Nyheder om andre klubber
Deres budget vil muligvis tilsige det.Det ville være helt vildt, hvis de endnu en gang kan udvide budgettet med mange procent. Det flugter ikke rigtig med udmeldingerne.
Eneste årsag skulle være, at de også er tæt på at sælge Ambæk og Tahirovic, så der kommer i nærheden af 100 mio. ind. Så vil pengene nok nogenlunde passe i rene transfers, men lønbudgettet vil jo eksplodere.
Det ville være ærgerligt, hvis de, efter flere år med store underskud, stadig kan låne penge til så voldsom en satsning. Hvis de henter Thomas Nørgaard, og han får bare 3-4 af de spillere at arbejde med, så bør de selvfølgelig som minimum blive nummer 3.
Spørgsmålet er, om nytteværdien af den sidste million har den effekt. Jeg har min tvivl.
De betalte 2.75 mill Euro for Tahirovic. Så vi skal over 1.50 mill Euro for at de tjener penge på ham.
Vinterens vindue var rigtig stort derude, og der tales nogle gange om, at det egentlig være større - finansielt - end ønsket. Nu misser de, igen, europæisk. Så jeg har virkelig svært ved at se for mig de bruger 100 millioner. Bruger de igen 50 millioner, så bliver det i alt 20-25 millioner årligt, alene i afskrivninger. Så meget vokser deres budget ikke med årligt, ikke uden europæisk. Det tror jeg ikke.