New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 770K
Transfervindue Sommer 2026
Hvis Transfermarkts analyser skal stå til troende, så er det godt nok en solid pengemaskine, som de har vævet sammen i Uldjylland. Farum er heller ikke helt skidt kørende, men dog sat til vægs af Herning/Ikast, når det kommer til realiserbare spillere med en fornuftig værdi. Først på tiendepladsen kommer der en ikke FC-spiller. Som til gengæld kan ro.
KB står på perronen og ser pengetoget futte af sted lige nu. En masse værdifulde spillere for klubben, men ingen diamanter, der kan indbringe det store.

Her er værdilisten for de øverste hold i Danmark:
(Alle beløb er angivet i euro og millioner kroner)

FCM 110,75
FCK 70,95
Brøndby 50,15
FCN: 46,85
AGF 33,93
Viborg FF 24,53
Silkeborg IF 18,63
OB 16,65
SønderjyskE 14,55
Randers FC 13,9
Lyngby Boldklub 12,18
AC Horsens 11,78

1784016775509.webp

Men så smutter jeg en tur ind på vores egen trups værdi. Og så fyrer jeg hele syv opgivende suk af. For det lader til, at Transfermarkt endnu ikke er helt stive i den gren af edb, hvor man kan validere og trykprøve indhentede data. Men med tanke på, at Tyskland fortsat lever i telefaxæraen, er Transfermarkt dog på sin vis undskyldt.

Personligt vil jeg i hvert fald ikke betale fire gange så meget for Nicolai Poulsen som for James Bogere. Jeg synes også, at Sebastian Jørgensen er mere værd end Tobias Mølgaard. Og sådan kunne jeg blive ved.

Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan Transfermarkt indhenter og behandler data?

Hvis Transfermarkts analyser skal stå til troende, så er det godt nok en solid pengemaskine, som de har vævet sammen i Uldjylland. Farum er heller ikke helt skidt kørende, men dog sat til vægs af Herning/Ikast, når det kommer til realiserbare spillere med en fornuftig værdi.
AGF bør skynde sig at købe Caleb Yirenki for €10m. Dét tror jeg godt, der kan tjenes lidt penge på ved et videresalg.

Nej og jo.

Hvis Jørgensen havde indgået en lejeaftale med AGF som Malmøspiller, hvor der indgik en forhåndsgodkendt kontrakt ... kan man godt sige AGF kan tvinge ham til til at rykke til AGF, efter han har underskrevet aftalen.

Hvis salgsaftalen mellem Etim, FCM og Fredericia indeholder en klausul FCM kan indløse, inkl forhåndsdefinerede vilkår, kan de godt tvinge ham, når han selv har underskrevet.

Det kræver særlige forudsætninger og virker noget usikkert. Det kan også sagtens være de har en aftale med Fredericia og så kastet penge efter ham med de personlige vilkår. Men alt i alt giver det ikke mening med mindre

a) der var noget prædefineret
b) Etim tror han kan vinde pladsen hos FCM
c) Etim går kortsigtet efter økonomisk bedste aftale

Forskellen er at FCM ikke ejede Etim. Han var købt af Fredericia. Derfor kan man ikke have forhånds underskrevet en aftale ved tilbagekøb fra FCM. Den skulle forhandles på ny.

Hvis Transfermarkts analyser skal stå til troende, så er det godt nok en solid pengemaskine, som de har vævet sammen i Uldjylland. Farum er heller ikke helt skidt kørende, men dog sat til vægs af Herning/Ikast, når det kommer til realiserbare spillere med en fornuftig værdi. Først på tiendepladsen kommer der en ikke FC-spiller. Som til gengæld kan ro.
KB står på perronen og ser pengetoget futte af sted lige nu. En masse værdifulde spillere for klubben, men ingen diamanter, der kan indbringe det store.

Her er værdilisten for de øverste hold i Danmark:
(Alle beløb er angivet i euro og millioner kroner)

FCM 110,75
FCK 70,95
Brøndby 50,15
FCN: 46,85
AGF 33,93
Viborg FF 24,53
Silkeborg IF 18,63
OB 16,65
SønderjyskE 14,55
Randers FC 13,9
Lyngby Boldklub 12,18
AC Horsens 11,78

View attachment 7427

Men så smutter jeg en tur ind på vores egen trups værdi. Og så fyrer jeg hele syv opgivende suk af. For det lader til, at Transfermarkt endnu ikke er helt stive i den gren af edb, hvor man kan validere og trykprøve indhentede data. Men med tanke på, at Tyskland fortsat lever i telefaxæraen, er Transfermarkt dog på sin vis undskyldt.

Personligt vil jeg i hvert fald ikke betale fire gange så meget for Nicolai Poulsen som for James Bogere. Jeg synes også, at Sebastian Jørgensen er mere værd end Tobias Mølgaard. Og sådan kunne jeg blive ved.

Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan Transfermarkt indhenter og behandler data?

Transfermarkt er ligesom Wikipedia brugerdrevet. Det kræver dog at du får lov til at blive oprettet. Jeg ved ikke lige hvad kriterierne er, men du kan på ingen måde stole på deres værdisættelse.

Forskellen er at FCM ikke ejede Etim. Han var købt af Fredericia. Derfor kan man ikke have forhånds underskrevet en aftale ved tilbagekøb fra FCM. Den skulle forhandles på ny.
Det må også være en så direkte omgåelse af udlejningsreglerne at FCM velsagtens er de eneste der kunne finde på at gøre det, men selv de ville nok nøjes med en mundtlig aftale. Fredericia vil overholde den for at bevare samarbejdet med mindre der er voldsomme beløb på bordet fra andre klubber og så må noget af det kanaliseres over til FCM på anden vis. Etim selv får måske slet ikke et valg da FCF kun takker ja til FCM's bud, men kan også have vidst på forhånd at FCM ville købe ham tilbage hvis det gik godt og han så ville få en lønforhøjelse i den næste kontrakt med dem.

Den slags overskrifter irriterer mig. Den lange næse kan jo kun udlægges som om at de ved med sikkerhed at AGF meget aktivt forsøgte at hente ham, men som det fremgår, er der ikke andet end et rygte om at vi måske var interesserede.

Den slags overskrifter irriterer mig. Den lange næse kan jo kun udlægges som om at de ved med sikkerhed at AGF meget aktivt forsøgte at hente ham, men som det fremgår, er der ikke andet end et rygte om at vi måske var interesserede.
Ja, det er agurketid. Bare se finansieringstråden fra i går 🤯

Altså jeg forstå godt hvorfor det gøres - men det er vel ret relevant hvad folk mener AGF har råd til - før der snakkes transfermål/hvad klubben bør gøre etc?

Lidt svært for folk at vende spillernavne - hvis der er komplet uenighed om hvad AGF "kan"/"vil" gå efter.

I øvrigt:
At folk kommenterer negativt over at der er for mange indlæg i tråden, skal vi nogle gange også huske hvor positivt høj aktivitet er. Det er sommerferie - industriferien endda - og vores forum bølger derudaf...
Når jeg har ligget på en solstol om sommeren og bladret igennem - så har tanken ALDRIG strejfet mig, at der blev snakket for meget om, hvad folk mente AGF havde mulighed for at købe for.
Jeg har jo ikke lukket debatten, bare flyttet den til en anden tråd. Den var ikke særlig specifik for dette transfervindue.

Ny spiller vender hjem til AGF

1000003155.webp

Hvis nogle vil klage over posts omkring spillere til ungdomsholdene eller kvindeholdet, så skriv til CV.
Når han stopper sommerferien og henter en 9er så stopper jeg også

Ny spiller vender hjem til AGF

Hvis nogle vil klage over posts omkring spillere til ungdomsholdene eller kvindeholdet, så skriv til CV.
Når han stopper sommerferien og henter en 9er så stopper jeg også
Hjem til Århus, Poulsen og Århus...

Når der kommer en 9'er til herrerne er der jo også en separat tråd til kvinderne. Det er dog naturligvis lidt forkert at sige at CV er på sommerferie, han har jo også handlet selvom det ikke lige er en 9'er.

Jeg var ikke sikker på, hvad man kunne aftale sig ud af, også i forbindelse med en transfer. Umiddelbart tænkte jeg det kunne være en mulighed, men jeg har overset det reglement der siger det ikke er en mulighed.

Jeg var ikke sikker på, hvad man kunne aftale sig ud af, også i forbindelse med en transfer. Umiddelbart tænkte jeg det kunne være en mulighed, men jeg har overset det reglement der siger det ikke er en mulighed.
Jeg vil gætte på at ingen andre klubber lavede et bud og så er et skifte tilbage til FCM helt sikkert mere interessant end at blive i Fredericia. Selvom der var andre klubber inde over, så er det ikke utænkeligt at Etim alligevel valgte FCM. Han kender omgivelserne, staben, holdet osv og økonomien er sikkert også fin.

Som altid vil jeg dog også sige at forventningerne stiger som tiden går, det skal jo gerne ende med at højere kvalitet for pengene kompenserer for at man ventede.

Højest sandsynligt er den nødvendige kvalitet slet ikke til rådighed i starten af transfervinduet. Mon ikke vi holder os til ved emner som i første omgang gerne vil ende på en hylde eller to højere. Derfor vil de afsøge markedet, før de mener det er den bedste destination.
Det samme gælder formentlig spillere der kan lejes - både klub og spiller vil nok se tiden an, for en mulig bedre løsning for de siger ja.

Der er nok ikke mange 9’ere der har det som MA og bare vil til Aarhus😉 Det ville ellers være rart😀

Højest sandsynligt er den nødvendige kvalitet slet ikke til rådighed i starten af transfervinduet. Mon ikke vi holder os til ved emner som i første omgang gerne vil ende på en hylde eller to højere. Derfor vil de afsøge markedet, før de mener det er den bedste destination.
Det samme gælder formentlig spillere der kan lejes - både klub og spiller vil nok se tiden an, for en mulig bedre løsning for de siger ja.

Der er nok ikke mange 9’ere der har det som MA og bare vil til Aarhus😉 Det ville ellers være rart😀
Det kræver nok om ikke andet end lidt held og langsigtet planlægning der lige lykkes - der kunne godt have været en spiller med kontraktudløb eller en spiller som Lind hvis man er villig til at lægge mange penge - men mulighederne er nok få og de store scoop med ekstra værdi for pengene har man større chance for at lande sent i vinduet. Men jeg synes da også det så er rimeligt at forvente at man faktisk får noget ud af at vente. Det kan altid blive mindre godt end håbet, men vi skal jo ikke stå til sidst med en spiller på samme niveau på papiret som ham vi kunne have hentet nu.

Latest posts

Back