New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 74K
Champions League 2026/27
Enig i at penge i kassen og koefficientpoint er væsentlige.
Jeg kan bare ikke se, der kommer noget godt ud af at få høvl uge efter uge hele efteråret. Det er meningsløs brug af kræfter, hvis du spørger mig.

Så hellere EL og så faktisk spille med. Det kan i sidste ende også ende med at give flere koefficientpoint al den stund, at der er flere hold i EL, som jeg godt kan se os tage point imod.
Der er godt nok nogle brugere herinde der aldrig har oplevet AGF for andet en 1. Division og nederlag imod Randers - Det ville være helt vanvittigt fedt at måle sig imod de bedste fodboldklubber i verden, ligesom vi gjorde i gamle dage. Det tager tid at forstå hvor AGF er på vej hen som klub, ikke mindst hvis man ikke kan huske dengang klubben var en af landets bedste.

Hvordan kommer du frem til, at vi er favoritter til CL? Danske Spil giver fx 2.70 på os i CL og 1.40 på Ikke :)
Det er vel på baggrund af, at Røde Stjerne måske er på vej ud.
Odds 2.70 er ca lig med 37 % chance, men med resulstatet i går, tror jeg ikke, at hverken Happoel, Røde Stjerne eller Sabah har en højere chance, og derfor kommer de frem til, at det ligger til AGF.

Men ville du også hellere rykkes ned i 1. division for at kunne vinde endnu flere kampe? Eller gå efter bund 6? Og det er kun skrevet med oprigtig nysgerrighed.
Det er godt du lige får skrevet det med oprigtig nysgerrighed, for ellers føles det ret meget som en stråmand.
NATURLIGVIS vil jeg ikke det.
Men europæisk bold er belønningen for sidste sæsons hårde arbejde. Det må gerne give nogle succesoplevelser for spillerne også. Jeg kunne også frygte at de systematiske klø ville sætte sig på selvtilliden.
Der ER noget, der hedder at drukne i egen succes, og det kan jeg være bekymret for ville kunne ske, hvis vi kom i CL.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke ville elske at se AGF dér, er du sviller mand!

Så er EL måske alligevel lidt bedre, omend det stadig også er nogle vilde hold.

Til gengæld har de store hold i EL og Conference League en tendens til at undervurdere de mindre hold og har svært ved at sætte sig op til gruppespil, selv i CL er det tydeligt, det er noget, der bare skal overstås.
Se FCM som sluttede var det 2er i gruppespillet og røg ud i første knock-out runde.

Det er godt du lige får skrevet det med oprigtig nysgerrighed, for ellers føles det ret meget som en stråmand.
NATURLIGVIS vil jeg ikke det.
Men europæisk bold er belønningen for sidste sæsons hårde arbejde. Det må gerne give nogle succesoplevelser for spillerne også. Jeg kunne også frygte at de systematiske klø ville sætte sig på selvtilliden.
Der ER noget, der hedder at drukne i egen succes, og det kan jeg være bekymret for ville kunne ske, hvis vi kom i CL.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke ville elske at se AGF dér, er du sviller mand!
Du har måske ret. Men vi har en helt unik chance for at skabe historie (og indtægter!).

Hvis vi bagefter kan tænke tilbage på, at vi slog AC Milan, og vi derudover kan købe halvdelen af superligaen, så tror jeg også vi overlever fem barske nederlag 😅

Der er godt nok nogle brugere herinde der aldrig har oplevet AGF for andet en 1. Division og nederlag imod Randers - Det ville være helt vanvittigt fedt at måle sig imod de bedste fodboldklubber i verden, ligesom vi gjorde i gamle dage. Det tager tid at forstå hvor AGF er på vej hen som klub, ikke mindst hvis man ikke kan huske dengang klubben var en af landets bedste.
Men vi er vel enige om at ét mesterskab ikke gør os til landets bedste i dén forstand? Og at Champions League anno 2026 er noget markant andet end Mesterholdenes Turnering anno 1987? Og at systematiske tæsk kan sætte sig på selvtilliden og smitte af på ligaen?

Det har faktisk intet med hverken 1. division eller Randers at gøre; det handler alene om, at jeg gerne ser, at holdet vedbliver at få succesoplevelser, som kan booste de unge, og holde holdet i flow.

Men vi er vel enige om at ét mesterskab ikke gør os til landets bedste i dén forstand? Og at Champions League anno 2026 er noget markant andet end Mesterholdenes Turnering anno 1987? Og at systematiske tæsk kan sætte sig på selvtilliden og smitte af på ligaen?

Det har faktisk intet med hverken 1. division eller Randers at gøre; det handler alene om, at jeg gerne ser, at holdet vedbliver at få succesoplevelser, som kan booste de unge, og holde holdet i flow.
Nej det er vi ikke enige om - et mesterskab gør os til landets bedste.

Latest posts

Back