New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 627
  • Views Views: Views 20K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00
Jeg må rose dine argumenter.
Jeg tror bare at der kan ske mange uforudsigelige ting i løbet af sæsonen. FCM har Bech, som stadig er anfører? Eller var det under Thomas Thomasberg?
Det er NK der er deres nye anfører, jeg ved ikke hvad planen er med Mads Bech

(Og i øvrigt kan der også ske noget uforudsigeligt med Eric Kahl, så det ville være smart med en spiller der kan spille begge positioner)

Det kan godt være du mener det, men jeg tror der har været 0 af de bud og derfor var det bedste at forlænge med AGF. Hvis der lå tilbud fra Bundesligaen så havde vi nok hørt om det. I Championship kan jeg kun lige komme i tanke om Sheffield United der spiller med et tremandsforsvar og de er i alvorlige økonomiske problemer.
Jeg har svært ved at tro der ikke skulle være gode muligheder for en som Kahl. På den anden side er det også svært at tro man ikke slog på tromme for at Kahl valgte AGF - på trods af gode tilbud - hvis der havde ligget noget fra fx Bundesligaen.

Hvad lå der på Beijmo? Var det FCK og 2. Bundesliga, eller var der reel konkurrence fra flere interessante? Når FCK tilbud den løn de gjorde, må der næsten havde været hård konkurrence, eller også var der et højt beløb på Beijmos kærlighed til AGF (jeg har respekt for hvis Beijmo kæmpede imod indtil pengene blev tosset gode).

Jeg tror strategisk det vigtigste er, at vi har en realistisk chance for at kunne spille med om de europæiske pladser igen når vi kommer til nytår. Vi skulle gerne spille med der minimum hvert andet år, gene to ud af tre.
Fair indvending - men lad os antage at vi er med i pokalen, og 2 ud af 3 af de andre store IKKE er, er det så ikke værd at satse på pokalen? Det sagt, vil jeg også hellere, at vi ender i top 3 eller deromkring.
Jeg tror ikke du vil opleve at AGF ikke går 100% ind til en pokalkamp. Aldrig.
Det tror jeg heller ikke - men der kan komme en situation, hvor man ikke har andet valg, end at stille med et "svækket" hold i den ene af to kampe på en uge.

Det er en kilde til evig undren for mig, at så mange AGF-fans undervurderer Tingager så meget.
Jeg synes Tingager er fantastisk og det er faktisk min opfattelse, at alle jeg kender er af samme holdning. Jeg kan heller ikke mindes, at jeg har mødt nogen (hverken i den virkelige verden eller herinde for den sags skyld), der undervurderer ham. Tvært i mod synes jeg alle peger på, at han er sikker mand som forsvarsgeneral. Pt har vi ikke nogen oplagt afløser til ham og i den forbindelse har jeg tilgengæld hørt, at flere ønsker sig en HCB der også kan dække af for Tingager som jo forventeligt ikke kan spille alle kampe. Af ren nysgerrighed, når det nu er en kilde til evig undren, hvem er det eller hvor er det du møder alle dem der undervuderer ham?

Jeg synes Tingager er fantastisk og det er faktisk min opfattelse, at alle jeg kender er af samme holdning. Jeg kan heller ikke mindes, at jeg har mødt nogen (hverken i den virkelige verden eller herinde for den sags skyld), der undervurderer ham. Tvært i mod synes jeg alle peger på, at han er sikker mand som forsvarsgeneral. Pt har vi ikke nogen oplagt afløser til ham og i den forbindelse har jeg tilgengæld hørt, at flere ønsker sig en HCB der også kan dække af for Tingager som jo forventeligt ikke kan spille alle kampe. Af ren nysgerrighed, når det nu er en kilde til evig undren, hvem er det eller hvor er det du møder alle dem der undervuderer ham?
Ok, jeg overdriver nok 'problemets' omfang lidt. Point taken. :)

Jeg synes blot, det er frustrerende fx at se medfans skrive, at Magnus Jensen og Ting er ca. lige gode på bolden. Så værdsætter man ikke helt, hvad man har. Igennem en årrække har Ting været en af de mest boldsikre CB'er i suppen - og i særdeleshed været blandt de allerbedste til at slå drønpræcise og farlige lange afleveringer. MJ har ikke denne kvalitet (eller Dalsgaard for den sags skyld). I forbindelse med hans skade blev der også af flere skrevet om, at han måske skulle udfases nu sammen med de andre 'gamle'. Jeg så også flere halvvejs drage konklusioner efter hans mindre heldige indhop ude mod FCN. Begge dele var i mine øjne forhastet.

På trods af de unge i Storch, Camara, Haugstrup og Bogere så er det et hold der bør være stærkt nok til at slå en oprykker. Hvis vi kan undgå fejl omkring de to unge i forsvaret så tror jeg på det. Fedt med så mange unge, men selvfølgelig kun hvis det går godt.
Man skal aldrig undervurdere en oprykker i de første kampe. De kommer med selvtillid og burde have fået point i parken

Latest posts

Back