Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg forholder mig til den trup, der fremgår af klubbens hjemmeside. Ikke hvem du mener er en del af truppen. CV gjorde jo selv meget ud af sidste år, at 25 spillere var det helt rigtige antal, og det flugtede 100 % med det, der stod på hjemmesiden.Okay... Hvis du mener at Truppen kun er de 23 spillere, så har du ret.. Det er dog kendt at enkelte U19 spillere træner med 1.holdstruppen en gang imellem. Hvis du vitterlig mener at Haugstrup slet ikke må tælle med, på trods af sin spilletid i efteråret, som 5/6 valg. Så kan jeg jo ikke ændre det.. Men jeg er ret sikker på at langt de fleste ser det modsat.
Vi har også kun 2 målmænd, så hvis den ene bliver skadet, så skal vi heller ikke tage en U19 spiller med eller? Det er ikke unormalt at U19 spillere er med på bænken...
Fakta er at JP har været villig til at Bruge Haugstrup som 5/6 valg i efteråret.. Hvorfor skulle han ikke gøre det i foråret også?
Du foholder dig så stadig ikke til hvor mange spillere du vil have til hver position i truppen, hvis vi ikke må bruge U19 spillere...
Ja, Jakob Poulsen brugte Haugstrup i 52 minutter i efteråret, men han er skadet nu. Og som du selv skriver – og nu skal jeg være helt præcis – så “træner han med 1.-holdstruppen en gang imellem”. Det mener jeg ganske enkelt ikke er optimale vilkår. Jeg ville have haft langt større respekt for beslutningen, hvis Haugstrup fik samme forudsætninger som fx Højer, Dadason m.fl. i FCK, når han potentielt skal spille mod netop dem. Men det ønsker CV og klubben ikke.
Serra fik 65 minutter i efteråret, og det er rigeligt til, at man må betragte ham som den klare nummer to. En spiller, der realistisk bør kunne starte regelmæssigt i foråret, hvis Patrick Mortensen bliver skadet.
At vi ikke har tre fuldtidsmålmænd lige nu, skyldes nok, at der går årtier mellem, at tredjevalget reelt får spilletid på den post.
Jeg mener ikke, truppen skal være på 30–32 mand, som du ellers så fint har påstået. Men jeg mener, at de spillere, vi realistisk kan komme til at bruge, skal have de samme fysiske og sportslige forudsætninger som deres modstandere. Det synes jeg ikke, truppen giver grundlag for lige nu.
Jeg har heller ikke indtryk af, at der i klubben er reel tryghed ved at spille med Serra – eller Tchamche – som angriber i 8–10 kampe, selv om det bestemt ikke er et utænkeligt scenarie.
Men ja, jeg kan da blive positivt overrasket.