New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 86K
Artikler om spillerne og klubben 2026
De har haft det meste af foråret til at forbedre det - og det afhænger ikke af hverken evalueringsmøde eller budget.
Det er jeg ikke helt enig i.

Jeg tror man som mester har lettere ved at tiltrække spillere. Muligvis større sponsorater. Muligvis lettere adgang til Europa.

Jeg tror et mesterskab kan være en game-changer

De har haft det meste af foråret til at forbedre det - og det afhænger ikke af hverken evalueringsmøde eller budget.

Så længe jeg kan huske, har ledelsen ventet med at melde noget til efter evalueringsmødet men hvad er det præcis du gerne vil have vide?

Alt omkring budgetter kan du i hvert fald glemme at få beløb på og når du ikke får det at vide, hvad betyder det så om, ledelsen melder en konkret placering før evalueringsmødet ud udover formandens melding, at næste sæson er toppen en målsætning?

Du kan være helt sikker på, de spillere og agenter CV snakker med, får at vide noget mere konkret.

Så længe jeg kan huske, har ledelsen ventet med at melde noget til efter evalueringsmødet men hvad er det præcis du gerne vil have vide?

Alt omkring budgetter kan du i hvert fald glemme at få beløb på og når du ikke får det at vide, hvad betyder det så om, ledelsen melder en konkret placering før evalueringsmødet ud udover formandens melding, at næste sæson er toppen en målsætning?

Du kan være helt sikker på, de spillere og agenter CV snakker med, får at vide noget mere konkret.
Jeg ved du også nogle gange har efterlyst mere kommunikation, og tager jeg ikke helt fejl har der ikke været en 3 eller 5 års plan for i år.

Jeg er helt 100% på linje med det du skriver her.

Det er uambitiøst og dumt, hvis vores ansatte, agenter, mulige trænere og spillere ikke ved hvad vores målsætning er. Det samme gælder for vores største sponsorer.

Men i jantelovs Danmark, med klubber som FCK og FCM, så er det måske smartest at gå lidt stille med dørerne.

Jeg tror ikke altid det er fremmende for Cooper og Brøndby at skulle forholde sig til om en 4. plads er godt nok.

Jeg ved du også nogle gange har efterlyst mere kommunikation, og tager jeg ikke helt fejl har der ikke været en 3 eller 5 års plan for i år.

Det gør jeg også i dette tilfælde men jeg kan også godt finde forståelse for, hvorfor ledelsen måske lige skal trække vejret ovenpå en ugelang fejring og en pokkers masser on-the-fly planlægning inden de finder tid til at melde noget ud udover Fournais udtalelser.

Men jeg kan godt se, mine indlæg kan tolkes som om, jeg er ligeglad. Det er ikke formuleret præcist nok af mig.

Det gør jeg også i dette tilfælde men jeg kan også godt finde forståelse for, hvorfor ledelsen måske lige skal trække vejret ovenpå en ugelang fejring og en pokkers masser on-the-fly planlægning inden de finder tid til at melde noget ud udover Fournais udtalelser.

Men jeg kan godt se, mine indlæg kan tolkes som om, jeg er ligeglad. Det er ikke formuleret præcist nok af mig.

Men de havde jo nedsat et udvalg i vinters som skulle komme med det 😂

Tænker du mesterskabet løfter målene endnu højere? For de burde vel have været høje nok, da vi gik ind til slutspillet.

Det er helt fint, det er også en fin balance i kommunikationen fra en klub.

Hvem gavner de udmeldinger? Jeg forstår som fan behovet. Men som klub tænker jeg også, at det vigtigste er ansatte og kandidater er informeret og, at der er ro på overfor omverdenen.

Hvis vi kommunikere top 5, er vi uambitiøse og skal tage stilling til det. Ligger vi 6, men kun 3 point fra nummer 2, så er vi uden for målsætningen og skal snakke om det.

Tænker du mesterskabet løfter målene endnu højere? For de burde vel have været høje nok, da vi gik ind til slutspillet.

Det er jo svært at vide, om ledelsen vil arbejde med placeringsmålsætning og om de skal vurderes fra sæson til sæson eller en eks. 5-års plan men udtalelser fra Fournais og CV samt de rygter, der har været, peger da i retning af medaljer som minimum er en del af målsætningen.

Hvem gavner de udmeldinger? Jeg forstår som fan behovet. Men som klub tænker jeg også, at det vigtigste er ansatte og kandidater er informeret og, at der er ro på overfor omverdenen.

Jeg tror, det gavner potentielle sponsorer, at de kan se ambitionerne, jeg tror også, det gavner spillere og agenter udenfor CVs netværk men nej, det er nok begrænset, hvor meget offentlige målsætninger reelt betyder noget, andet at vi fans og medierne har noget at snakke om. Den del tror nu jeg heller ikke man skal undervurdere.

Det er jo svært at vide, om ledelsen vil arbejde med placeringsmålsætning og om de skal vurderes fra sæson til sæson eller en eks. 5-års plan men udtalelser fra Fournais og CV samt de rygter, der har været, peger da i retning af medaljer som minimum er en del af målsætningen.

Jeg tror, det gavner potentielle sponsorer, at de kan se ambitionerne, jeg tror også, det gavner spillere og agenter udenfor CVs netværk men nej, det er nok begrænset, hvor meget offentlige målsætninger reelt betyder noget andet at vi fans og medierne har noget at snakke om. Den del tror nu jeg heller ikke man skal undervurdere.
Meget enig i det sidste.

Jeg tror bare godte at det sted vi er - i det økonomiske hierarki - og hvor vi gerne vil være om et par år, kan være øretævernes holdeplads, og derfor holder man det primært internt og til relevante intressenter.

Men jeg vil da læse det med stor glæde

Last edited:
Gift Links er ikke udtaget til VM

De må godt nok have nogle gode spillere på de positioner han kan spille. Måske vi burde se den vej ;)

Ja, det må da være tillokkende for de øvrige sydafrikanske spillere at skifte til AGF...eller noget.

Norge har også lige udtaget deres trup. Desværre uden Arnstad.

Edit: Nu kom den også på Bold:

Gift Links er ikke udtaget til VM

De må godt nok have nogle gode spillere på de positioner han kan spille. Måske vi burde se den vej ;)

Jeg kommer til at holde med modstanderen i alle Sydafrikas kampe - ligesom jeg modsat håber Irak når langt.

Vi har anvendt 5 års planer flere gange - så det vil undre mig hvis man går væk fra det. Så kan det formuleres ambitiøst men stadig med fleksibilitet, så en enkelt sæson ikke bliver udslagsgivende.

På den anden side, så virkede den tidligere 5 års plan nogenlunde men dog et år for sent :whistle:

Meget enig i det sidste.

Jeg tror bare godte at det sted vi er - i det økonomiske hierarki - og hvor vi gerne vil være om et par år, kan være øretævernes holdeplads, og derfor holder man det primært internt og til relevante intressenter.

Men jeg vil da læse det med stor glæde

Det har været meget normalt i de virksomheder jeg har været ansat i. Hvis man er ambitiøse, vil man gerne sætte en målsætning som er ambitiøs og man skal strække sig lidt efter. Kan ikke se hvorfor det ikke skal være det samme i AGF.
Alle interessenter skal se hvad der arbejdes henimod, det være sig ansatte, spillere, investorer, sponsorer osv.

Den seneste fik herinde mange hug for at være for ambitiøs. Jeg syntes egentlig ikke man var helt væk fra målene mens andre ser det som alt for meget pres på spillerne (selvom de har valgt og lever i et performance miljø hvor det går ud på at vinde). Jeg mener den har været med til at løfte overliggeren og dermed opfattelsen af AGF.

1779389731894.webp

Vi har anvendt 5 års planer flere gange - så det vil undre mig hvis man går væk fra det. Så kan det formuleres ambitiøst men stadig med fleksibilitet, så en enkelt sæson ikke bliver udslagsgivende.

På den anden side, så virkede den tidligere 5 års plan nogenlunde men dog et år for sent :whistle:

Det har været meget normalt i de virksomheder jeg har været ansat i. Hvis man er ambitiøse, vil man gerne sætte en målsætning som er ambitiøs og man skal strække sig lidt efter. Kan ikke se hvorfor det ikke skal være det samme i AGF.
Alle interessenter skal se hvad der arbejdes henimod, det være sig ansatte, spillere, investorer, sponsorer osv.

Den seneste fik herinde mange hug for at være for ambitiøs. Jeg syntes egentlig ikke man var helt væk fra målene mens andre ser det som alt for meget pres på spillerne (selvom de har valgt og lever i et performance miljø hvor det går ud på at vinde). Jeg mener den har været med til at løfte overliggeren og dermed opfattelsen af AGF.

View attachment 7051
Selvfølgelig skal man have ambitioner, og være ambitiøs. Man skal sætte sig målsætninger man skal strække sig efter.

Jakob Poulsen begyndte at tale om mesterskabet med spillerne da vinterpausen kom. Men ikke med omverdenen.

Jeg har arbejdet i forskellige virksomheder, fælles for dem alle er at de har tydelig visioner, ambitioner, missioner og hvad der ellers findes i den kategori. Fælles er at alle ansatte og folk der ansøger om et job er bekendt med dem. Det er ikke fælles, at virksomhederne kommunikerer dem eksternt.

Så længe Bestyrelse, Ledelse og alle medarbejdere er klar over retningen, så tror jeg for en lille virksomhed som AGF, at det betyder lidt mindre om resten af verden gør

Latest posts

Back