New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: AGF - Lech Poznan, tirsdag 21. Juli kl 19.00

Hvordan bliver udgangspunktet for kamp nr 2

• Total voters
    88
  • Poll closed .
Kamptråd Champions league kval. runde 2: AGF - Lech Poznan, tirsdag 21. Juli kl 19.00
Positivt, at vi fik så fed en stemning op at køre i Randers!! Der var tryk på efter reduceringen, som fik mig til at tænke på 3-3 kampen mod Brøndby hvor vi kommer tilbage efter at have været bagud med tre og en mand i undertal. Der var noget begejstring som kunne have hjulpet os til en udligning, hvis ikke det var fordi ...et dommedagshug.

Helt fantastisk stemning i starten af 2 halvleg. Det var som om holdet og tilskuerne troede på miraklet og mindede mig om bronzekampen mod Bif, hvor vi kom tilbage🤩Polakkerne så tydeligt rystede ud da vi reducerede men så kom det vilde mål. Hold da op - vi sad helt målløse.
Under opvarmningen sad vi tæt på Polakkerne og sikke en fysisk pakke Yegbe har - nøj nogle muskler i de ben mv. Han holdte også rimeligt nemt vores spillere fra bolden i de fysiske dueller og så var han ok god med teknikken. Ham kunne vi godt have brugt.

Så kommer det røde kort, i øvrigt korrekt dømt. Det hedder frarøvelse af oplagt scoringsmulighed. Og det må man sige det var hvis ham Lopez kom igennem. Om jeg fatter hvorfor JH vil tage den chance. Værdien for det røde er langt højere end minus 1 mål og så stadig være 11 mand. Især med tanke det spil vi havde leveret indtil da.

Må indrømme jeg blev i tvivl om reglerne. Hvis det kræver en 100 % friløber, så er jeg uenig. JJA er inde foran og vil nå imellem og derfor kan jeg ikke se den gå til 100% selvom den måske bliver stor. Angriberen er også fortsat på vej mod baglinjen.

Emmery gør nogle virkelig fantastiske ting og han bliver vild. Syntes allerede han er bedre på mange parametre defensivt, end han var i sidste sæson.

Som hos de fleste unge, er der dog stadig noget der skal arbejdes med. Han skal blive bedre til at stå imod når de skubber - for det vil modstanderne gøre. Der må han gerne blive stående/løbende lidt oftere. Der er indimellem situationer hvor han ikke giver det nødvendige - der var gode muligheder for at presse flere gange men der så ud til at gå lidt luksus offensiv spiller i den (nu skal kræfterne selvfølgelig også doseres). Måske ser han bare lidt doven ud i hans aktioner fra tid til anden?

Links virkede ikke helt på toppen og det løb for ofte ud i sandet, hvor han vender om og spiller bagud.

Jeg er ikke enig i kritikken af Anderson. Jeg skal muligvis se den første halve time igen for at se det med nye øjne, men jeg synes også man ret godt kan fornemme, hvilken rolle han skal have på den 10’er.

Jeg er nok nødt til at se kampen i tv men jeg havde samme følelse som sidst han var her - for meget der ikke bliver farligt og en attitude som indimellem ser forkert ud. Det med attituden afhænger dog gevaldigt af hvordan medspillerne opfatter det - har de ikke noget problem, er det en anden sag, for så er det bare os smagsdommere. Jeg håber stadig han er blevet mere kampafgørende i Sverige og det kan overføres her i Aarhus.

Nå men effektivitets raten på Lech P var absurd højt. Kombineret med vores ukarakteristiske personlige fejl, så taber man sådan nogle kampe.
Men vi kan sagtens være med 11-11. Så selvom det ikke bliver CL så kan mindre også gøre det.
Bare ærgeligt der ikke bliver mere spænding til min away tur næste onsdag 😏

De lavede en Fcm på os - der skulle reelt ikke så mange chancer til at score de mål og så er det svært at stå imod med 10 mand.

Er egentlig lidt overrasket over statistikken:

1784699495396.webp

Jeg var også overrasket over antallet af dueller vi vinder - måske er der bare en indbygget bias når man ser kampen på stadion og jeg automatisk syntes vi taber for mange:oops:
Undervejs tænkte jeg vi manglede muskler fremme i banen og har for mange små teknikere som de ikke slår sig på men det er måske mere afgørende på standardsituationerne. Der er dog ikke meget ide i at sparke langt til Emmery som vel ikke går op i den eneste af de dueller i hovedspillet. Sikkert afledt af de havde Yegbe i modsatte side og så måtte man kæmpe om andenbolden.

1784699650039.webp

I min bog var det langt hen ad vejen en fornuftig indsats i går. Jeg synes faktisk, vi er fint med.

Det er klart, at JJA ikke lykkes særligt godt, og at Kahl fejler big time ved 4-1 målet. Links lykkedes ikke, og Bech er i hvert fald ikke endnu den fødte 9er. Men herudover synes, der var flere gode præstationer.

I min optik, er det dommeren, der taber kampen for os. Jeg synes virkeligt, han var ringe. Det røde kort til Hansen er meget, meget voldsomt. Selvfølgelig kan det dømmes, men han kunne ligeså vel have kaldt, at det ikke er en 100% målchance. Men herudover får polakkerne også rigtigt lang snor. Der er flere gange, hvor de efter frispark tager bolden op og holder på den uden at få gult - på trods af, at reglerne er ret klare. Der er flere gange, hvor de får lov at lave deciderede overgreb på AGFere, uden det giver frispark. F.eks. da Emmery har snydt en mand, og han så bare planter to hænder og en albue i ryggen på Emmery.

Med en dygtigere dommer havde nederlaget været mere snævert som minimum.

Jeg har set 12 minutters highlights igen her til morgen.

Jonas Jensen-Abbew skal ikke spille højre stopper mere, der kan der ikke være to meninger om. Han bakker og er passiv på de to første mål. Horribelt. Hvem der skal i stedet ved jeg ikke, men CV kan ikke seriøst mene det her er godt nok.

Tobias Bech får alt for lidt ud af sin energi og sit drev med bolden på en 9’er. Han skal heller ikke spille der mere.

Jonas Jensen-Abbew skal ikke spille højre stopper mere, der kan der ikke være to meninger om. Han bakker og er passiv på de to første mål. Horribelt. Hvem der skal i stedet ved jeg ikke, men CV kan ikke seriøst mene det her er godt nok.

Tobias Bech får alt for lidt ud af sin energi og sit drev med bolden på en 9’er. Han skal heller ikke spille der mere.
Helt enig - og så skal Links op i gear igen

Helt fantastisk stemning i starten af 2 halvleg. Det var som om holdet og tilskuerne troede på miraklet og mindede mig om bronzekampen mod Bif, hvor vi kom tilbage🤩Polakkerne så tydeligt rystede ud da vi reducerede men så kom det vilde mål. Hold da op - vi sad helt målløse.
Under opvarmningen sad vi tæt på Polakkerne og sikke en fysisk pakke Yegbe har - nøj nogle muskler i de ben mv. Han holdte også rimeligt nemt vores spillere fra bolden i de fysiske dueller og så var han ok god med teknikken. Ham kunne vi godt have brugt.

Må indrømme jeg blev i tvivl om reglerne. Hvis det kræver en 100 % friløber, så er jeg uenig. JJA er inde foran og vil nå imellem og derfor kan jeg ikke se den gå til 100% selvom den måske bliver stor. Angriberen er også fortsat på vej mod baglinjen.

Emmery gør nogle virkelig fantastiske ting og han bliver vild. Syntes allerede han er bedre på mange parametre defensivt, end han var i sidste sæson.

Som hos de fleste unge, er der dog stadig noget der skal arbejdes med. Han skal blive bedre til at stå imod når de skubber - for det vil modstanderne gøre. Der må han gerne blive stående/løbende lidt oftere. Der er indimellem situationer hvor han ikke giver det nødvendige - der var gode muligheder for at presse flere gange men der så ud til at gå lidt luksus offensiv spiller i den (nu skal kræfterne selvfølgelig også doseres). Måske ser han bare lidt doven ud i hans aktioner fra tid til anden?

Links virkede ikke helt på toppen og det løb for ofte ud i sandet, hvor han vender om og spiller bagud.

Jeg er nok nødt til at se kampen i tv men jeg havde samme følelse som sidst han var her - for meget der ikke bliver farligt og en attitude som indimellem ser forkert ud. Det med attituden afhænger dog gevaldigt af hvordan medspillerne opfatter det - har de ikke noget problem, er det en anden sag, for så er det bare os smagsdommere. Jeg håber stadig han er blevet mere kampafgørende i Sverige og det kan overføres her i Aarhus.

De lavede en Fcm på os - der skulle reelt ikke så mange chancer til at score de mål og så er det svært at stå imod med 10 mand.

Er egentlig lidt overrasket over statistikken:

View attachment 7494

Jeg var også overrasket over antallet af dueller vi vinder - måske er der bare en indbygget bias når man ser kampen på stadion og jeg automatisk syntes vi taber for mange:oops:
Undervejs tænkte jeg vi manglede muskler fremme i banen og har for mange små teknikere som de ikke slår sig på men det er måske mere afgørende på standardsituationerne. Der er dog ikke meget ide i at sparke langt til Emmery som vel ikke går op i den eneste af de dueller i hovedspillet. Sikkert afledt af de havde Yegbe i modsatte side og så måtte man kæmpe om andenbolden.

View attachment 7495

Fire mål på en 1,55 Xg vidner jo også om ekstrem stor effektivitet fra deres side. Første mål er jo banket ind, som en anden Benzema, mens mål nummer 3 kun rammes på 1/1000. Det sidste mål er et resultat af en mistiming af Kahl.

Det er fandeme pisse ærgerligt at vi ikke har andet end koefficient point at spille for i den sidste kamp. Øv!

Last edited:
Hot take herfra.

Jeg er egentlig mega ligeglad med europæisk fodbold. Der kommer aldrig til at være noget dansk hold der kommer i nærheden af at vinde en af turneringerne. Så det er 100% pengene det handler om. Derfor irriterer de her kampe mig egentlig også en stor del. Jeg gad virkelig godt i CL, men det er 100% pengene det handler om, sportsligt er der intet at komme efter.

Den helt store pengepræmier virker langt væk nu (også før kampen), nu håber jeg på den mindre økonomiske sidepræmie.

Sat på spidsen. Jeg vil hellere vinde SL igen, end fx at komme i kvarten i CL.
Følelsesmæssigt er jeg helt enig - der rangerer europæisk fodbold langt under ligaen og pokalen.

Men man kan bare ikke komme uden om, at europæiske gruppespil er en nødvendighed, hvis vi skal løfte klubben til næste niveau, og dermed gøre mulighederne i ligaen og pokalen større.

Der er gode penge at hente, det tiltrækker bedre spillere og vores spillere bliver mere værd. Så på den led er det noget vi som klub forhåbentlig skal vænne os til.

Flere af os pegede også inden kampen på, at JJA i starteren næsten tangerede at smide kampen. Næsten.

Jeg er super ærgerlig over, at vi ikke fandt bedre løsninger her. Og selvom jeg respekterer JP's humanistiske tilgang, hvor han ofte giver folk en ekstra chance (for meget) - så kunne man se dette ske på lang afstand.

Kunne Jakob Andersen havde spillet den bedre? Måske - det virker sandsynligt.
Kunne Jønsson - plausibelt!
Kunne een af vores CM'ere havde taget den med bedre held - meget muligt.

Hvis AJ starter på lørdag bliver jeg meget, meget overrasket. Men han skal have fuld opbakning fra lægterne så længe han er i klubben - andet er ingen tjent med.

Efter at have sovet:

- Vi er helt med i kampen indtil udvisningen.
- Emmery bliver klubbens dyreste salg. Hold op han er som de unge siger, en sprød spiller sådan en man gerne betaler penge for at se.
- Vi mangler en 9er og 1-2 forsvarsspillere.
- Tydelig MA lige skal lære at spille under JP. Noget så fint ud, andet ikke.
- Resultatet var misvisende i forhold til de 2 holds styrker men Poznan er et rigtig godt hold som vil være Superliga bejler til mesterskabet.

Til gengæld beskæmmende kamptråd. En af de værste jeg kan mindes. Trist.

Følelsesmæssigt er jeg helt enig - der rangerer europæisk fodbold langt under ligaen og pokalen.

Men man kan bare ikke komme uden om, at europæiske gruppespil er en nødvendighed, hvis vi skal løfte klubben til næste niveau, og dermed gøre mulighederne i ligaen og pokalen større.

Der er gode penge at hente, det tiltrækker bedre spillere og vores spillere bliver mere værd. Så på den led er det noget vi som klub forhåbentlig skal vænne os til.
Det er et must at komme i europæisk gruppespil hvis AGF skal gøre sig ambitioner om at komme op på siden af FCM og nærheden af FCK på den lange bane :)

Inden vi alle fører AJ til skafottet, så vil jeg lige minde om, at 0-2 målet primært er Knudsens skyld. Han begynder at drible på kanten af eget felt frem for bare at cleare bolden. Kort efter vi er blevet reduceret til 10 mand og bare skal holde resultatet til pausen. Det er i min verden mindst lige så skidt som det AJ og Kahl laver ved 0-1 og 1-4 målene.

Synes vi har set lignende tendens til personlige fejl mod især FCM når tempoet og fysikken lige bliver taget en tand op fra en normal superligakamp. Så bliver de individuelle mangler udstillet en del mere end når vi er i vores komfortzone.

Jeg håber, der er brugere som i morgen har fået lidt mere ilt til hjernen.
Jeg er selv sådan en, der ikke skal skrive noget nogen steder, før næst' dag.

I grunden kunne jeg godt drømme om en form for chat-funktion, der kunne bruges til de mest spontane indlæg. Men altså. Verden er ikke perfekt. Det vidnede kampen i går om.

Jeg tager med mig, at jeg åbenbart er blevet så taknemmelig over det mesterskab, at jeg ikke helt kan mønstre utilfredshed med hverken træner, stab eller spillere. Der er i den grad kredit hos mig. (Det er ikke ment som en kritik af andre, der har det anderledes)

I går var jeg glad for at have en halv time i himlen. Tænk sig, at GF spillede med i (kvalifikation til) Champions League! Og tænk sig, at jeg skulle opleve det!

Det skal dog ikke forstås sådan, at jeg bare stod som en glad pandabjørn. Hold nu kæft, hvor ramte jeg jorden hårdt. Fem gange.

Min skuffelse ved målet til 1-4 var af olympiske dimensioner. Det udelukkede i mit hovede et comeback og tog den sportslige spænding ud af en tur med mine børn og venner i næste uge.

Her til morgen er jeg næsten klar til at tro på et hurtigt mål og lidt spænding. Men jeg ved jo også, hvordan det ender. Vi må et trin ned i europæisk niveau. Den erkendelse ville jeg bare gerne have ventet en uge med.

Latest posts

Back