New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 479
  • Views Views: Views 36K
Artikler om El Cambio Academy
Men han siger direkte "så kan det være om 6 eller 12 måneder skal vi se på om Bogere skal videre", der er i mit hoved ingen grund til det. Han kunne bare og har også tidligere "nøjes" med at sige, Bogere besidder et stort talent.
han har kendt de her unge mennesker og været en stor del af deres udvikling i lang tid fra de var noget yngre, selvfølgelig er han investeret i deres fremtid og håber på at de opnår så meget som muligt i deres fodbold karriere, det kan sagtens være at bogere brænder banen af i foråret og bliver skudt af, så lander han også på en væsentlig højere hylde end agf.

nu er jeg ikke meget for at dømme folk, men det er fandme en mærkelig ting at få sin pik i klemme over

Det kan jo også være, at det er besluttet, at her ved de første spillere, der er han mere "hands on" for at AGF og El Cambio sammen kan lave en målrettet plan for hvordan man så hurtigt som muligt giver de her drenge (og piger når de kommer) den bedste støtte i et meget fremmed land langt væk hjemmefra. Så, mon ikke vi vil se en noget mere usynlig El Cambio ledelse om nogle år, når man justeret setup og 'onboarding'.

Det er vel uundgåeligt, når han har haft dem på akademiet i så mange år og et eller andet sted er ansvarlig for, at de nu er i Europa. Ville næsten være underligt, hvis han ikke fulgte dem tæt. Tænker også det ændrer sig efterhånden, som der kommer flere herop osv. men ift. de to kan jeg godt forstå, hvis han ikke kun er professionelt investeret i dem.
Han må da følge dem ligeså tæt han vil, men at sidde og - indirekte - prøve at disponere over en spiller der er på kontrakt i en anden klub virker bare underligt.

AGFs strategi med Bogere og Hamza er vel deres, ikke Thomas Thor’s?

Jeg ville også finde det besynderligt, hvis HEI formanden kommenterer på hvornår Emmery skal skydes af. Selvom han naturligvis også gerne vil have uddannelsespenge, præcis som Thor.

Jeg har stor respekt for, at man ønsker det bedste for ens talenter. Men når de er på kontrakt et andet sted, og man ikke repræsenterer dem mere, så tænker jeg at deres klub, agent og dem selv håndtere de ting. Hvis Bogere så ønsker at tilknytte Thor som rådgiver, så helt fint med mig.

Men han siger direkte "så kan det være om 6 eller 12 måneder skal vi se på om Bogere skal videre", der er i mit hoved ingen grund til det. Han kunne bare og har også tidligere "nøjes" med at sige, Bogere besidder et stort talent.

Det kan ikke hidse mig op - så her må vi være uenige for en gangs skyld⭐

TK har vel spillet flere år i AGF, end Bogere i El Cambio, tænker hellere ikke CV sidder og blander sig i hvornår Udinese sælger ham.

Alt andet lige, tænker jeg ikke TK har haft en træner som har fulgt ham hele vejen og hjulpet til "hele vejen rundt" omkring hans liv, for at få det til at lykkes.

Thomas Thor har tydeligt meget personligt investeret i de unge mennesker og det er i min verden kun naturligt.

I sidste ende har han alligevel ikke indflydelse på om Bogere sælges, så det kan være lidt underordnet om han siger 6, 12, 36 eller 72 måneder. I og for sig tænker jeg det kan være en fortalelse, hvor han prøver at tale Bogere op som noget ekstra positivt overfor fanskaren, der også gerne ser nogle salg. Tænker der skal slåes koldt vand i blodet og ikke fares i blækhuset for den lille bemærkning.

Det kan ikke hidse mig op - så her må vi være uenige for en gangs skyld⭐

Alt andet lige, tænker jeg ikke TK har haft en træner som har fulgt ham hele vejen og hjulpet til "hele vejen rundt" omkring hans liv, for at få det til at lykkes.

Thomas Thor har tydeligt meget personligt investeret i de unge mennesker og det er i min verden kun naturligt.

I sidste ende har han alligevel ikke indflydelse på om Bogere sælges, så det kan være lidt underordnet om han siger 6, 12, 36 eller 72 måneder. I og for sig tænker jeg det kan være en fortalelse, hvor han prøver at tale Bogere op som noget ekstra positivt overfor fanskaren, der også gerne ser nogle salg. Tænker der skal slåes koldt vand i blodet og ikke fares i blækhuset for den lille bemærkning.
Jeg tænker hvis han har fulgt ham hele livet, eller en del af hans fodbold opvækst på cirka 6 år. Så lytter Bogere meget til hvad han siger.

Jeg tænker han ligeså fint kunne have sagt, at nu skal han ind og bevise han er god nok til Superligaen, og derfra bevise han kan sælges til udlandet.

Lige nu, synes jeg, lyder han som en der undervurderer superligaen, en der meget gerne vil have uddannelsespenge - samt penge fra Bogere som han også specifikt nævner - og til dels en der prøver med sin påvirkning af bl.a Bogere, men også via hans adgang til de kommende spillere, at presse på for at han skal spille og derefter sælges.

Jeg håber aldrig AGF sælger en spiller, og så står og udtrykker at den klub man har solgt til bare er et skridt på vejen og et sted spilleren skal være 6-12 måneder.

Faktisk synes jeg at hans udtalelse om, at Bogere ved han skal betale tilbage faktisk er ret usympatisk.

han har kendt de her unge mennesker og været en stor del af deres udvikling i lang tid fra de var noget yngre, selvfølgelig er han investeret i deres fremtid og håber på at de opnår så meget som muligt i deres fodbold karriere, det kan sagtens være at bogere brænder banen af i foråret og bliver skudt af, så lander han også på en væsentlig højere hylde end agf.

Hvor siger jeg, han ikke må være investeret i Bogeres fremtid?
Vil du ikke mene, det var et problem, hvis CV eller JP sagde, Bogere måske skal sælges indenfor det næste år? Tror du unge spillere har godt af det?

u er jeg ikke meget for at dømme folk, men det er fandme en mærkelig ting at få sin pik i klemme over

Godt du lige får med, du ikke er meget for at dømme folk...

Men jeg noterer mig, du ikke rigtig gider en konstruktiv diskussion.

Thomas Thor plejer sine egne interesser og han er meget interreseret i den gode historie med en spiller der kommer ud i de store europæiske ligaerm og slår igennem. Det vil styrke El Cambios position.
Det er ene og alene det det drejer sig om.
Jeg forstår nok ikke diskussionen/problemet. Men Thomas Thors og AGFs interesser virker for mig ret synkrone. AGF vil da også gerne, at Borgere vokser ud af ligaen og vi kan få et stort salg.

AGF ville ikke lave investeringen i El Cambio, hvis målet bare var at skabe nogle gennemsnitlige superligaspillere. Investeringen i vores akademier skal betales hjem gennem salg af talenter. Og Thor ved også godt, at det er et af de punkter han vil blive målt på. Så derfor fylder det også noget i ham, at Bogere skal videre igen.

Jeg forstår nok ikke diskussionen/problemet. Men Thomas Thors og AGFs interesser virker for mig ret synkrone. AGF vil da også gerne, at Borgere vokser ud af ligaen og vi kan få et stort salg.

AGF ville ikke lave investeringen i El Cambio, hvis målet bare var at skabe nogle gennemsnitlige superligaspillere. Investeringen i vores akademier skal betales hjem gennem salg af talenter. Og Thor ved også godt, at det er et af de punkter han vil blive målt på. Så derfor fylder det også noget i ham, at Bogere skal videre igen.

Ved heller ikke om det er et reelt problem.. Thomas Thor vil bare gerne, for El Cambios skyld, at det går hurtigt, så det inspirere flere af de unge til at tro på det.

Målet er jo ikke at de "bare " skal til AGF, men at de skal ud i den store verden og være en faktor. Jo før de når Målet jo bedre for projektet, vil jeg tænke Thomas Thor Tænker..

AGF vil nok have det fint med at tager et år ekstra i AGF :)

Ved heller ikke om det er et reelt problem.. Thomas Thor vil bare gerne, for El Cambios skyld, at det går hurtigt, så det inspirere flere af de unge til at tro på det.

Målet er jo ikke at de "bare " skal til AGF, men at de skal ud i den store verden og være en faktor. Jo før de når Målet jo bedre for projektet, vil jeg tænke Thomas Thor Tænker..

AGF vil nok have det fint med at tager et år ekstra i AGF :)
Og der tror jeg bare, at Thomas Thors værner om sit projekt og ved at det er en vigtig milepæl for hele AGFs involvering, at det bliver en succes hele vejen rundt. Og jeg kan som dig sagtens forestille mig, at AGF har en større tålmodighed.

Jeg gætter også på, at der falder flere penge af til El Cambio i forbindelse med et salg - og dem kan de jo sagtens bruge. Fra podcasten lyder det jo også til, at der bliver et projekt med at løfte familierne til spillerne ud af fattigdom og generelt sikre alle spillere fra akademiet en god fremtid, uanset om de bliver professionelle fodboldspillere.

Bekymringen er måske, at man får sendt nogle forkerte signaler til Bogere. Han skal helst være, der hvor han er, og ikke tro at Manchester City venter lige om hjørnet.
Tror at qua deres opdragelse så har de en naturlig forståelse for dem selv og deres omgivelser.
Tænker netop at det med at Borgeres skifter til netup AGF og starter på u 19 er en god indikation.
Deres er lavet nogle hele klare planer med de her gutter og skulle de netop springe skridt over grundet deres niveau så er det win win for alle.
Tænker at en spiller som Gyamfri kunne have haft godt af det samme.
Han led netop under den problemstilling du snakker om.

Bekymringen er måske, at man får sendt nogle forkerte signaler til Bogere. Han skal helst være, der hvor han er, og ikke tro at Manchester City venter lige om hjørnet.
Det er jeg nu ikke så bekymret for. Men jeg vil da håbe vi sælger ham næste sommer, for det vil næsten betyde at han har brændt superligaen og noget europæisk gruppespil af og vi har fået et kæmpe bud vi umuligt kan sige nej til:)

Hvis man kigger på historien om nye stjerneskud, så følger Bogere planen slavisk. Han fik kontrakt i AGF som 18 årig i vinter, allerede 4 måneder senere har han scoret sit første mål (selvom det ikke blev anerkendt), han har lige givet en lille peptalk inden kamp, og alt taler for at alle de store klubber kigger AGF over skulderen på det her stjernefrø.

Thor siger bare det vi andre også tænker, her har vi at gøre med et usædvanligt talent, dem er der enorm rift om, jeg ville ikke være overrasket hvis der allerede tikker bud ind her til sommer. Brænder han banen af i efteråret, både i ligaen men også i Europa Cup kampende, så bliver han vanskelig at holde på til vinter, og det bliver maks til næste sommer.

Den gode nyhed er at vi vil blive kompenseret og dermed har vi alle vundet.

Jeg mener også der bliver overfortolket på den sætning, Thomas Thor er bare nået lidt længere frem i sin konklusion end et par andre her på forum.

Hvis man kigger på historien om nye stjerneskud, så følger Bogere planen slavisk. Han fik kontrakt i AGF som 18 årig i vinter, allerede 4 måneder senere har han scoret sit første mål (selvom det ikke blev anerkendt), han har lige givet en lille peptalk inden kamp, og alt taler for at alle de store klubber kigger AGF over skulderen på det her stjernefrø.

Ja - jeg tænker det går efter planen indtil videre. Ankom til DK og brug +/- 6 måneder på tilvænning, begynd at få spilleminutter kontinuerligt i næste halvsæson. Brænder man som talent hurtigt banen af, så bliver spilletiden vekslet til en startplads og derfra er det usikkert hvor hurtigt det går. Det virker lidt som skabelonen de bruger i FCN og mon ikke vi er inspireret af den.

Det var egentlig også derfor jeg spurgte ind til, om der havde været forlydender om Hamza rykkes op på førsteholdet til næste sæson? Har han niveau til det, så følger det også planen. Det kan selvfølgelig være svært med de første talenter og om niveauet er der fra start men det håber vi alle (y)

Thor siger bare det vi andre også tænker, her har vi at gøre med et usædvanligt talent, dem er der enorm rift om, jeg ville ikke være overrasket hvis der allerede tikker bud ind her til sommer. Brænder han banen af i efteråret, både i ligaen men også i Europa Cup kampende, så bliver han vanskelig at holde på til vinter, og det bliver maks til næste sommer.

Den gode nyhed er at vi vil blive kompenseret og dermed har vi alle vundet.

Jeg håber og tror det er fordi han ved hvad han taler om og han er god til at vurdere talenter samt deres potentiale. Dertil ved han nok lidt om hvem som var interesserede og man (måske) derfor kan have en ide om de vil rykke hurtigt, hvis tingene går i den rigtige retning.

Latest posts

Back