New posts

Kamptråd Pokalturnering 2025/26: Hillerød - AGF, onsdag d. 24. september kl 15.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 321
  • Views Views: Views 13K

Hvem går videre i pokalen

• Total voters
    50
  • Poll closed .
Kamptråd Pokalturnering 2025/26: Hillerød - AGF, onsdag d. 24. september kl 15.00
Hillerød har vundet mange kampe i 1. Division på at spille på kunstgræs “hjemme” i Helsingør.

De har fået mulighed for at spille pokalkampen på deres rigtige hjemmebane, og har valgt at gøre det, selvom det ikke giver dem fordelen af kunstgræsset, fordi de vil give tilbage til de lokale fans.

Derfor er det lidt misvisende at opfatte dem som en modstander fra 1. Pladsen i første division, det bliver nok lidt mere ordinært end det. De lykkedes lige akkurat med at vinde over Brøndby Strand IK fra serie 3, med 3-2, har tabt til Aarhus Fremad og værst af alt, kun spillet uafgjort mod AaB - så det er ikke en stærk modstander, når de ikke har fordel af kunstgræsset.

Hillerød har vundet mange kampe i 1. Division på at spille på kunstgræs “hjemme” i Helsingør.

De har fået mulighed for at spille pokalkampen på deres rigtige hjemmebane, og har valgt at gøre det, selvom det ikke giver dem fordelen af kunstgræsset, fordi de vil give tilbage til de lokale fans.

Derfor er det lidt misvisende at opfatte dem som en modstander fra 1. Pladsen i første division, det bliver nok lidt mere ordinært end det. De lykkedes lige akkurat med at vinde over Brøndby Strand IK fra serie 3, med 3-2, har tabt til Aarhus Fremad og værst af alt, kun spillet uafgjort mod AaB - så det er ikke en stærk modstander, når de ikke har fordel af kunstgræsset.
Vi er nogle der frygter de her kampe hvor vi er store favoritter. Det var tæt på at gå galt på Ærø for et par år siden....eller var det 3?

Klart en fordel at møde dem på græs.

Men deres seneste kamp på græs i ligaen vandt de 2-1 ude over Lyngby.

Deres pokalkamp skal vi ikke lægge meget i uanset underlag.

Klart en fordel at møde dem på græs.

Men deres seneste kamp på græs i ligaen vandt de 2-1 ude over Lyngby.

Deres pokalkamp skal vi ikke lægge meget i uanset underlag.
Man skal ikke forvente at det bliver som en kamp imod Marstal/Rise eller Vatanspor, men det er heller ikke et typisk tophold i 1. Division. Derfor burde man kunne starte med det hold der ofte slutter kampene f.eks.:

Hansen
Beijmo - Dalsgaard - Jensen-Abbew
Carstensen - Solbakken - Poulsen - Kahl
Bech - Badji - Emmery​

Så man kan spare Tingager, Mortensen, Yakob, Links og Arnstad (eller hvem der nu har fået for mange minutter her i de første kampe)

Last edited:
Jeg er grundlæggende tilhænger af at bruge truppen, men et førerhold i 1.division har vel på kort sigt mindst samme niveau som bunden af Superligaen. Det er en svær øvelse.

Jeg er overbevist om at vi ryger ud. En onsdag kl 15 på Sjælland mod et hold som trods gode resultater er ukendte for mange. Det skriger af nederlag.

Tror Hillerød-kampen er en lakmusprøve på om Wahlstedt er endelig opgivet eller ej.
Jeg sad og overvejede ham ift min opstilling.

Normalen er at lade reserven starte. Men jeg vil hellere give JJA hele kampen og kunne skifte Emmery og Tchamche ind. Derfor skal der ikke være dummere mål imod og det er der mindre risiko for med JH på mål.

Samtidig skal Leo videre, ingen grund til han vogter mere for AGF.

Helt enig
Vi er på røven hvis de alle skal spares
Ja, til gengæld vil en start 11 bestående af dem der plejer at slutte kampen, give mulighed for at få en virkeligt stærk bænk, som kan ændre kampen, hvis det er nødvendigt. Hvis det ikke er nødvendigt, kan talenterne og marginalspillere få spilletid mod en god modstander.

Jeg er grundlæggende tilhænger af at bruge truppen, men et førerhold i 1.division har vel på kort sigt mindst samme niveau som bunden af Superligaen. Det er en svær øvelse.

Jeg er overbevist om at vi ryger ud. En onsdag kl 15 på Sjælland mod et hold som trods gode resultater er ukendte for mange. Det skriger af nederlag.
Enig i, at det kan blive bøvlet. Men det svarer jo til, at vi møder Brügge eller Frankfurt eller noget i den stil. Selvfølgelig skal vi videre.

Tror Hillerød-kampen er en lakmusprøve på om Wahlstedt er endelig opgivet eller ej.
Hvis han ikke spiller er han færdig.
Hvis han spiller kan det både være medlidenhed eller en investering i reserven ikke går helt kold - to scenarier hvor han er færdig, men spiller alligevel... eller

Udtryk for han ikke er opgivet, men bare 2. Valg.

Jeg tror JJA er opgivet, men benyttes alligevel fordi han er i truppen, og trods alt bedre end en 17-årig. For Wahlstedt er det nok ca det samme, men som målmand får man ikke samme chance for minutter hist og her.

JJA spiller primært i min opstilling fordi jeg vægter en pause til Tingager højt. Jeg har stadig et dumt håb om han løfter niveauet, men det er dumt.

Vi har ellers klaret den slags opgør her, hvor modstanderen ikke er tivoli ala Marstal Rise - de sidste par år.
Ja vi var ude at skide mod VSK, Marstal Rise og Skive sidste år, og tabte i Farum i returen til B93, men hvor vi jo havde slået dem grundigt i Aarhus.

Ja vi skal tilbage til Davids exit mod Næstved i 2018 for at finde et exit til et divisionshold..

De sidste års exit har været:
2024/2025: BIF
2023/2024: - Ingen = finalen
2022/2023: FCN
2021/2022: Sønderjyske
2020/2021: Randers (Semi dobbeltopgør)
2019/2020: AaB (Semi enkelt kamp i Aalborg)
2018:2019: Næstved

Last edited:

Jeg er overbevist om at vi ryger ud. En onsdag kl 15 på Sjælland mod et hold som trods gode resultater er ukendte for mange. Det skriger

Enig i, at det kan blive bøvlet. Men det svarer jo til, at vi møder Brügge eller Frankfurt eller noget i den stil. Selvfølgelig skal vi videre.

Nej det siger jeg heller ikke.

Jeg undrer mig snarere over, at nogle nærmest anser det som umuligt, at vi ikke går videre. Det er førerholdet i 1.division. Det svarer vel til en udekamp i Vejle eller Fredericia for tiden. Det bliver Hillerød nok ikke ved med at være, men naturligvis er der en væsentlig risiko for exit.

Pointen var i øvrigt mest mavefornemmelse og de triste omgivelser for kampen på en hverdag kl. 15.

Edit: Afstemningen sagde i øvrigt 26-1, da jeg stemte på nederlag. Hillerød vinder mere end én ud af 27 hjemmekampe mod AGF.

De er bedst på plastikunderlag:
Men nu bliver det helt sikkert ikke en kamp imellem de to førerhold, for Hillerød har spillet den mulighed af bordet, allerede inden vi selv har mulighed for at gør det imod Brøndby.

De er bedst på plastikunderlag:
Men nu bliver det helt sikkert ikke en kamp imellem de to førerhold, for Hillerød har spillet den mulighed af bordet, allerede inden vi selv har mulighed for at gør det imod Brøndby.
Sparede de spillere pga. det tætte kampprogram og den kommende vigtige kamp ;)

Spøg til side - det bliver spændende men hvis de forærer 3 mål væk i en kamp i 1 division, så bør vi have muligheder selv med reserver.

Var det ikke nu, man burde få skrevet den kontrakt med Camara, så han kunne få nogle "rigtige" minutter på onsdag? De tre måneder må vel også snart være overstået. Problemet er måske, at man ikke har lyst til at give hans buddy en kontrakt og at man derfor har villet vente til de 3 måneder udløb, inden man gav den besked videre. Det har jo været perfekt, at Camara har haft en landsmand ved sin side her i starten.

Var det ikke nu, man burde få skrevet den kontrakt med Camara, så han kunne få nogle "rigtige" minutter på onsdag? De tre måneder må vel også snart være overstået. Problemet er måske, at man ikke har lyst til at give hans buddy en kontrakt og at man derfor har villet vente til de 3 måneder udløb, inden man gav den besked videre. Det har jo været perfekt, at Camara har haft en landsmand ved sin side her i starten.
Tænker det måske er noget med arbejdstilladelsen der trækker ud. Ellers giver det ikke meget mening at det skal tage så lang tid at få skrevet under.

Tænker det måske er noget med arbejdstilladelsen der trækker ud. Ellers giver det ikke meget mening at det skal tage så lang tid at få skrevet under.
Jeg tror også at CV er dreven nok til at vide, at spillertilladelsen kan være meget vanskelig at skaffe, i nogle afrikanske lande. Så hvis man giver agenten den opgave, så slipper klubben for at blive inddraget i et eller andet lyssky ‘smøringsscenarie’

- “Vi vil gerne skrive med Camara, når du kommer med en spilletilladelse, for vi er selvfølgelig nød til at være sikre på du har ret til at handle på spillerens vejene”

Latest posts

Back