New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 229K
Cykling
Man kan både mene Pogacar er et generationstalent og være dopet og jeg indrømmer gerne, jeg ikke tror en meter på, Pogacar er ren. Dertil har cykelhistorien vist, at hver eneste gang en rytter laver resultater langt udover det sædvanlige, har vedkommende været dopet.

Hans resultater er simpelthen for voldsomme og sker på en så overlegen måde, jeg har svært ved at finde en sportsudøver på tværs af alle sportsgrene, som ham.

Man kan både mene Pogacar er et generationstalent og være dopet og jeg indrømmer gerne, jeg ikke tror en meter på, Pogacar er ren. Dertil har cykelhistorien vist, at hver eneste gang en rytter laver resultater langt udover det sædvanlige, har vedkommende været dopet.

Hans resultater er simpelthen for voldsomme og sker på en så overlegen måde, jeg har svært ved at finde en sportsudøver på tværs af alle sportsgrene, som ham.
Det ene udelukker vel ikke det andet, altsaa generationstalent og pot belge.

Jeg kommer til at gentage mig selv, men jeg kan sagtens forstaa din og andres skepsis i forhold til Pogacar.
Sporgsmaal, tror du/I kun at det er Pogacar som er paa den magiske diet? - eller som @SteenA skriver at hele feltet er krudtede? - jeg haelder mest til det sidste.
Der er mange ryttere der koerer meget hurtige end baade Armstrong og Froomey, der er mellemregninger, men udstyr, diet og traening, men det er alligevel tankevaekkende.

I forhold til doping sporgsmaalet, hvad er definitionen? - snakker vi stricky ilegalt per dags dato?
Hvis vi antager at Pogien bruger noget magisk, som per dags dato ikke er ulovligt, hvad er saa konklusionen?

Sporgsmaal, tror du/I kun at det er Pogacar som er paa den magiske diet?

Næppe den eneste men den eneste rytter som også stikker ud er MvdP men forskellen mellem ham og Pogacar, er at, han vinder i det terræn, som hans type er skabt til og han er ikke dominerende fra dag 1 til sæson afslut.
Er Vingegaard dopet? Måske men ikke fordi hans resultater som sådan stikker ud

Der er mange ryttere der koerer meget hurtige end baade Armstrong og Froomey, der er mellemregninger, men udstyr, diet og traening, men det er alligevel tankevaekkende.

Ja, naturligvis men jeg sammenligner heller ikke Pogacars tider med Armstrongs men Pogacars resultater overfor hans konkurrenter og fakta er bare, der er kun 1 rytter i historien som kan nævnes i samme sætning som Pogacar og det er EM og han var dopet.

Det ene udelukker vel ikke det andet, altsaa generationstalent og pot belge.

Jeg kommer til at gentage mig selv, men jeg kan sagtens forstaa din og andres skepsis i forhold til Pogacar.
Sporgsmaal, tror du/I kun at det er Pogacar som er paa den magiske diet? - eller som @SteenA skriver at hele feltet er krudtede? - jeg haelder mest til det sidste.

I forhold til doping sporgsmaalet, hvad er definitionen? - snakker vi stricky ilegalt per dags dato?
Hvis vi antager at Pogien bruger noget magisk, som per dags dato ikke er ulovligt, hvad er saa konklusionen?

Jeg tror, Pogacar snyder væsentligt mere end andre. Hvis man ikke køber ind på præmissen om hans forvandling, er det den eneste logiske konsekvens. Men jeg tror også, de andre snyder.

TV 2s løb kan findes her. Med et HBO + sport abb får du et meget større udvalg. Tror faktisk ikke, TV2 sender fra et løb som HBO ikke også gør.

Så hvis der skal spares penge og man ikke bruger TV2 Play til andet, vil det billigste være HBO + sport eller Eurosport 1 og 2 med det forbehold, at jeg ikke tror alle løb bliver sendt på Eurosport

TV 2s løb kan findes her. Med et HBO + sport abb får du et meget større udvalg. Tror faktisk ikke, TV2 sender fra et løb som HBO ikke også gør.

Så hvis der skal spares penge og man ikke bruger TV2 Play til andet, vil det billigste være HBO + sport eller Eurosport 1 og 2 med det forbehold, at jeg ikke tror alle løb bliver sendt på Eurosport

Jeg har allerede alt for mange abonnementer 🤪 når det gælder både sport, film og serier.
Jeg har YouSee har og har pt tilvlagt den der ViaSat SPort live pga pokalen.
Men den kan man jo så droppe nu.

Jeg har tilføjet Eurosport 1+2 til mit Norlys abonnement med vælg 8. Desværre har det vist sig, at for cykelløbene kan man ikke optage dem og heller ikke starte dem senere på dagen (sidst jeg prøvede). Lidt irriterende.
Jeg har aldrig oplevet, at man ikke kunne "optage" en udsendelse på Norlys. Tror endda at jeg havde en af Eurosport-kanalerne på et tidspunkt, hvor superligaen lå stille. Betyder det at knappen mangler eller at den er "grå"? Eller kommer der en fejlmeddelelse?

Næppe den eneste men den eneste rytter som også stikker ud er MvdP men forskellen mellem ham og Pogacar, er at, han vinder i det terræn, som hans type er skabt til og han er ikke dominerende fra dag 1 til sæson afslut.
Er Vingegaard dopet? Måske men ikke fordi hans resultater som sådan stikker ud

Ja, naturligvis men jeg sammenligner heller ikke Pogacars tider med Armstrongs men Pogacars resultater overfor hans konkurrenter og fakta er bare, der er kun 1 rytter i historien som kan nævnes i samme sætning som Pogacar og det er EM og han var dopet.
Jeg tror Pogacar er et generations talent, maaske et hundredaarstalent, som I er flere der skriver, saa viser historien jo bare desvaerre at de bedste plejer at vaere krudtede.
Hele projektet med UAE boer man vaere kritisk overfor, i forhold til de folk som er ansat men ogsaa den oekonomisk "doping" som de uendelige midler medfoerer.

Jeg vil mene samme historie indikerer at resten, vores egen Jonas og alle de andre dygtige ryttere koerer saa meget hurtigere end de generationer som vi ved var dopede til langt op over oererne, og derfor boer vi ogsaa se med kritiske oejne paa deres praestationer, det mener jeg er en vigtig nuance i debatten.

Jeg tror, Pogacar snyder væsentligt mere end andre. Hvis man ikke køber ind på præmissen om hans forvandling, er det den eneste logiske konsekvens. Men jeg tror også, de andre snyder.
Bare for nuancerne i debatten, hvad er din definition af snyd? debatter vi kun legate parametre eller ogsaa graa-zone og etiske parametre?
Et eksempel, Pogi bruger produkter som er performance fremmende, men disse produkter er ikke paa Wada`s ulovlige liste - betyder det at Pogi snyder?

Jeg har aldrig oplevet, at man ikke kunne "optage" en udsendelse på Norlys. Tror endda at jeg havde en af Eurosport-kanalerne på et tidspunkt, hvor superligaen lå stille. Betyder det at knappen mangler eller at den er "grå"? Eller kommer der en fejlmeddelelse?
Den er bare væk :oops: Samtidig er udsendelserne "grå" og kan ikke startes på et senere tidspunkt = ser ud som om man kun kan se det live.

Virkede sidst jeg havde Eurosport.

Det var synd for Nicklas Larsen, at han ikke holdt hjem sammen med V. Aert. Nu er det spændende om de andre kan få sat en jagt sammen og kørt ham ind - vi har et par halvhurtige Danskere siddende i feltet. Nu 8 sekunder med 2,3 km. igen, det burde de kunne hente hvis jagten er nogenlunde organiseret.

Hold kæft et væddeløb i dag. Bare angreb på angreb.

Synes det ligner feltet er rykket tættere på de bedste. De kører ikke bare væk med 50 km. til mål og to fingre i næsen. Tredje løb i træk hvor de bliver hentet (eller burde være blevet hentet som i E3) kort før stregen.
Det var et fedt Milano-San Remo, og det har været nogen fede udgaver også af de mindre belgiske klassikere. Selv det gamle Panne-løb var jo vældigt seværdigt i sin nye udgave.

Lad os håbe, at det forsætter, og at vi ikke bare får endnu en gang 60km solosmadder fra Pogacar på søndag! Så er det altså et dejligt cykel-forår. (Jeg har ingen holdning til, om Pogacar bare er verdens bedste nogensinde - og det er der jo nogen, der skal være - eller om der er andet involveret, men den største anke er ret simpel: Det bliver så håbløst kedeligt og ligegyldigt, hvis den sportslige konklusion er skrevet på forhånd).

Hold kæft et væddeløb i dag. Bare angreb på angreb.

Synes det ligner feltet er rykket tættere på de bedste. De kører ikke bare væk med 50 km. til mål og to fingre i næsen. Tredje løb i træk hvor de bliver hentet (eller burde være blevet hentet som i E3) kort før stregen.

Det er fedt de ikke bare kan køre den hjem fra langdistancen i denne sæson. For mig har det ofte virket mærkeligt, at de kunne køre fra +50 km. og holde alle de jagtende væk. Der er meget at spare ved at køre sammen men der kan naturligvis gå taktik i den - det værste af den slags så vi den anden dag, det var håbløst :ROFLMAO:

Men rigtig fedt med de mange angreb - det bliver spændende på søndag og om en er over alle de andre eller det bliver på samme måde🤞

Bare et forslag: Kunne man ikke oprette en særskilt tråd til dopingdebat? Jeg elsker at følge med i cykeltråden herinde, men den er begyndt at køre lidt for meget i ring mht. Pogacar. IMO.

Jeg siger ikke, at man skal lukke øjnene for et (muligt) problem, men kunne man ikke have en tråd, evt. denne, der skider højt og flot på dopingspøgelset og siger FUCK, EN GOD SEJR TIL POGACAR I DAG (eller en anden, når en anden vinder), og så, hvis man evt. sidder med en bitter smag i munden og en lyst til igen igen at bringe tvivl og mistænksomhed og EPO og shit på banen - så har man en nyoprettet tråd, hvor man kan gøre det.

Og så tager man dopingsnakken der.

Latest posts

Back