New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 285K
Transfervindue Sommer 2026
Linket er her

View attachment 7147

Det bliver spændende at se tallene, når han kommer med sin analyse af de nuværende spillerbudgetter basereret på årsrapporterne fra 2025. Analysen her er præcis et år gammel, og det er vel kun de klubber med forskudt regnskabsårs, der ikke har offentliggjort årsrapporten for 2025 endnu.
Jeg blev i øvrigt en smule overrasket over at erfare, at vi afskriver næste lige så meget på spillere, som Brøndby gør.

Vedr. Andeson har jeg altid været af den holdning, at man skal være meget påpasselig med at hente tidligere spillere hjem. Der er som regel en grund til at de er skiftet væk, og der sker altid en masse ting mens de er væk. Kan man virkelig bevæge sig fremad, hvis man hænger sig i fortiden? Knudsen vidner ihvertfald om at det bestemt er muligt. Jeg er frisk på Anderson, men det skal være som supplement til den nuværende trup, og ikke som erstatning for enten Arnstad eller Bech. Vi skal højne kvaliteten i truppen og det vil bestemt pynte at få Anderson ind som konkurrent, men jeg vil mene at det reducerer truppens kvalitet, hvis han skal erstatte en af de to.

I øvrigt har Anderson altid været i god form og løber meget (så vidt jeg lige husker) og det er selvfølgelig et kæmpe plus. Kan vi få ham tilbage og samtidig have tjent omkring 5 mio. kr. på et år, så er det jo heller ikke helt skidt :)

hvis vi mister Carstensen pga nærighed i forhold til den frikøbsklausul, så vil det være en såkaldt "generational fumble" af cv. Carstensen skal bare købes, det kan ikke være til diskussion
Jeg ved ikke, hvornår en fumble er generational, men vi skal jo ikke længere tilbage, end at det jo var 1:1 dét, PC lavede med Diks og smed to års hårdt arbejde med at gøre ham skadesfri og til en kæmpe profil i ligaen i vasken og over i armene på København. Det synes jeg måske faktisk var et større fuck-up, end hvis vi misser Carstensen på en omgang påtaget mådehold.
-og ellers er jeg (og alle andre formentlig) selvfølgelig enig i, at det ikke kan være til diskussion at han skal hentes permanent.

Jeg ved ikke, hvornår en fumble er generational, men vi skal jo ikke længere tilbage, end at det jo var 1:1 dét, PC lavede med Diks og smed to års hårdt arbejde med at gøre ham skadesfri og til en kæmpe profil i ligaen i vasken og over i armene på København. Det synes jeg måske faktisk var et større fuck-up, end hvis vi misser Carstensen på en omgang påtaget mådehold.
-og ellers er jeg (og alle andre formentlig) selvfølgelig enig i, at det ikke kan være til diskussion at han skal hentes permanent.
absolut en god pointe, jeg tænker bare også på hvor relativt nemt det ellers vil være bare at indløseden klausul

PC fumblede ikke. Han brugte AGF til at gøre Kevin Diks - det utaknemmelige menneske - til en fodboldspiller igen, inden PC selv hentede Diks til København. Det var langt hen ad vejen det modsatte af et fumble.

Vedr. Andeson har jeg altid været af den holdning, at man skal være meget påpasselig med at hente tidligere spillere hjem. Der er som regel en grund til at de er skiftet væk, og der sker altid en masse ting mens de er væk. Kan man virkelig bevæge sig fremad, hvis man hænger sig i fortiden? Knudsen vidner ihvertfald om at det bestemt er muligt. Jeg er frisk på Anderson, men det skal være som supplement til den nuværende trup, og ikke som erstatning for enten Arnstad eller Bech. Vi skal højne kvaliteten i truppen og det vil bestemt pynte at få Anderson ind som konkurrent, men jeg vil mene at det reducerer truppens kvalitet, hvis han skal erstatte en af de to.

I øvrigt har Anderson altid været i god form og løber meget (så vidt jeg lige husker) og det er selvfølgelig et kæmpe plus. Kan vi få ham tilbage og samtidig have tjent omkring 5 mio. kr. på et år, så er det jo heller ikke helt skidt :)
Meget enig.
Kommer nok ned til om MA kan se sig selv i en anden rolle end stamspiller.
Beholder vi Arnstad, så er MA ikke stamspiller i mine øjne.

MA er ret flashy i sin spillestil. Ikke svær at elske for øjet. Men gør han holdet bedre ?

Kan MAs ego klare, at han er supplement til en fin offensiv - så er han velkommen. Jeg tror han vil kunne blomstre under JP.

Jeg har mine betænkeligheder ved, at han partout ville væk sidste sommer, og nu så gerne vil hjem igen - efter vi faktisk har vundet noget.

Meget enig.

MA er ret flashy i sin spillestil. Ikke svær at elske for øjet. Men gør han holdet bedre ?

Kan MAs ego klare, at han er supplement til en fin offensiv - så er han velkommen. Jeg tror han vil kunne blomstre under JP.

Jeg har mine betænkeligheder ved, at han partout ville væk sidste sommer, og nu så gerne vil hjem igen - efter vi faktisk har vundet noget.
Der kan sagtens være masser af spilletid til en MA, idet:

Han kan bruges på begge 10ere
Han kan bruges på begge 8ere
Han sågar kan bruges på højre wingback
Kevin kan være på vej væk
Arnstad kan være på vej væk
Tobias Bech kan være på vej væk
Vi skal rotere meget mere end tidligere pga. Europa

Meget enig.

Jeg tror mange hold vil være træt af at se MA komme på banen når Arnstad, Bech eller Yakob er kørt trætte. Lidt ligesom vi er trætte af det når FCK kan smide Larsson ind eller FCM kan smide Gogorza ind i anden halvleg. På udebane i Europa kan han også være en gevinst fra start med sit løbepensum.

Last edited:
Wow, der skrives meget, mens man lige er væk er lille døgn.

Den er stendød. Som jeg skrev i sidste uge, har han meldt ud internt, at han vil blive i FCN og nu har han så også meldt ud offentligt, at han ikke vil til AGF.
Med al respekt for din datter, så har han nok tænkt at det ikke var d

Jeg kan godt følge den tankegang her.

Det virker unægteligt som om, CV har fået en kurv af Alexander Lind. Men jeg tvivler i stor stil på, at Lind fravælger AGF på grund af sin kærlighed til SIF alene. Der er andet og mere i spil i så fald.

Lind er.et rationelt menneske ligesåvel som Beijmo og PM. Han vælger sin kommende klub på baggrund af løn, forventninger til spillestil, spilletid, træneren, kulturen og alt muligt andet. Han vælger ikke sin kommende klub ud fra, at Silkeborgfans ikke kan lide AGF.

Edit: Iøvrigt tillægger jeg den pågældende artikel begrænset troværdighed indtil jeg har læst den citeret af et større og mere respektabelt medie. Hvis Alexander Lind oprigtigt udtaler, at han ikke vil til AGF på grund af sin kærlighed til SIF, så undrer det mig, at Tipsbladet ikke har lavet en bombe på den. Edit, edit: Det har Tipsbladet så også.

I forhold til Lind: Jeg bemærker at han udtaler sig lidt efter omstændighederne. I en AGF-sammenhæng bekræfter han at der er forhandlinger og i en Silkeborg-sammenhæng udtrykker han en holdning der er populær i Silkeborg-kredse. At Bold og Tipsbladet så citerer Midtjyllands Avis, gør ikke sandhedsværdien større. Men i en uafklaret situation ville det være dumt af ham at indrømme (i Silkeborg) at der forhandles med AGF. Endelig kan det også bare være et led i en lønforhandling med AGF. Der virker i hvert fald til at være kommunikation mellem Lind, Carstensen og Jørgensen på Instagram.

Alt i alt: Vi må se.

Kender ikke det præcise beløb, mit gæt er 1,5 - 2 mil. - men AGF og Carstensen er enige om alt det andet.
Gætter på, at det er Euro vi taler om.

I forhold til Anderson: Hvis Djurgaarden har fået et godt bud (fra en anden klub end os), kan der måske også være lidt procenter til AGF.

Jeg tror mange hold vil være træt af at se MA komme på banen når Arnstad, Bech eller Yakob er kørt trætte. Lidt ligesom vi er trætte af det når FCK kan smide Larsson ind eller FCM kan smide Gogorza ind i anden halvleg. På udebane i Europa kan han også være en gevinst fra start med sit løbepensum.
Meget enig. Kan vi sætte f.eks Anderson, Solbakken og Jørgensen - bare eksempler - ind efter 60 minutter, så er vi der hvor vi kan skifte uden niveauet falder synderligt, det muliggør også at vi kan spille med om de sjove pladser, både med skader og karantæner.

Det virker også som om, at der lyttes virkelig meget til sundhedssektoren i AGF i disse år. Derfor tænker jeg også vi vil se kampe hvor vi f.els starter med Knudsen, Yakob, Anderson og Bech centralt og måske Solbakken, Poulsen, Arnstad og Jørgensen kampen efter. Eller noget der minder om det.

Der kan sagtens være masser af spilletid til en MA, idet:

Han kan bruges på begge 10ere
Han kan bruges på begge 8ere
Han sågar kan bruges på højre wingback
Kevin kan være på vej væk
Arnstad kan være på vej væk
Tobias Bech kan være på vej væk
Vi skal rotere meget mere end tidligere pga. Europa
Gode pointer. Der kan være godt med spilletid til ham.
Jeg husker dog også hvor knotten han blev og konstant gik i medierne, da blev bedt om at spille VWB i Links’ fravær i efteråret 2024. Jeg ved derfor ikke hvordan vil reagere ved ikke at være vores bedste start 11’er - hvilket jeg ikke mener han er. Situationen kan selvfølgelig ændre sig, hvis vi sælger Arnstad.

Absolut.
Men vil MA finde sig i kun at være indskifter ?

Vi har aldrig hørt et pip fra SJ selvom han næsten kun har været indskifter.
Hvordan vil MA reagere ? Det er mit spørgsmål.

Gode pointer. Der kan være godt med spilletid til ham.
Jeg husker dog også hvor knotten han blev og konstant gik i medierne, da blev bedt om at spille VWB i Links’ fravær i efteråret 2024. Jeg ved derfor ikke hvordan vil reagere ved ikke at være vores bedste start 11’er - hvilket jeg ikke mener han er. Situationen kan selvfølgelig ændre sig, hvis vi sælger Arnstad.
Jeg tænker der er en årsag til, at han vil væk fra Stockholm. Sandsynligvis pga familien.

En af årsagerne til han var knotten dengang var, at det var planen han skulle sælges. Hvorefter vi i to vinduer takkede nej, fordi det var for sent.

Hvis han, såfremt jeg har ret i min antagelse, gerne vil tilbage til Aarhus området, så er lysten til at være et salgsobjekt måske også anderledes.

Under alle omstændigheder er den plan vi lægger for ham nu, markant anderledes end den vi lagde da vi hentede ham i FCM. Det ved han, det ved vi.

Det vil være en bizar udvikling, hvis Mortensen skifter til Brøndby, og AGF henter Anderson. Jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal sige til det.

Man kan imø ikke bare hoppe fra borde, når skuden tager vand ind, og så forvente at være velkommen tilbage, når plimsolleren ved et mirakel har forvandlet sig til et krydstogtskib med kurs mod Europas største havne.

Latest posts

Back