Cykling
Jonas virker skarp, og i TopForm tror jeg ogsaa han er staerkere en Del Toro.
Min pointe er/var at vi ved ikke hvor god Del Toro reelt er, eller hvor god han kan blive, jeg ser han som en mere ren klatrer modsat fx Almeida som jeg ser som saadan en Neo-Indurain.
JEg soegte hurtigt paa Del Toro og giroen, det eneste jeg kunne finde var en spansk side, hvor der staar at planen er at han skal debutere i touren til sommer.
Medmindre Del Toro har rykket sig helt vildt - sådan Pogacar agtigt helt vildt - henover vinteren, så kender vi godt hans nogenlunde niveau. Det er til at blive nummer 2 i en ret svagt besat Giro d'Italia, hvor der også blev plads til Carapaz på podiet og som Vingegaards hjælperytter vandt. Vingegaard kører rutinemæssigt alle de andre ryttere i top 10 i Giroen sidste år midtover, og havde han stillet op, havde han nok vundet med 10 minutter. Jeg finder det mere sandsynligt, at Del Toro fortsat er væsentligt nærmere Carapz' topniveau i en GT en Vingegaards topniveau i en GT. Det er er selvfølgelig muligt, at Del TORO har taget taget en svømmetur i Gianettis mirakeldrik henover vinteren, men indtil vi har set et højere niveau fra ham, er det spekulation, at han skulle være i nærheden af Vingegaars niveau i en GT.
Vingegaard ligner derimod i denne sæson so far, at han er væsentligt forbedret ift. sidste og forrige år. Han er på et niveau, hvor jeg har en svag forhåbning om, at han faktisk kan yde Pogacar modstand i touren.