Trænertråden
Jeg har intet imod den statistik. Jeg mener bare ikke sådan noget kan stå alene. Hvis en fåtal af truppen er under 24 år, så er der en naturlig begrænsning på hvor mange af dem man kan spille. Som sagt mistede man i den statistik Beijmo, Mads Emil og Anderson til “alder” i samme sæson som man sagde farvel til Bisseck, TK og Daghim. Det var måske 8-9000 minutter, men faldet i spilletid var mindre.Fra min side er der et fokus på at spille med talenter, så man kan forfølge den strategi man selv har meldt ud - der skal udvikles fra akademiet og til førsteholdet. Den del er der, så vidt jeg ved, ikke ændret på de senere år - bortset fra den måde man agerede på med SIB/Uwe. Jeg tænker stadig ledelsen ubevidst bevægede sig ud af en tangent og endte med at tage konsekvensen ( CV ind og en melding til daværende træner om, at der nu skulle ske ændringer ).
Målet har været, at være ligeså gode som konkurrenterne til talentudvikling og så virker det mærkeligt, kun at give de unge halvdelen af den spilletid som unge i de andre klubber får - kan man konkurrere på den måde, så vil det selvfølgelig være fint. Det er vel kun Fck der har gjort det i de senere år og stadig solgt for flotte beløb - de betaler også kassen, for at hente de allerbedste talenter.
Er man til nørderi, kan man læse regnskabet fra sidste år under sportslig udvikling - der står blandt andet noget om udskiftningen af SIB/Uwe. Nu er det, i min verden, ikke en særlig god måle-indikator men pludselig fraveg man tidligere regnskaber og skrev ikke noget om gennemsnitsalderen på startopstillingen - det har man ellers gjort i en længere årrække. Det ved jeg ikke om man skal lægge vægt på men ofte er det ikke tilfældigt, når virksomheder pludselig skriver noget andet i regnskaberne end tidligere eller undlader ting. Enten er det en permanent ændring eller også er det fordi man ikke har lykkedes med det man villeJeg håber det er en permanent ændring og man finder mere relevant(e) indikator(er) at fortælle om - tænker der kommer mere fokus på akademiet og transitionen til førsteholdet
Principielt er det underordnet - retningen er en helt anden i dag og vi har vundet et mesterskab - så der kom noget rigtig godt ud af det hele
Ps: Grunden til jeg viser data der hedder 0-24 (eller opdelt på teens og 20-24 år) er fordi de data er nemme at hente på superstats. Har du bedre adgang til data eller et bedre sted at trække dem samlet, så del endelig
Pps: Beklager men du har åbenbart et eller andet i mod den statistik og det virker som om du finder den irrelevant - det også helt fint vi har forskellige holdninger og kan debattere det![]()
Både Anderson og Mads Emil blev fine salg. Beijmo med til at spille et mesterskab hjem. Så de var vigtige for AGF, selvom de ikke var på den liste.
Spiller vi “kun” 6.000 minutter, men det primært af to spillere på 16 år, så er det også fint til mig.
Hvis man ser tallet for minutter til spillere falder, så synes jeg det er relevant at se på, om det skyldes tilvalg af kontinuitet fra den sportslige ledelse, eller fordi truppen er meget ung, men træneren udelukkende spiller 11 ældste.
Jeg tror i Uwe’s tilfælde det er en kombination.