Artikler om spillerne og klubben 2026
T-Knogle
Experienced member
Der mangler vi en 'mellemtid'. Var relationen slidt nok op ved vinterpausen, eller skete det først i løbet af foråret, og påvirkede den lange stime af nederlag relationen? Påvirkede valget af Wahlstedt tilliden hos de spillere der gerne ville vinde?
Sportsdirektøren var jo ikke med på kritikken og havde ikke set nedslidning, eller talentfjendtlighed i en grad der fik ham til at ville skifte træner.
Når vi ser på truppens ageren i denne sæson, ser den jo harmonisk ud. Og de ældre spillere virker til at være engagerende i at understøtte de unge. Det kunne tyde på en reaktion mod fx den der 'dont fuck this up for me'. Den er jeg med på.
Men jeg har nogle forhold jeg gerne vil veje med ind:
1) det er én episode. Hvis der var stor utilfredshed med Uwe og glæde over skiftet, ville der være flere af den slags. Når det er den ene situation er den svær at vægte så højt.
2) AGF har i denne sæson vundet meget. Og træneren har vist hård justits ved ikke at spille med dødssejlere og dosere de unge rigtigt. Det gør en mere generøs, når der er orden på det ydre. Hvis chefen tager ham ud, der ikke leverer og sikrer man kan præstere, bliver man mere generøs ift teamet - 'jeg skal fokusere på at levere og understøtte teamet, andre klarer de hårde beslutninger'. Og den vender rundt, når det ikke kører og der er pres for at lade dem der ikke kan klare opgaven blive involveret mere.
Jeg har ikke låst mig fast på en tolkning, men søger den mest plausible.