Jeg tænker du kan prøve et fyre op under et romerlys, og så hvor lang tid der går før det bliver proppet op i røven på dig?
 
Jeg har hørt fra 3 forskellige personer at dem der førte an i "løjerne" var englændere med trang til udstrakte højre arme.
Så må debatten gå på om det er dem der er skyld i det eller dem der har fået dem ind...

Det er vel begge så? Hjælper du en hooligan ind, så er du sgu også skyldig. Man er vel ihvertfald ikke i tvivl om hvad han skal der, da han jo nok ikke er kæmpe AGF fan..

Begynder det der højre arms pis hos os, så går jeg helt balajka. Heiler man bare en gang så er det livsvarig karantæne.
 
Det er vel begge så? Hjælper du en hooligan ind, så er du sgu også skyldig. Man er vel ihvertfald ikke i tvivl om hvad han skal der, da han jo nok ikke er kæmpe AGF fan..

Begynder det der højre arms pis hos os, så går jeg helt balajka. Heiler man bare en gang så er det livsvarig karantæne.
Ja, det lort skal lukkes ned hurtigst muligt
Men med det der blev råbt efter FCM spillere og dem der angiveligt skulle have heilet under kampen i Friheden, så kommer det desværre ikke som et chok
 
 
På den lidt mere paranoide klinge, måske, så er der flere steder kræfter i Europa, der med mange forskellige midler og måder, igen prøver at udbrede - skal vi sige - mere militante og kampparate paroler og holdninger.
Holdninger der også tidligere har været lydhørhed for, i visse kredse af også AGFs tilhængere.
Måske er sådanne kræfter aktive både i FCK, Brøndby og AGF?
Nah, jeg ser nok spøgelser 🙄

Edit: beklager den todelte post. Ved ikke lige hvordan jeg kunne få det hele til at være med i een omgang 😅
 
Som jeg læser det, så må dem med AGF-score hente billetter FØR de abonnenter, der kommer fra stemningstribunen, også selvom de har en høj AGF score.
Så kan man vurdere om det er heldigt hvis det forholder sig sådan, således at pyro-idioterne ikke kan hente en billet, eller om det er uheldigt fordi de uskyldige så heller ikke kan hente før os med AGF score har haft muligheden.

Det kan også være jeg læser forkert :)
Sådan læser jeg det slet ikke. De skriver: "Billetabonnenter i stemningsafsnittet vil i stedet få adgang til billetsalget efter AGF Score."
Det tolker jeg helt klart som, at man kan hente sin billet afhængigt af sin AGF Score, og i de fleste tilfælde vil det være i runde 2.
Det ville jo også være helt godnat at straffe folk, der ikke må benytte deres AGF Score, fordi de har et stemningsabonnement.
1782199830073.webp
 
Jeg starter lige med at pointere, at jeg personligt ikke har skudt krudt af på stadion i 15-20 år (men som i ved står jeg også ved at jeg stadigvæk støtter det)

Jeg synes det kunne være interessant at høre fra "pyro haderne" hvornår i mener en kollektiv straf vil være uproportionel? Kan vi i jeres øjne overhovedet nå dertil hvor straffen simpelthen ikke står mål med forbrydelsen? Jeg tager for givet, at vi for jer ikke er nået dertil endnu, når nu der ingen kritik af den her sanktion er. Men er ethvert middel i jeres øjne fair game i bekæmpelsen af det her "onde"? Hvis DBU kom imorgen og sagde, at nu var der ingen flag på stadion, ingen halstørklæder, ingen øl, ingen tifo og man må i øvrigt heller ikke synge, alt sammen fordi der var blevet skudt romerlys af, ville i så også pege fingre af stemningsskaberne og sige "det er deres skyld at alt det her nu sker"? Eller er der en grænse?

Jeg er oprigtigt interesseret i at forstå det, for i mine øjne giver den tilgang i har til tingene bare carte blanche til at magthaverne gør fodbold mere og mere kønsløst. I kan i hvert fald bide jer selv i banditten på at de er ude efter mere end romerlysene.
 
Jeg starter lige med at pointere, at jeg personligt ikke har skudt krudt af på stadion i 15-20 år (men som i ved står jeg også ved at jeg stadigvæk støtter det)

Jeg synes det kunne være interessant at høre fra "pyro haderne" hvornår i mener en kollektiv straf vil være uproportionel? Kan vi i jeres øjne overhovedet nå dertil hvor straffen simpelthen ikke står mål med forbrydelsen? Jeg tager for givet, at vi for jer ikke er nået dertil endnu, når nu der ingen kritik af den her sanktion er. Men er ethvert middel i jeres øjne fair game i bekæmpelsen af det her "onde"? Hvis DBU kom imorgen og sagde, at nu var der ingen flag på stadion, ingen halstørklæder, ingen øl, ingen tifo og man må i øvrigt heller ikke synge, alt sammen fordi der var blevet skudt romerlys af, ville i så også pege fingre af stemningsskaberne og sige "det er deres skyld at alt det her nu sker"? Eller er der en grænse?

Jeg er oprigtigt interesseret i at forstå det, for i mine øjne giver den tilgang i har til tingene bare carte blanche til at magthaverne gør fodbold mere og mere kønsløst. I kan i hvert fald bide jer selv i banditten på at de er ude efter mere end romerlysene.
Jeg hader ikke pyro. Men når det ifølge reglerne er forbudt, og man ved der følger kollektive straffe med for medpublikummer og økonomisk store straffe til klubben, er mit hoved ved at springe i luften over, at der fortsat er nogle der kan blive ved med at fyre romerlys af. Det er klubskade (selvskade er det jo ikke, for I kommer jo ikke til at betale noget for det) af højeste karat og det forstår jeg simpelthen ikke, at man kan finde gode argumenter for.

At begynde at diskutere om straffene er for hårde eller insinuere, at nogen er ude på at knægte stemningen og vores rettigheder er bare et forsøg på at afspore debatten.

Det er min holdning :)

Edit: Og man kan sagtens skabe god stemning inden for gældende regler.
 
Jeg starter lige med at pointere, at jeg personligt ikke har skudt krudt af på stadion i 15-20 år (men som i ved står jeg også ved at jeg stadigvæk støtter det)

Jeg synes det kunne være interessant at høre fra "pyro haderne" hvornår i mener en kollektiv straf vil være uproportionel? Kan vi i jeres øjne overhovedet nå dertil hvor straffen simpelthen ikke står mål med forbrydelsen? Jeg tager for givet, at vi for jer ikke er nået dertil endnu, når nu der ingen kritik af den her sanktion er. Men er ethvert middel i jeres øjne fair game i bekæmpelsen af det her "onde"? Hvis DBU kom imorgen og sagde, at nu var der ingen flag på stadion, ingen halstørklæder, ingen øl, ingen tifo og man må i øvrigt heller ikke synge, alt sammen fordi der var blevet skudt romerlys af, ville i så også pege fingre af stemningsskaberne og sige "det er deres skyld at alt det her nu sker"? Eller er der en grænse?

Jeg er oprigtigt interesseret i at forstå det, for i mine øjne giver den tilgang i har til tingene bare carte blanche til at magthaverne gør fodbold mere og mere kønsløst. I kan i hvert fald bide jer selv i banditten på at de er ude efter mere end romerlysene.
Jeg er faktisk ikke den store fan af tilgangen med kollektive straffe. Til dels fordi jeg ikke tror det hjælper en skid og til dels fordi det rammer rigtigt, rigtigt mange, som hverken kan gøre til eller fra. Og i forlængelse af det, synes jeg det er en enormt "doven" tilgang fra klubbens side, som på en eller anden måde fratager dem selv ansvaret for det der sker på tribunerne.

Med det du og andre har fortalt om, hvordan det forgår i praksis (der er bl.a. blevet nævnt, at der er en sponsor, som betaler bøderne) og hvordan andre har fortalt om optrækket til både denne og andre episoder, hvor vagterne har rig mulighed for at skride ind tidligere, så er jeg mere og mere af den holdning, at det i vidt omfang stiltiende er accepteret af klubben. Og når man så vælger at skubbe skylden og ansvaret kollektivt over på hele stemningstribunen (som jo mindst 95% af tiden er et kæmpe aktiv), så synes jeg det er for svagt af klubben og at den fralægger sig ansvaret for at gøre noget reelt ved problemet (som jeg fortsat mener det er). Hvilket bare forstærker mistanken om at de reelt ikke ønsker at gøre noget ved det.

Hvilket ærgrer mig helt vildt, da det virker til at der er ved at (gen)opstå en hård kerne, som tager til kampene for at søge konflikterne og balladen, ved bl.a. at invitere udenlandske hooligans ind til den mest eftertragtede kamp i årtier. Det ser jeg gerne klubben får sat hårdt og hurtigt ind over for. Vi skal for alt i verden ikke ende med BIF eller FCK tilstande, hvor en klubberne virker decideret bange for at tage en konflikt med deres egne fans.
 
Jeg starter lige med at pointere, at jeg personligt ikke har skudt krudt af på stadion i 15-20 år (men som i ved står jeg også ved at jeg stadigvæk støtter det)

Jeg synes det kunne være interessant at høre fra "pyro haderne" hvornår i mener en kollektiv straf vil være uproportionel? Kan vi i jeres øjne overhovedet nå dertil hvor straffen simpelthen ikke står mål med forbrydelsen? Jeg tager for givet, at vi for jer ikke er nået dertil endnu, når nu der ingen kritik af den her sanktion er. Men er ethvert middel i jeres øjne fair game i bekæmpelsen af det her "onde"? Hvis DBU kom imorgen og sagde, at nu var der ingen flag på stadion, ingen halstørklæder, ingen øl, ingen tifo og man må i øvrigt heller ikke synge, alt sammen fordi der var blevet skudt romerlys af, ville i så også pege fingre af stemningsskaberne og sige "det er deres skyld at alt det her nu sker"? Eller er der en grænse?

Jeg er oprigtigt interesseret i at forstå det, for i mine øjne giver den tilgang i har til tingene bare carte blanche til at magthaverne gør fodbold mere og mere kønsløst. I kan i hvert fald bide jer selv i banditten på at de er ude efter mere end romerlysene.
Det er jo ikke straffens proportionalitet, der er problemet. Man kan synes straffen er for lille eller for stor eller passende.
Sagen er, at det er forbudt - og udløser en sanktion, som skader klubben.

Jeg synes personligt, at straffen er alt for hård - og helt fratrukket den øvrige pyrodebat er jeg tilhænger af at lovliggøre kontrolleret brug som man også ser det i udlandet.

Men dér er vi bare ikke i dag. Myndighederne har gjort det ulovligt, hvilket så medfører for klubben skadelige sanktioner. Derfor er jeg imod pyro. Det ville jeg også være, hvis bøden var mindre eller sanktionerne værre.

Hvad magthaverne gør eller ikke gør - det må jeg forsøge at påvirke ad lovlig vej. Fx via min stemmeseddel eller i den offentlige debat.
 
Hvis DBU kom imorgen og sagde, at nu var der ingen flag på stadion, ingen halstørklæder, ingen øl, ingen tifo og man må i øvrigt heller ikke synge, alt sammen fordi der var blevet skudt romerlys af, ville i så også pege fingre af stemningsskaberne og sige "det er deres skyld at alt det her nu sker"? Eller er der en grænse?

Nej, men jeg ville - som dem der fyrer pyro af og gerne vil det, burde gøre - protestere, brokke mig, demonstrere og forsøge at ændre reglerne.. Det jeg IKKE ville gøre, er at skide på reglerne.
 

Latest posts

Back
Top