New posts

Kamptråd Træningskamp: Union Saint-Gilloise vs. AGF, Lørdag 11. juli kl. 14

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 209
  • Views Views: Views 11K
Added to Calendar: 11-07-26

Jeg undrer mig bare over at badji aldrig har fået chancen under jp. Ved ikke helt hvad type jp vil have men jeg gad godt se badji i en længere sekvens.
Der er også konstatering mere end holdning, men man kan ikke rigtig sige at Badji har grebet chancen når han har fået og hvis JP ikke ser nogen stor mulighed for at de længere sekvenser kan løfte ham til et højere niveau, er der ikke rigtig tid og råd til at prøve det af. Man har haft en smule større tiltro til Serra og holder sikkert også på ham i den her sæson, men nok også bare for ikke at skifte for mange spillere samtidig. Jeg tror gerne JP fx ville have en PM som da han var på toppen, men vi får vel snart at se om han egentlig foretrækker en mere bevægelig type. Det er Bogere, og Bech som vikar deroppe, men der må komme en ny ind mens Badji udlejes eller sælges.

Jeg så ikke hele træningskampen og får det nok heller ikke gjort (lidt af 1 og det meste af 3 samt 4 halvleg). Var overrasket over at se Jønsson smide en del afleveringer væk men han kan have haft en dårlig dag. Måske jeg havde skruet forventningerne op efter forlydender fra træningsbanen og vi mødte et godt hold men alligevel. Han havde også nogle gode indgreb. Håber jeg snart skal se ham på midten i stedet.

Til gengæld var det positivt med flere af de unge - de virker som nogen der vil frem i livet. Emmery og Bogere moser på. Det samme gør Kristjansson men han ødelægger en stor chance ved at gå selv og ikke spille den indover til de andre to i feltet - nu var det ikke verdens bedste billeder, så måske han ikke havde muligheden. Tchamche har jeg dog mine tvivl om som andre også påpeger.

Det var også glædeligt, at se Mølgaard tilbage på en bane men det er mest glæde over han kan være der.

Jeg undrer mig bare over at badji aldrig har fået chancen under jp. Ved ikke helt hvad type jp vil have men jeg gad godt se badji i en længere sekvens.
Jeg forstår dit standpunkt. Jeg har nu set nok af Badji i AGF trøjen og det er primært træningskampe og indhop, samt de ganske få start kampe han har haft. Badji er aldrig faldet til i AGF og Aarhus. Værst er nok at han virker lost i AGFs spilsystemer, mest under JP.

Jeg var overrasket over man ikke forsøgte at spille bolden op. Er det nyt generelt, udtryk for en stærk modstander, eller for krævende i høj varme?

Når man ikke spillet bolden op, mister AGF øjensynlig muligheden for at bestemme spillet og - uden at gøre mig specielt klog eller noget - det er mit indtryk at opstillet nedefra var en af de ting der gav AGF mulighed for at være så gode i forgangne sæson.

Jeg var overrasket over man ikke forsøgte at spille bolden op. Er det nyt generelt, udtryk for en stærk modstander, eller for krævende i høj varme?

Når man ikke spillet bolden op, mister AGF øjensynlig muligheden for at bestemme spillet og - uden at gøre mig specielt klog eller noget - det er mit indtryk at opstillet nedefra var en af de ting der gav AGF mulighed for at være så gode i forgangne sæson.
Man forsøgte. Men var ikke gode nok til det i går.
Belgiernes pres sad hårdt, og når vi endelig kom ud af presset, så lavede de frispark.

Det bliver afgørende mod Poznan, at vi netop kan spille bolden op og diktere spillet. Det var det vi var ligaens bedste til i sidste sæson.

Tror det var sundt for os at møde en kontant modstander inden Poznan.

Jeg har lige brugt formiddagen på at sidde og se kampen fra i går - Og må indrømme at de første 30 min så okay ud, med de sidste 3X30 der ser vi overmatchet ud hele kampen igennem - Det er selvfølgelig ens for begge hold, men det ser også ud som om at AGF var mest påvirket af varmen, de så i hvertfald ud som om flere var fuldstændig flade efter en time, hvilket måske også kan hænge sammen med nogle hårde træningspas.

Vurderet ud fra kampen, så har jeg virkelig svært ved at se den pt. idéelle start 11 - Højre stopper, makker til Knudsen, den ene 10´er, er pladser jeg tror der er meget i tvivl om, om.

Last edited:
Jeg har lige brugt formiddagen på at sidde og se kampen fra i går - Og må indrømme at de første 30 min så okay ud, med de sidste 3X30 der ser vi overmatchet ud hele kampen igennem - Det er selvfølgelig ens for begge hold, men det ser også ud som om at AGF var mest påvirket af varmen, de så i hvertfald ud som om flere var fuldstændig flade efter en time, hvilket måske også kan hænge sammen med nogle hårde træningspas.

Vurderet ud fra kampen, så har jeg virkelig svært ved at se den pt. idéelle start 11 - Højre stopper, makker til Knudsen, den ene 10´er, er pladser jeg tror der er meget i tvivl om, om.
Man skal passe på med at ligge for meget i en træningskamp, det var fedt at se så hårdt et match, og at de gik til stålet som om det var en gældende kamp, det kan man virkeligt bruge til noget til om 9 dage imod Lech Poznan. Det var mindre fedt at se så mange fejlafleveringer, man kan håbe at det var en off-day, og ikke fordi spillestilen bliver udfordret når niveauet bliver så højt.

Flere spillere udtalte efter kampen, at det var et højere niveau end noget Superligahold man har mødt, og at man ikke forventer at Lech Poznan er på samme niveau. Desuden spiller Union præcis på samme måde som AGF, og det betyder ofte at det er det individuelle niveau der bliver afgørende, og her er der ikke mange positioner, hvor vi kan matche dem, heller ikke selvom deres 4 bedste spillere ikke var med pga. VM.

Latest posts

Back