New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 457K
Transfervindue Sommer 2026
Det er meget, meget centralt at lytte til CV, når han siger, at de spillere, der er gode nok til AGF ikke er tilgængelige endnu.

CV vil have kvalitet, ikke lottokuponer. Han tænker langsigtet, ikke kortsigtet.

Vi får nok ikke den perfekte start på sæsonen. Men hvis vi ender med at have styr på højre forsvarsside, komme i conference league og have en virkeligt god 9er, så kan det sagtens blive en god sæson alligevel.

Det er meget sjovt at læse alle jer, der mener at man bare kunne have købt de spillere der skal til. Altså at AGF skal opfinde en virkelighed som kun gælder de rigeste klubber i verden. Prøv at se situationen med FCK og Asger Sørensen, som et lodret bevis på det modsatte. De skal bruge ham NU - men de bliver bedt om at vente.
Men de fik Beijmo for 1 måned siden.

Det er meget, meget centralt at lytte til CV, når han siger, at de spillere, der er gode nok til AGF ikke er tilgængelige endnu.

CV vil have kvalitet, ikke lottokuponer. Han tænker langsigtet, ikke kortsigtet.

Vi får nok ikke den perfekte start på sæsonen. Men hvis vi ender med at have styr på højre forsvarsside, komme i conference league og have en virkeligt god 9er, så kan det sagtens blive en god sæson alligevel.
Så en Mikael Anderson er ikke god nok, men man hentede ham alligevel?

Det kan sagtens blive en fin sæson, men så burde man måske ikke lave et stort interview for 4-5 dage siden, hvor man fokusere på at sparke døren ind til Europa, og så være så ekstremt tynde i forsvar og angreb i en kamp som den i går.

Men FCK er et helt andet sted i fødekæden end os.

CVs udfordring er, at han skal finde en HCB på niveau med Beijmo. De skal først afsøge andre og bedre muligheder, før de er tilgængelige.
Ja, FCK er et helt andet sted end os. Men når de kan hente en spiller nu, eller for en måned siden, i en klub under dem (økonomisk), så kan vi også. Ja, FCK vil gerne have Asger Sørensen, og det lader vente på sig. Men det er ikke ensbetydende med, at alt lader vente på sig.

Det ville være fremmende for debatten, hvis du tænkte lidt selv i stedet for at stille åbentlyst dumme spørgsmål. Du kender jo godt svaret, men nu skal jeg skære det ud i pap for dig.

Om MA er dygtig nok, skal jeg ikke vurdere. Men det synes CV selvfølgelig. MA var dog en speciel case, fordi hans drømmedestination var AGF. Ham og familien ville hjem til Danmark, allerhelst Aarhus og allerhelst AGF.

Det kan du jo på ingen måder sammenligne med at være i markedet efter en HCB eller 9er, som ikke har nogen særlig præference for AGF. Og det ved du også godt, hvis du lige vender skråen en ekstra gang, inden du poster:

Det ville være fremmende for debatten, hvis du tænkte lidt selv i stedet for at stille åbentlyst dumme spørgsmål. Du kender jo godt svaret, men nu skal jeg skære det ud i pap for dig.

Om MA er dygtig nok, skal jeg ikke vurdere. Men det synes CV selvfølgelig. MA var dog en speciel case, fordi hans drømmedestination var AGF. Ham og familien ville hjem til Danmark, allerhelst Aarhus og allerhelst AGF.

Det kan du jo på ingen måder sammenligne med at være i markedet efter en HCB eller 9er, som ikke har nogen særlig præference for AGF. Og det ved du også godt, hvis du lige vender skråen en ekstra gang, inden du poster:
Det ville også være fremmende for debatten hvis du ikke bare konkluderede at de spillere der er gode nok til AGF ikke skifter nu.

Så der er ikke én handel i dette vindue, hvor en spiller er skiftet til en løn og en transfer, som AGF kunne være med på, som ville kunne have forstærket det AGF hold vi så i går?

Ja, FCK er et helt andet sted end os. Men når de kan hente en spiller nu, eller for en måned siden, i en klub under dem (økonomisk), så kan vi også. Ja, FCK vil gerne have Asger Sørensen, og det lader vente på sig. Men det er ikke ensbetydende med, at alt lader vente på sig.

Nej. Men det er svært at finde en spiller med niveau til at starte for FCK, som vil skifte til AGF i starten af vinduet. Og det er det, CV vil.

Det ville også være fremmende for debatten hvis du ikke bare konkluderede at de spillere der er gode nok til AGF ikke skifter nu.

Så der er ikke én handel i dette vindue, hvor en spiller er skiftet til en løn og en transfer, som AGF kunne være med på, som ville kunne have forstærket det AGF hold vi så i går?

Det er ikke mig, der siger det. Det er CV.

Det er ikke mig, der siger det. Det er CV.
Ja, og hvorfor mon? Fordi han ikke har fundet de spillere, og fordi han har mistet tre profiler på en gang.

Havde det været hvilken som helst anden klub, så havde vi objektiv siddet og tænkt, at den klub har forsømt at stille det bedste hold til den europæisk kvalifikation pga en dårlig ledelse.

CV har i et års tid vidst at Dalsgaard, Beijmo og Kahl havde udløb denne sommer. Og alternativerne hedder Camara, AJ og Callø.

Ja, og hvorfor mon? Fordi han ikke har fundet de spillere, og fordi han har mistet tre profiler på en gang.

Havde det været hvilken som helst anden klub, så havde vi objektiv siddet og tænkt, at den klub har forsømt at stille det bedste hold til den europæisk kvalifikation pga en dårlig ledelse.

CV har i et års tid vidst at Dalsgaard, Beijmo og Kahl havde udløb denne sommer. Og alternativerne hedder Camara, AJ og Callø.

Jeg stoler markant mere på CVs udlægning end på din udlægning (som vel er, at CV ikke har styr på, hvad han laver).

Jeg synes, han har bevist, at han er rimeligt dygtig indtil videre.

Jeg stoler markant mere på CVs udlægning end på din udlægning (som vel er, at CV ikke har styr på, hvad han laver).

Jeg synes, han har bevist, at han er rimeligt dygtig indtil videre.
Og det er helt fair, og det er da helt tydeligt når du kommunikerer på denne måde

“Det ville være fremmende for debatten, hvis du tænkte lidt selv i stedet for at stille åbentlyst dumme spørgsmål”

Jeg tænkte man i et forum godt kunne være en anelse kritisk overfor hvordan man har valgt at erstatte Beijmo, Dalsgaard og Mortensen op til den vigtigste europæiske kamp i de sidste 40 år.

Men lad os blot holde os til at citere trænere og ledere, og ikke have en selvstændig tanke selv.

Mon ikke JN/LF reagerer hvis de ikke mener CV udfylder han position godt nok og især hvis han undlader at forstærke os på centrale positioner, som efter din mening er nem at finde spillere til;)

Det bliver lidt ensidigt, når du i hvert andet indlæg indikerer det er verdens letteste opgave men det er naturligvis fordi jeg ikke tror det er det. Af gode grunde ved jeg det ikke, da jeg ikke selv har siddet i stillingen. Til gengæld har jeg set en del transfervinduer og bemærket nogle tendenser som går igen i de fleste klubber. Den tendens er ikke, at de "små" klubber er på plads med deres transfervinduer i juli måned.

Hvis du virkelig er overbevist om det sagtens kan lade sig gøre, så tænker jeg vi skal have skiftet ud på Sportsdirektør posten hurtigst muligt👏

Spiller Gustavo Cabrera stadig?

Det kan sagtens blive en fin sæson, men så burde man måske ikke lave et stort interview for 4-5 dage siden, hvor man fokusere på at sparke døren ind til Europa, og så være så ekstremt tynde i forsvar og angreb i en kamp som den i går.
Jeg tror - og det er en tese for egen regning - at AGF med HELT åbne øjne har kalkuleret med maximalt EL (og selv det er svært nok i sig selv), hvorfor vi ikke ser forstærkninger nu og her/subsidiært har man ikke villet gå i overbud/budkrig så tidligt på sæsonen.

Det er helt fint for mig - det kunne være rigtig grimt, spillertrup-vice og økonomisk - hvis man havde lavet en AaB ift penge og Champions League.

Det står ikke skrevet nogle steder, at man skal sige farvel til 3 profiler og vente med, at erstatte dem til sidst i vinduet. Når de 3 udløb har været kendt længe.
Jeg kan godt forstå din frustration og jeg er ikke uenig i, at det er langt fra optimalt, at vi ikke har erstattet de tre.
Men jeg synes du gør dig skyldig i en halv stråmand, når du antyder, at CV har sovet i timen, fordi "de 3 udløb har været kendt længe".

Det er sandt, at det har de. Han lykkedes med at forlænge med Kahl. Beijmo holdt ham hen og valgte så pengene, men langt ind i foråret, var der grund til at tro på en forlængelse. Dalsgaard er ikke skiftet væk fra AGF, han er skiftet væk fra fodbold - hvis han synes han mangler den sidste motivation, skal vi ikke give ham penge for at spille fodbold. Paddy VAR enig med AGF, så kom hans barndomsklub med et ekstra år i forhold til vores bud OG muligheden for at komme hjem til Sjælland. I 11. time. Efter de havde aftalt alt og kontrakten var klar til underskrift (få dage før Paddy sagde farvel, havde han teaset med, at der snart kom gode nyheder... dét ville han ikke gøre, hvis ikke de havde været ekstremt tæt på en aftale).

Jeg kan ærligt talt ikke se, hvordan CV kunne have ageret anderledes. I hvert fald ikke i den virkelighed, vi lever i. Vi har ikke uendelige midler og kan ikke købe en erstatning for (f.eks) Beijmo i vintervinduet, under antagelse af, at han kun måske forlænger. Samme gælder egentlig for Dalsgaard; der var 0 indikationer på, at han var færdig, indtil han sagde at han var færdig. Han sluttede for helvede med at være månedens spiller to måneder i træk!

At vi har haft brug for en spidsangriber længe er imidlertid kendt. Men igen: numerisk har vi været velpolstret og er det sådan set stadig, og AGF har STADIG ikke ubegrænsede midler, så vi kan ikke bare købe en ind, uden også at, som minimum, forsøge at afskibe en eller to.

Sidst, men ikke mindst, vi kan ikke bruge til noget, at FCK hentede Beijmo for en måned siden og slet ikke som argument for, at CV burde have fundet noget tilsvarende. Det er ret få spillere i dén kvalitet, som er transferfri OG har AGF som deres foretrukne næste klub. Spillere i Beijmokvalitet vil altid have en realistisk mulighed for at komme til en klub på en højere hylde end AGF pt. sidder på. Derfor er vi nødt til at være tålmodige og dygtige. CV skal være god til at sælge klubben, klubben skal vise godt spil og gode resultater og så skal dem lige over os, som OGSÅ kan garantere spilletid finde andre løsninger. De klubber, hvor folk som Beijmo ikke kan forvente at spille fast, kan vi måske godt overgå, netop ved at love spilletid. Men ellers er det altså en svær opgave at forstærke et i forvejen stærkt hold, især når vi reelt pt. er stærkere end vores status i fodboldverden tilsiger.

...og så har vi slet ikke berørt det faktum, at udover alle de ting, skal spilleren også passe ind i gruppen, for vi er stadig nødt til at tænke på, at det stærkeste omklædningsrum vinder de tætte kampe.

Mon ikke JN/LF reagerer hvis de ikke mener CV udfylder han position godt nok og især hvis han undlader at forstærke os på centrale positioner, som efter din mening er nem at finde spillere til;)

Det bliver lidt ensidigt, når du i hvert andet indlæg indikerer det er verdens letteste opgave men det er naturligvis fordi jeg ikke tror det er det. Af gode grunde ved jeg det ikke, da jeg ikke selv har siddet i stillingen. Til gengæld har jeg set en del transfervinduer og bemærket nogle tendenser som går igen i de fleste klubber. Den tendens er ikke, at de "små" klubber er på plads med deres transfervinduer i juli måned.

Hvis du virkelig er overbevist om det sagtens kan lade sig gøre, så tænker jeg vi skal have skiftet ud på Sportsdirektør posten hurtigst muligt👏
Jeg tænker, at når man med åbne øjne går ind i et vindue med udløb til de tre forsvarsspillere der spillede hovedparten af sidste sæson, så er man anderledes forberedt end f.eks på den centrale midtbane, hvor man numerisk har en del spillere, og ingen udløb.

CV har været forberedt i et års tid på, at Beijmo, Dalsgaard og Kahl kunne være fortid denne sommer. Det samme med Mortensen.

I sidste vindue reagerede vi - relativt - hurtigt på, at Markus Solbakken blev skadet, og hentede Magnus Knudsen, fordi vi prioriterede ikke at starte mod OB med de spillere vi havde til rådighed. Jeg synes ikke, men ligesom dig er jeg ikke sportschef, at dynamikken i vinterens vindue er markant anderledes end sommerens. Men der tager jeg nok fejl.

Latest posts

Back