New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 198K
Cykling
Carapaz var sur på bilen der gjorde at han næsten stod stille på et tidspunkt, men hvor mange sekunder og kræfter det kan have kostet ved jeg ikke. Jeg sad lidt med en fornemmelse af at Pogacar bare havde kørt lidt stærkere til sidst hvis det havde været nødvendigt og at eventuel spænding reelt var en illusion.

De tre i udbruddet var da selv ude om det men de regnede nok heller ikke med, at de skulle smide over 3 minutter på opstigningen. De må da have haft en sportsdirektør i øret som kunne råbe til dem selvom der er meget larm.

Men ja - det lignede han bare timede det. Der var heller ingen problemer ind over stregen, hvor han så dejlig frisk ud og bare trillede videre. GOAT

Carapaz var sur på bilen der gjorde at han næsten stod stille på et tidspunkt, men hvor mange sekunder og kræfter det kan have kostet ved jeg ikke. Jeg sad lidt med en fornemmelse af at Pogacar bare havde kørt lidt stærkere til sidst hvis det havde været nødvendigt og at eventuel spænding reelt var en illusion.

Selvfølgelig havde han det. Han har lige slået pantanis rekord med 1.5 minut.

Vi mangler bare lige han nupper etapen i Paris også, så kan han alt, som den eneste rytter nogensinde..

Uanset om man tror han er dopet eller ej, må jeg bare hylde den opkørsel. Med et decimeret mandskab til at støtte ham faldt alle brikkerne i hak, og han fuldførte det solo.

Der er vel den største klatrepræstation i historien. Doping eller ej.

Og så var det da bare det fedeste væddeløb. Remco viser styrke, Seixas tager ansvar, Skjelmose laver magi.

Det kan godt være, den gule trøje ikke bliver dansk, men den grønne har altid været min favorit, siden jeg så Abdoujaparov nikke skaller i halvfemserne. Farven er også tilbage til British Racing Green i stedet for det der selvlysende neongejl. Smukt! Mads skal have ridderkorset! 😍

De tre i udbruddet var da selv ude om det men de regnede nok heller ikke med, at de skulle smide over 3 minutter på opstigningen. De må da have haft en sportsdirektør i øret som kunne råbe til dem selvom der er meget larm.

Men ja - det lignede han bare timede det. Der var heller ingen problemer ind over stregen, hvor han så dejlig frisk ud og bare trillede videre. GOAT
Ja. Jeg har konsekvent kaldt ham The BOAT (Best Of All Time), men vi nærmer os hastigt gedestatus!

Uanset om man tror han er dopet eller ej, må jeg bare hylde den opkørsel. Med et decimeret mandskab til at støtte ham faldt alle brikkerne i hak, og han fuldførte det solo.

Der er vel den største klatrepræstation i historien. Doping eller ej.

For mig er det ikke helt det samme - får han så bedre juice end de andre og har en (endnu en) fordel af verdens dyreste cykelhold.

Nu blev han fragtet hen til foden af bjerget og måtte selv tidligt i aktion, hvis han ville vinde etapen samt sætte rekorden - var det ikke målet, så havde han ikke kørt så tidligt.

Og så var det da bare det fedeste væddeløb. Remco viser styrke, Seixas tager ansvar, Skjelmose laver magi.

Ja - det havde været rigtig fedt hvis Pogacar ikke var med, så var det virkelig blevet et hundslagsmål ;)

At slå Pantanis vanvittige rekord med 1.15 er simpelthen vanvittigt og nærmest umuligt.
Pantani var fyldt med alt godt fra apoteket og så høvler han lige 75 sekunder…
I rest my case

Han vejer vel 8-10 kg. mere end lille bitte Pantani men kører så på bedre udstyr.

w/kg er lige omkring 7 på dagenspræstation og så har @Rastapopoulos vel ret i, at det er en af historiens bedste klatrepræstationer.

Det er vel sjældent at man ser sådanne tre ryttere der bare finder sammen i et samarbejde, men det er nok rigtigt at de trods alt havde haft en chance for at holde hjem hvis de havde kørt for i fællesskab at holde Pogacar bag sig og så bare lavet et ræs på det flade stykke. Det er ikke sikkert Pogacar havde batteri nok på cyklen til at hente dem så ;)

Jeg kender et sted, hvor de lever fra 1 troeje, men det er spanien, og det er selvfolgelig dyrere end hvis der laves 10 stk som normalt er minimum.

ville det ikke vaere federe med ude-troejen?
Jeg vil klart foretrække en ordentlig kvalitet, specielt i bibs.

Personligt er jeg ikke på et Kina sæt, men er helt klar på noget Fusion, Rapha, ES16, Assos eller PNS

Det er vel sjældent at man ser sådanne tre ryttere der bare finder sammen i et samarbejde, men det er nok rigtigt at de trods alt havde haft en chance for at holde hjem hvis de havde kørt for i fællesskab at holde Pogacar bag sig og så bare lavet et ræs på det flade stykke.
Man må sige at de leverede en pragtpræstation, hvis målet var at blive hentet. Koster satme meget tid at køre på den måde frem for bare at følges ad og så afgøre det på de sidste 500m.

Generelt er der ikke noget ved dagens præstation, som rykker ved min vurdering af om Pogacar er dopet. Det er ikke nogen nyhed at fremskridtene i udstyr, træning og kost overstiger den effekt doping havde i 90erne og 00erne. Mads P. ville også køre Tom Boonen o.lign. tværs over.

Så at Pantanis rekord faldt i dag er ikke et kæmpe chok - som jeg forstod det var der også gunstige vindforhold, hvilket også betyder noget på den stigning. Og etapen havde været kørt ret roligt indtil Alpe d'Huez.

Til gengæld må jeg nok tage det i mig, at de næstbedste var kommet tættere på. Det er der sgu ikke meget der tyder på og tidsforskellen i Paris ender ca. samme sted som tidligere år.

Det er vel sjældent at man ser sådanne tre ryttere der bare finder sammen i et samarbejde, men det er nok rigtigt at de trods alt havde haft en chance for at holde hjem hvis de havde kørt for i fællesskab at holde Pogacar bag sig og så bare lavet et ræs på det flade stykke. Det er ikke sikkert Pogacar havde batteri nok på cyklen til at hente dem så ;)
Han kørte det der skulle til for at vinde, hvis der skulle mere til, så havde han sat tempoet op, det er jo lige meget at hen slår cykelhistorens mest dopede bjergrytter med 1 eller 2 minutter, ingen tænker der er noget usædvanligt i det.

Jeg vil klart foretrække en ordentlig kvalitet, specielt i bibs.

Personligt er jeg ikke på et Kina sæt, men er helt klar på noget Fusion, Rapha, ES16, Assos eller PNS
Rapha havde gang i noget Custom for nogle år siden, men jeg tror ikke det er noget i fortsat laver.

Vi har lavet en del med Gobik, som er fin kvalitet men det er ikke assos kvalitet speciel i forhold til bibsene

Man må sige at de leverede en pragtpræstation, hvis målet var at blive hentet. Koster satme meget tid at køre på den måde frem for bare at følges ad og så afgøre det på de sidste 500m.

Generelt er der ikke noget ved dagens præstation, som rykker ved min vurdering af om Pogacar er dopet. Det er ikke nogen nyhed at fremskridtene i udstyr, træning og kost overstiger den effekt doping havde i 90erne og 00erne. Mads P. ville også køre Tom Boonen o.lign. tværs over.

Så at Pantanis rekord faldt i dag er ikke et kæmpe chok - som jeg forstod det var der også gunstige vindforhold, hvilket også betyder noget på den stigning. Og etapen havde været kørt ret roligt indtil Alpe d'Huez.

Til gengæld må jeg nok tage det i mig, at de næstbedste var kommet tættere på. Det er der sgu ikke meget der tyder på og tidsforskellen i Paris ender ca. samme sted som tidligere år.
Jeg ved det ikke, men kan forestille mig at de 3 udbrydere ikke kunne kommunikere med deres DSer pga af larmen

Rapha havde gang i noget Custom for nogle år siden, men jeg tror ikke det er noget i fortsat laver.

Vi har lavet en del med Gobik, som er fin kvalitet men det er ikke assos kvalitet speciel i forhold til bibsene
Jeg har hørt enormt meget godt om bibs'ene fra Cuore, som også laver custom designs. Hvis man kunne skaffe noget derfra, kunne jeg også være frisk.

Jeg ved det ikke, men kan forestille mig at de 3 udbrydere ikke kunne kommunikere med deres DSer pga af larmen
Det er heller ikke forbudt at tænke selv og går ud fra de kendte tiden ved foden af stigningen.

Jeg holder meget af Carapaz, som er en gave for ethvert cykelløb. Men nogen taktisk ørn er han altså ikke. Og vel langt hen ad vejen ham der ødelægger samarbejdet ved at angribe absurd langt ude.

Det er heller ikke forbudt at tænke selv og går ud fra de kendte tiden ved foden af stigningen.

Jeg holder meget af Carapaz, som er en gave for ethvert cykelløb. Men nogen taktisk ørn er han altså ikke. Og vel langt hen ad vejen ham der ødelægger samarbejdet ved at angribe absurd langt ude.
Hehe
Han er lidt en cowboy, når det lykkedes er jo rigtig godt
De havde vel 3+ minutter da de startede med at klatre?
“normalt” burde det vel være nok til at holde hjem selv med en Carapaz med hovedet under armen

Jeg kender et sted, hvor de lever fra 1 troeje, men det er spanien, og det er selvfolgelig dyrere end hvis der laves 10 stk som normalt er minimum.

ville det ikke vaere federe med ude-troejen?
Kan du hjælpe - jeg er mest på trøjen, da jeg sværger til mine Assos-bibs.
Jeg vil gå langt for sådan et outfit...

Og i næste uge får I billeder af min nye racer - en gigantisk hyldest til klubben og mesterskabet...STAY F...... TUNED! Det bliver awesome (det synes jeg i hvert fald :-) )

Kan du hjælpe - jeg er mest på trøjen, da jeg sværger til mine Assos-bibs.
Jeg vil gå langt for sådan et outfit...

Og i næste uge får I billeder af min nye racer - en gigantisk hyldest til klubben og mesterskabet...STAY F...... TUNED! Det bliver awesome (det synes jeg i hvert fald :-) )
Hvis det er 1 trøje så fungerer virklon
Men prisen er nok relativ høj
For at lave noget med fx Gobik, skal der bestilles 10 stk

Jeg kan hjælpe med det praktiske men ikke design delen

Latest posts

Back