New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 116K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Taget i betragtning af at nogle kan fluekneppe deres holdning til VAR-reglerne i hundredvis af indlæg, så er det lidt komisk at bødereglerne for romerlys bare sådan blindt bliver accepteret.

At 1000-vis ikke må se en kamp mod Brøndby er DBU's reglers skyld. Punktum.
Det er dem vi skal tage et kig på.

Jeg vil gerne gå med på den her. Hvis der køres for stærkt på en landevejsstrækning, lukker politiet ikke strækningen generelt. De fanger de skyldige og betjener sig af lovgivningen i uddeling af sanktioner.

Nu er AGF, Divisionsforeningen og DBU bare ikke ordensmagten, og de afholder et arrangement hvor de skal stå for folks sikkerhed under det arrangement.

Hvis det lokale gymnasium afholder fest skal de også stå inde for sikkerheden i deres arrangement. Hvis man så har problemer med diverse piller til festerne kan det være en uforholdsmæssig stor opgave at kontrollere alle, og igen, der er ikke tale om ordensmagten, og derfor kan konsekvensen være at lukke festen for alle der ikke går på skolen.

Så kan der sagtens stå en gruppe ultra og hårdnakket hævde, at piller hører med til en rigtig fest og at gymnasiet skal sætte pris på dem der sætter fut i fejemøget.

Taget i betragtning af at nogle kan fluekneppe deres holdning til VAR-reglerne i hundredvis af indlæg, så er det lidt komisk at bødereglerne for romerlys bare sådan blindt bliver accepteret.

At 1000-vis ikke må se en kamp mod Brøndby er DBU's reglers skyld. Punktum.
Det er dem vi skal tage et kig på.
Jamen det er da superfint at debattere DBUs regler. Det kan vi da sagtens gøre.

Men vreden og forargelsen går jo her på den kausale sammenhæng der er mellem at overtræde dem og dermed skade AGF og flertallet af klubbens fans. Det er noget andet.

Spasserne kan fyre alle de romerlys af de vil den dag det bliver lovligt.

Generelt vil jeg dog sige, at den skyttegravskrig, der starter, når sådan noget her sker, er virkelig trættende. Der er intet konstruktivt i aggresiv tone fra begge yderpunkter og ikke specielt meget intention om at forstå hinandens synspunkter, som jeg oplever det.

Herinde går den aggresive og perfide tone dog væsentligt mere den ene end den anden vej, men det er jo ikke noget nyt. Bertel-Haarder-der-ikke-har-fået-sin-risengrød faktoren er pænt høj.

• Like
Reactions: BKC
Fair nok, at du ikke bryder dig om Rasmus’ holdning, men synes det er lavt niveau at skrive så nedladende. Han har - uanset hvad man synes om pyro - haft en stor rolle i det stemningsskabende miljø, hvilket fortjener mere respekt, end du giver udtryk for her.

Jeg er selv splittet i forhold til pyro, fordi jeg synes, at det kan bidrage til stemningen. Og jeg har aldrig selv oplevet det som farligt eller ubehageligt, selvom jeg har stået på stemningsafsnittet i mange år. Anerkender dog, at det selvfølgelig KAN være farligt - har bare aldrig selv oplevet det. Til gengæld mener jeg på ingen måde, at det er uundværligt, og jeg synes ikke, at det er bøderne og tribunelukningerne værd. Derfor ville jeg foretrække, at de bare lod være, fordi det går udover klubben og fællesskabet.

Generelt vil jeg dog sige, at den skyttegravskrig, der starter, når sådan noget her sker, er virkelig trættende. Der er intet konstruktivt i aggresiv tone fra begge yderpunkter og ikke specielt meget intention om at forstå hinandens synspunkter, som jeg oplever det.
Jeg synes ærlig talt det er forherligelse af noget ulovligt og farligt og som koster klubben dyrt og uforvarende rammer op til 1000 uskyldige fans. Det er tonedøvt og minder om en person der aldrig har haft et ansvar i sit liv eller som har skulle mærke nogen konsekvenser af sine valg. Jeg synes det er håbløst og alt det gode han gør ryger lidt ud af vinduet. Jeg betvivler ikke han gør et stort stykke arbejde og jeg kan egentlig godt lide når han står som capo, men det han skriver på Facebook er simpelthen mindrebemidlet og totalt blottet for konsekvensberegnlng.

Det næste bliver vel at de skal have et særligt coke hjørne, fordi det bidrager til stemningen og der er mange der er draget af det. Måske lige op af u-15 afsnittet så de unge kan lære det og se hvor fedt det er. Det skader jo ikke nogen andre, at man lige tager det i weekenderne.

Ja, og den del kan politiet så tage sig af, hvis de lyster.
Altså du kan jo bare vælge at blive væk fra DBU’s turneringer hvis du ikke vil følge deres regler. Det er lidt sværere at blive væk fra rockere der blevet sure på dig. Det er måske den mest bizarre sammenligning jeg nogensinde her læst på internettet 🤣

Herinde går den aggresive og perfide tone dog væsentligt mere den ene end den anden vej, men det er jo ikke noget nyt. Bertel-Haarder-der-ikke-har-fået-sin-risengrød faktoren er pænt høj.
Men du debatterer det jo ikke? Du leverer jo bare en cocktail af offerklynk og arrogant tough guy thrashtalk?

Kan du levere et - bare et eneste - stringent argument der viser, at du vil AGF og klubbens tilhængere det bedste og at anvendelse af pyro kan forenes med det?

Til Viborg kampen kunne jeg kende en af baneløberne - han blev fulgt ud af et par store vagter - bagefter skrev jeg til ham at jeg håbede han havde fået en meget lang karantæne, fordi han sætter sig selv over klubben og alle os andre. Hvortil han svarede, at han ingen karantæne havde fået!
Min konklusion: AGF ønsker ikke for alvor at trække nogen streger i sandet - når han løber på banen, efter det i højttaleren har lydt at det er totalt uacceptabelt - og man så fanger ham: Hvorfor fanden straffer man ham ikke med et par års karantæne?

Men du debatterer det jo ikke? Du leverer jo bare en cocktail af offerklynk og arrogant tough guy thrashtalk?

Kan du levere et - bare et eneste - stringent argument der viser, at du vil AGF og klubbens tilhængere det bedste og at anvendelse af pyro kan forenes med det?

Hvis du har læst med på det her forum, så har du også set alle de argumenter dusinvis af gange i de lange uddybninger af ultrakulturen og dens baggrund og holdninger jeg har givet. På en dag som idag hvor jeg har haft lyst til at skrive "ok boomer" 84 gange, der har jeg ikke lige energien til at hoste det hele op igen på kommando. Det beder jeg om forladelse for.

• Like
Hvis du har læst med på det her forum, så har du også set alle de argumenter dusinvis af gange i de lange uddybninger af ultrakulturen og dens baggrund og holdninger jeg har givet. På en dag som idag hvor jeg har haft lyst til at skrive "ok boomer" 84 gange, der har jeg ikke lige energien til at hoste det hele op igen på kommando. Det beder jeg om forladelse for.
Ok Gen Z ;)

Nårh ja, og så fik jeg ikke lige kommenteret på det hjernedødt absurde i at det JEG skriver bliver kaldt “tough guy trashtalk”. Goddaw mand økseskaft, det er sgu da ikke mig der kalder folk jeg ikke kender for spasser, voksenbaby osv. Mener du heller ikke der er nogen amerikanere i Bagdad?

• Like

Latest posts

Back