New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 473K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg er også ved at være træt af billige "projekter". Jeg vil have færdige spillere som kan levere fra dag 1.
Det tror jeg, at vi alle drømmer om. Udfordringen er økonomi - særligt i forhold til det kommende stadion. Jeg hører om forventede forsinkelser i byggeriet og det vil selvfølgelig have økonomiske konsekvenser. Bestyrelsen og ledelsen er i de næste par år virkelig ude i en hårfin balancegang i forhold til investeringer - mursten eller manpower.

Det tror jeg, at vi alle drømmer om. Udfordringen er økonomi - særligt i forhold til det kommende stadion. Jeg hører om forventede forsinkelser i byggeriet og det vil selvfølgelig have økonomiske konsekvenser. Bestyrelsen og ledelsen er i de næste par år virkelig ude i en hårfin balancegang i forhold til investeringer - mursten eller manpower.
Det lyder allerede som en skræddersyet undskyldning. Man får foræret et stadion og den investering agf selv skal lave et så langsigtede, og med den nærmest astronomiske forskel et nyt stadion eftersigende vil betyde, så kan man da undre sig over hvorfor man skal gå på smalkost. Det midlertidige stadion får en kapacitet det er højere end vores nuværende snit og omtrent det samme som FCM, JN har sagt at sponsorerne er med om bord og man har lavet en emission sidste år der netop skulle betyde det sportslige budget ikke skulle reduceres.

Hvornår stopper undskyldningerne? Så målmand jo melde ud at økonomien ikke er til mere end en ambition om en midterplacering og så må man også tilpasse eksempelvis sæsonkortpriserne derefter og reducere dem igen (det ved jeg godt JN aldrig kommer til).

Hvor har du hørt det?

Det lyder allerede som en skræddersyet undskyldning. Man får foræret et stadion og den investering agf selv skal lave et så langsigtede, og med den nærmest astronomiske forskel et nyt stadion eftersigende vil betyde, så kan man da undre sig over hvorfor man skal gå på smalkost. Det midlertidige stadion får en kapacitet det er højere end vores nuværende snit og omtrent det samme som FCM, JN har sagt at sponsorerne er med om bord og man har lavet en emission sidste år der netop skulle betyde det sportslige budget ikke skulle reduceres.

Hvornår stopper undskyldningerne? Så målmand jo melde ud at økonomien ikke er til mere end en ambition om en midterplacering og så må man også tilpasse eksempelvis sæsonkortpriserne derefter og reducere dem igen (det ved jeg godt JN aldrig kommer til).
Vi ligger hvor vores økonomi berettiger til. Vi er en bæredygtig klub. Alternativet til at bide skeer med dem foran os, er at sælge vores sjæl for penge som de andre. Det håber jeg aldrig kommer til at ske. Så vil jeg hellere være hvor vi er.

Hvad er det for konsekvenser og hvad taler vi i millioner?

Størstedelen af stadion betales af andre og vi kommer kun med et mindre beløb som sikkert først forfalder, når midlerne skal bruges.

Vi ligger hvor vores økonomi berettiger til. Vi er en bæredygtig klub. Alternativet til at bide skeer med dem foran os, er at sælge vores sjæl for penge som de andre. Det håber jeg aldrig kommer til at ske. Så vil jeg hellere være hvor vi er.
Det er nu ikke helt rigtigt. Når man sælger for over 100 mio kr. og har en nedfældet plan om europæisk gruppespil senest i 2025 så kræver det at man også investerer derefter. Det bør JN vide. Og det bør han anerkende. Det er jo ham der har været med til at lave den målsætning. Og hvis ambitionen bare er at være nummer 5 bør vores billetpriser så ikke også være derefter?

Det tror jeg, at vi alle drømmer om. Udfordringen er økonomi - særligt i forhold til det kommende stadion. Jeg hører om forventede forsinkelser i byggeriet og det vil selvfølgelig have økonomiske konsekvenser.
Jeg ved ikke, om den bløde jord omkring stadionhallerne falder ind under kategorien 'forventede forsinkelser'. Det er vel tættere på at være uforudset. Til gengæld fortalte man tidligt i forløbet, at man regnede med at kunne indhente forsinkelsen, og det er nok ikke noget, der får økonomiske konsekvenser for AGF. De forsinkelser du har hørt om, de må på den anden side betyde, at stadion ikke står klar i 2026, og at vi derfor mister flere måneders omsætning fra især øgede sponsorindtægter men også kampdagsindtægter.

Men mon ikke vi trods alt lige skal have bekræftet, at det står så slemt til, før vi begynder at ærgre os over de problemer?

Ift. Målmandsdebatten har jeg igennem hele sæsonen været en smule lunken over for Påfuglen. Jeg har egentlig afskrevet min opfattelse som manglende indsigt hidtil, men jeg har en opfattelse af, at han er for dårlig til at holde koncentrationen - og deraf laver for mange fejl - og så syntes jeg også, det virker til, at der er mangler i kommunikationen med forsvaret. Jeg syntes, han er en bedre shotstopper end Jesper Hansen, og han er også bedre i feltet. Til gengæld har jeg fornemmelsen af, at der opstår færre farlige situationer, når Hansen står. Jeg håber, vi går efter en anden førstemålmand vel vidende, at Hansen kan stå, hvis vi ikke lykkes.

Ift. Navne er Trott selvfølgelig interessant. Jeg kan egentlig godt følge præmissen om, at det ville være rart at have et færdigt produkt på lige præcis den position, men jeg tror, vi må forvente, at en ny målmand vil have udsving og skulle udvikles yderligere, hvis han skal have det topniveau, vi efterspørger. Pt. ser min ønskeseddel til vinduet således ud i prioriteret rækkefølge:

1) Ny offensiv midt/kant til startopstillingen. Udelukkende fordi vi ikke kan belave os på, at Duen spiller.

2) Ny angriber. Jeg har ikke afskrevet PM overhovedet, hvis han bliver serviceret. Men vi er nød til at have et reelt alternativ. Og jeg er også der, hvor jeg gerne vil have en, som gør PM til alternativet.

3) Målmand.

4) Styr på skaderne

5) Central midt, så vi har minimum fem spillere. Lige nu har vi Kevin/MME til det fremadrettede og Brandhoff/Poulsen til det hårde arbejde. Og evt. Hvidt.

Jeg hører om forventede forsinkelser i byggeriet og det vil selvfølgelig have økonomiske konsekvenser.

Mener Stranger, har skrevet, sponsorerne angiveligt har givet tilsagn om at holde samme niveau, tv-pengene er de samme uanset spillested, spillere kan godt udvikle sig i Vejlby. Det er kampdagsindtæger som falder men for det første fylder de indtægter ikke ret meget i det store billede og for det andet, så kan det midlertidige stadion stadig rumme over 10000. Selv hvis vores tilskuer snit falder med nogle tusinde stykker har jeg svært ved at se, vi får et markant fald i indtægter.

For mig er det blevet en belejlig undskyldning for at fortsætte livrem og seler strategien.

Jeg håber at den første tilgang vi får, er en assistent der har fokus på den offensive del af vores spil. En kapacitet der er i stand til at forbedre (det er ikke specielt svært givet hvor vi er lige nu) vores pasningsspil, vores løbemønstre og spillet uden bold.

Dokken var sgu nok vigtigere for vores offensiv end jeg umiddelbart gav ham kredit for 🤨

Mener Stranger, har skrevet, sponsorerne angiveligt har givet tilsagn om at holde samme niveau, tv-pengene er de samme uanset spillested, spillere kan godt udvikle sig i Vejlby. Det er kampdagsindtæger som falder men for det første fylder de indtægter ikke ret meget i det store billede og for det andet, så kan det midlertidige stadion stadig rumme over 10000. Selv hvis vores tilskuer snit falder med nogle tusinde stykker har jeg svært ved at se, vi får et markant fald i indtægter.

For mig er det blevet en belejlig undskyldning for at fortsætte livrem og seler strategien.
Det med sponsorerne sagde JN i biografen.

Åh gud hvor uambitiøst. Men ok, hvis man bare vil være det tynde øl mellem 5-8 pladsen så billigt som muligt, og fortsætte det kønsløse rugbrødsspil
Jeg er også ved at være træt af billige "projekter"
Det lyder allerede som en skræddersyet undskyldning.

AGF har ikke spillet prangende i den her forårsæson, men vi er i top6, har nået en pokal finale, hvis vi når det samme i næste sæson, så køber jeg meget gerne samme resultat.

Nu skriver I mange indlæg om hvor slemt alt er i AGF, ovenover er bare et par eksempler, det er I velkomne til, jeg synes dog lige at vi også skal have et indlæg som er mere nuanceret, hvor alt måske ikke er så skidt.

AGF har mange ubekendte de næste 2-3 år, især økonomisk, vi aner simpelthen ikke hvilke konsekvenser det får at spille på et midlertidigt stadion, det skal LF, JN og SIB tage højde for, det er de ansat til. At nogen af jer ikke anerkende den præmis kan måske også handle om I ikke har noget i klemme. Det er meget letkøbt at skrive herinde om alt hvad der er galt.

Til hver sommer skiftes der spillere, vi er ikke der endnu, hvor vi kan købe 20+ mill. spillere, det kommer først når vi er flyttet på et nyt stadion. Hvad gør man så?

Man fylder truppen op med unge spillere, nogen nedefra egen afdeling, nogen udefra. Nogen på kontrakt, andre på leje, det er ikke unormalt i andre lande. Det er måske kun i AGF vi indtil videre ikke har udnyttet potentialet i den strategi. Så vi skal ikke gå væk fra vores nuværende model, vi skal videreudvikle den.

Holdet mangler energi, det er vi enige om, jeg mener også vi har nogen klare offensive mangler, men mest pga. skader, det kan man ikke altid gardere sig imod.
Men at alt er skidt er simpelthen forkert, SIB og Uwe følger strategien, når man mister nærmest en hel backkæde over en sommer, og næste geled i det offensive krudt bliver skudt afsted, så vil der komme huller i "præstationen", det må man bare acceptere. I det lys er vores sæsonmål absolut indfriet.

Skal vi konkurrere skal vi have de "billige" projekter spillet ind, vi skal være ambitiøse, men i vores egen tempo, og med stor respekt for de kommende projekter med akademi og stadion på vej.

AGF har ikke spillet prangende i den her forårsæson, men vi er i top6, har nået en pokal finale, hvis vi når det samme i næste sæson, så køber jeg meget gerne samme resultat.
Og det skal vi satme prise os lykkelig for. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det her hold havde klaret et nedrykningsspil. Jeg er bange for at det havde været meget lig med DNs sidste forår. Jeg er ikke tilfreds med den her sæson og jeg håber på mere ambition for vores udtryk. Fedt vi fortjent kom i finalen. Det vil jeg naturligvis igen. Men slutspillet især har været til grin og gigantisk skuffelse. Det er altså ikke godt nok bare at være tilfreds med top 6. Jeg er ikke tilfreds med en 1:1 Horsens spillestil.

Nu skriver I mange indlæg om hvor slemt alt er i AGF, ovenover er bare et par eksempler, det er I velkomne til, jeg synes dog lige at vi også skal have et indlæg som er mere nuanceret, hvor alt måske ikke er så skidt.

AGF har mange ubekendte de næste 2-3 år, især økonomisk, vi aner simpelthen ikke hvilke konsekvenser det får at spille på et midlertidigt stadion, det skal LF, JN og SIB tage højde for, det er de ansat til. At nogen af jer ikke anerkende den præmis kan måske også handle om I ikke har noget i klemme. Det er meget letkøbt at skrive herinde om alt hvad der er galt.

Til hver sommer skiftes der spillere, vi er ikke der endnu, hvor vi kan købe 20+ mill. spillere, det kommer først når vi er flyttet på et nyt stadion. Hvad gør man så?

Man fylder truppen op med unge spillere, nogen nedefra egen afdeling, nogen udefra. Nogen på kontrakt, andre på leje, det er ikke unormalt i andre lande. Det er måske kun i AGF vi indtil videre ikke har udnyttet potentialet i den strategi. Så vi skal ikke gå væk fra vores nuværende model, vi skal videreudvikle den.

Holdet mangler energi, det er vi enige om, jeg mener også vi har nogen klare offensive mangler, men mest pga. skader, det kan man ikke altid gardere sig imod.
Men at alt er skidt er simpelthen forkert, SIB og Uwe følger strategien, når man mister nærmest en hel backkæde over en sommer, og næste geled i det offensive krudt bliver skudt afsted, så vil der komme huller i "præstationen", det må man bare acceptere. I det lys er vores sæsonmål absolut indfriet.

Skal vi konkurrere skal vi have de "billige" projekter spillet ind, vi skal være ambitiøse, men i vores egen tempo, og med stor respekt for de kommende projekter med akademi og stadion på vej.
Pointen med mit indlæg, som citeres ovenfor, var bestemt ikke at alt er elendigt. Og det har jeg heller ikke givet udtryk for andre steder. Tværtimod.

Men min pointe er, at vi har en solid bred trup, som sagtens kan levere top 6, hvis den er normalt skadesfri. Så jeg savner, og savnede i sommervinduet, at man fokuserer lidt mere på klare opgraderinger/profiler frem for "projekter" og trupfyld som Bailey, Serra, Akoto og Anker.

Ikke fordi man ikke skal have den slags i en trup, men fordi der er for mange af dem nu. Især når man også skal have plads til de unge talenter der presser på nedefra.

Så jeg håber sommerens vindue bliver præget af, at vi kun henter enkelte spillere men at de til gengæld er klar til at gøre en forskel fra dag 1. Det kunne være en bedre målmand eller en kantspiller med fart.

Kontinuitet især i forsvaret skal være første prioritet.

vi er nødt til at kunne spille med de samme tre spillere i bagkæden i mindst 3/4 af kampene i sæsonen.
Forhåbentlig bliver Mølgaard klar, så det er ham om AJ sammen med Tingager.
Alternativ må vi håbe, at Anker virkeligt bryder igennem eller ham den nye fra FCK er rigtigt god.

Lidt det samme på midten.
NP og MEM skal kunne spille stort set hver gang.

Den sidste på midten kan være Knudsen eller Brandhof.. men det er bare lige kedeligt nok efter min smag.
Her kunne vi virkeligt god bruge en rigtig boldspiller, der er dominerende i ligaen… med mindre Yakob kommer tilbage på 100% lige fra sæsonstart.

Beijmo HWB giver sig selv.
Links og Kahl på den anden side er brugbart. Kunne være fedt med noget bedre, men ikke et desperat krav.

To på toppen.. det er for ufarligt med en mand alene.

Den ene kan være PM/Serra/Bech.. men vi skal ud og have en helt anden type med siden af. En hurtig, arbejdsom og driblestærk type, som også bare klapper på kassen, når chancen er der.
Sådan en er nok dyr 😊

————— Hansen————-
—- Mølgaard—Ting—-AJ—-
Beijmo——-NP————Links
———-MEM——Yakob/ny—-
————Ny——- PM————

Hvis det hold er i stand til at spille kontinuerligt uden for mange skader, så er det helt sikkert også godt nok til at spille med og konkurrere om medaljer.

Kontinuitet især i forsvaret skal være første prioritet.

vi er nødt til at kunne spille med de samme tre spillere i bagkæden i mindst 3/4 af kampene i sæsonen.
Forhåbentlig bliver Mølgaard klar, så det er ham om AJ sammen med Tingager.
Alternativ må vi håbe, at Anker virkeligt bryder igennem eller ham den nye fra FCK er rigtigt god.

Lidt det samme på midten.
NP og MEM skal kunne spille stort set hver gang.

Den sidste på midten kan være Knudsen eller Brandhof.. men det er bare lige kedeligt nok efter min smag.
Her kunne vi virkeligt god bruge en rigtig boldspiller, der er dominerende i ligaen… med mindre Yakob kommer tilbage på 100% lige fra sæsonstart.

Beijmo HWB giver sig selv.
Links og Kahl på den anden side er brugbart. Kunne være fedt med noget bedre, men ikke et desperat krav.

To på toppen.. det er for ufarligt med en mand alene.

Den ene kan være PM/Serra/Bech.. men vi skal ud og have en helt anden type med siden af. En hurtig, arbejdsom og driblestærk type, som også bare klapper på kassen, når chancen er der.
Sådan en er nok dyr 😊

————— Hansen————-
—- Mølgaard—Ting—-AJ—-
Beijmo——-NP————Links
———-MEM——Yakob/ny—-
————Ny——- PM————

Hvis det hold er i stand til at spille kontinuerligt uden for mange skader, så er det helt sikkert også godt nok til at spille med og konkurrere om medaljer.
Jeg synes en opgradering af Kahl er en stor prioritet. 3-4-3 er et spændende udgangspunkt, men ydre punkterne er nøglespillere i den formation.

Jeg synes en opgradering af Kahl er en stor prioritet. 3-4-3 er et spændende udgangspunkt, men ydre punkterne er nøglespillere i den formation.

Ja 3-4-3 er interessant.. men så skal vi reelt hente mindst tre offensive spillere. Så skal SIB godt nok være smart og heldig.

Ingen af vores angribere er gode nok til at spille centerpladsen alene.
Ingen af vores kanter har klassen heller.
Andersson med 0 i output er ikke vejen frem, og kontinuitet får vi ikke med Duelund.

For mig er det mere realistisk at sælge Andersson og bruge pengene på en rigtigt angriber.

Latest posts

Back