New posts

Kamptråd Pokalturnering 21/22: runde 4 Onsdag d. 27.10.2021 kl. 19.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 125
  • Views Views: Views 7K
Kamptråd Pokalturnering 21/22: runde 4 Onsdag d. 27.10.2021 kl. 19.00
Føler virkelig med David, hvad skal han gøre? Resultaterne har været gode sidste 6-7 kampe og spillet piv ringe siden sommer, og offensiven tynd hele 2021 - alt for få mål.

Man tænker hvad med at ryste posen prøve 442 - men så mister vi power på central midtbane. Så måske det heller ikke er løsningen...

Mål og sejre er vist bedste medicin.

I mine øjne er der kun én farbar vej, og det er den vi kører ned af. Der er ingen defensiv struktur i alternative opstillinger, 3-backen var fx kronisk ustabil og der skal ikke eksperimenteres nu.

4-3-3 Grim (TM) fungerer defensivt, så længe AGF ikke forsøger det mindste. Der skal arbejdes videre med at få den til at fungere mens der skabes lidt mere offensivt.

Men vinterpausen skal benyttes til at evaluere og lægge en plan. Går man videre med David, er det All in. Der skal hentes en PM-klon med højt aktuelt niveau og fart, og mindst en kant med Bundu-speed og Jon-instinkt.

Hvis alle skal forsvare og man kun vil angribe med halvanden mand, er man nødt til at have en Drogba fremme og nogle fabelagtige kanter.

Der skal også trænes seriøst i kontraangreb, fordi de skal fandme sidde i skabet. Lykkes det, har man gode muligheder for at vinde alle kampe hvor modstanderen ikke scorer.
 
Meget enig i det hele - det er også svært at gøre noget andet i de sidste 4 kampe.

Enten må man bare køre stilen videre og håbe på at det lykkes på et tidspunkt at få hul på bylden, eller man kan fortsætte stimen med mange point fra sidste 6 kampe trods elendigt spil. Jeg ville dog nok satse på AA der har fart, fight og okay hovedspil.

Alternativt kunne David vælge at stå meget lavt og køre på kontra omstillinger:

NP
Albert - Brandhof-MA
Jon

Kurmi


Eller

NP - Brandhof
Albert - Jon-MA
Kurmi
 
Lige returneret fra stadion. Jeg gik efter 2. halvleg ved 0-0.
ALDRIG har jeg set mere trist og uinspireret spil. Og alle var bare ligeglade. Folk grinede da vi skulle vælge MOM. Der har været væsentlig mere engagerede indsatser mod Roskilde og Skive.
Min makker og jeg var enige om at i aften ramte vi bunden. Hørte I andre også braget?
Jeg er dybt dybt rystet over vores bundniveau. Sønderjyske kunne intet, men vi ville endnu mindre.
David og Co må ud. Eller hele holdet. Vælg selv.
Du gik ved 0-0? Ok.
 
Vi savner virkelig at kunne sætte 3 friske testosteron hungrende reserver ind når det ikke kører som i dag og ofte i efteråret.
Træneren har jo fuldstændigt drænet alle reserver for testosteron, og selvtillid, ved at sværge til spillere som Patrick Olsen og Patrick Mortensen selvom de ikke bidrager.

Ammitzbøll, Zack Duncan og Munksgaard kunne være brandvarme, men er ligegyldigt trupfyld, fordi han ikke er i stand til at se kvaliteten af hård konkurrence om alle pladser.

Der er virkelig behov for en træner der kan se forskel på formstærke og formsvage spillere, og er villig til at “kill his Darlings” med Patrick og Patrick.
 
Træneren har jo fuldstændigt drænet alle reserver for testosteron, og selvtillid, ved at sværge til spillere som Patrick Olsen og Patrick Mortensen selvom de ikke bidrager.

Ammitzbøll, Zack Duncan og Munksgaard kunne være brandvarme, men er ligegyldigt trupfyld, fordi han ikke er i stand til at se kvaliteten af hård konkurrence om alle pladser.

Der er virkelig behov for en træner der kan se forskel på formstærke og formsvage spillere, og er villig til at “kill his Darlings” med Patrick og Patrick.

Mangel på rotation kostede umiddelbart i foråret, hvor holdet så slidt ud, men hvordan man kan leve i troen på, at Ammitzbøll, Duncan og Munksgaard på nuværende tidspunkt kan løfte os på bekostning af de nuværende startere er mig en stor gåde.

Og at skyde skylden på en degraderet Patrick Olsen virker som en automatreaktion uden hold i virkeligheden.
 
Godt nok et røverkøb - havde hellere set ham komme end Yann blive. Men nu også et super super køb. Vi trænger virkelig til en stærk 9er. vi scorede for lidt i foråret og det er bare blevet værre. Synes det er umulig at vurdere Kurmi.

Vi har scoret for lidt i foråret og endnu ringere i efteråret. Vi skal bringe energi og målscorere ind på holdet.

Jeg gad godt David sagde til sine kanter I får 60 min og så skal I bare brænde alt af (25 min hvis I ikke leverer) - stille med Jon og Albert fra start, og skifte Kurmi og Bundu ind sidste 30 min min og sige fuld skrald og gør I ikke det bruger jeg Gift istedet, også selvom han aldrig laver mål eller Ihler/AA/PO på kanten. De skal simpelthen mærke der skal leveres 100% vildskab. Den slags som Albert altid leverer og Jon også plejer, i går virkede han slet ikke oppe i det gear mange hader og jeg egentlig elsker at se (hvis han lige kan balancere det en smule). Men hellere overtændt end ligeglad.

På 9eren synes jeg også David må veksle mellem de 3 han har for at pifte noget energi ind i det - max gas. Vi spiller power-bold, og uden max gas er power-bold forkert taktik. Endelig skal der altså for h... spilles anderledes alt efter hvilken 9er der ligger derinde. Kurmi bliver sat forkert op af medspillerne.

Det var ikke nok løb omkring PM i går og for få inde i boksen.

Centralt synes jeg vi har en fin maskine med NP og Brandhof og MA foran til at tage de dybe løb. Kunne måske også være Duncan for Brandhof - for at få ham på vores højre back der er mega tynd selvom vi har 117 højre backs.

Alberto og PO er glimrende tekniske spillere, men synes ikke de rigtig passer til powerbold. Så hellere Munks eller Oliver, selvom de måske ikke er nogen Diks.

PS - synes virkelig det er godt set at hente Yann og ham i randers ind på prøve - man ville ønske vi havde gjort det samme med PO, Kurmi, Alberto, Milan som ikke virker til at fungere, men lad os se med kurmi til foråret. Alberto har jeg aldrig rigtig haft fidus til desværre. Håber jeg tager fejl. Ellers ok fin kamp mod AaB.

 
Stephen Odey ville være helt håbløst køb i AGF i det nuværende system.

Odey er primært god til løbe hurtigt og dybt. Han er et elendigt match til Davids foretrukne 9'er-rolle og ville ligesom Kurminowski blive henvist til bænken hurtigt, da han ikke passer ind.

Rigtig god handel for Randers dog. Lad os håbe, at den strander på de personlige forhold.
 
Træneren har jo fuldstændigt drænet alle reserver for testosteron, og selvtillid, ved at sværge til spillere som Patrick Olsen og Patrick Mortensen selvom de ikke bidrager.

Ammitzbøll, Zack Duncan og Munksgaard kunne være brandvarme, men er ligegyldigt trupfyld, fordi han ikke er i stand til at se kvaliteten af hård konkurrence om alle pladser.

Der er virkelig behov for en træner der kan se forskel på formstærke og formsvage spillere, og er villig til at “kill his Darlings” med Patrick og Patrick.
Ja det er både Davids svaghed og styrke han er så konservativ til tider. De to er dygtige, men PM skulle have haft pause, da det ikke kørte allerede i foråret, men garderingerne har nok ikke været gode nok. PO er jo bare kvart fejlcastet lidt som Alberto og bliver et par hæmsko for os i presset når vi spiller powerbold. De er bedre med bolden, men synes også de mangler fart.
 
Mangel på rotation kostede umiddelbart i foråret, hvor holdet så slidt ud, men hvordan man kan leve i troen på, at Ammitzbøll, Duncan og Munksgaard på nuværende tidspunkt kan løfte os på bekostning af de nuværende startere er mig en stor gåde.

Og at skyde skylden på en degraderet Patrick Olsen virker som en automatreaktion uden hold i virkeligheden.

Ja PO er bare blevet en man er efter. Jeg synes han var okay i sidste sæson og stærk i foråret. Gået i stå efter ferien. Men handler mere om at det bliver for langsomt med både NP og PO - hver for sig er de gode nok, synes jeg. AA synes jeg har vist han kan lægge pres i dybden og kæmper godt og lavet mål i AGF. De to andre aner jeg ikke hvor står - det gør ingen vel. Gør vi heller ikke med AA.

Stephen Odey ville være helt håbløst køb i AGF i det nuværende system.

Odey er primært god til løbe hurtigt og dybt. Han er et elendigt match til Davids foretrukne 9'er-rolle og ville ligesom Kurminowski blive henvist til bænken hurtigt, da han ikke passer ind.

Rigtig god handel for Randers dog. Lad os håbe, at den strander på de personlige forhold.

Ja men så må vi spille anderledes som DN gjorde med Junker eller Pusic på toppen, eller som med Jeppe Kjær i Lyngby.

Men spillerne er også ramt af vi ikke laver mål, det virkede ikke til de rigtig troede på det i går - sådan generelt. Albert havde sin evindelige gode opsøgende stil, samme med Eric som dog afsluttede skidt. Jon var slet ikke inde og lave de sædvanlige tossede frispark.

Noget andet er Odey måske også kommer ned på jorden igen, når modstanderne har fået læst ham som de har med AGFs indlæg på PM med tiden.
 
Sikke en træls kamp igår, der er ikke meget som lykkedes.

På stadion kunne man også fornemme frustrationen, vi ser et hold som forsøger en hel masse, jeg ser nogen spillere som helt vildt gerne vil lykkedes, men de får det ikke sat godt nok sammen.

Sønderjyske kunne ikke meget, vi kunne ikke meget, så det blev en kamp som forventet afgjort på marginaler.

Kan man tage noget med?

- Forsvaret virkede igen solidt, vi holdt stortset Sønderjyske fra fadet i samtlige 90 minutter
- PM nåede igen frem til et par chancer, vi er vel oppe på 6-8 chancer igennem et par kampen han er kommet til, statistikken taler for at målende kommer nu
- Vi er rigtig gode til at bryde angreb, og spille bolden frem til den sidste tredjedel af banen
- Fysisk står vi godt, det er en brydekamp når man spiller mod Sønderjyske, den del klarede vi også

Der er også en del som ikke virker, men det bliver jeg ikke skrive her, det har andre gjort så udemærket. :)

På mange måder var det en lærerig kamp, også selvom vi tabte.

/Aske

Ps. Fed opbakning fra stemningskaberne igennem hele kampen, det kunne et par af de gamle sure røvhuller på C5-C6 lærer lidt af. Hverken Kahl eller Bundu bliver bedre af at blive buhet af.
 
Sikke en træls kamp igår, der er ikke meget som lykkedes.

På stadion kunne man også fornemme frustrationen, vi ser et hold som forsøger en hel masse, jeg ser nogen spillere som helt vildt gerne vil lykkedes, men de får det ikke sat godt nok sammen.

Sønderjyske kunne ikke meget, vi kunne ikke meget, så det blev en kamp som forventet afgjort på marginaler.

Kan man tage noget med?

- Forsvaret virkede igen solidt, vi holdt stortset Sønderjyske fra fadet i samtlige 90 minutter
- PM nåede igen frem til et par chancer, vi er vel oppe på 6-8 chancer igennem et par kampen han er kommet til, statistikken taler for at målende kommer nu
- Vi er rigtig gode til at bryde angreb, og spille bolden frem til den sidste tredjedel af banen
- Fysisk står vi godt, det er en brydekamp når man spiller mod Sønderjyske, den del klarede vi også

Der er også en del som ikke virker, men det bliver jeg ikke skrive her, det har andre gjort så udemærket. :)

På mange måder var det en lærerig kamp, også selvom vi tabte.

/Aske

Ps. Fed opbakning fra stemningskaberne igennem hele kampen, det kunne et par af de gamle sure røvhuller på C5-C6 lærer lidt af. Hverken Kahl eller Bundu bliver bedre af at blive buhet af.
Tak for lidt positive takes. Ja det er faktisk meget positivt at vi med marginaler kunne have vundet de sidste to målmæssigt lige kampe. I går så det også ud til at hvis kampen skulle få en vinder skulle det blive os. Man havde bare svært ved at se nogen af holdene lave et mål.

Synes også der generelt var meget fint spil og vilje - man savnede lige de sidste procenters vildskab fra kanterne og alberto.

At buhe er præcis man som modstanderhold håber, at man kan få publikum på nakken af sit eget hold.
Så totalt selvmål at hoppe på den.
 
men Jacob Nielsen er ikke verdens mest koldblodige mand

DN har været ansat i 5 år nu - det er lang tid i moderne fodbold og den længst siddende træner i ligaen -, der har været kriser før, også hvor medierne har snakket fyring, han sidder her endnu og ingen rygter peger på, han står overfor en fyring. Jeg synes ikke det udsagn holder ikke i forhold til DN.
 
Jeg har masser af tro på, at holdet kan nå langt bedre spil og resulater med det spillermateriale her, end vi har set i denne sæson, og i hele 2021.
Jeg kan ikke snuppe at vores offensiv er så tandløs med de spillere vi har i den. Og den måde vi brugte vores centrale offensive midtbanespillere i går på kanterne, og lod vores backs blive hjemme synes jeg simpelthen var håbløs.

Vi har to hurtige midterforsvarere, vi har en ultradefensiv 6'er, og vi har to backs, som ikke rigtig skulle være offensive i går. Sikring på sikring på sikring.
Den del er jeg simpelthen træt af.

Vi kan kun vinde kampe hvis vi spiller perfekt i 90 minutter (det gjorde vi nær igen i går, udover 1-2 chancer helt til sidst).
Men man vinder lige præcis 0 kampe hvis man ikke kan score mål.

Så lige nu har man den der pisse nederen følelse af, at hvis modstanderen scorer, så er uafgjort det maksimale man kan få ud af kampen. Og det er den værste af alle følelser for mig at se. I 19/20 var man stadig i troen selvom vi var bagud 3-1 i Herning.

Sådan har man det på ingen måde lige nu.
 
DN har været ansat i 5 år nu - det er lang tid i moderne fodbold og den længst siddende træner i ligaen -, der har været kriser før, også hvor medierne har snakket fyring, han sidder her endnu og ingen rygter peger på, han står overfor en fyring. Jeg synes ikke det udsagn holder ikke i forhold til DN.
Jeg er absolut positivt indstillet overfor Jacob Nielsen så min kommentar er mest mindet på, at han tidligere har reageret ret voldsomt på skuffelser. Jeg ville være meget skuffet over en her og nu reaktion. Tanken var mere, at han kunne finde på at sige 'sæt i gang' til SIB.

Det er ingen rygter om fyring og man vælger nok at acceptere en mellemsæson og så evaluere til sommer.
 
Jeg er absolut positivt indstillet overfor Jacob Nielsen så min kommentar er mest mindet på, at han tidligere har reageret ret voldsomt på skuffelser. Jeg ville være meget skuffet over en her og nu reaktion. Tanken var mere, at han kunne finde på at sige 'sæt i gang' til SIB.

Det er ingen rygter om fyring og man vælger nok at acceptere en mellemsæson og så evaluere til sommer.

Hvis man mener man har gang i en mellemsæson, en udviklingssæson eller lignende, så giver det i hvert fald ikke mening at fyre David midt i sæsonen, hvor sæsonmålet stadig kan nås. Men altså hvis man til jul finder ud af, at man vil prøve noget andet til sommer, og David også er okay med at det slutter der, så ville det ikke længere være verdens største chok hvis det skete.

Men jeg kan også se David være træner når vi starter i 2022 sommer, hvor man så skal levere fra start. Der er 2 transfervinduer imellem de to halvsæsoner.
Så altså hvis Patrick Olsen og Jon sælges til vinter, og man henter noget endnu bedre ind, og man får gang i offensiven og kommer i top 6, og man spiller sig bedre og bedre, så tror jeg sgu David og AGF napper en sæson sammen mere planmæssigt. Meeen det kan gå meget anderledes fra nu og frem til sommer.
 
Jeg ville være meget skuffet over en her og nu reaktion.

Hvis vi leger med tanken, JN trykker på knappen og fyrer DN, så vil det næppe kun være på baggrund af denne sæson, men nok hele 2021 og forhåbentlig også, at DN reelt ikke har ændret sit udtryk i de 5 år, han har været ansat og er det tilfældet, vil en fyring nok også blive begrundet med, ledelsen ikke længere tror på, hans spillestil er nok og han ikke evner at få flere værktøjer i værktøjskassen.
Intet af det vil IMO være forkert.

Det vil til gengæld overraske og skuffe mig, hvis en fyring begrundes i resultaterne i denne sæson alene.
 

Latest posts

Back
Top