Transfervindue Sommer 2026
Jeg var overbevist om, at der var en særskilt tinglyst bygningsret på de lounger vi selv betaler. Men det er der tilsyneladende ikke. Det er der ellers ofte på anlæg, hvor lejer selv laver bygninger."Nok"? Det bliver i givet fald et rockerlån, for du kan jo ikke tilbyde nogen sikkerhed. Det er jo for dælen også derfor at vi henter 70 mio. og vores formand går ud og siger, at de NETOP er til det, jf. fondsbørsmeddelelsen, der citeres ndf.
Og ja. Som jeg skrev, så påstår jeg ikke at vi ikke også bruger ratebetaling. Men hvad enten vi gør det ene eller andet, så er der også noget der hedder soliditet og med de tilgange, der kommer på aktivsiden som følge af stadioninvesteringerne og det underskud vi kommer til at lave i 2026, så er der nok også grænser for hvor meget man kan/vil udfordre egenkapitalkravene ved også at købe spillere (på klods) og dermed yderligere udvide aktivmassen.
Heldigvis er langfristede erhvervslån i bankerne ikke meget dyrere. Mit gæt er vel at det vil ligge på 5-6%
Hvilke egenkapitalskrav er det? Jeg har ikke kunne finde dem? Tidligere kunne man få licens med negativ egenkapital, blot dem var blevet forbedret med 10% i forhold til året før.