New posts

Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 317
  • Views Views: Views 17K
Added to Calendar: 27-04-25

h


  • Total voters
    63
  • Poll closed .
Jeg kan godt forstå, hvis dommeren først var afværgende, for der var vitterligt overhovedet ingen grund til at lave straffespark dér.

Men billederne viser altså et klokkeklart straffe, og havde de kaldt dommeren til skærmen, var det også blevet dømt.
Kontakten er ikke til straffe, når der er kamp om bolden. Men når der er tale om en umotiveret handling mener jeg den skal dømmes nærmest hver gang.
 
Man ser ikke det hele lige godt fra C7, men ... Jeg synes meget var godt og at vi skaber et mere end rimeligt antal chancer.
Synes også Duelund i sit korte indhop gjorde fint væsen af sig (men forstår nu, at han vist var skyld i boldtabet der fører til 1-3 målet - hvor jeg dog ikke forstår, at man ikke sørger for at sparke Delaney ned længe inden han kommer på skudhold).
Vores store problem er at lukke af og minimere de personlige fejl. Jeg håber på at vi forsøger at spille fodbold mod FCM og stiller med noget a la:

Wahlstedt
Mølgaard Tingager/Dalle Beijmo
Anderson MEM Arnstad Links
Duelund
Bech Paddy

Men mon dog ...
 
Synes også Duelund i sit korte indhop gjorde fint væsen af sig (men forstår nu, at han vist var skyld i boldtabet der fører til 1-3 målet - hvor jeg dog ikke forstår, at man ikke sørger for at sparke Delaney ned længe inden han kommer på skudhold).
Jeg synes ikke det er fair at sætte den på Duelund. Han modtager en presset bold og får den videre til en presset MEM, der får den videre til en meget presset PM, hvor den tabes.

Det var en konsekvens af at have travlt og derfor sætte holdkammerater i svære situationer.
 
Nogen der kan forklare hvorfor VAR ikke intervenere på situationen hvor der skulder tackles på PM? Manden er ikke i nærheden af bolden og kigger udelukkende på PM?
Det er nævnt før, men når dommeren ser situationen og markerer "det er ikke nok til mig" så er det meget svært for VAR at intervenere. Her synes jeg så de skulle have haft røv nok i bukserne til at hive ham ud!

Jeg tror også den gode Johanssen kommer til at indrømme fejl på den her. Den slowvinkel hvor man ser Lopez' øjne der kun er rettet mod Paddy burde være nok indikator på intention som hoveddommeren ikke kan se at han skal ud.

Leander er i øvrigt også rasende på twix.
 
Man ser ikke det hele lige godt fra C7, men ... Jeg synes meget var godt og at vi skaber et mere end rimeligt antal chancer.
Synes også Duelund i sit korte indhop gjorde fint væsen af sig (men forstår nu, at han vist var skyld i boldtabet der fører til 1-3 målet - hvor jeg dog ikke forstår, at man ikke sørger for at sparke Delaney ned længe inden han kommer på skudhold).
Vores store problem er at lukke af og minimere de personlige fejl. Jeg håber på at vi forsøger at spille fodbold mod FCM og stiller med noget a la:

Wahlstedt
Mølgaard Tingager/Dalle Beijmo
Anderson MEM Arnstad Links
Duelund
Bech Paddy

Men mon dog ...
Jeg håber virkelig projektet med Mølgaard som stopper - indtil han er bedre form - stopper
 
Altså i feltet? Dommeren vinker specifikt afværgende, så VAR vurderer vel at han har set den og ikke mener det er nok til straffe. Det er lidt 50/50. Den kunne dømmes men jeg forstår også hvorfor han ikke dømmer den. PM falder let. Dem er der mange af i løbet af kampen. Vi har også nogen hvor vi puffer deres spillere bagfra inden en duel som heller ikke giver frispark.
Morten Bruun sagde det meget godt. Ude på banen er der frispark hver gang, men det dømmes meget sjældent i feltet.
 
Morten Bruun sagde det meget godt. Ude på banen er der frispark hver gang, men det dømmes meget sjældent i feltet.

Den dømmes i hvert fald meget lidt konsistent. Polle havde klart fået både kort og straffe.

Men straffet var ret klart efter fodboldregler - og ville koste et rødt til alle kommentatorers darling, delaney, og et FCk hold der kom bagud.

Det tør dommerne ikke - desværre.
 
Morten Bruun sagde det meget godt. Ude på banen er der frispark hver gang, men det dømmes meget sjældent i feltet.
Sku da ikke hvis bolden ikke er i nærheden? Der kan ikke være mere tydeligt straffe. Og at VAR ikke stepper op giver jeg intet for. Dommeren vinker også afværgende når det har været en tackling i feltet og kontakten efterfølgende viser sig at være kriminelså går VAR ind og viser ham den igen.

Anyways. Det er ikke dommerens skyld vi taber. Jeg er bare træt af manglende konsistens.

Men vil gerne have at vi bare en gang i sæsonen formår at vinde en kamp efter modstanderen er kommet foran først.

Og hvorfor fanden starter vi med PM igen. Få nu spillet badji varm til næste sæson.

Fint at Mølgaard får masser af spilletid for ham har vi brug for.

Links kan passende få en pause. Han er jo kørt helt flad i 2 halvleg.

Vi skulle nok bare have taget den 7 plads…
 
Den dømmes i hvert fald meget lidt konsistent. Polle havde klart fået både kort og straffe.

Men straffet var ret klart efter fodboldregler - og ville koste et rødt til alle kommentatorers darling, delaney, og et FCk hold der kom bagud.

Det tør dommerne ikke - desværre.
I er på to forskellige situationer. Mph refererer Lopez' skulder i ryggen på Paddy
 
  • Like
Reactions: mph
Det er nævnt før, men når dommeren ser situationen og markerer "det er ikke nok til mig" så er det meget svært for VAR at intervenere. Her synes jeg så de skulle have haft røv nok i bukserne til at hive ham ud!

Jeg tror også den gode Johanssen kommer til at indrømme fejl på den her. Den slowvinkel hvor man ser Lopez' øjne der kun er rettet mod Paddy burde være nok indikator på intention som hoveddommeren ikke kan se at han skal ud.

Leander er i øvrigt også rasende på twix.
Helt enig.

De hiver jo fandme dommeren ud, hvis den bliver sparket op på en hånd fra 10 cm afstand
 
I min hvide verden er det vildt, at vi ikke får to straffe i dag.
Dels går Lopez jo direkte i ryggen af PM. Som ikke er tæt på at filme, for han bliver jo som os andre overrasket over det hjernedøde skub i ryggen. Laver man den slags i feltet er der textbook straffe.

Dels er der den med Delaney. Ja han vinder duellen men han smadrer jo direkte ind i Akoto. Ikke bare en duel men hensynsløst spil hvor han tilsidesætter modstanderens sikkerhed. Der gik et gisp gennem tilskuerne, for den slags har vi ikke lyst til at se i fodbold.

Jeg gider ikke være konspiratorisk, men det irriterer mig grænseløst, at Randers får andet gule kort for en langt mindre voldsom duel i sidste runde i Brøndby - men i dag er der ingenting.

Det kan godt være, at dommeren har set situationerne. Men hvad hulan skal vi med VAR, hvis han ikke skal ud og se sådanne situationer igennem.

Ellers en fin indsats af holdet i dag. En ret lige kamp. Men skal man slå FCK, så skal man altså ikke have dommeren direkte imod sig. Det havde vi i dag.
 
I min hvide verden er det vildt, at vi ikke får to straffe i dag.
Dels går Lopez jo direkte i ryggen af PM. Som ikke er tæt på at filme, for han bliver jo som os andre overrasket over det hjernedøde skub i ryggen. Laver man den slags i feltet er der textbook straffe.

Dels er der den med Delaney. Ja han vinder duellen men han smadrer jo direkte ind i Akoto. Ikke bare en duel men hensynsløst spil hvor han tilsidesætter modstanderens sikkerhed. Der gik et gisp gennem tilskuerne, for den slags har vi ikke lyst til at se i fodbold.

Jeg gider ikke være konspiratorisk, men det irriterer mig grænseløst, at Randers får andet gule kort for en langt mindre voldsom duel i sidste runde i Brøndby - men i dag er der ingenting.

Det kan godt være, at dommeren har set situationerne. Men hvad hulan skal vi med VAR, hvis han ikke skal ud og se sådanne situationer igennem.

Ellers en fin indsats af holdet i dag. En ret lige kamp. Men skal man slå FCK, så skal man altså ikke have dommeren direkte imod sig. Det havde vi i dag.
Langt henad vejen enig.

Det virker helt skævt.

I begge de to tilfælde. Hvis man forestiller sig det er den angribende spiller, da laver samme forseelse, så er der frispark.

Hvis Badji header en bold i kassen, imens han smadrer ind i en forsvarer på samme måde som Delaney gør. Så ville det blive annulleret 10 ud af 10 gange.
 
Virkelig ærgerligt at tabe endnu en gang og glide længere og længere væk fra alt det sjove i slutspillet. Men jeg er overvejende uenig i, at spillet ikke udvikler sig, eller at vi er i en form for krise-mode. Jeg synes begge FCK-kampe har været godt spillet, og vi har haft modet til at slå igen og spille vores chance. I Parken skulle vi have haft godt med marginaler på vores side for bare at få en uafgjort, men i dag skulle den ikke være tippet meget til vores side, før vi kunne have vundet. xG fortæller jo også præcis den historie.

Det får man ikke nogen medalje for, men det er til gengæld langt fra de dommedagshistorier om Uwe og et tabt omklædningsrum osv. I dag fik vi en lidt yngre trup at se, og mange af os så også endnu et lille skridt i retning af et gennembrud for Arnstadt. Jeg kan virkelig godt lide det, han kommer med. Har er begyndt at drive bolden mere fremad, og det begynder at lykkes for ham. Vi er desværre bare oppe imod nogle stærke hold med noget medvind i øjeblikket, og vi får ikke meget ud af anstrengelserne. Vi er ikke blandt de fire bedste i øjeblikket, og det får vi bevis for uge efter uge lige nu.

Forhåbentlig får Wahlstedt nogle gode kampe nu, og forhåbentlig vinder vi i det mindste over Randers og Brøndby hjemme, og så kan vi gå på sommerferie og drømme om nyt ungt blod til holdet og en rigtig spændende ny sæson.
 
Virkelig ærgerligt at tabe endnu en gang og glide længere og længere væk fra alt det sjove i slutspillet. Men jeg er overvejende uenig i, at spillet ikke udvikler sig, eller at vi er i en form for krise-mode. Jeg et lille skridt i retning af et gennembrud for Arnstadt. Jeg kan virkelig godt lide det, han kommer med. Har er begyndt at drive bolden mere fremad, og det begynder at lykkes for ham. Vi er desværre bare oppe imod nogle stærke hold med noget medvind i øjeblikket, og vi får ikke meget ud af anstrengelserne. Vi er ikke blandt de fire bedste i øjeblikket, og det får vi bevis for uge efter uge lige nu.

Det ligner et hold der tror på det og kæmper for sagen. Men det er også et hold med en haltende plan A og fraværende plan B. Angrebsspillet kører tungt, men skaber chancer. Forsvaret er svækket markant. Der er fire kampe tilbage og mulighed for en mulighed for Europæisk.

Man må give det sidste og håbe det bedste. Og Uwes Plan A er nok bedste bud, måske med Akoto tilbage i defensiven og ellers tilbageholdenhed med de største eksperimenter - desværre for Bach, JJA, Emmery og Badji. Jeg ville gerne se dem i aktion, men hellere Europa efter sommer.

Arnstad bygger på. Jeg har manglet en klar retning for ham: ligger han på NP eller MEMs plads, skal han sikre defensiven, før han fordeler boldene. Ellers kollapser organisationen. Ligger han på MAs plads, eller en 10'er, skal han være med i offensive løb og udfordringer, ellers er holdet tandløse. Han er bedre med og kommer i feltet. Fint hovedstød, men også flere situationer hvor han fryser og chancer spildes. Jeg krydser fingre for han får det under kontrol.
 
Dels er der den med Delaney. Ja han vinder duellen men han smadrer jo direkte ind i Akoto. Ikke bare en duel men hensynsløst spil hvor han tilsidesætter modstanderens sikkerhed. Der gik et gisp gennem tilskuerne, for den slags har vi ikke lyst til at se i fodbold.
To be fair: Jeg synes også Delaney skulle have været ud for det overfald, men som jeg sagde til de FCK'ere vi af en eller anden grund sad ved siden af på C2, så står der jo så 1-1 i "han skulle da have været ud"! Polle burde have fået klokkeklart rødt i Parken for hans knæ til Huescas løg.
Ens for de to situationer er i øvrigt også, at begge havde et gult i gerningsøjeblikket, men dét kan VAR ikke gøre noget ved, for de tjekker kun direkte rødt.
 

Latest posts

Back
Top