New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 198K
Cykling
Jeg tror der peges på de “sorte” bjerge. Altså +9% - her mangler vi stadig at se Remco. Han fik også tæsk på Tourmalet men den så langt hjemmefra
Det er jeg med på, men den han vandt på var 11,3 km med 9% i snit. Altså hårdere end begge opkørsler til Alpe D'Huez de skal igennem.

Jeg er helt med på at han historisk altid har fejlet i de høje bjerge, men den etape viste et nyt niveau. Ikke at han er på Pogacar eller Vingegaard niveau, men den dag var han i hvert fald næst-stærkeste mand.

Fair pointe. Det gar jeg naturligvis overset.

Men der blev han vel heller ikke udfordret?
Ikke af Pogacar og Vingegaard. Men han kørte fra alle de andre, for første gang.

Men det kan sagtens vise sig at være et enkeltstående tilfælde. Rytterne fra 2 - 6 er i hvert fald så lige at små ændringer i dagsform kan afgøre etaperne og klassementet.

Evenepoel har - bedømt på, hvad vi tidligere har set - ikke skyggen af en kinamands chance for at køre fra Pogacar på et reelt bjerg, medmindre Pogacar er meget, meget syg.

Evenepoel har vel været sådan cirka den syvende eller ottende bedste klatrer i løbet so far. Han er blevet sat på alle bjergetaper indtil videre. Ikke bare af Pogacar og Vingegaard, men også af Seixas, Lipowits, Ayuso, Del Toro og Skjelmose.

Evenepoel har aldrig været god rigtigt god i reelle bjerge.

Desuden vil Evenepoel være lykkelig for andenpladsen.

Enten skal der ske et eller andet magisk med Evenepoels bjergben, eller også skal Pogacar gå helt, helt ned med flaget, så Seixas vinder. Jeg kan ikke forestille mig, at Evenepoel kan udfordre Pogacar.

Normalt ville jeg være enig med dig og der er en rigtig god chance for du har ret.

Men som @Holmertz nævner er der noget med sidste bjergetape - måske Evenepoel rent faktisk har
  • 1) økonomiseret med kræfterne
  • 2) undladt hovedløse angreb
  • 3) undgået overvurdering af egne evner
  • 4) timet formen til afslutningen af Touren
Nu hører 1-2-3 meget sammen men jeg syntes virkelig han har ændret adfærd og opfyldt de tre punkter. Om han også er med på punkt 4 og har evnerne når vi rammer de store bjergetaper - det er en helt anden sag. Hvis han føler sig godt kørende mener jeg han skal prøve - sæt nu Pogacar/Del Toro har det ligesom deres holdkammerater men der ikke er nogen som vælger at prøve dem af.

Det samme gælder Seixas som har gjort det fantastisk og vi vel ikke kan klandre for hans Tour nærmest uanset hvordan det ender. Han bør sætte alt ind på at komme længere op i klassementet, da han må have en klar forventning om at kunne gøre det endnu bedre i fremtiden. Går det galt - så må det være sådan.

Det er jeg med på, men den han vandt på var 11,3 km med 9% i snit. Altså hårdere end begge opkørsler til Alpe D'Huez de skal igennem.

Jeg er helt med på at han historisk altid har fejlet i de høje bjerge, men den etape viste et nyt niveau. Ikke at han er på Pogacar eller Vingegaard niveau, men den dag var han i hvert fald næst-stærkeste mand.
Er enig i at det var hans bedste præstation i bjergene, men jeg håber også at se det uden at Poga har et taxa skilt til Tyren siddende på bagsmækken. Forhåbentligt får vi en etape hvor de kommer hjem en af gangen.

Og Ayuso er i problemer. Skjelmose har under et minut til ham i klassementet - måske han går forbi, hvis han kan holde tempoet opad.
Det gør han da. Skjelmose var i problemer i bunden, men han er jo bare helt eminent til at køre den afmålt.

Jeg troede sgu ikke, han havde potentialet til at
køre så stabilt over tre uger i Touren, men jeg må lette på hatten i dyb beundring. Sørens også med tidstabet på 1. etape.

Pogi vinder den her.

Flot indsats af Lidl, flot indsats af UAE, og så er jeg også vild med, at holdene i det store udbrud gik efter det. Det er fedt væddeløb!

Det gør han da. Skjelmose var i problemer i bunden, men han er jo bare helt eminent til at køre den afmålt.

Jeg troede sgu ikke, han havde potentialet til at
køre så stabilt over tre uger i Touren, men jeg må lette på hatten i dyb beundring. Sørens også med tidstabet på 1. etape.

Det er da også en nyfunden stabilitet over en Tour (7-9-13 under bordet for slutningen i dag og i morgen). Bemærkede ikke han havde problemer i bunden - den må jeg have misset.

Men Pogacar ender med at nappe dem foran. De burde køre sammen og afgøre det til sidst, hvis de får muligheden. Det andet er håbløst. Utroligt som rytterne nogen gange træffer dumme beslutninger.

Det er da også en nyfunden stabilitet over en Tour (7-9-13 under bordet for slutningen i dag og i morgen). Bemærkede ikke han havde problemer i bunden - den må jeg have misset.

Men Pogacar ender med at nappe dem foran. De burde køre sammen og afgøre det til sidst, hvis de får muligheden. Det andet er håbløst. Utroligt som rytterne nogen gange træffer dumme beslutninger.
Jeg kan have forvekslet Skjel og Ayuso i skyndingen.

Jo, men de vil jo hellere ikke se realiteterne i øjnene
:)

Det har de lidt svært ved eller de syntes i hvert fald det er fantastisk men de skal også sælge et produkt.

Til gengæld kørte Sepp Kuss et ordentlig leadout for Carapaz og Martinez i et forsøg på at holde Pogacar bagved. Lidt sjovt at se - for han døde fuldstændig bagefter.

Nå men de sidste 2 km. flader vist lidt ud men jeg tænker Pogacar tager Carapz. Til gengæld er Martinez måske farlig i en spurt - det vil være snedigt, hvis det var med vilje han "bare" satte sig på hjul af Pogacar.

Latest posts

Back