Det synes jeg er et misvisende postulat. Det har været ganske tydeligt kommunikeret, at man kun ville hente nogen ind, såfremt de passede ind i strategien/var forstærkninger.
For mig at se er fortællingen nærmere, at man stoler tilpas meget på truppen til, at en ny angriber skal have et vist niveau og være tilgængelig til den rigtige pris, før han bliver hentet.
Jeg ser det ikke som en svaghed, at vi har ikke har hentet nogen. Hellere stile højt og vente på den rigtige spiller end at kæbe en dyr spiller a la Badji, Kurminowski, Gyamfi, fordi vedkommende er tilgængelig.
Men det er nu engang den udmeldte strategi, at de unge spillere skal have kort til spilletid, og at vi ikke skal have etablerede spillere som trupfyld. Hvis du havde forventet andet, kan jeg godt forstå, du er skuffet. Men det bør ikke komme som en overraskelse.
Jeg sunes ikke, vi kan forsvare at have mere end fire etablerede spillere på midtbanen. Hverken ift. budget eller ift. satsningen på ungdom.
Jeg synes ikke, vi kan forsvare at have mere end fire-fem wingbacks i truppen. Heller ikke selvom den ene skal spille i det centrale forsvar.
Jeg synes ikke, vi kan forsvare at have mere end seks etablerede spillere til det centrale forsvar i truppen. Heller ikke, selvom den ene er backup til det centrale forsvar.
Vi skal maksimum spille 17 kampe i det her forår. Trupstørrelsen er fin. Ja, vi er sårbare over for skader. Det er en konsekvens af at have gode spillere. Og det er Brøndby, FCM og FCK iøvrigt også.