New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 131K
Skadessituationen
Det er jo mest os fans og pressen der ikke kan lide det. Men hvis du spørger spillerne, og staben i AGF, så er svaret nok anderledes. Om spillerne har noget imod eller godt kan lide at truppen først offentliggøres sent... hmmm.. Måske spillerne ved det et godt stykke før, men faktisk er med på AGFs idé om, at det ikke er noget der skal florere i pressen? Det vides ikke, men vi hører ikke fra spillere der kommenterer på den slags før truppen er kendt. Og hvis de havde vildt meget imod det, så var der nok et par anonyme kommentere omkring det hist og her?
De ved det længe inden, oven i købet også om de skal starte inde. DN fortalte på et tidspunkt om hvordan de satte holdet tidligt og så trænede netop den opstilling mod resten af truppen der agerede kommende modstander. Det er en vældig interesant tilgang fordi man jo normalt venter med at fortælle spillerne hvor de står da man vil have dem til at kæmpe for en plads. Og det siger selvfølgelig også noget om truppen at dem der ikke lige skal starte inde er indstillede på at spille som et andet hold.

Det var lidt off tonic. Ift oplysninger om spillerne tror jeg også der har været lidt brændt barn og at man simpelthen har valgt den nemmeste løsning for at holde styr på hvad der kommer ud eller ej. Overordnet set synes jeg også man må konstatere at den beskyttelse af spillerne har været et fremskridt og så kan det jo være at man henadvejen bliver bedre til at styre det så der Ian frigives flere informationer. Klubben er måske ikke helt opmærksom på hvad vi gerne vil vide, for de kunne vel selv lave et indslag om Gersbach. Tilsvarende tænker jeg på om de ikke kunne lave noget om Eskelinen der er skruet sammen så det tager lidt af kritikken. Kan man ikke det, er det dog fint han bare holdes fra interview og ikke skal forholde sig direkte til en masse kritik, det kan de tage internt.

Altså så længe vi ikke helt ved om Gersbach har skadesproblemer eller hvorfor han ikke er med, så spørger vi ikke åbent om, hvorfor han ikke spiller når han ikke er på skadeslisten, og dermed får staben+Gersbach ro til at arbejde med det de skal igennem med for at gøre Gersbach klar til at kunne deltage i kampene..
Hvis han ikke er skadet, så har jeg svært ved at se hvad man skal igennem for at gøre ham klar. Vi taler trods alt om en spiller med landskampe for Australien og som har spillet i Rosenborg samt æresdivisionen i Holland. Jeg mener også at vi lagde en transfer på et par mio, så det er noget af en gåde, hvad der sker.

Mht Gersbach
Så tæller det dog med at han kun periodevis var fast i Rosenborg, og de lod ham gå transferfrit til Holland, hvor han heller ikke blev fast. Tror det er ret symbolsk hvad PC har betalt, tror mere det handler lidt hvordan begge parter lige får lavet en sign off deal, og agf måske spyttede lidt småpenge ind i det.

Ift spilletid så skal vi også huske på at Højer er en af vores bedste, hvor der ikke er nævneværdig rotation (ligesom med 6eren hvor forskellen på NP og Hivdt er for stor)

Sidenhen er Diks også rykket frem som 2. reserve for Højer.

Gersbach giver ikke så stor mening på bænken, da han kun dækker venstreback, modsat julle der kan dække 3 pladser. Diks der kan dække 6 pladser og sikkert også central midt (han er blevet skiftet ind der også så vidt jeg husker).

Måske Gersbach bare har været uheldig at være syg eller småskadet eller ikke 100% i form ovenpå - de gange der har været en åbning. Det er jo ikke sådan han slet ikke har spillet det første år.

Det er naturligvis bekymrende at han ikke har fået bare lidt mere tid, især fx sådan en træningskamp som VAR mod fcn. Men han må have været småskadet eller pc ønskede at se julle,diks og en ung. Måske lidt en kombi.

Det gode er dog at han deltager i træningen som vi hører fra NP og Paddy.

Mht det med skader osv. er jeg meget på linje med Winther.

Det er irriterende, men har vænnet mig til vi ikke får alle de infos. Og ofte er det også lidt shaky news man alligevel ikke vidste hvor endte indtil sidste træning.

Omvendt må jeg også sige at jeg førhen synes det var trist at alle modstandere vidste ALT om både skader, start11 ud fra træningsrapporterne og hvordan vi ville spille kampen og standard situationer. Hvorimod man jo ikke aner hvad der foregår rundt om i alle de små klubber (når man ser bort fra de 5 store klubber der dækkes af kbh pressen og de 3 lokale stifts aviser).

Men har sat stor pris på Di Stefanos indlæg fra træningen, men det har også givet mere generelle indblik i spillere end rent kamp-taktiske.

Synes også det er fornuftigt at AGF styrer hvem der bliver interviewet og skærmer spillerne i pressede situationer. Vi er ikke længere et galehus.

For spillerne er det også rart ikke få prædikatet af alle mulige skader ift at forhandle næste kontrakt. Nu kan de selv styre den information som de vil ift undskylde manglende succes, men også undgå at de får ry for glas ben, men kan sælge en anden version at fx træneren ikke så deres vej. Tænker spillerne er glade generelt.

Vi skal bare fortsætte den "engelske model" med 2 kampe i ugen, og ikke de flere uger-måneder lange pauser sommer og i sær vinter, så har vi slet ikke brug for alt det udenoms tidsfordriv hvor vi hungerer.

Synes det har været lækkert med alle de kampe, og glæder mig til at vinter, hvor der kun bliver ca 5-6 ugers pauser vist, og der kommer et par træningskampe og et transfervindue, så det går hurtigt.

Hvem husker ikke dengang sidste kamp blev spillet slut november og næste kamp var midt-slut marts. GAB

Angående rapporter om spilleres status på skadefronten, så kan enhver jo se om de træner med. Og I hvor intenst omfang, hvis de bevæger sig ud af styrkelokalet og massagebrixen. Selv med et covid-lukket træningsanlæg, undre det mig at der ikke slipper mere info ud. Er Diks kommet igang igen? Og hvad med Jevtovic?

Angående rapporter om spilleres status på skadefronten, så kan enhver jo se om de træner med. Og I hvor intenst omfang, hvis de bevæger sig ud af styrkelokalet og massagebrixen. Selv med et covid-lukket træningsanlæg, undre det mig at der ikke slipper mere info ud. Er Diks kommet igang igen? Og hvad med Jevtovic?
GDPR-reglerne gælder jo også for Stiften. Hvis der ikke er nogen der direkte fortæller en journalist, at en spiller er skadet/til tandlæge eller what ever, så må de jo heller ikke begynde at fortælle personlige informationer om spillerens helbred.

GDPR er regler for virksomheder ang. opbevarelse, anvendelse og deling af information om medarbejdere, kunder mv.

Stiften og alle mulige andre der har udsigt til Fredensvang kan rapportere hvad de oplever. Om bestemte spiller træner med eller ej. Eller det vil sige, der kan naturligvis være begrænsninger indenfor andre dele af loven end lige præcis GDPR.

Dog gør Stiften oa. klogt i at undlade rapportager fra AGFs træning, hvis AGF frabeder sig dette (nu generelt pr. covid). Hvis de da ellers fremover vil have interviews, udtalelser mv.

Nuvel. Vi hører nyt før eller siden. Og ser dem forhåbentlig i kamp snart igen.

Alex Gersbach har været lyskeskadet siden kampene blev genoptaget efter Corona pausen. Han er tilbage på træningsbanen nu, og forventer indenfor kort tid at kunne komme i betragtning til truppen igen:

Når klubben ligger sådan en video op, tyder det lidt på at man er ved at bløde lidt op på tolkningen af GDPR (som kan tolkes meget forskelligt og ingen tolkning er helt rigtig)

Når klubben ligger sådan en video op, tyder det lidt på at man er ved at bløde lidt op på tolkningen af GDPR (som kan tolkes meget forskelligt og ingen tolkning er helt rigtig)
Den er vel rimelig klar - han melder jo selv ud og ikke klubben;) Det er godt nok på klubbens medie men hvis han ikke ønskede det, så deltog han ikke i videoen.

GDPR er noget mærkeligt noget og stadig et lidt diffust område. Jeg spurgte længere oppe om der var blevet ændret i retningslinjerne fra divisionsforeningen men det er der vist ikke nogen der ved?

Det er dem Fck har henvist til flere gange og det samme gælder AGF så vidt jeg husker. Det er vel fornuftigt, hvis de største og mest professionelle klubber bruger de retningslinjer der bliver udstukket fra centralt hold. De skal helst gå forrest og det er vel ok, at de går ud over nogle (forholdsvis) få hardcore fans der ønsker svar på alt om holdet:unsure:
Personligt syntes jeg det er noget pjat i en fodboldklub og det burde kunne løses med samtykker fra spillerne men verdenen fungerer ikke altid som jeg ønsker:eek:

Den er vel rimelig klar - han melder jo selv ud og ikke klubben;) Det er godt nok på klubbens medie men hvis han ikke ønskede det, så deltog han ikke i videoen.

GDPR er noget mærkeligt noget og stadig et lidt diffust område. Jeg spurgte længere oppe om der var blevet ændret i retningslinjerne fra divisionsforeningen men det er der vist ikke nogen der ved?

Det er dem Fck har henvist til flere gange og det samme gælder AGF så vidt jeg husker. Det er vel fornuftigt, hvis de største og mest professionelle klubber bruger de retningslinjer der bliver udstukket fra centralt hold. De skal helst gå forrest og det er vel ok, at de går ud over nogle (forholdsvis) få hardcore fans der ønsker svar på alt om holdet:unsure:
Personligt syntes jeg det er noget pjat i en fodboldklub og det burde kunne løses med samtykker fra spillerne men verdenen fungerer ikke altid som jeg ønsker:eek:
Ja der er næppe nogen brud på persondataforordningen i den video, men det er jo altid det der er blevet brugt som argument for at klubben intet har meldt ud omkring skadessituationen, så den video er et opbrud med det princip. Det kan så godt være fordi der var en stigende undren over at Gersbach var så sjældent i spil til truppen og har fået så få kampe i klubben. Men man kan da håbe at der bliver lagt flere af sådanne videoer op når f.eks. Backmann er ude i en evighed uden at der bliver sagt noget omkring det, og jeg synes da også det ville være interessant at høre om Duncans genoptræning forløber som planlagt og om Amini er ved at være klar til at kunne blive udtaget osv.

Det er vist en meget almen-menneskelig ting, at det er sjovest at tale åbent om eventuelle problemer, når de er ved at være løst, eller man i hvert fald har en klar idé om omfang og tidslinje. Præcist som i Gersbach-videoen her.

Så kan GDPR nok mere være en anledning end en egentlig juridisk grund til at gemme sig lidt, men det er let at forestille sig, at den lidt lukkede stil omkring skader i bund og grund passer både klub og ansatte ganske fint.

Så kan GDPR nok mere være en anledning end en egentlig juridisk grund til at gemme sig lidt, men det er let at forestille sig, at den lidt lukkede stil omkring skader i bund og grund passer både klub og ansatte ganske fint.
Enig - jeg tror det passer begge parter fint og dermed er der nok ikke basis for at ændre noget.

Er der nogen der ved, om klubben/spillerne er klar over det er frustrerende for en del af fangruppen?
F.eks. @Martin Hansen , @Stig AKA Frank Heskjær som indimellem skriver på twitter.

Er der nogen der ved, om klubben/spillerne er klar over det er frustrerende for en del af fangruppen?
F.eks. @Martin Hansen , @Stig AKA Frank Heskjær som indimellem skriver på twitter.
@Martinstranger

Tror det er svært for AGF at få et korrekt/ordentligt indtryk af hvor mange der egentlig har noget imod det, eller hvor mange der måske bare ville foretrække lidt mere info omkring hvornår man kan forvente at spillerne kommer tilbage. (personligt er det den eneste info jeg søger; hvornår er spilleren tilbage)

Men jeg er ikke i tvivl om at AGF er klar over at nogle dele af fansene er ærgerlige over den manglende info. Men de tager det med garanti som et nødvendigt onde.
Man kan ikke gøre alle glade. Og de prioriterer som de gør. Jeg ville blive overrasket hvis det på nogen måde ville være et flertal der går op i træningsrapporter og skadesinfo. Men os der går meget op i nørderiet har måtte æde den pille, og det er ikke fedt.

Jeg ville ønske vi kunne få mere info.

Last edited:
Det er vel også fint - og årsagen til at GDPR-lovgivningen eksisterer. Loven går bare lidt imod tidens trend om at alt skal deles på sociale medier mv.

Synes ikke vi skal gå i de sociale mediers fodspor, men for interessens skyld kunne det være godt at være orienteret om, hvorfor spillere er ude i flere måneder, eller hvor langt Amini f.eks.er i.f.t. at være spilleklar, i modsætning til en Peter Ankersen, der går direkte ind i FCKs kamptrup, samtidig med kontrakten offentliggøres.

Ja også undret mig over Amini, men han har vel modsat Ankersen ikke deltaget i træningen, da han ikke fik nogen kontrakt. og i det hele taget har Amini vel ikke trænet og spillet reelt siden december sidste år.

Ellers skal man også huske på Ankersen er et par hylder højere end Amini og derfor bedre kan gøre en forskel trods manglende kampform. AGFs spillestil kræver meget fysisk.

Noget helt andet er at både Hvidt og Albert bare reelt er foran Amini pt med deres superform og momentum.

Latest posts

Back