New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Artikler om spillerne og klubben 2026
det er altså noget pjat det der, i snakke om ham som om han er en tilfældig spiller vi har fundet i første div, og ikke et superliga talent der skulle have lidt senior erfaring, dybt useriøst
Det synes jeg ikke at jeg gør, jeg er stor fan af Callø, men det er et voldsomt skridt op, pludselig at være den bærende starter på positionen, der ville jeg foretrække at f.eks. Jens Jønsson kunne være den der starter i Poznan foran 43.000 hysteriske polske fans.

Ja, han er god til at tale sine spillere op!

Det sagde han også om 9’eren i vinter, efter vi havde prøvet på to spillere og misset begge.
Men det er han jo også nødt til - det er meget, meget få mennesker, der præsterer godt, hvis ikke de oplever at der er tillid til dem.

Desuden er jeg ret rolig i forhold til, at hvis Jønsson starter inde og Tingair også er der, så kan både Callø og Mølle godt begå sig, med støtte, og komme på omgangshøjde med opgaven over tid.

Men det er han jo også nødt til - det er meget, meget få mennesker, der præsterer godt, hvis ikke de oplever at der er tillid til dem.

Desuden er jeg ret rolig i forhold til, at hvis Jønsson starter inde og Tingair også er der, så kan både Callø og Mølle godt begå sig, med støtte, og komme på omgangshøjde med opgaven over tid.
Det ser ikke ud til at JJ skal starte inde på HCB, det er Callø der er starter, det er et stort skridt op synes jeg.

Selvfølgelig skal man støtte og tale sine spillere op. Det kan jeg ikke forestille mig andet end alle trænere gør.

Men vi har i forhold til sidste år mistet Dalsgaard og Beijmo, og fået Callø tilbage fra 1. Division. Og Jønsson er tiltænkt 6’eren.

Derfor synes jeg følgende kommentar “for vi har stadig en fin bemanding hos stopperne” enten er at negligere dét niveau Dalsgaard og Beijmo havde, eller tale sine spillere op. Faktum er, at vi er en mand mindre end sidste sæson og har mistet en masse rutine, samt vores viceanfører.

Selvfølgelig skal man støtte og tale sine spillere op. Det kan jeg ikke forestille mig andet end alle trænere gør.

Men vi har i forhold til sidste år mistet Dalsgaard og Beijmo, og fået Callø tilbage fra 1. Division. Og Jønsson er tiltænkt 6’eren.

Derfor synes jeg følgende kommentar “for vi har stadig en fin bemanding hos stopperne” enten er at negligere dét niveau Dalsgaard og Beijmo havde, eller tale sine spillere op. Faktum er, at vi er en mand mindre end sidste sæson og har mistet en masse rutine, samt vores viceanfører.
Vi er en spiller mindre, men til den position, hvor vi har allerflest spillere med AJ, Mølgaard og Callø, det er antalsmæssigt en spiller for meget til den position, så kan man tale niveau, men antalsmæssigt er der for mange spillere til den position.

Vi er en spiller mindre, men til den position, hvor vi har allerflest spillere med AJ, Mølgaard og Callø, det er antalsmæssigt en spiller for meget til den position, så kan man tale niveau, men antalsmæssigt er der for mange spillere til den position.
Nu siger Poulsen jo “stopperne” og ikke den højre stopper.

Jeg synes ikke 5 spillere til 3 pladser er meget. Tværtimod. En skade på 3-4 måneder til Tingager hvor Jensen-Abbew kan blive lang tid, specielt hvis f.eks Kahl ryger i en karantæne i samme periode.

Niveaumæssigt vil jeg også mene, at der nok var en årsag til at Mølgaard ikke engang fik 10 minutter på en hel sæson.

Det er helt klassisk at en cheftræner som Poulsen siger vi ikke mangler stoppere når vi har hvad, 7 stks i truppen? Med det antal går man ikke ud offentligt og siger at det er en position vi står svagt, hvis man er klog.

På den anden side så er jeg fuldstændig rolig med Poulsen, CV og Nielsen ved roret. Derudover synes jeg det fint at give Callø chancen, måske også rykke AJ lidt frem i hierarkiet hvis vi skal have noget ud af ham nogensinde.

Det er helt klassisk at en cheftræner som Poulsen siger vi ikke mangler stoppere når vi har hvad, 7 stks i truppen? Med det antal går man ikke ud offentligt og siger at det er en position vi står svagt, hvis man er klog.

På den anden side så er jeg fuldstændig rolig med Poulsen, CV og Nielsen ved roret. Derudover synes jeg det fint at give Callø chancen, måske også rykke AJ lidt frem i hierarkiet hvis vi skal have noget ud af ham nogensinde.
På vores hjemmeside er der 6 forsvarsspillere, hvoraf den ene er Rasmus Carstensen som ikke er på kontrakt.

Han kalder Jens Jønsson 6’er fordi vi har nok stoppere, og nok for Nicolai Poulsen ikke spiller mere i 2026.

I truppen har vi Jonas Jensen-Abbew, Frederik Tingager, Tobias Mølgaard, Eric Kahl og Luka Callø til de tre pladser.

Jeg kan ikke finde 7.

Nu siger Poulsen jo “stopperne” og ikke den højre stopper.

Jeg synes ikke 5 spillere til 3 pladser er meget. Tværtimod. En skade på 3-4 måneder til Tingager hvor Jensen-Abbew kan blive lang tid, specielt hvis f.eks Kahl ryger i en karantæne i samme periode.

Niveaumæssigt vil jeg også mene, at der nok var en årsag til at Mølgaard ikke engang fik 10 minutter på en hel sæson.
Nej men det er vel primært højre stopper hvor vi har mistet spillere, selvom det er primært på venstre stopper, der er tyndt besat, og der der er størst behov.

Nej men det er vel primært højre stopper hvor vi har mistet spillere, selvom det er primært på venstre stopper, der er tyndt besat.
Jensen-Abbew blev hentet til venstre stopper, og har spillet meget i midten bl.a sidste weekend og andre reserveholdskampe.

Men det kan da godt være han er fint tilfreds med at være de 5 til at fordele spilletiden i alle de kampe vi får næste år.

Vi er jo også mange til 9’eren med Badji, Gyamfi, Bogere, Serra og nu Bech. Så der er vi jo også fint med.

Jeg har intet imod, at han kalder Jønsson for 6’er, med de udsigter der tilsyneladende er for Nicolai Poulsen.

Men at kæmpe med alt hvad man kan (CV sagde han havde været på knæ for Dalsgaard) for at forlænge to forsvarsspillere, uden held, og så ikke erstatte dem, samtidig med at man påstår man er fint med på den position virker besynderligt. Hvorfor så overhovedet strække sig så langt for hhv Beijmo og Dalsgaard i første omgang?

Latest posts

Back