New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, tirsdag 29. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 24
  • Views Views: Views 362

Hvor er vi efter denne kamp

• Total voters
    19
  • This poll will close: .
Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, tirsdag 29. Juli kl 19.00

T-Knogle

Experienced member
Start 11 i Polen må være noget i retning af:
Hedenstad
JJA - Tingager - Kahl
Carstensen - Yakob - Knudsen - Links
Bech - Serra - Arnstad
Ikke fordi Emmery har spillet sig af, men fordi han skal ind og score de 2 ekstra mål i slutningen af kampen.

Jeg tror Carstensen og Links (i den rigtige side) kan være med til at stabilisere defensiven, og så vil Bech og Arnstad gøre væsentligt mere gavn som 10’ere - slut med eksperimenterne!

Start 11 i Polen må være noget i retning af:
Hedenstad
JJA - Tingager - Kahl
Carstensen - Yakob - Knudsen - Links
Bech - Serra - Arnstad
Ikke fordi Emmery har spillet sig af, men fordi han skal ind og score de 2 ekstra mål i slutningen af kampen.

Jeg tror Carstensen og Links (i den rigtige side) kan være med til at stabilisere defensiven, og så vil Bech og Arnstad gøre væsentligt mere gavn som 10’ere - slut med eksperimenterne!
Det er ikke noget dumt bud.

Spørgsmålet er Yakob, Carstensen og Jønsson - og så hvad man foretrækker på HCB.

Jeg kan - som de fleste nok ved - godt lide Anderson. Men måske bliver flowet i spillet bedre med ovenstående bud. Man kunne justere det, så den hedder

Serra
Arnstad Bech
Emmery Jønsson Knudsen Links
Kahl Tingager JJA / JA

(Hvordan får man centreret lortet?)

Det positive er man har Carstensen, JA / JJA, Yakob og Anderson at skyde med fra bænken, og endda også Jørgensen, hvis man er til den slags ammunition.

Spørgsmålet er Yakob, Carstensen og Jønsson - og så hvad man foretrækker på HCB.

Jeg kan - som de fleste nok ved - godt lide Anderson. Men måske bliver flowet i spillet bedre med ovenstående bud. Man kunne justere det, så den hedder

Serra
Arnstad Bech
Kahl Tingager JJA / JA

Det positive er man har Carstensen, JA / JJA, Yakob og Anderson at skyde med fra bænken, og endda også Jørgensen, hvis man er til den slags ammunition.
Jeg er sikker på at Andersson og Jønsson ender med at blive rigtigt godt, men i de næste 4-5 kampe, vil det nok give mere værdi at bruge dem som indskiftere. Jeg synes Anderson og Emmery løb meget i de samme rum i kampen i går, det skal der være styr på, inden det kommer til at fungere ordenligt.

Emmery har stadigvæk lidt defensive udfordringer, jeg tror der er mere tryghed i Links og Carstensen, så hvis de er klar til en startplads, så vil det nok være værdifuldt at kunne holde Poznan nede på så få chancer som muligt - de har det med at score på alt der bare minder om en chance.

Last edited:
1000003078.webp

It ain't over till the fat lady sings

Så er der returkamp mod Lech Poznan.
Det bliver svært at gå videre, men vi skal naturligvis gøre vores bedste for det.

Its Over Viking GIF

Last edited:
Vi er bagud 1-4, vi er totalt ufarlige på dødboldene, Carstensen er næppe klar til at starte inde og Emmery er vores klart bedste offensive kort for tiden.

Jeg synes, at logikken halter voldsomt ved at bænke Emmery.

Vi har en minimal chance og den skal have max gas fra start, så polakkerne måske bliver usikre.

Vi er bagud 1-4, vi er totalt ufarlige på dødboldene, Carstensen er næppe klar til at inde og Emmery er vores klart bedste offensive kort for tiden.

Jeg synes, at logikken halter voldsomt ved at bænke Emmery.

Vi har en minimal chance og den skal have max gas fra start, så polakkerne måske bliver usikre.
Emmery har spillet tæt på fuld tid både i Randers og imod Brøndby, jeg er ikke sikker på at han har den nødvendige power til at starte inde allerede igen på onsdag, så er det nok bedre at han kommer ind med en halv time igen, og gør 2-0 føringen til en 4-0 føring, så vi kan få overstået den her runde og komme videre til de rigtigt sjove kampe.

Jeg tror det bliver en åben slagudveksling den første time, hvorefter den stille dør ud, hvis Poznan samlet set stadig er klart foran.

For mig at se er vores eneste chance et føringsmål i første halvleg og et tidligt rødt kort til Poznan.
En 2-måls føring ved pausen kan ændre momentum, så bliver de nød til at gribe kampen anderledes an. Men det bliver da ikke nemt.

Poznań (Enea Stadion)
Lech Poznań (POL) vs. AGF Aarhus (DEN)
Referee: Juxhin Xhaja ALB
Assistant Referee 1: Arbër Zalla ALB
Assistant Referee 2: Taulant Kasa ALB
Fourth Official: Andi Koçi ALB
Video Assistant Referee: Tiago Bruno Lopes Martins POR
Assistant Video Assistant Referee: Albert Doda ALB
UEFA Referee Observer: Carlos Clos Gómez ESP
UEFA Delegate: Tammo Beishuizen NED

Serra
Arnstad Bech
Kahl Tingager JJA / JA

Det er interessant som Anderson deler vandene.

Hvad er det du ser i din begejstring, som jeg ikke ser ??

Jeg ser en "lækker" spiller, som alt for ofte træffer de forkerte beslutninger.

I vores fine første halvleg i går høvler han bolden over på en kæmpe chance i stedet for at koncentrere sig om at ramme målet.

Og da han får en lækker lille bold af Emmery og spiller 1-2 med Arnstad, så er han nærmest i hjørnet af det lille felt. I stedet for at teste en ung keeper ved at skyde på den store chance, så forsøger han at spille chancen endnu større men sender den direkte i fødderne af en modstander.

Mit indtryk (og jeg kan tage helt fejl), er at vi har en dygtig spiller, som utroligt gerne vil være "the man". Han forsøger alt for ofte det svære men mislykkes, og han spiller meget på sin intuition frem for på indarbejdede løbemønstre - sidstnævnte skal vi selvfølgelig have tålmodighed med.

Det er en unfair sammenligning med en klassespiller som Arnstad. Men sidstnævnte på den venstre 10'er træffer næsten altid de rigtige beslutninger mellem hvornår han selv skal køre på, og hvornår han skal sætte sine medspillere op.

De gode beslutninger mangler jeg at se fra Anderson. Til gengæld er jeg allerede nu træt af at se hans mange skærmydsler med modspillere og dommere.

En 2-måls føring ved pausen kan ændre momentum, så bliver de nød til at gribe kampen anderledes an. Men det bliver da ikke nemt.
Poznan slår mig som et voksent hold, der ved hvordan man spiller de her kampe, og har 40.000 tilskuere i ryggen. De virker ikke som nogen der laver en Binks-dumhed.

Vi har brug for et eller andet, der kan gøre dem nervøse og tilskuerne utilfredse. Et tidligt selvmål, mål på dødbold, målmandsdrop, rødt kort eller lignende.

Det er interessant som Anderson deler vandene.

Hvad er det du ser i din begejstring, som jeg ikke ser ??

Jeg ser en "lækker" spiller, som alt for ofte træffer de forkerte beslutninger.

I vores fine første halvleg i går høvler han bolden over på en kæmpe chance i stedet for at koncentrere sig om at ramme målet.

Og da han får en lækker lille bold af Emmery og spiller 1-2 med Arnstad, så er han nærmest i hjørnet af det lille felt. I stedet for at teste en ung keeper ved at skyde på den store chance, så forsøger han at spille chancen endnu større men sender den direkte i fødderne af en modstander.

Mit indtryk (og jeg kan tage helt fejl), er at vi har en dygtig spiller, som utroligt gerne vil være "the man". Han forsøger alt for ofte det svære men mislykkes, og han spiller meget på sin intuition frem for på indarbejdede løbemønstre - sidstnævnte skal vi selvfølgelig have tålmodighed med.

Det er en unfair sammenligning med en klassespiller som Arnstad. Men sidstnævnte på den venstre 10'er træffer næsten altid de rigtige beslutninger mellem hvornår han selv skal køre på, og hvornår han skal sætte sine medspillere op.

De gode beslutninger mangler jeg at se fra Anderson. Til gengæld er jeg allerede nu træt af at se hans mange skærmydsler med modspillere og dommere.

Jeg er enig i kritikken af den dårlige afslutning og i at han skulle have afsluttet selv i den anden situation.

Den første er dog sværere end den ser ud - meget kort tid til at reagere og falder til den svage ben.

Den anden skal han afslutte på - og det siger han også post match. Men hvis han ville være “The Man”, som du skriver, så havde han sgu da afsluttet selv fremfor at prøve pasningen.

Jeg fælder ikke dom over ham, før han er spillet ind igen i JPs måde at spille på

Latest posts

Back