New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 382K
Talentarbejdet i AGF
AGF U19 er foran til pause mod Aab U19. AGF dominerer stort. Kunne have scoret 3 mål bl.a. en kæmpe chance til Lukas Falk. AGF stiller op med Jonathan Hutters på mål. De bagerste 3 er fra venstre Kannegaard, Callø og Schjøtt. På venstre wingback spiller Jacob Andersen og på højre wingback spiller den lynhurtige Rasmus During. De 2 seksere er Bertram Zacho og Marco Valdes. Foran dem ligger Lukas Falk og Martin Mai. Helt i front spiller Stefen Tchamche der har scoret kampens enlige mål.

Nu faldt jeg lige over udtagelserne til de kommende Europæiske turneringer, og bemærkede opdelingen i en A-liste og en B-liste. Man må have 25 spillere med, hvoraf de 8 skal være på B-listen. B-listen skal bestå af højest 4 spiller der har fået deres træning i klubben eller i en anden klub fra samme land i mindst 3 år i perioden fra de er 15-21 år. De resterende 4 skal være fra klubbens egen ungdomsafdeling.

Så er spørgsmålet - Hvem kan komme på B-listen i AGF? De fire første er ikke så vanskelige at finde, her er størstedelen af truppen jo fra en anden dansk klub, men hvad med de 4 der skal være fra klubbens egen ungdomsafdeling?

Mikael Anderson skiftede til FC Midtjylland på sin 15 års fødselsdag og kom tilbage til AGF som 23 årig, så han har ikke haft 3 års træning i AGF fra han var 15-21 år
Mikkel Duelund skiftede til FC Midtjylland 2 dage efter sin 14 års fødselsdag og kom først tilbage til AGF som 25 årig, så han har heller ikke haft 3 års træning i AGF fra han var 15-21 år.
Gift Links kom først til AGF en måned før han blev 21, så han har heller ikke trænet 3 år i AGF fra han var 15-21 år.
Kevin Yakob kom til AGF som 21 årig, og har derfor heller ikke 3 år.
Zack Duncan kom til AGF som 19 årig, og har derfor heller ikke 3 år (selvom han ikke er langt fra hvis man må medregne det 21’ende år).
Eric Kahl kom til AGF som 20 årig, og har ikke 3 år.

Så de 4 jeg ville udtage til et europæisk gruppespil lige nu er nok
1. Mikkel Kannegaard Kristensen
2. Mathias Sauer
3. Jacob Andersen
4. Jonathan Hutters

Når Benjamin Hvidt bliver klar igen så ville han overtage en af pladserne. Men det er ikke voldsomt imponerende efter Grønbæk, TK og Daghim er blevet solgt.

Vi var åbenbart efter FCK talentet Noah Sahsah men handlen glippede til hans egen ærgrelse.

Så vidt jeg har forstået ville vi have en købsklausul med hvis vi skulle leje ham, men den ville FCK sætte alt for højt så det ikke var aktuelt alligevel.

Old news, men det er interessant nu at læse hans egne ord om en evt. transfer.

Man skal virkelig være iøjnefaldende, før PC ikke bare køber en udenlandsk backup i stedet for at lade et talent spille. Det ses også tydeligt på deres transferbalance.

Så måske er vi heldige, at de ganske enkelt ikke har plads til at lade hans talent udfolde sig, lidt a la Munksgaard i sin tid, men han har trods alt kontrakt 1.5 år endnu, og FCK slipper næppe sådan en spiller for basøre.

Det er ret vildt. Har ikke lige hørt før om en 14-årig der spiller U19 på højeste niveau herhjemme. Det er da svært ikke lige at blive lidt begejstret selvom der er ekstrem lang vej for ham.

Det er ret vildt. Har ikke lige hørt før om en 14-årig der spiller U19 på højeste niveau herhjemme. Det er da svært ikke lige at blive lidt begejstret selvom der er ekstrem lang vej for ham.

Det er nok en god idé at have kontrakten klar til hans 15-års fødselsdag...

Så et kontraktløs stortalent, hvir forældre nok allerede har klamme børnelokkere fra FCN og FCM i røret.
Jeg håber der banker et GF hjerte i den knægt.

Kan lige give en aktuel historie fra det virkelige liv ift. hvor aggresive klubberne er. En af drengene fra min datters klasse skifter til FCK næste sommer. FCN var også inde i billedet men er blevet valgt fra. Den del fornemmer jeg er kørt meget sobert. Forleden blev faren så ringet op af en scout fra FCM som gerne vil have knægten derover, hvor han kunne bo hos en plejefamilie. Vi bor i Bagsværd og knægten er lige blevet 12 år...

Så et kontraktløs stortalent, hvir forældre nok allerede har klamme børnelokkere fra FCN og FCM i røret.
Jeg håber der banker et GF hjerte i den knægt.
Jeg er helt med på hvad du mener, men skulle vi nu ikke liiiiige.

I øvrigt var videoen med toiletrullen fra @Rastapopoulos åbenbart så vild at min telefons browser crashede undervejs 🙈

I 2020 spillede Herning Fremad i U14 liga, og der figurerede en Mikkel Bro Hansen på deres hold. Men der har også spillet en på ASA’s U12-hold i Golden League i 2019 - man må håbe det er Aarhus der trækker i knægten, hvis det altså er den samme. Ellers er det rent sammentræf med to dygtige drenge på den alder med det samme (og lidt specielle) navn.

Herning Fremad: https://www.dbukoebenhavn.dk/resultater/kamp/370138_325972/kampinfo

ASA: https://www.dbu.dk/resultater/kamp/374922_296447/kampfakta

Latest posts

Back