New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg har stadigvæk et lille fromt ønske om, at vi henter Oskar Øhlenschlager……Og det vil
I hvert fald kræve ny transferrekord for GF
Han er 8'er, ikke sandt.

Hvis han hentes, er der i hvert fald midtbanespillere nok.

Jeg har stadig tanken om et formationsskifte som et scenarie. Det er ikke med høj sandsynlighed, men stadig høj nok til at holde i baghovedet (20-25%).

det er drevet af:
- Links som unikum på VWB
- De relativt komplekse offensive positioner, der kan være ret ungdomsfjendske
- Emmery passer ikke ind
- Det er svært/dyrt at have meget forskellige forsvarsprofiler på center og yder.

Hvis der dukker endnu en central midt op, er det enten salg af Yakob, karierrestop NP, eller en formation der kræver flere centrale midtbanespillere i min bog.

Han er 8'er, ikke sandt.

Jeg har stadig tanken om et formationsskifte som et scenarie. Det er ikke med høj sandsynlighed, men stadig høj nok til at holde i baghovedet (20-25%).

det er drevet af:
- Emmery passer ikke ind
- Det er svært/dyrt at have meget forskellige forsvarsprofiler på center og yder.

Hvis der dukker endnu en central midt op, er det enten salg af Yakob, karierrestop NP, eller en formation der kræver flere centrale midtbanespillere i min bog.
Jeg har kun set Øhlenslæger meget lidt. Bl.a kampene mod FCM.

Jeg tror ikke, at han ville spille central midtbane i vores system. Nok mere en 10’er.

Jeg tror ikke vi skifter system lige nu, eller næste sæson. Vi har pt Tingager, Camara og Callø der passer godt som stoppere der. Måske også Dalsgaard. Carstensen kommer også bedst til sin ret som mere offensiv back.

Det mest frustrerende i vinduet so far har vel egentlig været at se BIF hente 17 mand (ift næste år), og se FCM tage Uhre foran os - og BIF nu foran os på Adamsen.

Jeg er helt uenig, jeg synes det er dejligt ikke at gøre som bif og hente den ene dyre lottokupon efter den anden. Det er dejligt vi er kommet videre og rent faktisk har en strategi.

Jeg er helt uenig, jeg synes det er dejligt ikke at gøre som bif og hente den ene dyre lottokupon efter den anden. Det er dejligt vi er kommet videre og rent faktisk har en strategi.

Jeg synes ikke vi skal gøre som BIF.
Lad mig omformulere. Når BIF har købt mand 15, og de så også vil have ham VI VIL HAVE - så er det frustrerende.
Ligesom når FCM vil have Uhre foran os, eller Mads Bech i sin tid.

Jeg har ikke noget imod at de andre henter spillere - kun når det betyder AGF glipper det vi selv vil hente.
Men håber i den grad, at BIF eksploderer i gæld på alle de køb her, og at de sportsligt ikke rykker nærmere på guldet af det i næste sæson - og faktisk slutter som max nummer 4. Det kunne være sjovt at se hvor længe der går før det for alvor igen slår gnister så.

Han er 8'er, ikke sandt.

det er drevet af:
- Emmery passer ikke ind

Ser ham helt klart som 10er. Ville kunne bidrage med lidt af det samme som Arnstad, og noget fart
IMO rigtig fin erstatning for Arnstad…..dog bange for, at han er blevet for dyr for os.

Det mest frustrerende i vinduet so far har vel egentlig været at se BIF hente 17 mand (ift næste år), og se FCM tage Uhre foran os - og BIF nu foran os på Adamsen.

AGF har styrket målmandspositionen, i konkurrence med Rosenborg. Man har hentet Knudsen fra fast spilletid i 1. Og 2. Bundeliga, og man har været involveret i nogle andre interessante handler, der bare ikke gik vores vej.

Jeg savner fornemmelsen af en transfer, hvor man siger WOW. BIF har købt mange, og der er en del spørgsmål på dem, men også fornemmelsen af 'ham dér kan vi blive meget trætte af de købte'.

Spørgsmålet er, hvordan FCM har det? Man fik Uhre, og var hurtige til at få plantet rivalisering med AGF i medierne. Men er det nok at lune sig på, når den store handel ikke gik igennem?

Adamsen er ikke hjemme endnu, hverken for BIF, SIF eller AGF. Jeg tror mest på han lander i Brøndby, men hvem ved. Og jeg tror CV arbejder med noget 9'er, og måske 10'er.

Hvis der lander en spændende spiller til offensiven er det helt fint med mig. Vi vidste BIF ville være aktive, selvom de nok har haft mere aktivitet end jeg troede, og der har været flere midler end forventet. Men vi vidste også, at AGF ville være mindre flashy.

2-3 netto var min forventning. Jeg var ikke eksplicit nok omkring keeperen, så jeg er i tvivl om Hedenstad. Men jeg var meget eksplicit om ikke at regne Badji i truppen, og stort set se bort fra JJA, Serra og LW, så om de blev solgt eller ej ville ikke gøre en forskel.

Så vi er på netto +1-2, hvor jeg mener Hedenstad er mere bytter, men samtidig udfordrer egne forudsætninger lidt. En mere, tak

Edit: så dit svar på en lignende kommentar og kan se jeg også misforstod dig.

Det kommer an på hvad forventningerne var. Jeg er ovenud tilfreds! Vi har hele midten med Knudsen der er proven i klubben og i store dele af truppen.

Jeg ved godt mange ønsker sig en 9er, men det er altså lidt af en enhjørning vi drømmer om.

Paddy er anfører og den nok den klareste leder i hele suppen, men han er også hamrende ambitiøs. Derudover er han ved at slå rekorden for flest kampe i suppen i streg for alle spillere nogensinde plus han scorer de mål han skal og får konsekvent kæmperne af alle trænereksperter for sin evne til at styre vores forreste pres.

Hvordan finder vi en ny 9er der enten er klar på at sidde på bænken hver gang og er mærkbart bedre end Serra, eller én der er mærkbart bedre end Paddy (meget meget dyrt) med den risiko at vi smadrer den edge vi har som er truppens dynamik.

Serra ved at hans rolle er at hone Paddy og være klar når chancen byder sig. Det tror jeg er en gave for JP at have en så loyal soldat.

AGF har styrket målmandspositionen, i konkurrence med Rosenborg. Man har hentet Knudsen fra fast spilletid i 1. Og 2. Bundeliga, og man har været involveret i nogle andre interessante handler, der bare ikke gik vores vej.

Jeg savner fornemmelsen af en transfer, hvor man siger WOW. BIF har købt mange, og der er en del spørgsmål på dem, men også fornemmelsen af 'ham dér kan vi blive meget trætte af de købte'.

Spørgsmålet er, hvordan FCM har det? Man fik Uhre, og var hurtige til at få plantet rivalisering med AGF i medierne. Men er det nok at lune sig på, når den store handel ikke gik igennem?

Adamsen er ikke hjemme endnu, hverken for BIF, SIF eller AGF. Jeg tror mest på han lander i Brøndby, men hvem ved. Og jeg tror CV arbejder med noget 9'er, og måske 10'er.

Hvis der lander en spændende spiller til offensiven er det helt fint med mig. Vi vidste BIF ville være aktive, selvom de nok har haft mere aktivitet end jeg troede, og der har været flere midler end forventet. Men vi vidste også, at AGF ville være mindre flashy.

2-3 netto var min forventning. Jeg var ikke eksplicit nok omkring keeperen, så jeg er i tvivl om Hedenstad. Men jeg var meget eksplicit om ikke at regne Badji i truppen, og stort set se bort fra JJA, Serra og LW, så om de blev solgt eller ej ville ikke gøre en forskel.

Så vi er på netto +1-2, hvor jeg mener Hedenstad er mere bytter, men samtidig udfordrer egne forudsætninger lidt. En mere, tak
vi bliver jo “desværre” forskånet for rygter. Lige pludselig så står de der bare. Så det er virkeligt svært og fornemme hvad der bliver arbejdet på, udover en 9er

Edit: så dit svar på en lignende kommentar og kan se jeg også misforstod dig.

Det kommer an på hvad forventningerne var. Jeg er ovenud tilfreds! Vi har hele midten med Knudsen der er proven i klubben og i store dele af truppen.

Jeg ved godt mange ønsker sig en 9er, men det er altså lidt af en enhjørning vi drømmer om.

Paddy er anfører og den nok den klareste leder i hele suppen, men han er også hamrende ambitiøs. Derudover er han ved at slå rekorden for flest kampe i suppen i streg for alle spillere nogensinde plus han scorer de mål han skal og får konsekvent kæmperne af alle trænereksperter for sin evne til at styre vores forreste pres.

Hvordan finder vi en ny 9er der enten er klar på at sidde på bænken hver gang og er mærkbart bedre end Serra, eller én der er mærkbart bedre end Paddy (meget meget dyrt) med den risiko at vi smadrer den edge vi har som er truppens dynamik.

Serra ved at hans rolle er at hone Paddy og være klar når chancen byder sig. Det tror jeg er en gave for JP at have en så loyal soldat.

Jeg vil nærmest summere det ned til, at jeg er frustreret over at vi har sendt Badji videre, har vist interesse for Uhre og Adamsen, samt Øgenslæger og ham finnen der ville supplere offensiven godt - men vi endnu ikke har hentet noget til offensiven, der kan formodes at hjælpe angrebet direkte i foråret.

Eneste pointe omkring Knudsen dog- at han vil sørge for, at vi ikke skal sende Arnstad ned til den centrale midtbane længere, og dermed heller ikke skulle rykke Bech over i modsatte side som en del af rokaden. Det i sig selv gør noget godt.

Men vi er stadig der, hvor Arnstad, PM og Bech skal spille hver gang - før jeg er tryg nok ved den samlede offensive kvalitet. En slagskade eller karantæne til en af de 3 bare - så har vi balladen.

Undskyld men jeg er simpelthen nødt til at sige bla bla bla...... Jeg vil se noget leveret og ikke alle mulige bløde ord om det ene eller andet - det har vi hørt før og alligevel er manden faldet helt bag af dansen.
Serra har spillet 372 minutters fodbold i alle turneringer de sidste 2 sæsoner - det er endnu mindre end Yakob som har været ude med en kæmpe skade. Udvider vi til siden han ankom i klubben til sæsonen 23/24, så har han ifølge transfermarkt spillet hele 1.240 minutter hvis vi tæller alt med som future cup mv.
Det vil være et mirakel, hvis han overhovedet kan levere bare en lille smule som vi kan bruge til noget - men mirakler sker selvfølgelig fra tid til anden 🤞

Derfor siger den risikoaverse del i mig - stik mig en super 9'er enten nu eller til sommer. Med tanke på hvor vi står og hvad der sker til sommer, så bør CV opprioritere det bliver nu, hvis det er muligt🤞

For god ordens skyld har Brøndby indtil videre “kun” hentet fem spillere.

To kanter, en angriber, en midtbanespiller og en forsvarsspiller. Heraf er to på lejeaftaler.

Det er vitterligt spøjst og må handle om, at de virkelig virkelig gerne vil kvalificere sig til europæisk og så skal de holde FCK bag sig.

Virker lidt hasarderet med så mange nye spillere. Bliver meget interessant at se, hvad Cooper kan udrette med så mange nye spillere. Flere ude af form. Og dertil nogle skader.

Derfor siger den risikoaverse del i mig - stik mig en super 9'er enten nu eller til sommer. Med tanke på hvor vi står og hvad der sker til sommer, så bør CV opprioritere det bliver nu, hvis det er muligt🤞
Men hvad siger din risikovurdering del til risikoen for at fucke vores stærkeste kort (trupdynamik) op for at forbedre en potentiel svaghed? Alle snakker om backup til Paddy, men ingen snakker om at han er ved at slå rekorden for den mest driftssikre spiller i superligaens historie!

Jeg er med på vi er fucked hvis udvalgte spillere bliver skadet og FCM ikke er på samme niveau, men vi spiller også på andre fordele end dem. Og derfor kan vi udfordre dem selvom de er 1-2 vægtklasser over os.

Men hvad siger din risikovurdering del til risikoen for at fucke vores stærkeste kort (trupdynamik) op for at forbedre en potentiel svaghed? Alle snakker om backup til Paddy, men ingen snakker om at han er ved at slå rekorden for den mest driftssikre spiller i superligaens historie!

Jeg er med på vi er fucked hvis udvalgte spillere bliver skadet og FCM ikke er på samme niveau, men vi spiller også på andre fordele end dem. Og derfor kan vi udfordre dem selvom de er 1-2 vægtklasser over os.
Hvis vores trup dynamik er så ekstraordinær god, som der tales om - og det er den givet - så skal den angriber der hentes godt nok også være et ualmindeligt dumt svin, hvis han skal kunne ødelægge det.

Måske man får det bedstens af Patrick Mortensen, hvis han er 100% klar når han spiller, og måske nogle gange også spiller mod spillere der allerede er trætte

Den siger det kan vi godt - der er rigeligt at spille for og derfor bør alle være indstillede på at gå efter det maksimale. Det gælder også klubmanden PM som bør kunne få noget ud af, hvis der kommer en ind som er bedre end ham. Han ville have så godt af, at kunne disponere sine kræfter over kortere tid. Jeg tænker ikke en "rekord" som driftsikker spiller skal stå over klubbens muligheder for 🏆 🏆 (og det er flertal).

Men jeg giver intet for udmeldingerne omkring Serra, før der er vist noget. Han ligner for mig en fuldstændig slukket spiller som aldrig burde være blevet hentet. Der var et par småting i et par træningskampe, en foræring og et mål mod svagere modstandere men det er ikke den slags vi skal møde resten af foråret.

Hvorfor i alverden skulle trupdynamikken fuckes op fordi vi henter en dygtig angriber? Er den så ikke allerede fucked fordi vi har hentet en dygtig midtbane? De er altså professionelle og kan nok godt se ideen i det. Måske Serra bliver lidt ked af det, men det kan vi jo ikke agere ud fra.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back