Navnelegen ER altså interessant med mindre talenter er generiske og man bare kan sende en vilkårlig på førsteholdet, spilleminutter og stort salg.
Hvis vi havde store talenter, som Uwe burde have udviklet, burde vi se dem bryde igennem andre steder nu.
Tre navne kan jeg umiddelbart komme i tanker om:
- Anker: Spiller vist i Sverige men under top-6 niveau. Skulle han have spillet mere og kunne han være blevet bedre?
- Sauer: Virker til at have fået chancer, men ikke grebet dem eller overbevist. Spiller stadig på lavere niveau.
- Ihler er nok den mest interessante. 21 år nu og scorer jævnligt i toppen af Sverige. Her savnede jeg mere tålmodighed.
Men det er også eneste eksempler, jeg lige kan komme på, der giver mening i Uwes tid udover en meget ung Draghim, der fik spilletid.
Kan Sauer og Anker nå at blive rigtig gode? Ja da, men måske de havde brug for en anden vej end vores og længere tid på lavere niveau. Eller også var/er talentet ikke større.
Jeg glæder mig til at se Bach i den kommende sæson. Hans indlæg er bedre end Links. Hvis han bygger på defensiv, så overhaler han ham. Og Bach er stadig kun 21. I så fald skal Uwe have credit.