New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 660K
Undskyld mig men det er da indlysende at penge brugt i januar ikke kan bruges til sommer med mindre du har fundet ud af at bruge de samme penge 2 gange.
Jeg tænker der skal købes 1 angriber. Om man køber ham i januar eller til sommer giver ikke flere penge til andre indkøb. I sidste ende giver det det samme. Hvis du har 60 mio. at bruge i januar/sommer og du bruger 20 mio. i januar på en angriber så har du 40 mio. til andre positioner til sommer. Hvis du bruger 0 i januar men venter med at bruge de 20 på en angriber til sommer, så har du stadig 40 mio. til andre positioner. Med mindre du tror jeg mener at man både skulle have købt en angriber i januar og til sommer men det gør jeg ikke.
Nej, selvfølgelig ikke men du har selv skrevet, du forventede at der blev hentet en 9er, som kunne gøre en forskel. Tror du så din tålmodighed med den spiller vil være mere eller mindre, når nu han skal leverer fra dag 1?
Jeg tror ikke rigtig min tålmodighed vil være anderledes. Alle har brug for at tilpasse sig. Der ville være ét øje på næste sæson, hvor han så havde haft 6 måneders tilpasning og én mindre position der skal have opmærksomhed, og samtidig den bonus at det kunne forbedre vores angreb i mesterskabsspillet. Indtil videre har vores to angribere tilsammen scoret 1 mål i foråret. Det er på 7 kampe. Det er ikke utænkeligt at en ny angriber kunne have bidraget mere. Havde en skarpere angriber været udslagsgivende i pokalsemifinalerne? Brumado siger ja. I så tætte kampe betyder det noget.

Men ham vi henter til sommer har da i den grad brug for at levere fra dag 1, så jeg håber da at du er åben for, at vi potentielt ikke har en velfungerende angriber i næste sæson.

Som sagt så tror jeg da at CV gerne ville have tilknyttet en angriber, men det skete ikke ,og det tror jeg der er en reel risiko for, at det kommer til at bide os i røven både denne og næste sæson. Nu håber jeg bare at man bruger det ekstra halve år til at finde en superangriber og så bliver vi alle glade.

Hvis ikke der lander en stor saftig angriber-appelsin i CVs turban meget snart, så må vi indstille os på, at vi skal sætte transferrekord til sommer for at hente en god angriber. Og så er der stadig ingen garanti. FCM har Cornelius og Moukoko i stalden for 100 mio. kr., men har stadig offensive problemer. Brøndby har efter salget af Kvistgaarden sat deres lid til en 17-årig, som nu virker blottet for selvtillid efter at være blevet gjort til stamspiller uden mål i støvlerne. Så det er ikke kun os der har problemer med at finde en angriber.

Hvis vi ser på mere eller mindre realistiske danske angribere, som pt. spiller uden stor succes i udlandet, så kunne listen se sådan ud:
Mikkel Kaufmann, 25 år, FC Heidenheim (pt. udlejet til Karlsruhe)
Jonas Wind, 27 år, Wolfsburg (på vej mod nedrykning), men FCK nok mere sandsynlig.
Robert Skov, 29 år, Union Berlin - og ja ikke rigtig angriber, men med mange superligamål bag sig.
Mustapha Bundu, 29 år, Hannover 96, og ok, ikke helt dansk. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/helt-ude-i-kulden-mustapha-bundu-paa-vej-vaek
Jeppe Kjær, 22 år, Mjälby - 18 kampe for de svenske mestre, men uden mål.
Casper Tengstedt, 25 år, Feyenoord - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/kaempetransfer-i-sommer-nu-er-dansker-paa-vej-vaek
Emil Riis, 27 år, Bristol City - dog pt. med succes i Premiership, men det kan jo hurtigt skifte.
Emiliano Marcondes, 31 år, Norwich - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/skifte-paa-vej-marcondes-meldes-faerdig-i-england
Mathias Kvistgaarden, 23 år, Norwich (lige skiftet denne sæson, så nok ikke så sandsynlig, trods begrænset succes)

Jeg har udeladt spillere, der er inde i A-landsholdsvarmen. Jonas Wind kunne nok også have været udeladt.

Og hvis vi kigger på tidligere spillere, så har vi
Frederik Ihler, 22 år, Elsfborg
Gustav Mortensen, 24 år, Ranheim . har været igennem en langvarig skade.

Andre bud på spillere fra udlandet, som jeg har overset?
Når jeg kigger på den liste ser jeg kun Tengstedt og Kvistgaarden. Jeg tror dog ikke vi kan være med delvist pga. økonomien og så har jeg svært ved at se Kvistgaarden skifte hjem så hurtigt til en brøndby rival. Men jeg ville da gøre et forsøg, hvis det bare er det mindste muligt. Måske CV allerede har været der, og der er indikation på at det kan ske til sommer, og derfor gjorde man ikke noget i januar.

eg tænker der skal købes 1 angriber. Om man køber ham i januar eller til sommer giver ikke flere penge til andre indkøb. I sidste ende giver det det samme

Det gør det da ikke, hvis CV skal betale 20 mio for en angriber som burde koste det halve, så er der 10 mio. mindre til at positioner. Det er jo åbenlyst, klubber tænker sådan ellers var Adamsen BIF spiller nu.

Jeg tror ikke rigtig min tålmodighed vil være anderledes. Alle har brug for at tilpasse sig. Der ville være ét øje på næste sæson

Det er ikke mere end et par timer siden, du mente, at manglende 9er i januar koster på mesterskabschancerne, så jeg er lidt forvirret over, hvad du egentlig mener og hvilke forventninger, du ville have til en skal vi sige Uhre.

Men måske kritikken så i højere grad skal gå imod at bestyrelsen ikke har åbnet pengekassen og givet CV 30-50 mio. til en angriber? Hvilket jo havde været et meget legitimt sats sådan som stillingen så ud ved vinterpausen.
Det kan sagtens være. Måske har man ikke kunnet levere den case, der fik læderet op af lommen, eller måske har læderet ligget for godt gemt, selvom der var noget at investere i.

Nettoresultatet er det samme: AGF mangler stadig en 9'er.

Det gør det da ikke, hvis CV skal betale 20 mio for en angriber som burde koste det halve, så er der 10 mio. mindre til at positioner. Det er jo åbenlyst, klubber tænker sådan ellers var Adamsen BIF spiller nu.

Det er ikke mere end et par timer siden, du mente, at manglende 9er i januar koster på mesterskabschancerne, så jeg er lidt forvirret over, hvad du egentlig mener og hvilke forventninger, du ville have til en skal vi sige Uhre.
Med mindre man kan få en der er 20 mio værd til kun 10 mio. Så er der 10 mio ekstra at købe for tilmsommer. Jeg kan også bare finde på ting 😀 Du gætter jo bare og gør det til en absolut sandhed at det er dobbelt så dyrt havde vi hentet en i januar. Og selvom det er lidt dyrere kan det også vise sig at være godt givet ud i forhold til et evt mesterskab og forberedelse forud for næste sæson. Det er lidt mere nuanceret end du prøver at gøre det til. Der er ingen af os der hverken har rigtigt eller forkert, men din påstand er lettere ekstrem.

Jeg mener bestemt at en angriber i januar ville have forbedret vores mesterskabschancer. Samtidig mener jeg også, at det kunne have været en fordel forud for næste sæson. Mine forventninger til Uhre? At han ville score flere mål i foråret end PM og Serra.

Hvis ikke der lander en stor saftig angriber-appelsin i CVs turban meget snart, så må vi indstille os på, at vi skal sætte transferrekord til sommer for at hente en god angriber. Og så er der stadig ingen garanti. FCM har Cornelius og Moukoko i stalden for 100 mio. kr., men har stadig offensive problemer. Brøndby har efter salget af Kvistgaarden sat deres lid til en 17-årig, som nu virker blottet for selvtillid efter at være blevet gjort til stamspiller uden mål i støvlerne. Så det er ikke kun os der har problemer med at finde en angriber.

Hvis vi ser på mere eller mindre realistiske danske angribere, som pt. spiller uden stor succes i udlandet, så kunne listen se sådan ud:
Mikkel Kaufmann, 25 år, FC Heidenheim (pt. udlejet til Karlsruhe)
Jonas Wind, 27 år, Wolfsburg (på vej mod nedrykning), men FCK nok mere sandsynlig.
Robert Skov, 29 år, Union Berlin - og ja ikke rigtig angriber, men med mange superligamål bag sig.
Mustapha Bundu, 29 år, Hannover 96, og ok, ikke helt dansk. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/helt-ude-i-kulden-mustapha-bundu-paa-vej-vaek
Jeppe Kjær, 22 år, Mjälby - 18 kampe for de svenske mestre, men uden mål.
Casper Tengstedt, 25 år, Feyenoord - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/kaempetransfer-i-sommer-nu-er-dansker-paa-vej-vaek
Emil Riis, 27 år, Bristol City - dog pt. med succes i Premiership, men det kan jo hurtigt skifte.
Emiliano Marcondes, 31 år, Norwich - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/skifte-paa-vej-marcondes-meldes-faerdig-i-england
Mathias Kvistgaarden, 23 år, Norwich (lige skiftet denne sæson, så nok ikke så sandsynlig, trods begrænset succes)

Jeg har udeladt spillere, der er inde i A-landsholdsvarmen. Jonas Wind kunne nok også have været udeladt.

Og hvis vi kigger på tidligere spillere, så har vi
Frederik Ihler, 22 år, Elsfborg
Gustav Mortensen, 24 år, Ranheim . har været igennem en langvarig skade.

Andre bud på spillere fra udlandet, som jeg har overset?
Wind er naeppe realistisk - men bevist kvalitet Evt Tengstedt?
Hvis det er fri buffet er jeg faktisk nysgerrig paa Alexander Lind, men jeg er ikke sikker paa han er videre interesseret.

Med mindre man kan få en der er 20 mio værd til kun 10 mio. Så er der 10 mio ekstra at købe for tilmsommer. Jeg kan også bare finde på ting 😀 Du gætter jo bare og gør det til en absolut sandhed at det er dobbelt så dyrt havde vi hentet en i januar.

Tænk det er nødvendigt at skrive "illustrativt eksempel" til din påstand om, at penge brugt i januar ikke kan gå udover penge tilgængeligt til sommer.

Jeg gør intet til absolut sandhed, det er oppe i dit hoved. Jeg har givet dig eksempler som f.eks. Adamsen, hvor SIF krævede iflg. rygter 7-10 mio. for en +30-årig spiller med kontraktudløb. Jeg har også skrevet, at hvis ikke vindervinduet er meget sværere at handle i, hvorfor er der så ikke mere handel?. Hvorfor købte AGF og BIF ikke en 9er selvom begge klubber indrømmede, de manglede en 9er?
Kunne det tænkes, det er fordi markedet i januar er stærkt begrænset indenfor de respektive klubbers økonomiske ramme?

Hvis Lind er interesseret i FCN er han da også interesseret i agf efter denne sæson. Men mon ikke han havner permanent i Farum.
Klart, hvis vi kun taenker niveau.
Mener at han er fra Harlev - men endte hos SIF - jeg konspirerer at han evt har et anti-AGF bias eller endnu en jyde som vil proeve at bo i hovedstaden.
Det er mine mellemregninger - jeg synes har har et fint niveau samt potentiale til at blive endnu bedre.
Samt vi har en fin historie med tidligere Silkeborg drenge saa hvorfor ikk

Tænk det er nødvendigt at skrive "illustrativt eksempel" til din påstand om, at penge brugt i januar ikke kan gå udover penge tilgængeligt til sommer.

Jeg gør intet til absolut sandhed, det er oppe i dit hoved. Jeg har givet dig eksempler som f.eks. Adamsen, hvor SIF krævede iflg. rygter 7-10 mio. for en +30-årig spiller med kontraktudløb. Jeg har også skrevet, at hvis ikke vindervinduet er meget sværere at handle i, hvorfor er der så ikke mere handel?. Hvorfor købte AGF og BIF ikke en 9er selvom begge klubber indrømmede, de manglede en 9er?
Kunne det tænkes, det er fordi markedet i januar er stærkt begrænset indenfor de respektive klubbers økonomiske ramme?
Selvfølgelig kan man ikke bruge pengene to gange. Det skal man jo heller ikke. Man har jo købt angriberen. Altså jeg har sagt at CV nok gerne ville have en angriber men at det mislykkedes af flere årsager. Jeg holder dog fast i at en angriber i januar ville have givet os bedre mesterskabschancer og været en fordel forud for næste sæson. Selvom det måske ville være dyrere kan de ekstra penge være givet godt ud. Men man ser altså også gode handler i januar. Vi har endda lige selv lavet en. Godt nok på midtbanen. PM blev i sin tid hentet i januar. Det er altså ikke umuligt.

Jeg ville endda have taget en lejeangriber for at øge vores mesterskabschancer. Det er en unik mulighed og jeg giver intet for Serra som bør spille i 1. Division.

Hvis Silkeborg lå komfortabelt i midten så havde d også solgt Adamsen. Men overlevelse i superligaen er trods alt noget mere værd end en +30 årig angriber med kontraktudløb bør koste. Det er et dårligt eksempel.

Nu er det jo ikke mig der er sportschef med adgang til agenter og hvad ved jeg. Det er derfor CV får mio. i løn og ikke laver andet. Det er hans job at finde sådan en spiller. Det er for nemt bare at sige "så kom da med et navn". Men så vidt jeg husker hentede vi PM i januar. Og så siger jeg Erik Botheim. Og nej, jeg har ikke ringet til Malmø og spurgt ;)
Jeg tænker at vi to tilsammen kunne være en sjov og stærk sportsdirektør-duo, Nizzle :-)

Jeg synes omvendt det er lidt nemt at råbe på en 9'er i et vintervindue uden at folk gider komme med navne. At købe en 9'er der er ekstremt svært, det gælder for alle hold. PM-købet er 7 år siden.

Botheim er et kvalificeret bud. Men næsten med garanti for dyr for os, og han ligner en der sigter højere end Århus. Hans stats er i øvrigt ringere end PM indtil i sommers.

Personligt håber jeg, at vi køber Lind fri for 30 mio. kr. til sommer.

Jeg tænker at vi to tilsammen kunne være en sjov og stærk sportsdirektør-duo, Nizzle :-)

Jeg synes omvendt det er lidt nemt at råbe på en 9'er i et vintervindue uden at folk gider komme med navne. At købe en 9'er der er ekstremt svært, det gælder for alle hold. PM-købet er 7 år siden.

Botheim er et kvalificeret bud. Men næsten med garanti for dyr for os, og han ligner en der sigter højere end Århus. Hans stats er i øvrigt ringere end PM indtil i sommers.

Personligt håber jeg, at vi køber Lind fri for 30 mio. kr. til sommer.
Helt sikkert😀

Jeg kan da godt Transfermarkte mig frem til en masse navne, men det giver bare ikke så meget mening for jeg har ikke værktøjerne, kontakterne eller tiden til at kvalitetstjekke det. Det er jo derfor man betaler mange penge for en sportsdirektør og staben omkring ham. Men derfor kan vi jo godt se at vi mangler en angriber.

Jeg forlanger også positivt afkast på min pensionsopsparing men jeg vil helst ikke sige hvilke aktier de kloge skal købe😀

Vi har endda lige selv lavet en. Godt nok på midtbanen. PM blev i sin tid hentet i januar. Det er altså ikke umuligt.

Ingen steder skriver jeg, det er umuligt og nu er det 2. gang jeg må rette.
Der er kommet 2 eksempler (3 med Knudsen men der tager du ikke med han kender liga og klub indgående), det ene vintervindue er 7 år siden, det andet er 10 år siden. Det siger imo alt om hvor svært, det er at finde kvalitet i vintervinduet. Endnu mindre hvis de også skal gøre en forskel fra dag 1.

Jeg ville endda have taget en lejeangriber for at øge vores mesterskabschancer.

Og så er tilbage ved, hvor mange af januars transfers, har reelt gjort en forskel? men fair nok du er overbevist om et køb havde øget chancerne og det er så din holdning.

Hvis Silkeborg lå komfortabelt i midten så havde d også solgt Adamsen. Men overlevelse i superligaen er trods alt noget mere værd end en +30 årig angriber med kontraktudløb bør koste. Det er et dårligt eksempel.

Det er et perfekt eksempel på, hvorfor priserne er skruet i vejret om vinteren, fordi langt de fleste klubber har noget at spille om. Altså, CV har selv indrømmet der har været bud på flere af vores profiler i januar men prioriteringen har været mesterskab eller med mine ord, der skulle en ordentlig overbetaling til for at, CV ville sige ja.
Ligesom SIF skruede Adamsens pris op.

Hvordan kan han være relevant? Ikke rigtig scoret i en elendig skotsk liga og nu løber han rundt inden tredjebedste række. Bliver 23 i sommerferien. Jeg håber man sætter barren højere end en League 1 spiller som er væsentligt under Superliganiveau. Men ok, jeg bedømmer ham på papiret. Jeg tror ikke på det.
Jeg har set ham spille. Jeg synes at han ser meget spændende ud. Historien opstod sammen med et bud på Bech...Han kunne være et gidt bud på en afløser for netop Bech. Hvis man bruger analyseværktøjer, vil man også bemærke at han ligge højt på "similarity score" i forhold til Tobias Bech. Så der er intet tilfældigt i at Johnny Kennys navn popper op

Jeg har set ham spille. Jeg synes at han ser meget spændende ud. Historien opstod sammen med et bud på Bech...Han kunne være et gidt bud på en afløser for netop Bech. Hvis man bruger analyseværktøjer, vil man også bemærke at han ligge højt på "similarity score" i forhold til Tobias Bech. Så der er intet tilfældigt i at Johnny Kennys navn popper op
Noget du kan dele til de uindviede i de værktøjer?

Spiller han samme plads som Bech eller er han mere 9'er? jeg troede han var tiltænkt som afløser for PM.

Når man ser på hans stats på Fotmob, så ligner det han kommer til en del chancer men måske ikke er helt skarp med afslutningerne (gælder alle turneringer han har spillet). Men hvis man tror det kan forløses og han kan holde snittet så ser det spændende ud. Han har vel en forventet mål xG i denne sæson (både i Premiershiop og League one) som ligger højere end PM's bedste perioder opgjort på fotmob (de har desværre ikke stats i hele hans periode i klubben).

Her fra Premiership - i alt 15 kampe med 688 minutter. Så kan man diskutere kvaliteten af modstanderne.
1773945898325.webp

Jeg havde mere indtryk af han var en renere 9’er. Jeg ville tro similarity lå lavere. Men det er udelukkende ud fra de få klip jeg har kunne finde af ham på YouTube - der var bl.a. en på 8-10 minutter.

Jeg synes ikke der var mange fysiske dueller han vandt. Han startede sjældent bred. Han havde ikke mange skudafviklinger uden for feltet. Jeg så ham også oftere løbe dybt og modtage bolden, hvor Bech har flere progressionsløb. Ligeledes tager Kenny i langt de fleste klip udgangspunkt på sidste linje.

Jeg ville tror han mindede meget mere om Adamsen, da vi ikke lykkedes med at hente ham.

Hvilke dele fra de analyseværktøjer du benytter kommer tættest på hinanden? Mit gæt ville være afslutningsspillet.

Latest posts

Back