New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 335K
Superligaen 2025/2026
Det er ikke for at kalde dig ud overhovedet, men der er sgu lidt for meget forsmået eks over den indstilling, imo.

Beijmo var præcis det, han gjorde for AGF i lige præcis den sæson. Kæmpe legende. Og når lige præcis mesterskabet og mesterskabsholdet skal hyldes om føje eller flere år, så var han en del af dette: altså en kæmpe legende, et stort symbol for lige præcis DEN tid.

Så skred kæresten af den ene eller den anden grund, han fandt en anden, der kildede nogle andre steder, men det ændrer intet, shit happens, og i det store hele er fodbold og LIVET GENERELT, ik', et stort sammensurium af personer, der kommer og går.

Lige nu gør det ondt, og vi forsøger at finde alle mulige fejl hos den, der skred, men som rigtige mænd (M/K) kommer vi naturligvis videre, når denne sæson bliver til den næste. Som en god kristen. Man skal elske næste sæson, som man elsker sig selv.

Edit: Kom lige til at se, at det kunne læses, som om Beijmos kæreste skred. Meningen var, at Beijmo var vores kæreste, og så fandt han en anden :D
Det er sådan lidt skizofrent fornuft vs følelser.
Jamen grundlæggende enig i at anerkende hans bidrag i hans tid som AGF ansat, og rationelt forståeligt at han skifter hvis økonomien er som det bliver skrevet.
Efter at have set billedet med FCK trøjen så er han en ligegyldig FCK spiller for mig. Som menneske og spiller ønsker jeg ham intet ondt.
Men jeg kommer aldrig til ar anerkende ham som legende at mit AGF, aldrig.

Det handler om interviewet AGF eller udlandet, det handler om protagonisere en mesterskabsfejring(jeg antager at han vidst hvor vinden blæste i forhold til FCK)
Og ikke mindst det lidt nedladende interview om at hvis vi AGF fans tænkte os om kunne vi vel sagtens forstå hans valg.
Et er at anerkende hans værdi for dette mesterskab noget andet er at være en legende i vores klub.

Man køber en fodboldspillers arbejdskraft.
Ikke hans sjæl.
Folk skal fandme holde sig fra at true manden på gaden eller online.

Jeg synes Beijmo dummede sig med de udtalelser i ugerne op til sæsonafslutningen. De var unødvendige.

Men jeg er ikke tvivl om, at han gav ALT han havde i sig for vores klub, mens han var ansat hos os. Man kunne også se på billederne efter slutfløjtet i Brøndby, at han var helt utroligt glad og lettet.

Beijmo kunne modstå presset og nervøsiteten, da det brændte allermest på i de sidste uger. Han var en kæmpe del af vores mesterskab. At han så bagefter vælger at sikre sig selv økonomisk for livet - det er jo bare sådan fodbold er.

Han kan selvfølgelig se frem til en hed modtagelse i Vejlby næste gang. Sådan er gamet.

Men når 2026-holdet om ti år skal mindes i Kongelunden, så rejser jeg mig gladeligt op og hylder ham for at have været en væsentlig del af at opfylde vores drømme.

Det giver i øvrigt også stof til eftertanke, at FCK bruger så meget energi på at fortælle hvor vigtigt det er for dansk fodbold og de danske koeficientpoint at de kommer ud i Europa, men de ser intet problem med at svække et andet dansk hold der skal ud og forsvare de danske koeficientpoint!?! Det siger en del om hvor seriøst man kan tage de udtalelser
Helt ærligt:
Det er ikke FCKs opgave at sikre AGF koefficientpoints til det danske regnskab. Det er sq vores egen.

FCK har ansat en spiller hvis kontrakt løb ud.
Det svækker ikke vores chancer i Europa mere eller mindre, om Beijmo tog til FCK eller Bundesligaen.

Helt ærligt:
Det er ikke FCKs opgave at sikre AGF koefficientpoints til det danske regnskab. Det er sq vores egen.

FCK har ansat en spiller hvis kontrakt løb ud.
Det svækker ikke vores chancer i Europa mere eller mindre, om Beijmo tog til FCK eller Bundesligaen.
Hvis de har 75 mio der ligger og brænder i lommen, havde det været bedre for de danske koeficientpoint som de forsøger så indædt at tale om, hvis de havde brugt dem på en anden spiller, og ladet vores spiller være. Men det handler bare ikke om de danske koeficientpoint, det handler udelukkende om FCK’s interesser. Derfor virker det så latterligt med deres mange udtalelser:

Så jeg taler hverken om FCK’s eller AGF’s koeficientpoint, jeg taler om de samme point som Sune Schmidt, Daniel Rommedahl og Jacob Lausen taler om, nemlig de danske. De danske koeficeintpoint er vigtige for FCK, når det handler om FCK, men de danke koeficientpoint er fuldstændigt ligegyldige, når det ikke handler om FCK.

Hvis de har 75 mio der ligger og brænder i lommen, havde det været bedre for de danske koeficientpoint som de forsøger så indædt at tale om, hvis de havde brugt dem på en anden spiller, og ladet vores spiller være. Men det handler bare ikke om de danske koeficientpoint, det handler udelukkende om FCK’s interesser. Derfor virker det så latterligt med deres mange udtalelser:

Så jeg taler hverken om FCK’s eller AGF’s koeficientpoint, jeg taler om de samme point som Sune Schmidt, Daniel Rommedahl og Jacob Lausen taler om, nemlig de danske. De danske koeficeintpoint er vigtige for FCK, når det handler om FCK, men de danke koeficientpoint er fuldstændigt ligegyldige, når det ikke handler om FCK.
Beijmo var jo skiftet væk uanset om FCK havde blandet sig udenom, så om han er i FCK eller Tyskland, så har det intet med AGFs koefficient-point at gøre

Man køber en fodboldspillers arbejdskraft.
Ikke hans sjæl.
Folk skal fandme holde sig fra at true manden på gaden eller online.

Jeg synes Beijmo dummede sig med de udtalelser i ugerne op til sæsonafslutningen. De var unødvendige.

Men jeg er ikke tvivl om, at han gav ALT han havde i sig for vores klub, mens han var ansat hos os. Man kunne også se på billederne efter slutfløjtet i Brøndby, at han var helt utroligt glad og lettet.

Beijmo kunne modstå presset og nervøsiteten, da det brændte allermest på i de sidste uger. Han var en kæmpe del af vores mesterskab. At han så bagefter vælger at sikre sig selv økonomisk for livet - det er jo bare sådan fodbold er.

Han kan selvfølgelig se frem til en hed modtagelse i Vejlby næste gang. Sådan er gamet.

Men når 2026-holdet om ti år skal mindes i Kongelunden, så rejser jeg mig gladeligt op og hylder ham for at have været en væsentlig del af at opfylde vores drømme.
Enig i det hele minus sidste paragraf.
Jeg vil dog godt give dig at hans ageren hos FCK har meget at sige, hvis han udviser respekt både på og udenfor banen når vi møder dem, lige nu tror jeg ikke han besidder det format.

Beijmo var jo skiftet væk uanset om FCK havde blandet sig udenom, så om han er i FCK eller Tyskland, så har det intet med AGFs koefficient-point at gøre
Men hvis de havde blandet sig udenom, så havde de bedre kunnet tale om hvor vigtigt det er med de danske koeficeintpoint, når de vælger at bruge så mange penge på at svække en dansk konkurrent, der er på vej ud for at forsvare de danske koeficientpoint, så skal de ikke snakke om hvor vigtige de er, for det er de tydeligvis ikke så.

Men hvis de havde blandet sig udenom, så havde de bedre kunnet tale om hvor vigtigt det er med de danske koeficeintpoint, når de vælger at bruge så mange penge på at svække en dansk konkurrent, der er på vej ud for at forsvare de danske koeficientpoint, så skal de ikke snakke om hvor vigtige de er, for det er de tydeligvis ikke så.
Æbler og pærer.

Enig i det hele minus sidste paragraf.
Jeg vil dog godt give dig at hans ageren hos FCK har meget at sige, hvis han udviser respekt både på og udenfor banen når vi møder dem, lige nu tror jeg ikke han besidder det format.
Enig. Hans ageren omkring kampene mod os, vil selvfølgelig få betydning for hvordan vi ser på ham om eks. 10 år.

Der bliver skrevet meget om Beijmo og han kan ikke helt hidse mig op.

I sæsonen 2024/2025 var han ikke særlig god og de fleste ønskede ikke en forlængelse men spekulerer mere i om Andersen var gået forbi ham uden skaden. Vi begynder at spille godt i starten af 2025/2026 sæsonen og han er naturligvis med - der er kun 9-10 måneder til kontraktudløb og så bliver det svært. Vi fik til gengæld et mesterskab og manden holdt fokus helt ind til sidste fløjt - det var perfekt for os🏆 Nu hænger Fck på en, efter min mening, for dyr kontrakt - ham skal vi nok erstatte.

Om Beijmo tog til FCK eller udlandet, så ændrer det INTET på vores muligheder for gøre det godt i Europa.

Alle vidste at Beijmo var væk efter denne sæson. Selvfølgelig ville han videre og sikre sig karrierens sidste store kontrakt på et niveau som vores økonomi ikke er til.

Latest posts

Back