Fra en hakkende forbindelse ved Gardasøen så jeg flere opløftende momenter:
Emmery er ved at udvikle sig til en genial spiller. Villadsen var ved at skide i bukserne et utal af gange og Emmery må efterhånden være hans hademodstander.
Jakob Andersen leverede en godkendt og løfterig indsats på højrestopper. Som håbet, ja næsten forventet, var han langt mere sikker end JJA i sit forsvarsspil og offensivt viste han i anden halvleg opfølgende takter. Han er en lækker spiller til at dække flere pladser. Jeg er fristet af tanken om konkurrence mellem Andersen og Callø på højrestopper.
Carstensen tilbage var tiltrængt for bredden og konkurrencen. Jeg håber, at Links snart kan bliver skubbet over på sin vante venstre wingback, da han bliver for låst på højrewing i længden. Det kan fungere taktisk i løbet af en kamp dog. Forhåbentlig kan Emmery og Links nu dele spilletiden på venstrewing i det pressede kampprogram.
Til det bekymrende: vores behov for en ny spidsangriber blev igen udstillet. Ikke fordi Bech leverer dårligt, men vi bliver svækket på to pladser fordi Bech er fantastisk som højre 10’er. Jørgensen fungerer bedst som indskifter.
JJA må snart være fortid. Manden starter med en kæmpe fejlaflevering og leverer et ekstremt usikkert indtryk. Han har brug for et miljøskifte og mindre pres for at udvikle sit spil.
Til sidst: er det planen at Tingager, Kahl og Knudsen skal spille samtlige minutter i sæsonen? JP tør åbenlyst ikke skifte nogen af dem ud for nuværende, sikkert af frygt for et kollaps. Det kan meget vel koste overbelastningsskader på sigt.
Vi har 2-3 forstærkninger til gode.
Men meget peger fortsat i den rigtige retning for vores fantastiske fodboldklub