New posts

1 Division 21/22

• Thread starter Thread starter Tom
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 184
  • Views Views: Views 16K
Kastede Ferguson ikke en gang en støvle i hovedet på Beckham?

Han sparkede til en støvle som ramte Beckham i hovedet, iflg. SAF selv ikke bevidst den skulle ramme.

Jeg nægter simpelthen at tro SAF, Wenger, Klopp og andre succesfulde managers som har siddet lang tid i samme klub, konsekvent har brugt fysisk overfald og mobning. De nævnte managers er alle kendt for utrolig mange af deres spillere har en næsegrus beundring for dem.
Se bare på en Felix Magath, relativ sportslig succesfuld men korte ansættelsesperioder.
Ingen tvivl om tonen tidligere har været hårdere end den er i dag og der ikke bliver accepteret det samme, heldigvis da.

Jeg vil ikke forsvare Hyballa, han er heldigvis fortid i EfB på samme måde som hans ledelsesmetoder er fortid i fodbold..

Jeg siger blot, at temperament ikke er ukendt, heller ikke ved succesfulde managers fra Skotland. Havde Ferguson ikke haft succes, havde spillertruppen næppe accepteret hårtørreren.

PS: Der er vist tale om survivorship bias, når de spillere, der var der mange år med succes (og altså overlevede råbeturene), var glade for en manager. Måske Mads Timm oplevede Ferguson mere på samme måde som de unge EfB-spillere oplevede Hyballa - som en der råbte og var utilnærmelig.

Når du er manager i den samme i klub i 26 år, er der naturligvis episoder, hvor man er gået over stregen og spillere som ikke synes, man er den fedeste leder i verden, men man er heller ikke en succesfuld manager i 26 år, hvis ens ledelsesstil er baseret på mangament by fear heller ikke for 30 år siden.
Det er man kun, hvis man er en god leder som forstår den menneskelige psyke og ikke mindst kan ændre sig med tiden.
Sådan var SAF, sådan var Wenger og sådan er Klopp og jeg tror DN er på præcis samme måde.

Latest posts

Back