New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 336K
Superligaen 2025/2026
Det kunne være interessant at vide hvilke alternative tilbud Beijmo havde udover det fra AGF. Jeg tror helt sikkert også at han var rejst uanset hvad, der må have været noget med flere penge i end det AGF kan tilbyde, men det er så det vi konkurrerede med hvis ikke FCK var på banen og måske betaler en overpris for det spillemæssige for at få en leder og en spiller der kender ligaen. Har det mon været noget fra en mindre klub i Bundesligaen fx?

Det kunne være interessant at vide hvilke alternative tilbud Beijmo havde udover det fra AGF. Jeg tror helt sikkert også at han var rejst uanset hvad, der må have været noget med flere penge i end det AGF kan tilbyde, men det er så det vi konkurrerede med hvis ikke FCK var på banen og måske betaler en overpris for det spillemæssige for at få en leder og en spiller der kender ligaen. Har det mon været noget fra en mindre klub i Bundesligaen fx?

Jeg synes helt oprigtigt, Beijmo er ret uinteressant nu. Han er FCK spiller. Videre.

Jeg synes helt oprigtigt, Beijmo er ret uinteressant nu. Han er FCK spiller. Videre.
Det må du selvfølgelig gerne, men det interessante for mig er hvilket niveau vi konkurrerer med ift en spiller som ham, hvis ikke FCK kom på banen og måske betalte noget ekstra. Det kunne fortælle noget om hvem vi kan tiltrække i det kommende vindue i konkurrence med hvilke klubber.

Last edited:
Det må du selvfølgelig gerne, men det interessante for mig er hvilket niveau vi konkurrerer med ift en spiller som ham, hvis ikke FCK kom på banen og måske betalte noget ekstra. Det kunne fortælle noget om hvem vi kan tiltrække i det kommende vindue i konkurrence med hvilke klubber.
Jeg synes det er uinteressant at grave mere i følelserne og forskellen i hvordan man håndterer skuffelsen vi alle føler, over dét skifte.

Det er omvendt interessant for mig at grave mere i mekanikken bag skiftet og forstå den del mere.

Og det er relevant for mig at slå fast, at det er der relevant for mig netop er det, relevant for mig. Der var en marginal debattør med retorisk fråde om munden der ville påtvinge mig at stoppe med at spekulere i en eller anden tilgang, Jønsson måske? Det står da folk frit for at have holdninger til, hvad andre debatterer. Jeg bestræber mig på at springe let hen over det, og så kommentere på de ting, jeg synes er relevant at kommentere på.

Og så er det i øvrigt ikke møntet på fx @Uglen. Det er helt fint at gøre sit for at påvirke debatten i en bedre retning.

Jeg synes det er uinteressant at grave mere i følelserne og forskellen i hvordan man håndterer skuffelsen vi alle føler, over dét skifte.

Det er omvendt interessant for mig at grave mere i mekanikken bag skiftet og forstå den del mere.

Og det er relevant for mig at slå fast, at det er fer relevant for mig netop er det, relevant for mig. Der var en marginal debattør med retorisk fråde om munden der ville påtvinge mig at stoppe med at spekulere i en eller anden tilgang, Jønsson måske? Det står da folk frit for at have holdninger til, hvad andre debatterer. Jeg bestræber mig på ag springe let hen over det, og så kommentere på de ting, jeg synes er relevant at kommentere på.

Og så er det i øvrigt ikke møntet på fx @Uglen. Det er helt fint at gøre sit for at påvirke debatten i en bedre retning.
Måske var mit svar også en smule konfrontatorisk, debatten om Beijmo som person kan nok ende med at køre lidt i ring - indtil der sikkert bliver sagt og skrevet noget igen vi lige må forholde os til - men min kommentar handlede heller ikke om Beijmos person, han kunne bare være et eksempel på hvor vi er lige nu som mesterhold ift nye spillere. Det bliver så svært at udlede så meget når vi ikke ved hvem der eventuelt var interesserede og det med at FCK har budt over ift niveau, dvs det udenlandske klubber mere isoleret set ville betale for, er heller ikke konfirmeret. Når vinduet lukker ved vi hvordan det gik, men vi skal jo kunne debattere det mens det er i gang...

Jeg ved i øvrigt ikke om Jønsson er under overvejelse. Jeg kender ikke hans nuværende niveau. Jeg tror vi vil fokusere lidt yngre generelt og han dækker nok heller ikke der hvor vi har størst mangler, men de rigtige målrettede erfarne spillere er da noget vi har haft succes med før...

Jeg tror i hvert fald at vi kan konstatere, at FCK kan/vil byde mere end bunden af bundesligaen eller 2. bundesliga. I hvert fald når det gælder bevist superligaklasse. For en bundesligaklub vil der nok også altid være en tvivl i forhold til niveauet på en spiller der kommer fra superligaen. Jeg tror måske også at FCK her har været ude med et markant tilbud med en kort svarfrist, hvilket måske ikke vil være det typiske. For ellers ville der ikke være nogen grund til at en transferfri superligaprofil skulle skifte til en anden dansk klub allerede i midten af maj måned. Der kunne komme mange spændende tilbud de næste par måneder.

Jeg tror i hvert fald at vi kan konstatere, at FCK kan/vil byde mere end bunden af bundesligaen eller 2. bundesliga. I hvert fald når det gælder bevist superligaklasse. For en bundesligaklub vil der nok også altid være en tvivl i forhold til niveauet på en spiller der kommer fra superligaen. Jeg tror måske også at FCK her har været ude med et markant tilbud med en kort svarfrist, hvilket måske ikke vil være det typiske. For ellers ville der ikke være nogen grund til at en transferfri superligaprofil skulle skifte til en anden dansk klub allerede i midten af maj måned. Der kunne komme mange spændende tilbud de næste par måneder.
Jeg tror det har været aftalt længe, selvom det er spekulation. Det er dog rigtigt at Beijmo også kunne have afventet, så FCK har nok lagt noget på bordet der slog hvad der ellers var og ikke gjorde det interessant at afvente (måske også med mulighed for et par ekstra smutture til Stockholm,) uanset om Beijmos tidshorisont var fra tidligere på foråret eller fra sæsonafslutningen. FCK står jo også uden sportsdirektør, men Beijmo er en spiller hvor de ved hvad de får og som kender ligaen og derfor er mindre usikker, så der er meget ekstra værdi i at lukke den og derfor måske også bare betale lidt ekstra.

Det kan også være fornuftigt for en spiller som Beijmo i et vm-år hvor man kan risikere at skulle langt hen i vinduet før de bedste muligheder opstår. Og de muligheder vil nok ikke være så meget bedre igen.

Latest posts

Back