New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 285K
Meget enig. Kan vi sætte f.eks Anderson, Solbakken og Jørgensen - bare eksempler - ind efter 60 minutter, så er vi der hvor vi kan skifte uden niveauet falder synderligt, det muliggør også at vi kan spille med om de sjove pladser, både med skader og karantæner.

Det virker også som om, at der lyttes virkelig meget til sundhedssektoren i AGF i disse år. Derfor tænker jeg også vi vil se kampe hvor vi f.els starter med Knudsen, Yakob, Anderson og Bech centralt og måske Solbakken, Poulsen, Arnstad og Jørgensen kampen efter. Eller noget der minder om det.
I og med MA både kan spille 8'er, 10'er og fløj kan vi også ændre opstilling undervejs og gå over i en 4-back kæde.

Absolut.
Men vil MA finde sig i kun at være indskifter ?

Vi har aldrig hørt et pip fra SJ selvom han næsten kun har været indskifter.
Hvordan vil MA reagere ? Det er mit spørgsmål.
Med de antal kampe vi forhåbentlig skal spille, så bliver der færre spillere der blot er indskifter, og i stedet vil vi rotere. Men så må han jo vise at han er god nok til at tage kampen op mod Arnstad, Bech og Yakob. Hvis ikke han er frisk på det, så må han tage et skridt ned og vælge en klub der har en mindre god trup. Men så vinder man jo heller ikke noget.

At Dalsgaard stopper kommer ikke bag på mig. Jeg synes ofte, når folk siger at de lige vil se tiden an, så ender det på et nej tak.

Tingager til Horsens kan kun være en and! Med mindre JP har sagt, at han er reserve i næste sæson fordi vi satser på en 4-back med Callø og Kahl som de centrale, så kan jeg ikke se, hvorfor Tingager skulle ville til Horsens...

At Dalsgaard stopper kommer ikke bag på mig. Jeg synes ofte, når folk siger at de lige vil se tiden an, så ender det på et nej tak.

Tingager til Horsens kan kun være en and! Med mindre JP har sagt, at han er reserve i næste sæson fordi vi satser på en 4-back med Callø og Kahl som de centrale, så kan jeg ikke se, hvorfor Tingager skulle ville til Horsens...
Den kan jo godt være sand på den måde at Horsens har forhørt sig. Men jeg kan virkeligt ikke se hverken AGF eller Tingager være interesseret i det.

Men de kan da få lov til at købe AJ og Mølgaard.

PC fumblede ikke. Han brugte AGF til at gøre Kevin Diks - det utaknemmelige menneske - til en fodboldspiller igen, inden PC selv hentede Diks til København. Det var langt hen ad vejen det modsatte af et fumble.
Jaja, jeg ved godt, det er sådan vi gerne vil huske forløbet, fordi PC hentede Diks og Grabara blandt de første efter sin tiltræden i København, men historien er noget længere end så.
PC forlængede i første omgang Diks' lejeaftale i Århus en ekstra måned det første år, fordi Covid trak sæsonen ind i juli, og denne aftale blev forlænget på gældende vilkår, dvs. inkluderende oprindeligt gældende frikøbsklausul, som samtidig blev genstand for forsøg på at handle ned, nu man havde købt sig lidt mere tid at løbe på. Det lykkedes ikke at få Fiorentina til at flytte sig (nok), og PC gav sig heller ikke. (derved Carstensen-/fumble-referencen, selvom jeg tilskrev Diks-forløbet begge årene i sammenligningen)
Anden omgang med Diks blev derfor en ny lejeaftale, som han heller ikke valgte at møde frikøbsklausulen på.
Først efter andet år skifter PC til København, men hvis det hele har været et flerårigt komplot imod AGF, fordi han på et tidspunkt har ville til København, så har han alligevel været mere udspekuleret og illoyal overfor sin arbejdsgiver, end vi måske har givet ham kredit for.

Hvor kom den idé med Kahl og Callø i en 4-back fra?

Ingen af de to er da skræddersyede til en 4-back.

Kan mere handle om niveauet efter skaden og Tinges alder. Men virker som en and.

Freyr Alexandersson stopper i Brann. Jeg synes typisk vi ser med ham at han lykkes med at bruge sit islandske netværk til at hente en række islændinge til sit hold. Disse islændinge siver derefter stille og roligt væk igen når han stopper. Det fik mig til at tænke på om de mon havde spillere der kunne være aktuelle for os denne sommer. Her er der især én spiller der kunne være spændende

Kristall Máni Ingason var en af Sønderjyskes helt store profiler i efteråret. Det førte til at han i vinters skiftede til Brann for 1,4 mio. EUR (jf. transfermarkt). I Brann har han bidraget med 4 mål og 1 assist i 11 kampe. Man kunne måske godt se det for sig at han kunne være mulig at lokke til Danmark igen nu den islandske forbindelse er væk, måske for en pris omkring 1,8 - 2 mio. EUR.

Af andre islandske spillere kan der nævnes bl.a. gode gamle Jon Dagur Thorsteinsson (en ny tidligere spiller jf. Højer, JJ og Anderson-diskussionen), tidligere Lyngbyspiller Magnusson og Eggert Aron Gudmundsson. De to sidste ser dog ud til at have en meniskenskade og derfor næppe aktuelle.

Det er virkelig interessant, hvordan det her guldhold på hver sin måde fortsætter efter sommeren. Jeg forestiller mig, hvordan de om 10 eller 20 år vil gå æresrunder inde på stadion, og jeg vil have vidt forskellige blikke på hver af spillerne.

Lige nu ligger Dalsgaard lunt i svinget til at fremkalde tårer i øjenkrogene på mig, men Beijmo måske slet ikke vil være på banen...Og Patrick Mortensen vil...tja...formentlig ikke rigtig kunne fremkalde nogle følelser. Det er sjovt, som historien og fremtiden på få dage har udviklet sig. Gid, den her æra kunne være afsluttet på en pænere måde. To legender mistet på en uges tid...

Tingager til horsens er i min optik 1 af 2 ting. Det er endten en and, eller et helt absurd vandvidsbeløb fra de amerikanske ejere i horsens

Jeg ved godt, at der er meget mere statistik, video og scouting på spillere end den gang man solgte Tullberg for et saxespark..

Men hvis Emmery spillere 2-3 kampe på niveau med VFF-kampen inden 31. august, så kommer der tilbud over 10 mio € på ham.
det bliver en trist og fantastisk dag når vi sælger emmery.

Fedt at han kommer til en forhåbentlig stor klub, og fedt at vi nok får rigtig gode penge for ham, men trist at man ikke længere får lov at se emmery lave emmery ting.

Jeg ved godt, at der er meget mere statistik, video og scouting på spillere end den gang man solgte Tullberg for et saxespark..

Men hvis Emmery spillere 2-3 kampe på niveau med VFF-kampen inden 31. august, så kommer der tilbud over 10 mio € på ham.
Enig. En spiller som Ambæk, som alle falder på halen over, har jo ikke vist noget, der er meget bedre end den Emmery kamp.

Latest posts

Back