Er det sådan et 'tilsæt billede med perifær relevans og bed nogen om at udvikle tolkning og følgetekst'? Det hænger ikke sammen med diskussionen om at køre træt med spillertruppen - det var ikke de unge der gjorde oprør. Jeg antager det her er tilbagevenden til den generelle kritik af Uwe for ikke at benytte unge?
Hvorfor blev Uwe ikke fyret i vinterpausen, når han nu var så ungdomsfjendsk?
Hvorfor indstillede CV til et år mere i sommerpausen? (Jeg har det stadig svært med det forløb, men er nødt til at vægte Det Hvide Snit højt, fordi jeg tror ganske meget på dem).
Hvorfor udlejer man Callø og Gyamfi, når nu træneren SKAL bruge flere unge?
Hvorfor ligger JP også relativt lavt på den liste - når Uwe nu stædigt nægtede at spille med de glimrende unge spillere klubben rådede over, burde det være let at hamre kurven opad, bare ved at smide stygge stygge Uwe på porten?
Jeg køber at Uwe spillede meget risikoaverst og derfor var forsigtig med at give de unge chancen. Men det er en nuanceret debat, fordi de unge han benyttede - og de ældre også - blev væsentligt bedre af at spille for Uwe.
Jeg har ikke kilder og citater at hive frem, men det har også været debatteret at klubben var bevidst om den manglede et helt talentlag efter TK og Daghim. Og man forsøgte at lappe det med Bach, Anker osv. Dem mente Uwe generelt ikke var gode nok, og meget tyder på både CV og JP er enige i den vurdering.
Spilletiden til unge spillere er faldet væsentligt over en længere periode. Det er entydigt.
Man kan også køre resultaterne igennem og se hvordan holdet har leveret bedre og bedre.
Man kan se på de spillere der er brugt og deres niveau. Det er sværere at gøre entydigt, men min intuition siger, som tidligere beskrevet, at Uwe gjorde spillerne bedre. Arnstad er nok undtagelsen. Det var aldrig godt under Uwe, han søgte og søgte efter rette placering men fik middelmådighed retur. Det var spillestil, og den rettede JP. Men alle de andre.
JP overtog Uwes hold og byggede videre. Hullet i talenternes kvalitet er ved at være udbedret og det giver udslag i flere indhop.
Men når CV angiveligt siger om talenter, at de havde fået spilletid i Brøndby, betyder det jo ikke, at de havde været del af top-15. Det betyder vel mere, at de havde fået et indhop med store mellemrum. Og det bonger ikke voldsom ud i spillede minutter, som man også ser i JPs tal.
Jeg har svaret for langt og i for mange retninger. Det er min kroniske fejl. Så kan du begå din og svare på noget der ligger udenfor hvad jeg har skrevet om og så kører det videre.