AGF's overordnede strategi vs. de andre
Det vil tiden jo vise. Planen er udarbejdet henover vinteren så det er lidt tidligt at vurdere den. I det omfang planen kan have ændret på de tanker man havde i forvejen kan den måske også have været med til at udsætte noget man ellers havde planer om gøre, men jeg tænker heller ikke det er et paradigmeskifte der pludselig har forkastet alt hvad man havde arbejdet på, så man ikke stadig kunne have ageret mere end man gjorde.For mig lyder der ærlig talt bare som en meget belejlig undskyldning for et dårligt stykke arbejde med at forstærke truppen på baggrund af sidste sæsons succes og store sommersalg. Det er alle sportschefers go-to undskyldning. "Nå men jeg formåede ikke rigtig at forstærke truppen, fordi jeg ikke bare vil hente en eller anden bare for at gøre det". Hvis den plan man har hæmmer ens mulighed for succes, så skal man nok spørge sig selv, om man har lagt den rigtige plan. Som sagt lyder det som en belejlig undskyldning i mine ører. Og jeg kan da godt blive lidt nervøs, hvis den her super detaljerede og gennemarbejdede plan primært inkluderer transferfrie og reservespillere fra lavere ligaer eller unge spillere uden nogen form for erfaring fra Superliganiveau. Så jeg håber da at man er bedre forberedt på sin egen plan til sommer, for vi har ikke brug mere trupfyld med decideret kvalitet.
En del af planen skal nok handle om talenter der kan koste noget, men stadig skal udvikles, men jeg vil blive overrasket hvis den "primært inkluderer transferfrie og reservespillere fra lavere ligaer eller unge spillere uden nogen form for erfaring fra Superliganiveau," hvorfor skulle vi pludselig gå den vej?