New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
I sæsonen 22/23 blev FCM 7’er i sæsonen efter hentede de mange spillere. Osorio, Ingason, Bech Sørensen, Cho, Gabriel, Brulynhildsen, Franculino, Lee m.fl og blev mestre i 23/24

Jeg anser også helt klart BIFs vindue her som et der sigter mod NÆSTE SÆSON - og i den kontekst jeg er lidt bekymret (selvom fokus er nær 100% på dette forår).
Deres tab af Nartey er kæmpe stort - da BIF i efteråret jo nærmest var elendige offensivt til tider når han ikke spillede og før Vallys kom i gear igen (og han er langt bedre med Nartey også). Så altså for mig at se har de ikke satset alt det her for at jagte fx guld i år. Men næste sæson er der 2 CL_pladser... Jeg synes det giver god mening - og ville ønske vi selv satsede stort frem mod næste sæson, hvilket jo kan nå at ske endnu til sommer - selvom det nok snarere bliver EXIT af fx Yakob, Arnstad og Bech vi snakker om der.. (uden at vide hvad lækre ting der så kan komme ind).

Men vi står til at skulle sælge profiler - have flere af vores bedste med endnu flere skavanker - og jeg ville sove bedre om natten hvis ikke en 36-årig angriber var eneste trygge der var på den plads :D Både i foråret og ift næste sæson.

Jeg anser også helt klart BIFs vindue her som et der sigter mod NÆSTE SÆSON - og i den kontekst jeg er lidt bekymret (selvom fokus er nær 100% på dette forår).
Deres tab af Nartey er kæmpe stort - da BIF i efteråret jo nærmest var elendige offensivt til tider når han ikke spillede og før Vallys kom i gear igen (og han er langt bedre med Nartey også). Så altså for mig at se har de ikke satset alt det her for at jagte fx guld i år. Men næste sæson er der 2 CL_pladser... Jeg synes det giver god mening - og ville ønske vi selv satsede stort frem mod næste sæson, hvilket jo kan nå at ske endnu til sommer - selvom det nok snarere bliver EXIT af fx Yakob, Arnstad og Bech vi snakker om der.. (uden at vide hvad lækre ting der så kan komme ind).

Men vi står til at skulle sælge profiler - have flere af vores bedste med endnu flere skavanker - og jeg ville sove bedre om natten hvis ikke en 36-årig angriber var eneste trygge der var på den plads :D Både i foråret og ift næste sæson.
Jeg tror Brøndby har konkluderet at det vigtigste for dem er europæisk deltagelse, og de er frustreret over et de vigtigste kampe i den forbindelse er med en decimeret trup.

Derfor samler de truppen et halvt år før.

I sæsonen 22/23 blev FCM 7’er i sæsonen efter hentede de mange spillere. Osorio, Ingason, Bech Sørensen, Cho, Gabriel, Brulynhildsen, Franculino, Lee m.fl og blev mestre i 23/24
Tosserne hentede også Jakob Poulsen, Tims Sparv, Lasse Heinze og Francis Dikoh i 2014 + smadrede sparegrisen for at hente Pusic i vinteren 2015 og fik efterfølgende deres første mesterskab.

Edit: så dit svar på en lignende kommentar og kan se jeg også misforstod dig.

Det kommer an på hvad forventningerne var. Jeg er ovenud tilfreds! Vi har hele midten med Knudsen der er proven i klubben og i store dele af truppen.

Jeg ved godt mange ønsker sig en 9er, men det er altså lidt af en enhjørning vi drømmer om.

Paddy er anfører og den nok den klareste leder i hele suppen, men han er også hamrende ambitiøs. Derudover er han ved at slå rekorden for flest kampe i suppen i streg for alle spillere nogensinde plus han scorer de mål han skal og får konsekvent kæmperne af alle trænereksperter for sin evne til at styre vores forreste pres.

Hvordan finder vi en ny 9er der enten er klar på at sidde på bænken hver gang og er mærkbart bedre end Serra, eller én der er mærkbart bedre end Paddy (meget meget dyrt) med den risiko at vi smadrer den edge vi har som er truppens dynamik.

Serra ved at hans rolle er at hone Paddy og være klar når chancen byder sig. Det tror jeg er en gave for JP at have en så loyal soldat.
Det er måske i virkeligheden grunden til at PM ikke er blevet forlænget endnu, selvom han udtalt at han skulle tale med CV omkring dette i Spanien. Hvis CV vil tiltrække en ny 9’er, så er det nok lidt nemmere, hvis PM’s kontrakt udløber til sommer, end hvis den først udløber om halvandet år.

Jeg tror også Brøndby går all in næste år. Og tror vi ender bag dem der.

Jeg er dog ikke nervøs for de 2 CL pladser i fht. Brøndby. Dels får FCK nok en bedre sæson, og FCM holder formentlig også niveau.
Og så er der enormt lang vej fra 2. pladsen og ind CL, når ens koefficient er ringe.
Skulle Brøndby blive 2'er, så ender de realistisk set med en play off kamp til COL, hvor de endda vil være useeded i den kamp.

Jeg synes ikke vi skal gøre som BIF.
Lad mig omformulere. Når BIF har købt mand 15, og de så også vil have ham VI VIL HAVE - så er det frustrerende.
Ligesom når FCM vil have Uhre foran os, eller Mads Bech i sin tid.
Jeg forstår din frustration, men *trækker ja-hatten godt ned i øjnene* omvendt synes jeg, at lige præcis de tre eksempler viser, at vi kigger på de rigtige spillere. Hvis FCM og BIF vurderer, at en spiller kan forstærke deres trup, så er det ambitiøst af AGF at forsøge at hente dem til Århus, alt andet lige.
Som et minimum er det en indikation på, at vi kigger de rette steder.

Jeg forstår din frustration, men *trækker ja-hatten godt ned i øjnene* omvendt synes jeg, at lige præcis de tre eksempler viser, at vi kigger på de rigtige spillere. Hvis FCM og BIF vurderer, at en spiller kan forstærke deres trup, så er det ambitiøst af AGF at forsøge at hente dem til Århus, alt andet lige.
Som et minimum er det en indikation på, at vi kigger de rette steder.
Jeg forstår heller ikke frustrationen. Man skal skelne mellem økonomi og aktuel placering.

Det er helt som forventet at BIF, FCM og FCK overmatcher AGF.

Til dem der alligevel sidder hele aftenen med F5 knappen på diverste nyhedssider.

FCK og Brøndby har haft lignende forestillinger den sidste håndfuld transfervindues, hvilket jeg har været lidt misundelig over,
så skønt at konceptet er blevet "stjålet" fra dem.

For god ordens skyld har Brøndby indtil videre “kun” hentet fem spillere.

To kanter, en angriber, en midtbanespiller og en forsvarsspiller. Heraf er to på lejeaftaler.

Det er vitterligt spøjst og må handle om, at de virkelig virkelig gerne vil kvalificere sig til europæisk og så skal de holde FCK bag sig.

Virker lidt hasarderet med så mange nye spillere. Bliver meget interessant at se, hvad Cooper kan udrette med så mange nye spillere. Flere ude af form. Og dertil nogle skader.
I et vintervindue, hvor de fleste nøjes med at lukke huller, har de med Mads Frøkjær tilgangen, nu hentet 6 nye spillere. Derudover er der rygter om Felix Horn Myhre, Mahamadou Diawara og Max Eijdum.

Så det begynder at blive en ret voldsom ændring af truppen.

I et vintervindue, hvor de fleste nøjes med at lukke huller, har de med Mads Frøkjær tilgangen, nu hentet 6 nye spillere. Derudover er der rygter om Felix Horn Myhre, Mahamadou Diawara og Max Eijdum.

Så det begynder at blive en ret voldsom ændring af truppen.
Jeg tror ikke de henter Myhre eller Diawara hvis Frøkjær kommer, trods alt.

Men det er 6 nye ind, til en trup der i sommer hentede Villadsen, Binks, Køhlert og Fukuda (Gegroritch, Uchino og Younis, de tre er vist alle væk på mandag)

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back