New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Fair pointe, at det selvfølgelig har krævet midler at købe dem fri.

På en måde kan man spørge, om det virkelig var prioritet at købe MA fri nu, når det ikke r den position, der er mest kritisk. Kun ved salg af KA.

Jeg tænker, vi har midlerne til at købe den rette angriber uagtet at vi har hentet MA. Vi venter på, han bliver tilgængelig.

Lad mig være kynisk og indvende, at erfaring ikke er lig med dygtighed.

CV har siden 2020 vundet ligeså mange mesterskaber som FCM med markant højere budget. Han er den eneste sportsdirektør, der har vundet mesterskabet de sidste ti år, uden at være i FCM/K

Jeg tænker, han er rigeligt dygtig. Sådan helt kynisk.

Som også indebærer at havde AGF købt Lind, havde man ikke signet Jørgensen, Carstensen og Anderson.
Det der er jo super, super spekulativt? Vi ved reelt 0,0 prut om hvad der foregår på CVs kontor - hvor de kigger, på hvem og hvor dybt de er villige til at gå for en ny nier.

Intet indikerer, at signings af Carstensen m fl begrænser mulighederne for en ny nier så meget, at de hellere vil satse på Bech/Serra/Bogere.

En akkurat lige så gyldig spekulation som din: Man arbejder på forskellige muligheder på en historisk høj hylde men udviser rettidig omhu og har derfor accepteret, at vi ikke får noget ind på denne side af Lech Poznan.

Jeg for min del er glad for den rettidige omhu. Vi SKAL ramme rigtigt denne gang - og ville alligevel få svært ved at nå at spille en ny nier ind på en uges tid på en sådan vis, at det for alvor gjorde en forskel.

Hvordan kommer du til den konlusion?
Det er en noget vovet påstand, med mindre jeg har misset elementær information fra JN/CV
Er det ikke den logiske konsekvens af at man ikke har råd til en angriber efter de køb? Så hvis @ClausR har ret i sin antagelse, ville man have brugt hele råderummet på køb af Lind, og dermed ikke have råd til de andre.

Måske bider likviditeten så hårdt som Claus er inde på, eller måske prøvede man kun at leje Lind (bare skubbe problemet, som Claus skrev).

18 februar i år blev voters egenkapital udvidet til 286 millioner. Hvoraf 146 var i kontanter og værdipapirer.

Siden der blev vores økonomi forbedret med cirka 15-20 millioner.

De spillere vi henter betales løbende, ikke på en gang.

Jeg kan ikke se vi har et likviditetsproblem
Lad nu være med at få det til at lyde som om du ved hvor meget af vores transfers vi betaler cash og hvad vi får på rater. Men uanset hvordan vi finansierer transfers, så er der et likviditetsissue.
Der venter en udgift på 60-70 mio. cash ved indflytningen på det nye stadion. Desuden er omkostningen til Vejlby jo stukket af med omkring yderligere 20 mio. Påvirkningen fra Vejlby i form af markant lavere indtægter består også og der var som nævnt et negativt cashflow i forrige halvår på 28 mio. (ex kapitalforhøjelse). Vil ikke gætte på hvad det bliver for hele 2026 og de måneder af 2027 vi fortsat er der, men vi må ikke håbe at det er i samme størrelsesorden relativt set.
Så de kontanter og værdipapirer skal vi nok få brug for, men det bliver spændende hvilke forventninger man melder ud (ex køb/salg), når regnskabet kommer om ikke så længe.

Det der er jo super, super spekulativt? Vi ved reelt 0,0 prut om hvad der foregår på CVs kontor - hvor de kigger, på hvem og hvor dybt de er villige til at gå for en ny nier.

Intet indikerer, at signings af Carstensen m fl begrænser mulighederne for en ny nier så meget, at de hellere vil satse på Bech/Serra/Bogere.
Jeg er jo helt enig, og nævner eksemplet fordi jeg ser det som største udfordring for @ClausRs argument.

Men vi (andre) aner reelt ikke en skidt, helt enig.

Jeg forstår egentlig godt de debattører, som er utålmodige. Det er jeg selv.
Jeg forstår måske bare ikke helt, at de giver så kritikløst efter for den utålmodighed.

Den med angriberen, vi mangler, kører for 3 eller 4 vindue i streg. Jeg er ikke uenig, vi har brug for en fuldgod superliga+ angriber (plusset fordi, det ikke nytter med en angriber til midten af superligaen, det skal være en topangriber). Men lad os lige holde fast i, at mål altså ikke for alvor har været en mangelvare. Heller ikke efter Paddy blev en skygge af sig selv.
Desuden er der alle de kendte faktorer, der gør, at vi bare er NØDT til at trække luft ind og væbne os med tålmodighed. AGF har sin plads i fødekæden. Det ændrer et mesterskab ikke på.

Der er faktisk skrevet et rimeligt fornuftigt skriv om det på Campo:

Jeg er ikke helt enig i Thøgersens præmis om at det skyldes en overraskende afgang af PM, dels fordi man har ventet med forlængelsen, dels fordi han var mere eller mindre overhalet og jeg går ud fra planen under alle omstændigheder var at der skulle hentes en ny førsteangriber. Det er klart at når han taler Poznan-kampene ville PM jo så nok spille, men i det omfang vi mangler en angriber ift planen er det nok nærmere at der var en anden man håbede man kunne hente. Konklusionen, at vi så hellere venter på den rigtige, sportsligt og økonomisk, er jeg dog enig i.

Min kritik ville stadig mest være at man ikke har PM's afløser klar og spillet ind, men hvis konklusionen i vinter var at mesterskabschancen blev størst ved ikke at hente en, kan man dårligt kritisere det vindue. Her har vinderen ret - også hvis det koster nogle procents chance for at gå videre i CL-kvalifikationen som vi jo så kun er i fordi det andet lykkedes.

Er det ikke den logiske konsekvens af at man ikke har råd til en angriber efter de køb? Så hvis @ClausR har ret i sin antagelse, ville man have brugt hele råderummet på køb af Lind, og dermed ikke have råd til de andre.

Jeg har svært ved at tro, at man her 49 dage inden transfervinduet lukker i, har fyret så meget af transferbudgettet af, at der ikke er råd til en handel eller to mere, når der dukker noget brugbart op.

Det var ikke det jeg skrev. Jeg tror ikke vi havde hentet Anderson, hvis den oplyste pris (2.9 mio. euro) er rigtig, såfremt vi havde brugt 25 mio. på Lind. Af den simple grund at vi ikke har penge til rådighed til det i budgetterne, før vi har solgt noget. Carstensen kostede kun 1 mio., Jørgensen formentlig meget mindre, så de var kommet ind anyway

Lad nu være med at få det til at lyde som om du ved hvor meget af vores transfers vi betaler cash og hvad vi får på rater. Men uanset hvordan vi finansierer transfers, så er der et likviditetsissue.
Der venter en udgift på 60-70 mio. cash ved indflytningen på det nye stadion. Desuden er omkostningen til Vejlby jo stukket af med omkring yderligere 20 mio. Påvirkningen fra Vejlby i form af markant lavere indtægter består også og der var som nævnt et negativt cashflow i forrige halvår på 28 mio. (ex kapitalforhøjelse). Vil ikke gætte på hvad det bliver for hele 2026 og de måneder af 2027 vi fortsat er der, men vi må ikke håbe at det er i samme størrelsesorden relativt set.
Så de kontanter og værdipapirer skal vi nok få brug for, men det bliver spændende hvilke forventninger man melder ud (ex køb/salg), når regnskabet kommer om ikke så længe.
Hvorfor skulle vi ikke betale i rater når alle andre gør det? Simsir og Kotarski er eksempler på det i dette vindue.

Jubilæumsudgaven af Hammer og Bruchman kommer rigtig godt om det også.

Hvorfor skal vi betale en anlægsudgift cash på et nyt stadion, når alle andre anlægsudgifter finansieres vi et realkreditlån? Udover de anlægsudgifter vi får betalt direkte via aktieudvidelser - som f.els akademiet.

Last edited:
Det var ikke det jeg skrev. Jeg tror ikke vi havde hentet Anderson, hvis den oplyste pris (2.9 mio. euro) er rigtig, såfremt vi havde brugt 25 mio. på Lind. Af den simple grund at vi ikke har penge til rådighed til det i budgetterne, før vi har solgt noget. Carstensen kostede kun 1 mio., Jørgensen formentlig meget mindre, så de var kommet ind anyway
Hvor har du de 2.9 millioner euro fra?

EDIT: Det eneste medie jeg kan finde noget på, er her. Det er 1.5 millioner Euro, hvilket er Djurgårdens værdi af ham på deres bøger

Beijmo: vildt overbud fra FCK, ikke hans skyld
PM: vildt overbud fra BIF, ikke hans skyld
Kahl: intet overbud fra nogen, vanvittigt godt arbejde fra CV
Anderson + Jønsson står begge med hatten i hånden, vanvittigt godt arbejde fra CV.
Carstensen of Jørgensen står begge med hatten i hånden, vanvittigt godt arbejde af CV
Transfermål #1: Adamsen vil udenlands, ikke noget CV kunne gøre
Transfermål #2: Lind vil ikke til AGF, ikke noget CV kunne gøre
Transfermål #3: Etim. FCM har klausul, ikke noget CV kunne gøre.
Vintervindue: bestyrelsen bekræfter man ikke sælger nogen: vanvittigt godt arbejde af CV
Sommervindue: man accepterer at sælge Links og Arnstad, ikke noget CV kan gøre.

Etim kan jo ikke tvinges - lovligt - til FCM, ligesom Thomas Jørgensen næppe ender i FCK trods deres klausul.

Gad vide hvordan de polske Poznan fans ser på deres trup og transferstatus.

De har i hvert fald truppen på plads sidst, jeg kiggede. De sagde farvel til en CB og har hentet en ny. Ellers var det vist meget status quo på truppen.

Hvorfor skulle vi ikke betale i rater når alle andre gør det? Simsir og Kotarski er eksempler på det i dette vindue.

Hvorfor skal vi betale en anlægsudgift cash på et nyt stadion, når alle andre anlægsudgifter finansieres vi et realkreditlån? Udover de anlægsudgifter vi får betalt direkte via aktieudvidelser - som f.els akademiet.
Jeg skulle lige til at spørge om de samme ting. Claus lyder til at have ret grundig insiderviden omkring vores transferbetalinger. Men man kan vel se om vores transferbetalinger steg i regnskabet sidste år med det beløb som Solbakken eksempelvis kostede.

Jeg kan nu heller ikke tro at man bare skriver en check på 70 mio kr på én gang til stadion i stedet for et lån over X antal år. Det giver meget lidt mening, hvis klubben vitterligt har et cashflow problem.

Er der i øvrigt ingen, der anfægter den præmis om, at en god angriber koster mange penge?

Er der belæg for det i Superligaen?

Kan ikke lige kopiere det ind fra telefonen, men har bedt ChatGPT tage angribere, der sluttede i top-5 på topscorerlisten i de sidste ti år og angive transfersummer.

De angribere der optræder flest gange har ikke kostet mere end 10 mio.

Og flere af dem har været transferfrie.

For nuancens skyld kan det dog være, at de bedste transferfrie er dem, der ser tiden an og bliver tilgængelige senere i vinduet.

Men lidt spøjst, hvis ChstGPT eller mine prompts ikke har overset noget, når alle taler om økonomien.

Jeg skulle lige til at spørge om de samme ting. Claus lyder til at have ret grundig insiderviden omkring vores transferbetalinger. Men man kan vel se om vores transferbetalinger steg i regnskabet sidste år med det beløb som Solbakken eksempelvis kostede.

Jeg kan nu heller ikke tro at man bare skriver en check på 70 mio kr på én gang til stadion i stedet for et lån over X antal år. Det giver meget lidt mening, hvis klubben vitterligt har et cashflow problem.

I halvårsregnskabet har vi gæld på køb af spillere, både kort(indenfor 12 måneder) og lang. Så vi betaler i rater som alle andre.

Når selv Inter ville betale i rater for Bisseck, så ville det være mærkeligt vi ikke gjorde det på de største køb vi har lavet

Attachments

• IMG_0138.webp
    IMG_0138.webp
    170.4 KB · Views: 5
Så det er så ikke fordi du ved det? Det kan der være mange holdninger til, fx. at det kan være en god ide at ikke købe alt på klods, når man måske skal af med spilleren før man regnede med og til en nedsat pris. Så kan det være rigtig træls både at tage tabet regnskabsmæssigt og fortsat bruge likviditet på ratebetalinger, når han er væk.

Fordi det ikke er alt du kan (realkredit-)belåne, specielt ikke når det indbygges i andres ejendom (læs kommunens). Hvad er det for (yderligere) aktieudvidelser du mener kommer til at betale regninger med? Jeg har ikke hørt om flere?

Latest posts

Back