Skadessituationen
De ved det længe inden, oven i købet også om de skal starte inde. DN fortalte på et tidspunkt om hvordan de satte holdet tidligt og så trænede netop den opstilling mod resten af truppen der agerede kommende modstander. Det er en vældig interesant tilgang fordi man jo normalt venter med at fortælle spillerne hvor de står da man vil have dem til at kæmpe for en plads. Og det siger selvfølgelig også noget om truppen at dem der ikke lige skal starte inde er indstillede på at spille som et andet hold.Det er jo mest os fans og pressen der ikke kan lide det. Men hvis du spørger spillerne, og staben i AGF, så er svaret nok anderledes. Om spillerne har noget imod eller godt kan lide at truppen først offentliggøres sent... hmmm.. Måske spillerne ved det et godt stykke før, men faktisk er med på AGFs idé om, at det ikke er noget der skal florere i pressen? Det vides ikke, men vi hører ikke fra spillere der kommenterer på den slags før truppen er kendt. Og hvis de havde vildt meget imod det, så var der nok et par anonyme kommentere omkring det hist og her?
Det var lidt off tonic. Ift oplysninger om spillerne tror jeg også der har været lidt brændt barn og at man simpelthen har valgt den nemmeste løsning for at holde styr på hvad der kommer ud eller ej. Overordnet set synes jeg også man må konstatere at den beskyttelse af spillerne har været et fremskridt og så kan det jo være at man henadvejen bliver bedre til at styre det så der Ian frigives flere informationer. Klubben er måske ikke helt opmærksom på hvad vi gerne vil vide, for de kunne vel selv lave et indslag om Gersbach. Tilsvarende tænker jeg på om de ikke kunne lave noget om Eskelinen der er skruet sammen så det tager lidt af kritikken. Kan man ikke det, er det dog fint han bare holdes fra interview og ikke skal forholde sig direkte til en masse kritik, det kan de tage internt.