New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 380K
Superligaen 2025/2026
Så vidt jeg ved, så har Ohnesorge ligesom Schmedes være en del af den der elitære DFB gruppe, lidt som vi ser i Danmark med Hjulmand, Riemer, vores gamle spiller Kenneth Heiner osv.

Jeg kunne også godt se ham tage en tysk koncept træner.

Men noget siger mig dog, at de går dansk og så skandinavisk i deres rekruttering.
Tyske Tonda Eckert bliver nok snart ledig. Han vil passe perfekt ind i Brøndby🤣

Ift Beijmo hjælper det noget at han under alle omstændigheder var væk og at det rent spillemæssigt ikke er den største stjerne FCK har fisket. Han er selvfølgelig en udmærket spiller og så er han en leder og det kan naturligvis være meget væsentligt, men tiden må jo så også vise om han bare træder ind i FCK og tager den rolle. Jeg ved ikke hvor meget det var tilfældet fra starten i AGF (eller efter at han kom på en permanent kontrakt,) men som en del andre var det jo først i denne sæson det hele gik op i en højere enhed. Som andre har påpeget var Jakob Andersen ved at slå ham af inden skaden, så vi har til dels erstatningen klar. Beijmo får på puklen pga udtalelser og ageren, men jeg føler egentlig selv at eventuel skuffelse meget handler om at han ikke havde større ambitioner og selvom det sikkert kan lyde som noget med rønnebær, er sandheden nok også bare at en vigtig spiller for os i en mesterskabssæson ikke nødvendigvis lige vader i tilbud fra midterklubber i Bundesligaen.

Men han er ikke den eneste, desværre.

Ok, kan vi så måske få etableret hvad vi må skrive herinde? Må jeg skrive at jeg håber han får en karriereødelæggende skade i morgen? Eller at jeg i lighed med Stage går ind for, at han skal have af vide hvad vi mener om ham når/hvis han i fremtiden spankulerer rundt i byen?

Måske skulle TV2 overveje hvor meget ekspertise der eksperter reelt har, hvis deres ekspert reelt er overrasket over fyringen af Cirkelines ven.

At vi allesammen gik og håbede på en 5 års forlængelse i stedet for en fyring, er naturligvis en anden sag.

View attachment 7068

Det er altså sjovere end sjovt, når en ekspert ikke havde set sådan en komme. Vi andre har skrevet om det løbende, at resultaterne er blevet ringere og ringere under Cooper samt han kun så ud til at lave resultater, lige da han havde overtaget Birks setup 😂 Lidt vildt de nåede en så høj placering i denne sæson.

Der er da også blevet diskuteret manglende taktisk indsigt blandt fans og fodboldeksperter som syntes det så ud til Danske trænere var noget bedre til at ændre kampene undervejs end Cooper. Det leder mig hen til, at det (desværre) forlyder at Brøndby vil gå efter en Dansker men lad os nu se når Mclaaren har været inde over. Worst case er vel at de tager Thomas Nørgaard nu og ser om han kan noget af det samme på et højere plan end Sønderjyske.
Tipsbladet har selvfølgelig en stribe kandidater hvor Nørgaard er nævnt først men der er også udenlandske imellem.

udover det, så ligner det Galehus efter de udenlandske ejere kom til - der var åbenlyst ikke noget der virkede i den klub inden de tog over;) Hold op man kan glæde sig over, at vi har en ledelse der laver velovervejede beslutninger men også tager de nødvendige.

1779504696676.webp

Det er altså sjovere end sjovt, når en ekspert ikke havde set sådan en komme. Vi andre har skrevet om det løbende, at resultaterne er blevet ringere og ringere under Cooper samt han kun så ud til at lave resultater, lige da han havde overtaget Birks setup 😂 Lidt vildt de nåede en så høj placering i denne sæson.

Der er da også blevet diskuteret manglende taktisk indsigt blandt fans og fodboldeksperter som syntes det så ud til Danske trænere var noget bedre til at ændre kampene undervejs end Cooper. Det leder mig hen til, at det (desværre) forlyder at Brøndby vil gå efter en Dansker men lad os nu se når Mclaaren har været inde over. Worst case er vel at de tager Thomas Nørgaard nu og ser om han kan noget af det samme på et højere plan end Sønderjyske.
Tipsbladet har selvfølgelig en stribe kandidater hvor Nørgaard er nævnt først men der er også udenlandske imellem.

udover det, så ligner det Galehus efter de udenlandske ejere kom til - der var åbenlyst ikke noget der virkede i den klub inden de tog over;) Hold op man kan glæde sig over, at vi har en ledelse der laver velovervejede beslutninger men også tager de nødvendige.

View attachment 7069
Kan de ikke ansætte Thomas Mikkelsen? Manden, der ligner én der er påvirket af en kombi af tatar og kokain, når han løber ind til opvarmning...til en kamp, han ikke selv skal deltage i, medmindre han skal agere dørmand og retardo på én gang.

Ok, kan vi så måske få etableret hvad vi må skrive herinde? Må jeg skrive at jeg håber han får en karriereødelæggende skade i morgen? Eller at jeg i lighed med Stage går ind for, at han skal have af vide hvad vi mener om ham når/hvis han i fremtiden spankulerer rundt i byen?

1. Det tager du med mods og Alsgaard
2. Du må forvente, folk reagerer negativt når du ønsker Beijmo skal var det brække benet? Eller at du i ramme alvor mener, det er i orden at antaste en spiller på gågaden ovenikøbet med familie inkl. børn.

Jeg tænker så længe, du holder dig indenfor retningslinjerne må du skrive lige præcis hvad der falder dig ind. Har aldrig skrevet andet, tværtimod.

Al den stund man ikke har en fungerende voodoo-dukke, eller kan materialisere sine ønsker, er det for mig ok at skrive man ønsker nogen skadet fx. Uenig, men ok.

Det man ikke må er at formulere sig på en måde hvor det kunne virke ansporede for andre, svage sjæle. Fx adresse og en konkret fremgangsmåde.

Der er forskel på at skrive det fx én gang herinde eller at gentage det hver gang han debatteres de kommende par år. Og så er der også forskel på at skrive direkte til ham og at skrige herinde.

'Jeg håber han flopper i FCK', er ikke ret sympatisk, men vel ok for alle. Ligesom 'håber han spiller bund-6 hvert af de 4 år', bortset fra det flytter håbet fra personligt nederlag til holdmæssig skuffelse.
'Jeg håber han bliver alvorligt skadet' er nok for de fleste i den grovere kategori, hvor alvorlig sygdom og/eller familien er de eksempler der er værre'.

For mig er det dårlig stil at gå ind i ønsker om skader. Men det er ikke diskvalificerende.

Altså jeg ved ikke, om jeg ligefrem ønsker Beijmo skadet.

Men jeg var da svært tilfreds, da Franculino blev skadet i efteråret.

Og jeg vil heller ikke begræde, hvis Felix Beijmo får en skade, der holder ham ude hele efteråret.

Men for mig handler det ikke om, at han er persona non grata. Det handler udelukkende om, at han forventeligt er en profil for en konkurrent.

Hvis vi ikke er i direkte konkurrence med FCK næste år, så er jeg fløjtende ligeglad med, om Beijmo ef skadet eller ej.

Jeg har da ofte ønsket at en gl skade springer op igen, når en konkurrerende spiller står til comeback mod os....eller håber på en bliver tidligt skadet i en kamp mod os. Det er der vist ingen af os, der kan sige sig fri for at tænke??
Det er vist en del af det at være " inkarneret fan " af en klub?
Men ligefrem ha´ det som et sæsonønske at en spiller skades, synes jeg er over stregen....og grove antastninger/kommentarer til en spiller man møder på gaden, der går med sin familie er langt, langt over min grænse.

Altså jeg ved ikke, om jeg ligefrem ønsker Beijmo skadet.

Men jeg var da svært tilfreds, da Franculino blev skadet i efteråret.

Og jeg vil heller ikke begræde, hvis Felix Beijmo får en skade, der holder ham ude hele efteråret.

Men for mig handler det ikke om, at han er persona non grata. Det handler udelukkende om, at han forventeligt er en profil for en konkurrent.

Hvis vi ikke er i direkte konkurrence med FCK næste år, så er jeg fløjtende ligeglad med, om Beijmo ef skadet eller ej.
Tror vi alle jublede en lille smule da Franculino blev skadet, men - og det er en væsentlig forskel - så var det ikke fordi vi ønskede Franculino noget ondt, men fordi det voldsomt forøgede vores chancer for mesterskab.

På et lidt dybere plan kan jeg i hvert fald godt have pisse ondt af Franculino, som måske har rmisset et skifte, som kunne gøre ham og de næste 5 generationer af hans familie økonomisk uafhængige. Bare på grund af en latterlig baglårsskade.

Latest posts

Back