New posts

Kamptråd Pokalturnering 21/22: runde 4 Onsdag d. 27.10.2021 kl. 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 125
  • Views Views: Views 7K
Kamptråd Pokalturnering 21/22: runde 4 Onsdag d. 27.10.2021 kl. 19.00
Haha ja på et mål af Kim Aabech hvis han spiller endnu.

Ja godt nok bitteret vi ryger ud af pokalen et år, hvor vi måske ikke kommer i slutspil, og fck, aab og fcn ude.

Vi ville stå med gode kort ift at komme i semi og have to kampe inden en finale, og bif-fcm ryger også ud næste runde. Eiii f... hvor er det ærgerligt både i år og sidste år - og måske forrige hvor vi også var i semi, kan slet ikke huske hvem vi røg til der.

Hvis vi leger med tanken, JN trykker på knappen og fyrer DN, så vil det næppe kun være på baggrund af denne sæson, men nok hele 2021 og forhåbentlig også, at DN reelt ikke har ændret sit udtryk i de 5 år, han har været ansat og er det tilfældet, vil en fyring nok også blive begrundet med, ledelsen ikke længere tror på, hans spillestil er nok og han ikke evner at få flere værktøjer i værktøjskassen.
Intet af det vil IMO være forkert.

Det vil til gengæld overraske og skuffe mig, hvis en fyring begrundes i resultaterne i denne sæson alene.
Jeg tror vi er på linje. Mit primære 'krav' er, at en evt fyring er godt forberedt med en afløser klar, der er valgt fordi han er den rigtige til næste fase for AGF.

Det skal understreges, at jeg ser en fyring som én mulighed, det betyder ikke jeg er for det pt. Jeg vil ikke være imod en gennemtænkt ændring på trænerposten, men heller ikke for at give David muligheden for at rette op på det her - det valg afhænger af en masse forhold vi ikke kan se udefra.

Det skal understreges, at jeg ser en fyring som én mulighed, det betyder ikke jeg er for det pt. Jeg vil ikke være imod en gennemtænkt ændring på trænerposten, men heller ikke for at give David muligheden for at rette op på det her - det valg afhænger af en masse forhold vi ikke kan se udefra.
Sådan har jeg det også. Hvis man har en kompetent afløser klar i kulissen og har taget vedkommende i ed, så kan jeg se fidusen og er ikke afvisende. Jeg synes samtidig ikke, det er verdens bedste idé, for al statistik peger entydigt på, at trænerfyringer i bedste fald har en meget kortvarig effekt. Man skal kun sige farvel og (et dybfølt og oprigtigt) tak til DN, hvis man mener, han ikke længere kan udvikle holdet, og en anden faktisk kan få mere ud af truppen.

I bund og grund er jeg tilhænger af kontinuitet, men det skal være fordi dét giver mening og går i den rigtige retning. Forfald er jo også en form for kontinuitet, og det skal stoppes. Hvis man vurdere at DN har slidt sit forhold til truppen op, så må han og vi videre. Det vil gøre mig virkelig ked af det, for jeg synes det er det bedste match længe, og jeg kan ærligt talt ikke se, hvem, der skulle passe bedre til AGF end David. Men vi kan heller ikke fortsætte med at spille så frygtindgydende uinspireret.

Jeg synes samtidig ikke, det er verdens bedste idé, for al statistik peger entydigt på, at trænerfyringer i bedste fald har en meget kortvarig effekt

Det er næppe et tema at fyre DN i dette efterår uanset resultaterne de resterende kampe, det vil heller ikke give megen mening, men i forhold til de fleste andre ligaer, er den lange vinteroptakt en fordel ved en trænerfyring. Det kræver så, ledelsen ikke laver en Peter Sørensen, hvis en fyring rent faktisk går hen og bliver et tema, når der skal evalueres på efteråret.

Jeg tror vi er på linje. Mit primære 'krav' er, at en evt fyring er godt forberedt med en afløser klar, der er valgt fordi han er den rigtige til næste fase for AGF.

Her er jeg meget på linje.

Hvis AGF mener at det er tid, og man gennem resten af efteråret finder en kompetent afløser, så kan det gøres på en acceptabel måde.
Vi skal IKKE ud i en Peter Sørensen-timing, hvor David får "chancen i foråret" og han så fyres efter 2 kampe.

Enten får han chancen resten af efteråret eller resten af sæsonen. Sådan ser jeg det. Og jeg har altså heller ikke tabt troen på at vi kan vende det. Og min tro ligger i, at vi spiller defensivt rigtig flotte kampe nu, og "kun" mangler x og y i offensiven. Det er selvfølgelig meget, og det vigtigste i fodbold at kunne score mål. Men det ville se LANGT VÆRRE ud, såfremt vi hverken kunne score mål, samtidig med at defensiven sejlede. Nu er vi jo ofte kun 1 scoring væk fra en sejr, da vi siden transfervinduet lukkede spiller til 0 oftere end vi ikke gør det. (Sønderjyske scorede først i den forlængede spilletid, men tæller selvfølgelig stadig med).

Min pointe er mest, at vi mangler den offensive del alene. Ikke alt muligt andet. Vi mangler ikke 3-4 spillere før vi kan håbe på det. Vi mangler ikke at kunne lukke af også, førend vi kan frigøre ressourcer til dit og dat. Vi mangler kun offensiven.

Det der i øvrigt giver stof til eftertanke ift hvad et trænerskifte kunne gøre er, at vi netop har så god en trup, at man ikke længere har så svært ved at forestille sig at en anden træner ville kunne få mere ud af materialet. Men hvem? Det er for let bare at sige "en anden".

Jeg er landet på Jacob Michelsen som svaret på vores situation. Men ikke som erstatning for David, men som assistent. Han er arbejdsløs, bor i Aarhus, og har ofte vist at han kan ændre kampe taktisk undervejs. Resten kan David håndtere. Men den der samtale ham og Friis/Selles havde under kampene ift "hvad skal vi gøre?" - den har David tydeligvis ikke de rette folk omkring sig til pt...

Det er min største anke med holdets ledelse pt: Vi spiller alt for ofte, alt for længe på samme måde som ikke fungerer. Man tør ikke ændre noget for at vende tingene når det ikke kører. Der lader til at være en: vi skal bare blive ved, og være tålmodige-tanke bag. Men tålmodigheden er jo bare sluppet op snart. Og vores modstandere lader til at kunne holde til det pres vi ligger. For vi scorer nærmest ikke, og skaber meget få chancer overordnet set. Og det lagt sammen med manglende skarphed, ja så har man meget svært ved at komme op i tabellen. Meeeen: Lidt mere skarphed fra Bundu og PM, og til dels de andre, så kan vi også score mere selvom ikke meget ændres fra nu. Det er ikke altsammen håbløst.

Last edited:
Helt på linje der - og vil tilføje at der også ofte kommer en negativ reaktion (man husker mest de positive), men det sker også ofte at det bliver værre fordi den nye træner har spilkoncept og ideer der ikke er super gode til truppen. Vi så det faktisk med David der faktisk gjorde det værre end Glen de første par måneder, og vi så også Ove P overtage og rykke ud med AGF selvom han havde hele forårs sæsonen, og det lykkes heller ikke Fredberg & Co at flytte noget, blev tværtimod værre.

Skal vi have en ny skal det være en træner som kan se den trup vi har med få justeringer udvikle kombinationsspillet og det offensive spil i mere fleksibel retning. Uden at vi skal bruge tid hvor vi stadig kører sportsligt skidt, og rigtig rigtig mange mio på at rense ud i truppen samt betale David flere mio i løn for at gå med hænderne i lommen i 1½ år.

Vi har trods alt en relativ dygtig træner der har spillerne og stadig store dele af byens opbakningen, og har vist for få måneder siden at han kunne føre AGF lidt højere end vi har økonomi til. Ikke bare en sæson sæson med men to i AGF. Og har også vist han på ligaens mindste budget kunne føre Lyngby til bronze.

Og vi ligger pt nr 9 - det forventede mange vel inden sæsonstart var en mulig konsekvens af kamil, diks, højer, bror røg og pm var gået i stå omkring nytår. 5 store profiler. Plus afløsere kom sent i vinduet, og den vilde Bundu- fra bronze sæson reelt ikke er erstattet selvom han er i klubben igen. Vi har stadig ikke en 9er løsning.

Latest posts

Back